iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   OTB 1.1.3 uit US unlocken op Mac, opties? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/7999-otb-1-1-3-us-unlocken-op-mac-opties.html)

andreduppont 22-02-08 17:41

OTB 1.1.3 uit US unlocken op Mac, opties?
 
Ik kom net terug uit NYC en heb mij een iphone aangeschaft, 8gb want de anderen waren uitverkocht. :)

Wat werkt nou het beste op een mac om te jailbraken en unlocken?
ZiPhone of iJailbrake?
Ik moet er even bij vermelden, ik heb reeds ZiPhoneOSX 2.4 gebruikt om te activeren en jailbraken, dit werkte op mijn leopard MBP niet, meteen een error ziphone USBMuxListenerCreate: Permission denied. Daarna heb ik ZiPhone op een iMac met Tiger grprobeerd en die deed het wel maar gaf op het einde een ZiPhone returned 1 error. Hij doet het verder prima zonder dat ik kan bellen natuurlijk.

Maar nu wil ik hem unlocken en gezien de errors ben ik niet zo overtuigd van ZiPhone en vind ik het wat riskant om hem te gaan unlocken. Zijn de beide methodes verder hetzelfde behalve de GUI? Ik wil ook liever niet aan de baseband gaan prutsen (lees downgraden) Laatste vraag, is dit hele proces van jailbrake en unlock terug te draaien?

Ik weet het, er staat veel in dit forum en zit ook al een hele dag te zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer. en search werkt niet op het fijne drieletterwoord MAC :)

groet en bedankt

Dvoropai 22-02-08 17:45

ik heb geupgrade naar 1.1.3 per ongeluk en mijn iphone is een mooi speeltje zonder functie gewordem, it ain't working anymore, iemand suggesties wat ik moet doen?

MacFly 22-02-08 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andreduppont (Bericht 69592)
Ik kom net terug uit NYC en heb mij een iphone aangeschaft, 8gb want de anderen waren uitverkocht. :)

Wat werkt nou het beste op een mac om te jailbraken en unlocken?
ZiPhone of iJailbrake?
Ik moet er even bij vermelden, ik heb reeds ZiPhoneOSX 2.4 gebruikt om te activeren en jailbraken, dit werkte op mijn leopard MBP niet, meteen een error ziphone USBMuxListenerCreate: Permission denied. Daarna heb ik ZiPhone op een iMac met Tiger grprobeerd en die deed het wel maar gaf op het einde een ZiPhone returned 1 error. Hij doet het verder prima zonder dat ik kan bellen natuurlijk.

Maar nu wil ik hem unlocken en gezien de errors ben ik niet zo overtuigd van ZiPhone en vind ik het wat riskant om hem te gaan unlocken. Zijn de beide methodes verder hetzelfde behalve de GUI? Ik wil ook liever niet aan de baseband gaan prutsen (lees downgraden) Laatste vraag, is dit hele proces van jailbrake en unlock terug te draaien?

Ik weet het, er staat veel in dit forum en zit ook al een hele dag te zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer. en search werkt niet op het fijne drieletterwoord MAC :)

groet en bedankt

ZiPhone 2.4 en iJailbreak werken allebei goed. (ik verkies iJailbreak...maar vraag me niet waarom).
Prutsen aan je baseband is niet zo erg en altijd reversibel. Prutsen aan je bootloader (van 4.6 naar 3.9) is heel wat anders en niet (softwarematig) ongedaan te maken.

Als je wilt bellen met je iPhone zal je toch echt je baseband moeten downgraden. (doen de unlockprogramma's voor je.) Je krijgt dan als eindresultaat: iPhone met firmware 1.1.3, BL 4.6 en de baseband van 1.1.2. Alles werkt dan normaal behalve de locate-me functie in googlemaps. (Als je dat werkend wil krijgen moet je je bootloader downgraden...)

Deze jailbreaks, activatie en unlocks zijn wel allemaal terug te draaien. (ZiPhone -e en dan ZiPhone -D + restore in iTunes).

Succes

andreduppont 22-02-08 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacFly (Bericht 69623)
ZiPhone 2.4 en iJailbreak werken allebei goed. (ik verkies iJailbreak...maar vraag me niet waarom).
Prutsen aan je baseband is niet zo erg en altijd reversibel. Prutsen aan je bootloader (van 4.6 naar 3.9) is heel wat anders en niet (softwarematig) ongedaan te maken.

Als je wilt bellen met je iPhone zal je toch echt je baseband moeten downgraden. (doen de unlockprogramma's voor je.) Je krijgt dan als eindresultaat: iPhone met firmware 1.1.3, BL 4.6 en de baseband van 1.1.2. Alles werkt dan normaal behalve de locate-me functie in googlemaps. (Als je dat werkend wil krijgen moet je je bootloader downgraden...)

Deze jailbreaks, activatie en unlocks zijn wel allemaal terug te draaien. (ZiPhone -e en dan ZiPhone -D + restore in iTunes).

Succes

Hey bedankt, Super cool. Ik haalde dus baseband en bootloader door elkaar.
Ik lees steeds over die terminal commando's van ZiPhone, kun je die in de GUI versie ergens intypen?

nielsr 22-02-08 18:51

Dat hoeft dus niet meer met de GUI. Check wiki voor uitgebreide uitleg over het unlocken van 1.1.3.

andreduppont 22-02-08 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsr (Bericht 69633)
Dat hoeft dus niet meer met de GUI. Check wiki voor uitgebreide uitleg over het unlocken van 1.1.3.

Ik doe mijn best met die wiki hoor, heb al een hoop aan de praat zoals de spellingcheck etc. Maar ik kom er toch echt niet achter hoe ik in ZiPhone voor MAC die commands intyp. En ps. ik wil niet de GUI unlock van ZiPhone gebruiken want de laatste versie schijnt ook onnodig je bootloader te downgraden (en nu haal ik het niet door elkaar). MyTriniPhone.com: Ziphone 2.4 - Unauthorized Bootloader Downgrades??

Kan ik als alternatief een via ZiPhone gejailbrakete iPhone unlocken met iJailbreak of kan ik hem dan beter maar restoren via iTunes en de volledige procedure van iJailbrake volgen?

nielsr 22-02-08 19:53

Niet als je het vinkje "bootloader downgraden" (oid) uitvinkt...

Michael 22-02-08 19:58

Hier zijn echt voldoende topics over inmiddels

Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.