iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   check firmware versie en modemversie!! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/783-check-firmware-versie-modemversie.html)

bughead 10-10-07 20:24

check firmware versie en modemversie!!
 
Hoi,

Sta op het punt een Iphone te kopen in america,nu mijn vraag:

Hoe kan ik zien welke firmware en modemversie de phone heeft??weet de truuk met invullen van nummers,maar staan deze gegevens ook ergens in settings??ZO ja , waar??
Ik heb iemand die hem voor mij koopt, maar wil zeker zijn dat deze geunlockte versie de goed is.

Greetz Mark

dree 10-10-07 20:36

Aloha,

Het probleem is dat de iPhones niet zomaar in de winkel liggen of ergens op een schap zodat je alle doosje kan controleren. Ik heb er niet eentje gekocht hier , uiteraard met de 1.1.1 firmware.

bughead 10-10-07 20:38

deze kan ik kopen van particulier , nit in winkel, heb gewoon even iemand nodig die er 1 heeft , en even wil kijken waar ik die gegevens vind:)

dree 10-10-07 20:45

*3001#12345#* bellen, daarna <version>

bughead 10-10-07 20:47

die wist ik al!!.

Maar vroeg mij af , deze info moet toch ook in settings te vinden zijn,De Iphone is al geunlockt , maar wil even checken of firmware and baseband goed zijn.
Weet dan niemand die er 1 heeft of dit af te lezen in menu??

stephenvis 10-10-07 21:10

Hey,

Hier de site waar je het kan vinden aan de hand van het serianummer dat op de doos staat:

How to Check the Firmware Version of iPhone » My Digital Life

Digits 1 to 3 (7T7) = Year / Batch code
Digits 4 to 5 (27) = Week of manufacture
Digits 6 to 8 (XZY) = Unique identifier part of the S/N
Digits 9 to 11 (WH8) = 8Gb model

Veel succes :)

bughead 10-10-07 21:37

volgens mij wordt ik verkeerd begrepen:)

deze iphone wordt niet in de winkel gekocht , maar gebruikt in America.
Wil gewoon weten waar deze info zelf IN de Iphone te vinden is.....

Serials zeggen nix meer als hij geupdate is!!!!firmware kan worden teruggezet naar 1.02!!!!
maar de baseband niet!!!!

Wie kan me zeggen waar ik OP de Iphone zelf deze info kan vinden!!!!

Lucas 10-10-07 21:43

Je hoeft echt niet zoveel uitroepteken te gebruiken hoor ;)

En je moet gewoon in de settings kijken van de iPhone en daar staat de versie van de modem in.
03.14.08_G is 1.0.2

stephenvis 10-10-07 21:48

Mee eens lucas, en als je nou ff goed hebt gekeken had je ook gezien dat je aan de hand van andere trucjes kon zien wat de firmware is.

bughead 10-10-07 21:48

sorry,maar is zeer frustrerend,om steeds de verkeerde informatie te krijgen , bedankt voor deze,hier kan ik wat mee!

bughead 10-10-07 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stephenvis (Bericht 5981)
Mee eens lucas, en als je nou ff goed hebt gekeken had je ook gezien dat je aan de hand van andere trucjes kon zien wat de firmware is.


die andere truukjes wou ik nu niet gebruiken, omdat deze gebruikt word gekocht,als ik gewoon even in settings kan kijken en de versie checken is het goed, hoef dan geen truukjes te doen om juiste versie te vinden.Die ik kocht in de winkle heb ik laten checken op weeknummer,voor 38,en die van 39,bij thuiskomst met nummertruuk op firmware..

shorty 10-10-07 23:18

Wat maakt de firmware uit? Deze is sowieso 1.0.2 (of lager?) aangezien deze is geunlockt. Je zit dus gewoon goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.