iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Helpdesk deel iPhoneclub forum (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/8386-helpdesk-deel-iphoneclub-forum.html)

Guest-20201108204737 28-02-08 21:47

Helpdesk deel iPhoneclub forum
 
Ik zat is te denken, er zijn vele met mij die genoeg hebben van die posts die er gemaakt worden door nieuwe leden die problemen of vragen hebben. Deze worden nu vaak door een moderator gesloten met de opmerking dat ze maar is door het forum moeten zoeken.

Waarom word er geen subforum gemaakt genaamd Helpdesk waarin al deze vragen gezet en verplaatst kunnen worden. Hierop hoeft dan natuurlijk niemand te reageren, maar zo heb je wel alle troep bij elkaar en de kans dat iemand geholpen word is groter.

Is niet echt een complete uitleg dat snap ik maar gooi maar gewoon een idee op tafel..

PWI 28-02-08 21:55

Helpdesk deel iPhoneclub forum
 
Helemaal mee eens, want voor sommige moderators moet het wel meer gaan lijken op : dweilen met de kraan open ?

En hierdoor blijft het forum dan ook overzichtelijker :)

Nikooos 28-02-08 22:01

tja.. als er dan niet op gereageerd wordt help je mensen ook niet. Als je ze wijst op de zoekfunctie hebben ze nog een kans om de oplossing te kunnen vinden.

Daarnaast krijg je dan mensen die boos worden waarom de 'helpdesk' niet helpt. We zijn namelijk geen professionele helpdesk, maar een groepje liefhebbers.
Als ze dan geen reacties krijgen gaan ze hun vragen alsnog posten in andere topics of in andere fora. Dan wordt het alsnog een rommeltje.

Maar dat is mijn mening natuurlijk...

Guest-20201108204737 28-02-08 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 73371)
tja.. als er dan niet op gereageerd wordt help je mensen ook niet. Als je ze wijst op de zoekfunctie hebben ze nog een kans om de oplossing te kunnen vinden.

Daarnaast krijg je dan mensen die boos worden waarom de 'helpdesk' niet helpt. We zijn namelijk geen professionele helpdesk, maar een groepje liefhebbers.
Als ze dan geen reacties krijgen gaan ze hun vragen alsnog posten in andere topics of in andere fora. Dan wordt het alsnog een rommeltje.

Maar dat is mijn mening natuurlijk...

Heel goed dat je mening geeft :) is belangrijk..

Ben het er mee eens dat wanneer ze niet geholpen worden dat ze ergens anders gaan posten, maar op de meeste vragen is een link naar de wiki genoeg. Dus voor deze 60 % worden de vragen dan wel meteen beantwoord. Ook denk ik dat de meeste mensen het leuk vinden om iemand te helpen dus daarom zullen veel vragen worden beantwoord denk ik.

PWI 28-02-08 22:12

tja.. als er dan niet op gereageerd wordt help je mensen ook niet. Als je ze wijst op de zoekfunctie hebben ze nog een kans om de oplossing te kunnen vinden.

Of je verwijst ze naar een apart deel van het forum met F.A.Q plus de zoekfunctie, en voegt deze mannier van werken toe aan de algemene spelregels van het Forum ?

Daarnaast krijg je dan mensen die boos worden waarom de 'helpdesk' niet helpt. We zijn namelijk geen professionele helpdesk, maar een groepje liefhebbers.

Er van uitgaande dat een ieder die op dit forum zit toch wel weet dat we allemaal liefhebbers zijn ? en geen professionele helpdesk, alhoewel we elkaar wel helpen :rolleyes:

Als ze dan geen reacties krijgen gaan ze hun vragen alsnog posten in andere topics of in andere fora. Dan wordt het alsnog een rommeltje.

Dus toch dweilen met de kraan open dan ? :eek:
Maar boven alles, veel respect voor jullie werk als moderator !

Maar dat is mijn mening natuurlijk...
Dito :)

Nikooos 28-02-08 22:14

Ik kan hier wel verder op ingaan, maar iphoneclub.nl is natuurlijk de grote wijze beslisser. Maar natuurlijk is het heel fijn dat gebruikers als jullie meedenken.

Op het stukje dat we er vanuit kunnen gaan dat iedereen weet dat het geen professionele helpdesk is... Het zou je verbazen.. ;)

Overigens zit er nog wel iets aan te komen dat hier een beetje op lijkt. Maar daar zal iphoneclub.nl jullie binnenkort wel over berichten als het zover is.

Tot die tijd zal ik er dan nog maar even niets over loslaten..

Laten we het erop houden "er zit iets moois in de lucht" :p

PWI 28-02-08 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 73381)
Overigens zit er nog wel iets aan te komen dat hier een beetje op lijkt. Maar daar zal iphoneclub.nl jullie binnenkort wel over berichten als het zover is.

Tot die tijd zal ik er dan nog maar even niets over loslaten..

Laten we het erop houden "er zit iets moois in de lucht" :p

Nu maak je ons wel nieuwsgierig :D

Wie A zegt moet ook ......

Nikooos 28-02-08 22:17

Ik maak nieuwsgierig.. Dat blijkt goed te werken.. Ik geloof dat Apple ook wel eens dat soort trucjes uithaalt ;)

Maar goed, daar moet je toch echt geduld voor hebben. Heb nog wat aanpassingen gemaakt in mijn vorige post, dat wel, maar ik laat er nog niet meer over los ;)

Guest-20201108204737 28-02-08 23:21

Komt allemaal goed dan :) Hoop dat onze meningen/ideen zullen bijdragen aan jullie plan..

En btw over het wachten/ nieuwsgierig zijn totdat iets nieuws uitkomt, is stiekem toch wel leuk. Net als vroeger een cadeau voor kerst krijgen wat je heel graag wou en al wist wat het was, maar toch niet open mogen maken.

Prachtig.

sjowol 28-02-08 23:30

en vooralsnog is er ook de iphone faq in de wiki...daar kun je je veelvoorkomende vraagjes en antwoorden kwijt.

lekzzz 08-03-08 11:21

En toch ben ik van mening dat veel niet te vinden is! Ik heb vele uren gegraven, maar soms zijn dingen gewoon slecht te vinden.

"Woorden" van drie karakters worden door de zoekfunctie niet opgepikt. Afkortingen en firmware nummers kan je dus al niet gebruiken. Met een wildcard, staat er keurig bij, maar misschien een idee om de forumsettings aan te passen, misschien ook standaard tonen in berichten en niet in topics...

Ik heb soms best wel wat gevonden, maar "mijn" topic word gewoon gesloten omdat ik aangaf al idee te hebben voor de keuze van software. Motivatie: probeer het dan zelf! Dat vind ik tegenstrijdig: wat is er mis met eerst informatie verzamelen voordat je aan de slag gaat!? (Om maar niet te zeggen dat mijn eigen idee dus niet klopte en ik een betere tip heb gehad!)

Dat is demotiverend, zelfs als je braaf je huiswerk doet, mag je nog geen vraag stellen. En het leek me juist een vraag om beginners op weg te helpen.

Want een verlijking tijdens de onderlinge software (met de pro's en anti's) heb ik nog steeds niet gevonden...
Just my 2 cents...

ArB 08-03-08 11:39

Zoals al eerder gezegd door psychonikeo er komt iets aan. Geduld is een schone zaak. :)

lekzzz 08-03-08 12:15

Dat zag ik ja, begrijp me goed, ik wil niemand afbranden, maar het is voor een moderator denk ik net zo frustrerend als voor een newby... Nou goed, ik ben benieuwd :)

david007 08-03-08 12:45

Goed idee maar kunnen we niet zo een live helpdesk maken zodat mensen die problemen kunnen oplossen in een soort chat zitten en dat je dan hun problemen live kan oplossen??

Stiruam 08-03-08 13:19

Nja ik heb er al een tijdje overnagedacht en een gratis webhost gebruikt om het even te testen (Stiruam) ik denk dat dat nog wel zal werken maar een chat zie ik niet zitten... Ten eerste zullen er waarschijnlijk erg veel mensen in zitten en dan wordt het onduidelijk wie het tegen wie heeft en ik denk ook niet dat veel mensen er de heletijd in zitten... Een helpdesk is zoiezo eigenlijk puure onzin want je kan elk probleem oplossen via google...

Greetz, Stiruam

lekzzz 08-03-08 13:22

Er bestaat ook een soort dedicated chat functie, helaas is die alleen betaald, zo'n 50,- pm voor 5 operators, of 20 operators voor 100,- per maand. (per jaar betaal je 10maanden)

Ik heb geen idee waar die gelden vandaan zouden moeten komen.

david007 09-03-08 13:07

Mensen kunnen doneren als ze worden geholpen door de chat. En er dan maken we een soort wachtlijn en er kan dan ook alleen maar 1 persoon met 1 moderator praten en de rest wacht dus als je 10 moderators hebt kunnen er 10 mensen tegelijk geholpen worden zodra eentje vertrekt logt eentje die in de rij staat automatisch in

jimschrijen 29-04-08 21:40

link
 
Hi,

Iemand enig idee waarom de link naar Libert+ niet werkt?

Thx.

Jim

nami20 30-04-08 15:30

hey dit is nami20 en ik heb een vraagje...net als jullie heb ik ook eindelijk mijn iPhone.Nau heb ik hem en ben er mee wezen spelen(je kent dat) en nu is hij vast gelopen en heb hem gereset zoals word aangeven maar hij doet niks.Wie kan mij hierme helpen.....nami20

vriesfde 01-05-08 16:41

Grappig, lijkt wel of de laatste twee posts in scene zijn gezet om een punt over noobs duidelijk te maken......
Of is dit een kwestie van titel lezen (gaat over helpdesk) dus maar eeb vraagje stellen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.