iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Unlock 1.1.1 gelukt (gratis code) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/870-unlock-1-1-1-gelukt-gratis-code.html)

dree 13-10-07 01:00

Unlock 1.1.1 gelukt (gratis code)
 
Bart heeft het voor elkaar gekregen, mijn nieuwe iPhone 1.1.1 binnen twee uurtjes werkend met de gratis code. Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en hulp, ik ben een blij mens.

MacApp 13-10-07 15:09

Heel fijn, maar gaat nu iedereen een topic openen als je je iPhone geunlocked hebt:/

Je kan Bart ook PM'en met de bedank boodschap;)

dree 14-10-07 10:34

Bedankt, een vriendelijk woord gaat er altijd in.

Wacht maar totdat jij je iPhonetje binnen hebt en het werkt ;)
Misschien handig om te weten voor de 1.1.1 eigenaren dat het allemaal werkt en terecht kunnen voor bruikbaar advies en ervaring.

P.S Toch niet stiekem jaloers he?

bughead 15-10-07 21:00

Volgens welke methode.....heb zoveel gelezen,maar weet eigelijk niet welke methode het veiligst is om mijn 1.1.1 nieuwe Iphone te unlocken....

X-Naut 15-10-07 23:59

Mijn eerste post & ik sluit me aan bij voorgaande post.

Mijn broer is voor een week naar NY en hij wil 2 iPhones meenemen (ééntje voor mij). En dus is de kans vrij groot dat er de nieuwste firmware op zal zitten.

Dus ook ik ben heel erg benieuwd welke methode en kun je er nu alles mee (dus inclusief bellen) ...

Wi-Fi 16-10-07 09:31

De telefoon van Dree is geunlocked met de volgende handleiding:
RapidShare: 1-Click Webhosting
Deze handleiding is in elkaar gezet door mede forumbezoeker BEEKMAN en heb ik met succes kunnen uitvoeren op een nieuwe 1.1.1 fimware iphone.

Nilles 16-10-07 09:54

Ik heb ook de handleiding van Beekman gebruikt. (met wat hulp van Paul) maar het is goed te doen.
Ik had een 1.1.1 Out of the Box en die had ik al gedowngrade naar 1.0.2.
Hij werkt nu dus als 1.0.2. (incl bellen/smsen)

Kan ik upgraden of hoe moet ik hem als 1.1.1 werkend krijgen (liefst zonder verlies van contacts)

bughead 16-10-07 10:14

Thanx voor de link,mijn Iphone is onderweg,hopelijk kan ik volgende week beginnen......bedankt voor de tip:)

Destiny 16-10-07 10:39

Ik heb nog een paar vragen:

Is het dan zo dat je de 1.1.1 firmware hebt met belfunctie?
Werkt alles net zo goed als een "normale" iPhone met de 1.1.1 firmware?
Is de kans groot dat het fout gaat en ik mijn iPhone verneuk?

Ik had eerst de 1.0.2 firmware. Die heb ik gehackt en werkend gekregen. Dus bellen/sms. Nu heb ik geupgrade en geactiveerde 1.1.1 firmware.

Kan ik nu ook gewoon downgraden naar de 1.0.2 firmware en het bellen/smsen werkend krijgen?

X-Naut 16-10-07 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi (Bericht 7102)
De telefoon van Dree is geunlocked met de volgende handleiding:
RapidShare: 1-Click Webhosting
Deze handleiding is in elkaar gezet door mede forumbezoeker BEEKMAN en heb ik met succes kunnen uitvoeren op een nieuwe 1.1.1 fimware iphone.

Thanx voor de link :)

Maar even voor de duidelijkheid: deze handleiding kan ik met succes uitvoeren op mijn (te verwachten) iPhone 1.1.1. en kan daarnu dus bellen etc. ?

Wi-Fi 16-10-07 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Naut (Bericht 7149)
Thanx voor de link :)

Maar even voor de duidelijkheid: deze handleiding kan ik met succes uitvoeren op mijn (te verwachten) iPhone 1.1.1. en kan daarnu dus bellen etc. ?

Zoals ik geschreven heb is jouw situatie hetzelfde als die van Dree.
Ik heb deze handleiding dus gebruikt om een nieuwe uit de box Iphone 1.1.1 te downgraden naar 1.0.2 & daarna de baseband modem te downgraden naar de 1.0.2 versie firmware voor je baseband.
Voer dit alleen uit ls je weet wat je doet anders NIET AAN BEGINNEN!

Wi-Fi 16-10-07 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 7122)
Ik heb nog een paar vragen:

Is het dan zo dat je de 1.1.1 firmware hebt met belfunctie?
Werkt alles net zo goed als een "normale" iPhone met de 1.1.1 firmware?
Is de kans groot dat het fout gaat en ik mijn iPhone verneuk?

Ik had eerst de 1.0.2 firmware. Die heb ik gehackt en werkend gekregen. Dus bellen/sms. Nu heb ik geupgrade en geactiveerde 1.1.1 firmware.

Kan ik nu ook gewoon downgraden naar de 1.0.2 firmware en het bellen/smsen werkend krijgen?

Deze link is voor jou van belang:
DowngradingBaseband - iphone-elite - Google Code

teunis 16-10-07 15:06

iphone
 
Ik heb nu versie 1.0.1 als ik mijn iphone aansluit op itunes dan zegt hij dat er nieuwe software beschikbaar is versie 1.1.1 is het verstandig om te doen?
Of krijg ik dan problemen,en wat is er anders aan deze versie?:)

Destiny 16-10-07 15:33

Is het gewoon niet mogelijk om je iPhone te updaten naar 1.1.1 ---> dan Jailbreaken en activeren. En dan de baseband van de 1.0.2 erop zetten en die flashen met AnySim?

Dat je dan een geunlockte 1.1.1 firmware hebt met de baseband van de 1.0.2 ?

Wi-Fi 16-10-07 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teunis (Bericht 7174)
Ik heb nu versie 1.0.1 als ik mijn iphone aansluit op itunes dan zegt hij dat er nieuwe software beschikbaar is versie 1.1.1 is het verstandig om te doen?
Of krijg ik dan problemen,en wat is er anders aan deze versie?:)

Teunis,

In jouw geval zou ik NIET UPGRADEN naar versie 1.1.1 omdat je:
1: Een firmware versie hebt welke vrij makkelijk simlockvrij te maken is.
2: GRATIS unlocked kan worden zonder dat je veel risico's neemt.
Dus lekker die houden en hooguit een herstel doen naar 1.0.2 en bellen maar.

teunis 16-10-07 16:08

iphone
 
oke dankje
mijn iphone is trouwens al simlockvrij,maar wat is nu precies anders aan versie
1.1.1 ?

Wi-Fi 16-10-07 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 7180)
Is het gewoon niet mogelijk om je iPhone te updaten naar 1.1.1 ---> dan Jailbreaken en activeren. En dan de baseband van de 1.0.2 erop zetten en die flashen met AnySim?

Dat je dan een geunlockte 1.1.1 firmware hebt met de baseband van de 1.0.2 ?

Elke oplossing die ik voorbij zie komen VRAAGT EERST om een downgrade van de 1.1.1 firmware van de iphone naar de 1.0.2 versie.
Hierna is je iphone gelijk aan een formware 1.0.2 maar loop je voor de simlock nog tegen de nieuwe versie firmware aan van je baseband.
Deze wordt onder de command prompt verwijderd en vervangen voor de eerdere firmware waarna er een simunlock kan plaatsvinden.
De unlock waarvoor je moet betalen kan als enige de 1.1.1 firmware van DE BASEBAND unlocken voor andere simkaarten.
Zo zit ik er tot nu toe in met mijn gedachte, als ik geen gelijk heb dan zie ik graag een onderbouwd antwoord die het tegendeel bewijst.

bughead 16-10-07 20:02

Hmmm,van wat ik heb begrepen uit het hele verhaal,wordt de baseband ook gedowngrade,dus terug gebracht naar 03 ipv 04,die standaard zit op de 1.1.1.

Dus:
firmware downgraden naar 1.02
baseband downgraden naar 03
activeren
unlocken

volgens verhaal kun je dan met standaard geleverde 1.1.1 gewoon bellen , smssen met je eigen simcard......

pcmarket 16-10-07 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi (Bericht 7102)
De telefoon van Dree is geunlocked met de volgende handleiding:
RapidShare: 1-Click Webhosting
Deze handleiding is in elkaar gezet door mede forumbezoeker BEEKMAN en heb ik met succes kunnen uitvoeren op een nieuwe 1.1.1 fimware iphone.

Ik ben bezig met een 1.1.1 out of the box the downgraden volgens de methode van Dree. Bij het laatste onderdeel "Restore je Baseband" heb ik echter het volgende probleem.
Bij punt 11:
lauchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.commcenter.plist
krijg ik de melding "no such file"
Bij controle vind ik de file wel terug in de iPhone.
Zit er hier een bug in het commando?:confused:

bughead 16-10-07 21:00

de hoofdletters zijn nodig,zoals beschreven staat........


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.