//

Eerst 1.1.1 op je iPhone en dan unlocken of niet?

Eerst 1.1.1 op je iPhone en dan unlocken of niet? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo,.. voor de updrage naar versie 1.1.1 is er mij 1 ding niet duidelijk: moet ik nu de nieuwe versie van 1.1.1 eerst downloaden naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-10-07, 11:24
Maikel Maikel is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard Eerst 1.1.1 op je iPhone en dan unlocken of niet?

Hallo,.. voor de updrage naar versie 1.1.1 is er mij 1 ding niet duidelijk:


moet ik nu de nieuwe versie van 1.1.1 eerst downloaden naar m'n iPhone en dan de nieuwe software van anysim erop zetten en runnen?

of moet ik versie 1.1.1 erop zetten dan weer terug naar 1.0.2 en dan anysim draaien?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-10-07, 11:41
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Om algehele verwarring bij iedereen te voorkomen: er is nog geen nieuwe versie van AnySIM. AnySIM is de naam voor de iPhone Dev Team-applicatie (de gui-versie van Unlock.app). We wachten op een nieuwere versie van AnySIM, die een dezer dagen wel uit zal komen.
De unlock die nu (vandaag) uit is, is de betaalde applicatie van iPhoneSIMfree (iPSF). Hiermee kun je inderdaad met 1.1.1. bellen en gebeld worden, maar je moet deze oplossing alleen kiezen als je echt niet kan wachten. Het is namelijk niet de oplossing van het iPhone Dev Team en zij verdienen er dus ook niets aan (terwijl wel hun kennis wordt gebruikt). Alle andere vragen over 1.0.2. en 1.1.1 worden beantwoord in de flowchart.
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #3  
Oud 11-10-07, 11:47
Maikel Maikel is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard

sorry voor de verwarring maar ik bedoelde ipsf....

gewoon upgraden,... ?
  #4  
Oud 11-10-07, 19:41
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Ik had in eerste instantie via iphoneworldwideunlock de hack gekocht maar uiteindelijk deze niet gebruikt en geunlocked mbv anysim

Ik zal straks proberen 1.1.1 te activeren met behulp van de ipsf hack. Daarvoor zal ik eerst bewust mijn tel eerst "bricken" naar 1.1.1 vervolgens downgraden naar 1.0.2 en dan de handleiding volgen zoals deze op de site van ipsf staat om de tel te unlocken mbv de nieuwe ipsf hack.
  #5  
Oud 11-10-07, 19:42
prashantjuh prashantjuh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 50
Exclamation 1.1.1 downgrade tutorial?

hey,
hoe moet je een iphone met 1.1.1 downgraden?
gwn met die andere tutorials?
en zo ja
kan iemand voor mij een link neerzetten:$
want ik heb nog geen nederlandse ibrickr tutje gezien.
alvast bedankt
prashantjuh
  #6  
Oud 11-10-07, 20:05
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Ik ga van de volgende howto gebruiken

Downgrade from 1.1.1 to 1.0.2 - The iPhone Dev Wiki

method 3
  #7  
Oud 11-10-07, 21:33
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Even een status update.

1. iPhone geupdated naar 1.1.1
2. dmv van downgrade weer terug naar 1.0.2 ( dit ging niet van een leien dakje )
3. via apptapp installer installer geinstalleeerd.
4. vervolgens de ipsf app geinstalleerd op de tel.
5. toestel uitgezet , sim verwijderd en telefoon weer aangezet.
6. ipsf hack gestart..... wachten..... wachten.... en yes is gelukt.
7. sim geplaatst en ik kan weer bellen

Nu heb ik dus een iPhone met 1.0.2 met de nieuwe modem firmware werkend.

Zometeen de laatste stap en dat is naar 1.1.1
  #8  
Oud 11-10-07, 21:44
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bosi Bekijk bericht
Even een status update.

1. iPhone geupdated naar 1.1.1
2. dmv van downgrade weer terug naar 1.0.2 ( dit ging niet van een leien dakje )
3. via apptapp installer installer geinstalleeerd.
4. vervolgens de ipsf app geinstalleerd op de tel.
5. toestel uitgezet , sim verwijderd en telefoon weer aangezet.
6. ipsf hack gestart..... wachten..... wachten.... en yes is gelukt.
7. sim geplaatst en ik kan weer bellen

Nu heb ik dus een iPhone met 1.0.2 met de nieuwe modem firmware werkend.

Zometeen de laatste stap en dat is naar 1.1.1
Bosi,

-Als je een update doet naar 1.1.1. dan moet je toch alles eerst weer unlocken alvorens je weer kan downgraden?

-En via welke reseller heb je de hack gekocht? en duurt dit lang voor je het hack bestand terugkrijgt via mail?

-Geld deze hack ook voor Iphone die standaard 1.0.2. zijn, en zijn geunlocked met IUnlocker, ik heb namelijk gehoord dat de encryptie van de update dusdanig anders zijn dat het onherstelbare schade aan de phone kan toebrengen, is dat kleine hack bestandje van 600 kb dan in staat je software helemaal te repareren zodat je geen Brick meer hebt??

Ik weet het een hoop vragen....
  #9  
Oud 11-10-07, 21:59
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crunch81 Bekijk bericht
Bosi,

-Als je een update doet naar 1.1.1. dan moet je toch alles eerst weer unlocken alvorens je weer kan downgraden?

-En via welke reseller heb je de hack gekocht? en duurt dit lang voor je het hack bestand terugkrijgt via mail?

-Geld deze hack ook voor Iphone die standaard 1.0.2. zijn, en zijn geunlocked met IUnlocker, ik heb namelijk gehoord dat de encryptie van de update dusdanig anders zijn dat het onherstelbare schade aan de phone kan toebrengen, is dat kleine hack bestandje van 600 kb dan in staat je software helemaal te repareren zodat je geen Brick meer hebt??

Ik weet het een hoop vragen....
Ik heb de hack destijds gekocht via iphoneworldwideunlock (google). Na betaling krijg je en login en moet je op de site het imeinr van je tel opgeven en dit wordt geregistreerd op de server van ipsf. Het programma kun je downloaden maar werkt dus alleen als je imei bekend is op de server van ipsf want tijdens unlock doet het een check of je een geldige licentie hebt.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik heel bewust mijn iphone (unlocked met anysim) geupdate naar 1.1.1 via itunes en daarna via bovenstaande stappen weer teruggebracht naar 1.0.2 en door het draaien van ipsf kon ik weer bellen.

Alleen en nu komt het kreeg ik de volgende foutmelding en dat is dat bij het opnieuw aansluiten kreeg ik de foutmelding in itunes dat het imeinr van de iphone niet bekend was.

Ik heb nu weer de tel gerestored naar 1.1.1 en nu moet ik de telefoon weer activeren. Voorlopig ben ik er dus nog niet
  #10  
Oud 11-10-07, 22:13
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bosi Bekijk bericht
Ik heb de hack destijds gekocht via iphoneworldwideunlock (google). Na betaling krijg je en login en moet je op de site het imeinr van je tel opgeven en dit wordt geregistreerd op de server van ipsf. Het programma kun je downloaden maar werkt dus alleen als je imei bekend is op de server van ipsf want tijdens unlock doet het een check of je een geldige licentie hebt.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik heel bewust mijn iphone (unlocked met anysim) geupdate naar 1.1.1 via itunes en daarna via bovenstaande stappen weer teruggebracht naar 1.0.2 en door het draaien van ipsf kon ik weer bellen.

Alleen en nu komt het kreeg ik de volgende foutmelding en dat is dat bij het opnieuw aansluiten kreeg ik de foutmelding in itunes dat het imeinr van de iphone niet bekend was.

Ik heb nu weer de tel gerestored naar 1.1.1 en nu moet ik de telefoon weer activeren. Voorlopig ben ik er dus nog niet
Ok, Ik wens je succes en hou de posts in de gaten hier.

Btw. Vaag: nog nooit een melding gelzen ergens over IMEI nummer onbekend in ITunes.
  #11  
Oud 11-10-07, 22:15
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crunch81 Bekijk bericht
Ok, Ik wens je succes en hou de posts in de gaten hier.

Btw. Vaag: nog nooit een melding gelzen ergens over IMEI nummer onbekend in ITunes.
Precies ik ook niet

Weet nog niet of ik hier vandaag nog verder mee ga. Maar ik zal mijn vorderingen posten in dit forum.
  #12  
Oud 11-10-07, 22:25
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Ik denk dat ik wat gevonden heb,

heb je wel je SIM kaart eruit gehaald voor je dit ging doen?
Als je hem er namelijk in hebt gehouden met het draaien van IPSF app, dan heeft het programma de ge-lockte (verkeerde) Imei nummer gepakt.
  #13  
Oud 11-10-07, 22:33
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crunch81 Bekijk bericht
Ik denk dat ik wat gevonden heb,

heb je wel je SIM kaart eruit gehaald voor je dit ging doen?
Als je hem er namelijk in hebt gehouden met het draaien van IPSF app, dan heeft het programma de ge-lockte (verkeerde) Imei nummer gepakt.
Ja dat heb ik idd gedaan. Is inderdaad belangrijk de sim uit het toestel te halen.
  #14  
Oud 11-10-07, 23:07
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

Mensen,

Vandaag mijn iPhone gekregen, gedowngrade, jailbreak en geactiveerd! Ging perfect!
Maar nu, kan geen muziek erop zetten, wat gaat er verkeerd moet ik iets aanzetten of (ik heb ervaring met iPod's, dus weet hoe het zou moeten) moet ik iets anders doen?

Mvg,

Paul
  #15  
Oud 12-10-07, 01:39
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Ziet iTunes je iPhone wel, maw: krijg je in iTunes wel de tabbladen te zien waarin je kan selecteren wat je wil syncen?
  #16  
Oud 12-10-07, 08:23
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Kan er hier mss eens een tutorial overgemaakt worden want als de anysim er is zou ik ook graag updaten . Alvast bedankt
  #17  
Oud 12-10-07, 08:33
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

@freek: Bij mij vorige iPod beheerde ik mijn muizek altijd handmatig, ik had niet door dat je nu moest syncen.

Is het mogelijk om je iPhone handmatig te beheren, dus muzuik er naartoe slepen?

P
  #18  
Oud 12-10-07, 09:07
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Even een kleine update. Ben gisteren niet meer verder gegaan ( bed trok teveel aan me ) .

Ik heb nu een gedowngrade telefoon ( 1.1.1 -> 1.0.2 ) met daarop de hack van ipsf toegepast en heb nu weer een volledig werkende iPHone met de nieuwe modemfirmware van 1.1.1

Vanavond zal ik kijken of ik de tel weer naar 1.1.1 kan krijgen en vervolgens kan activeren. Nu moet er helaas gewerkt worden
  #19  
Oud 12-10-07, 10:21
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paalpizzle Bekijk bericht
@freek: Bij mij vorige iPod beheerde ik mijn muizek altijd handmatig, ik had niet door dat je nu moest syncen.

Is het mogelijk om je iPhone handmatig te beheren, dus muzuik er naartoe slepen?

P
[off topic]
Eigenlijk kan dat wel... maak een playlist aan in iTunes... geef aan in iTunes dat je iphone automatisch met die playlist synced en je kan er nu toe slepen.. volgens mij moet het handmatig ook kunnen (heb ik op me ipod gedaan) maar heb dit met de iPhone gedaan!

Wel vreemd dat me album art niet mee gaat... moet ff kijken hoe ik dat doet
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerst wel dan niet meer blaugrana iPhone algemeen 0 01-09-10 11:34
Nieuwe 3GS gekocht met T-mobile lock, eerst unlocken of eerst jailbreaken. froos Archief 1 20-03-10 23:09
iPhone 1e gen / eerst legen dan jailbreaken en unlocken HaKeeM Archief 1 10-01-10 12:52
iPhone: eerst jailbreaken dan up-daten edown Jailbreak 4 20-02-09 10:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.