iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Verduidelijking unlock applicaties (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/832-verduidelijking-unlock-applicaties.html)

pwain 12-10-07 00:35

Verduidelijking unlock applicaties
 
Ik ben een beetje verward. Welke tools hebben we allemaal?

*iPhoneSimFree: Deze is betalend.
*Unlock.app = gratis
*Anysim = GUI versie van unlock.app (gratis)
*ik lees soms hier en daar over iUnlock. Maar ik vermoed dat dit gewoon de unlock.app is, niet?

Ik heb Unlock.app gebruikt. Maar deze had naar mijn mening ook een GUI. Enkel met wat tekst en een startknop. voor de rest werkte het perfect. Het unlocken duurde met die applicatie zo'n 20 minuten.
Heb ik nu ook mijn iPhone geunlockt volgens de methode die het iPhone Dev Team doet?

Freek 12-10-07 01:02

iUnlock is de wijze waarop de eerste iPhones werden unlocked, in feite in grote lijnen het zelfde als anySIM, alleen niet ondersteund door een applicatie, maar handmatig met wat uploaden van files en daara handmatig via een commandscreen de baseband flashen en zo. Dat waren nog eens tijden..

pwain 12-10-07 15:05

Ik lees ook geregeld dat de anysim methode (en al de andere gratis alternatieven) je baseband wijzigen. Ook je iMei nummer zou gewijzigd worden.
Ik heb unlock.app gebruikt maar als ik mijn imei nummer vergelijk met de achterkant van de iPhone dan is deze toch hetzelfde.

Michael 13-10-07 08:42

Nou Freek is niet helemaal waar. De eerste iPhones zijn ge-unlocked met een hardware unlock van Geo. Daarna kwam de software unlock. iUnlocker is wel degelijk een app. Gemaakt door een jongen uit Ierland die de spullen via IRC had gekregen en beweerde dat het zijn oplossing was.
Ja de baseband wordt geflashed tijdens het unlocken en dus veranderd. Het ka gebeuren dat de imei wordt veranderd maar door nog een keer het unlock programma te gebruiken krijg je weer je orginele imei terug.

Freek 13-10-07 10:26

1 Bijlage(n)
Je hebt inderdaad gelijk Michael, de hardware Unlock (het solderen, de naaldenversie, SuperSIM en TurboSIM) waren er eerder. Dat iUnlock ook een applicatie is, is voor mij nieuw (zo zie je maar: je blijft altijd leren). Ik doelde op de Unlockmethode die ik deed (voor alle duidelijkheid: niet door mij gemaakt hoor!) met o.a. het bestand iUnlock, zie bijgaande tutorial.

Bedankt voor de info!

Michael 13-10-07 10:29

Geeft niks Freek. Er zijn al zoveel unlock methodes gekomen. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Ik ga upgraden naar 1.1.1 en dan de BB downgraden en dan weer unlocken. Ben benieuwd........... Ik hou jullie op de hoogte!! :eek:

Freek 13-10-07 10:35

Ben benieuwd Michael. Ik heb het heel even niet helemaal meer gevolgd, maar is het nu zo dat je dan ook echt van de 1.1.1 firmware met de nieuwe features (oa mobile iTunesstore) gebruik kan maken, of moet je je 1.1.1 toch weer downgraden naar 1.02? Zo ja dan is dat natuurlijk goed nieuws voor iedereen die een "stock 1.1.1" heeft en voor hen die per ongeluk naar 1.1.1 hebben geupgrade. Maar ik wil graag weten of we de 1.1.1 daadwerkelijk kunnen laten draaien op de iPhone én kunnen unlocken.

pwain 13-10-07 10:39

Begrijp ik het dan goed dat je naar 1.1.1 kunt gaan maar dan toch de oude baseband software moet gebruiken? Heeft de nieuwe baseband versie dan geen echte verbeteringen? Waarom proberen ze die versie dan niet te unlocken?

Michael 13-10-07 10:56

pwain de nieuwe baseband versie is lastiger te unlocken dan de voorgaande versie maar het dev team is druk bezig. Je kan, maar dat is een niet al te makkelijke hack, upgraden naar 1.1.1 en dan alleen de beaseband van versie 1.0.2 downgraden. Zo werkt je iPhone met versie 1.1.1 maar het modem, de baseband, met de versie van 1.0.2.
Ja Freek dat is goed nieuws voor deze mensen maar de hack is gecompliceerd en niet voor beginners. Zij kunnen beter even wachten tot er een echte unlock methode is voor de 1.1.1 versie. En voor die mensen die geld over hebben kunnen ipsf software kopen en de iPhone unlocken. Maar ook daar geld dat ze de telefoon moeten jailbreaken etc. met de nieuwe versies van het dev team. Nog niet echt gemakkelijk.

"R" 13-10-07 12:47

@Michael, draai jij al onder 1.1.1?

Michael 13-10-07 13:27

Nee maar ga upgraden en de baseband naar de 1.0.2 zetten

"R" 13-10-07 14:09

@michael, heb je dan alle functies van 1.1.1 en de baseband van 1.0.2?

Michael 13-10-07 14:34

Wat ik begrijp uit de berichten wel ja. Alleen de baseband is een oudere versie. Vandaar dat je ook kan unlocken anders was het niet gelukt. Maar ik zal het gaan meemaken straks.

Frank 13-10-07 15:06

Hoi Michael. Je schrijft dat je je imei kunt herstellen door nogmaals AnySIM te doen. Ik loop opnieuw helemaal vast. Dit is wat ik heb gedaan:

A: geunlockde iPhone gekocht (FW 1.0.2): alles okay.
B: per ongeluk geupdate naar 1.1.1: alles weg :(
C: teruggezet naar 1.0.2, ook modem teruggekregen (03.14.08_G)
D: Alles werkt! Bellen, mailen, Wi-Fi, youtube, SMS, ... alles...
E: ...behalve connectie met iTunes. IMEI onjuist

F: achterkant iPhone en Setiings > general: IMEI komt wél overeen
G: tip van hierboven gevolgd: nogmaals AnySIM (v4242) gedaan
H: Nu herkent iTunes 'm wel, maar... kan ik niet meer bellen!
I: Settings > General: GEEN IMEI nummer meer, noch modem firmware?!

Waar ga ik de mist in? Hoor het graag. Dank, Frank.

"R" 13-10-07 15:16

@michael, samen even doen per msn/ichat? Sta ook op het punt te beginnen

Frank 13-10-07 15:18

Via terminal, echter, lees ik dat ik wel degelijk (goede) modemfirmware heb:

firmware: DEV_ICE_MODEM_03.14.08_G
eep version: EEP_VERSION:207
eep revision: EEP_REVISION:7
bootloader: BOOTLOADER_VERSION:3.9_M3S2

Michael 13-10-07 18:00

Frank nog een keer activeren met independence als je een mac gebruikt

Michael 13-10-07 18:00

R PM me even met je msn naam

Frank 14-10-07 01:50

Thanks! Was helaas al helemaal opnieuw begonnen. Half uurtje geleden weer gewonnen. Zijn een paar dingetjes die niet handig zijn voor nono's in de handleiding. Zal ik mijn bevindingen en 'handigheidjes' eens mailen, morgen? Dank! Frank.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.