//

OTB 1.1.3 uit US unlocken op Mac, opties?

OTB 1.1.3 uit US unlocken op Mac, opties? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kom net terug uit NYC en heb mij een iphone aangeschaft, 8gb want de anderen waren uitverkocht. Wat werkt nou het beste op een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-02-08, 18:41
andreduppont andreduppont is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard OTB 1.1.3 uit US unlocken op Mac, opties?

Ik kom net terug uit NYC en heb mij een iphone aangeschaft, 8gb want de anderen waren uitverkocht.

Wat werkt nou het beste op een mac om te jailbraken en unlocken?
ZiPhone of iJailbrake?
Ik moet er even bij vermelden, ik heb reeds ZiPhoneOSX 2.4 gebruikt om te activeren en jailbraken, dit werkte op mijn leopard MBP niet, meteen een error ziphone USBMuxListenerCreate: Permission denied. Daarna heb ik ZiPhone op een iMac met Tiger grprobeerd en die deed het wel maar gaf op het einde een ZiPhone returned 1 error. Hij doet het verder prima zonder dat ik kan bellen natuurlijk.

Maar nu wil ik hem unlocken en gezien de errors ben ik niet zo overtuigd van ZiPhone en vind ik het wat riskant om hem te gaan unlocken. Zijn de beide methodes verder hetzelfde behalve de GUI? Ik wil ook liever niet aan de baseband gaan prutsen (lees downgraden) Laatste vraag, is dit hele proces van jailbrake en unlock terug te draaien?

Ik weet het, er staat veel in dit forum en zit ook al een hele dag te zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer. en search werkt niet op het fijne drieletterwoord MAC

groet en bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-02-08, 18:45
Dvoropai Dvoropai is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

ik heb geupgrade naar 1.1.3 per ongeluk en mijn iphone is een mooi speeltje zonder functie gewordem, it ain't working anymore, iemand suggesties wat ik moet doen?
  #3  
Oud 22-02-08, 19:32
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreduppont Bekijk bericht
Ik kom net terug uit NYC en heb mij een iphone aangeschaft, 8gb want de anderen waren uitverkocht.

Wat werkt nou het beste op een mac om te jailbraken en unlocken?
ZiPhone of iJailbrake?
Ik moet er even bij vermelden, ik heb reeds ZiPhoneOSX 2.4 gebruikt om te activeren en jailbraken, dit werkte op mijn leopard MBP niet, meteen een error ziphone USBMuxListenerCreate: Permission denied. Daarna heb ik ZiPhone op een iMac met Tiger grprobeerd en die deed het wel maar gaf op het einde een ZiPhone returned 1 error. Hij doet het verder prima zonder dat ik kan bellen natuurlijk.

Maar nu wil ik hem unlocken en gezien de errors ben ik niet zo overtuigd van ZiPhone en vind ik het wat riskant om hem te gaan unlocken. Zijn de beide methodes verder hetzelfde behalve de GUI? Ik wil ook liever niet aan de baseband gaan prutsen (lees downgraden) Laatste vraag, is dit hele proces van jailbrake en unlock terug te draaien?

Ik weet het, er staat veel in dit forum en zit ook al een hele dag te zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer. en search werkt niet op het fijne drieletterwoord MAC

groet en bedankt
ZiPhone 2.4 en iJailbreak werken allebei goed. (ik verkies iJailbreak...maar vraag me niet waarom).
Prutsen aan je baseband is niet zo erg en altijd reversibel. Prutsen aan je bootloader (van 4.6 naar 3.9) is heel wat anders en niet (softwarematig) ongedaan te maken.

Als je wilt bellen met je iPhone zal je toch echt je baseband moeten downgraden. (doen de unlockprogramma's voor je.) Je krijgt dan als eindresultaat: iPhone met firmware 1.1.3, BL 4.6 en de baseband van 1.1.2. Alles werkt dan normaal behalve de locate-me functie in googlemaps. (Als je dat werkend wil krijgen moet je je bootloader downgraden...)

Deze jailbreaks, activatie en unlocks zijn wel allemaal terug te draaien. (ZiPhone -e en dan ZiPhone -D + restore in iTunes).

Succes
__________________
iPhone US 8GB - FW 2.1 via Pwnage-tool
  #4  
Oud 22-02-08, 19:45
andreduppont andreduppont is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacFly Bekijk bericht
ZiPhone 2.4 en iJailbreak werken allebei goed. (ik verkies iJailbreak...maar vraag me niet waarom).
Prutsen aan je baseband is niet zo erg en altijd reversibel. Prutsen aan je bootloader (van 4.6 naar 3.9) is heel wat anders en niet (softwarematig) ongedaan te maken.

Als je wilt bellen met je iPhone zal je toch echt je baseband moeten downgraden. (doen de unlockprogramma's voor je.) Je krijgt dan als eindresultaat: iPhone met firmware 1.1.3, BL 4.6 en de baseband van 1.1.2. Alles werkt dan normaal behalve de locate-me functie in googlemaps. (Als je dat werkend wil krijgen moet je je bootloader downgraden...)

Deze jailbreaks, activatie en unlocks zijn wel allemaal terug te draaien. (ZiPhone -e en dan ZiPhone -D + restore in iTunes).

Succes
Hey bedankt, Super cool. Ik haalde dus baseband en bootloader door elkaar.
Ik lees steeds over die terminal commando's van ZiPhone, kun je die in de GUI versie ergens intypen?
  #5  
Oud 22-02-08, 19:51
nielsr nielsr is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 96
Standaard

Dat hoeft dus niet meer met de GUI. Check wiki voor uitgebreide uitleg over het unlocken van 1.1.3.
  #6  
Oud 22-02-08, 20:09
andreduppont andreduppont is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsr Bekijk bericht
Dat hoeft dus niet meer met de GUI. Check wiki voor uitgebreide uitleg over het unlocken van 1.1.3.
Ik doe mijn best met die wiki hoor, heb al een hoop aan de praat zoals de spellingcheck etc. Maar ik kom er toch echt niet achter hoe ik in ZiPhone voor MAC die commands intyp. En ps. ik wil niet de GUI unlock van ZiPhone gebruiken want de laatste versie schijnt ook onnodig je bootloader te downgraden (en nu haal ik het niet door elkaar). MyTriniPhone.com: Ziphone 2.4 - Unauthorized Bootloader Downgrades??

Kan ik als alternatief een via ZiPhone gejailbrakete iPhone unlocken met iJailbreak of kan ik hem dan beter maar restoren via iTunes en de volledige procedure van iJailbrake volgen?
  #7  
Oud 22-02-08, 20:53
nielsr nielsr is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 96
Standaard

Niet als je het vinkje "bootloader downgraden" (oid) uitvinkt...
  #8  
Oud 22-02-08, 20:58
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Hier zijn echt voldoende topics over inmiddels

Slotje
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
unlocken otb 1.0.25 johanjd Archief 1 29-03-08 23:21
1.1.2. OTB (4.6) unlocken problemen jailbreaken Bounce Archief 2 09-02-08 12:16
Bricktool Unlocken 1.1.3 Otb batalhador Archief 1 09-02-08 12:07
1.1.2 OTB unlocken ? andtee Archief 6 04-02-08 23:48
OTB 1.1.3 unlocken Gianni Unlock [archief] 5 04-02-08 19:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57.