iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPod Touch 3G Apple Logo blijft hangen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/81651-ipod-touch-3g-apple-logo-blijft-hangen.html)

Mimbosa 05-01-11 21:22

iPod Touch 3G Apple Logo blijft hangen
 
Hoi,

Ik heb een iPod Touch 3G, software 4.2.1 (nieuwste versie)
Ik heb mijn iPod hiervoor al eens gejailbreakt, maar toch maar weer herstelt.
Ik heb hem gisteren echter wéér gejailbreakt met:

redsn0w_win_0.9.6rc7b. (tethered)

Alles goed en wel, had toen ging ik SBsettings installeren. Ik moest hem rebooten. Oke prima, mijn pc was nog aan, dus ik dacht ik kan redsn0w er toch wel weer overheen laten gaan. Maar nu komt hij in het opstartscherm dus niet meer voorbij het apple logo.

Soortgelijke problemen waren er wel, de tips waren:

1. stop hem in iTunes herstel hem
dit kan niet aangezien itunes hem niet herkent omdat de ipod nog niet is opgestart

2. DFU mode?
geprobeerd via dit filmpje: (YouTube - iPhone DFU Mode)

maar als ik hem uitdoe (tijdje home knop en die bovenste knop ingedrukt houden), en hem dan weer aansluit op de computer gaat ie weer aan, wat logisch is. Dat werkt dus niet want dan zit hij weer op dat apple logo.

3. eeeeeeeeehhh?

ja, ik weet het dus niet meer. Iemand een tip? Groeten,

Mimbosa

King1987 05-01-11 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mimbosa (Bericht 623746)

maar als ik hem uitdoe (tijdje home knop en die bovenste knop ingedrukt houden), en hem dan weer aansluit op de computer gaat ie weer aan, wat logisch is. Dat werkt dus niet want dan zit hij weer op dat apple logo.

Hier gaat het fout! Je iPod moet al aan de pc/mac zitten als je in DFU wilt gaan, je pc zal hem dan ook herkennen als in DFU. Je scherm blijft zwart.
Ik stel voor: even in de wiki kijken hoe je precies DFU moet doen. (via het YouTube filmpje klopt wel trouwens, maar je moet hem al verbinden aan je pc)

Mimbosa 05-01-11 21:30

Ja maar op dat filmpje staat dat hij UIT moet zijn, voordat je begint met die knoppencombinaties (10 sec. dit, dan weer 10 sec. dit, etc.)
EN aangesloten op je pc.

Maar dat kan niet, want als ik hem uitdoe, gaat hij direct weer aan aangezien hij op mn pc aangesloten zit.

King1987 05-01-11 21:31

Nee, je moet hem vast blijven houden, die knoppen moet je vast blijven houden.
Daarom zeg ik: lees even in de wiki :)

iWiefring 05-01-11 21:33

Je kan gewoon je iDevice uitschakelen terwijl deze is aangesloten op de betreffende computer hoor?

Mimbosa 05-01-11 21:35

Ik doe hem precies zoals op het youtube filmpje
en iwiefring: bij mij springt hij dan weer aan
heel vreemd dit,
ik laat hem maar even een nachtje op het apple logo staan, misschien helpt dat?

King1987 05-01-11 21:38

Nee, heeft totaal geen nut.

Zoals ik al gezegt heb:

- iPhone aanzetten (appel logo)
- tien seconden je powerbutton en home button vast houden, daarna powerbutton los laten.

En dat terwijl hij gewoon aan de pc zit. DFU werkt altijd. Zei het dat het tegenwoordig sinds 3.xx wat nauwkeuriger werkt dan vroeger, je moet daarom ook echt precies 10 seconden vast houden. Werkt DFU niet, dan is hij hardware matig kapot, maar dat is hij niet, want zoals ik je probleem lees is het gewoon software matig.

Mimbosa 05-01-11 21:54

Ohja ik heb via die jailbreakmethode die DFU ingesteld, en na 4 keer proberen lukte het!
Bedankt!
Slotje?

King1987 05-01-11 22:00

Yes, slotje :)

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.