iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   8GB iPhone voor 300 euro inc. shipping, verkoper stuurt eerst op? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/8892-8gb-iphone-voor-300-euro-inc-shipping-verkoper-stuurt-eerst-op.html)

MacorgaZ 06-03-08 21:36

8GB iPhone voor 300 euro inc. shipping, verkoper stuurt eerst op?
 
Hallo iedereen,

Ik heb via een verkoper op eBay een e-mailadres gekregen van iemand die een 8GB iPhone verkoopt voor 300 euro, inclusief verzending, en de betaling moet via Western Union. Een scammer is het eerste wat ik dacht, maar wat blijkt: hij stuurt het eerst op en geeft me zelfs een trackingnummer. Pas daarna zou ik moeten betalen.
Nu vroeg ik mij af wat er zou kunnen gebeuren als ik een goed trackingnummer zou krijgen, dat werkt en van een goed bedrijf is (FedEx, UPS, etc). Kan die verkoper zoiets faken, of zijn zending terugkrijgen?
De verkoper heeft een e-mailadres waar ik met Google niks op vindt, dus het lijkt me eigenlijk een goede deal, mits zodra ik een trackingnummer heb er niks mee kan gebeuren.


Marco.

absrnd 06-03-08 21:46

Dit is een van de meest gebruikte scams op het internet, trap er niet in !!

je krijgt een tracking nummer van een lokaal post order bedrijf en een link naar die zg website van die postorder bedrijf waar je je tracking nr kan invullen, en de site wordt beheerd door de scammers !!

forum.bericht 06-03-08 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacorgaZ (Bericht 77728)
Hallo iedereen,
Ik heb via een verkoper op eBay een e-mailadres gekregen van iemand die een 8GB iPhone verkoopt voor 300 euro, inclusief verzending, en de betaling moet via Western Union. Een scammer is het eerste wat ik dacht, maar wat blijkt: hij stuurt het eerst op en geeft me zelfs een trackingnummer. Pas daarna zou ik moeten betalen.
Nu vroeg ik mij af wat er zou kunnen gebeuren als ik een goed trackingnummer zou krijgen, dat werkt en van een goed bedrijf is (FedEx, UPS, etc). Kan die verkoper zoiets faken, of zijn zending terugkrijgen?
De verkoper heeft een e-mailadres waar ik met Google niks op vindt, dus het lijkt me eigenlijk een goede deal, mits zodra ik een trackingnummer heb er niks mee kan gebeuren.
Marco.

Western Union == Oplichterij. Een van de klassieke vormen. Weet waar je aan begint.

MacorgaZ 06-03-08 21:58

Dat met Western Union dacht ik ook al meteen, maar dat oplichters ook echt zo ver gaan om post-order bedrijfjes te faken wist ik niet. Bedankt voor de uiterst snelle hulp! :).

Ezra 10-03-08 22:17

Dan wacht je toch gewoon totdat het zgn pakketje bij je thuis ligt, en dan pas betalen?

bartos 10-03-08 23:00

of betaal gewoon niet :D

azt33 10-03-08 23:01

Ik zou het niet zo fijn vinden als oplichters mijn adres hebben, voel ik met toch wat ongemakkelijk bij. Maar als je dat geen probleem vindt, kan je het altijd proberen :)

iScorpio 10-03-08 23:17

Dit is al zo vaak op verschillende fora als SCAM opgedoken. Trap hier niet in! Koop gewoon via Marktplaats (of dit forum) en haal dan de iPhone zelf op. Of laat bekenden die naar de US gaan een iPhone voor je meenemen.

wb1987 10-03-08 23:36

niet doen!! Sowieso oplichters!
klinkt te mooi om waar te zijn.. Das nooit goed

Grample 11-03-08 00:39

Lijkt me duidelijk...slotje !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:01.