//

grote problemen... (iphone 3g)

grote problemen... (iphone 3g) discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) beste mensen! ben hier nieuw en vlieg er meteen lekker in met een dik probleem. ik heb me gisteren een 2dehands iphone 3g 16 gig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-04-11, 00:20
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Angry grote problemen... (iphone 3g)

beste mensen!

ben hier nieuw en vlieg er meteen lekker in met een dik probleem.


ik heb me gisteren een 2dehands iphone 3g 16 gig aangeschaft.
De verkoper zei dat hij "vast zat in recovery mode" en hij er niets van af wist.

Ik heb die dan met frisse moed voor een prijsje gekocht in de hoop dat het simpel op te lossen was, maar nu blijkt toch stilaan dat dat niet het geval is.

Heb me eerst en vooral voldoende geinformeerd over dat probleem en talloze youtube filmpjes gecheckt over de werkwijze en hoe en wat.

Nu, een dag later, sta ik nog altijd geen stap verder.


Alvast bedankt aan de moedige mens die het ziet zitten dit alles te lezen en wie weet mij heel gelukkig te maken met een simpele oplossing.


----
Eerste grote probleem is dat het lijkt alsof hij geen of weinig stroom krijgt van de usb kabel, maar dat hij wel verbinding maakt (soms).
Hij hangt al sinds gisteren nacht in grote periodes van uren aan de usb, en toch valt hij snel uit als ik hem uit trek en er zo wat mee wil doen (resetten etc)

----
2de probleem is dat hij maar geen nieuwe / andere firmware wil aanpakken. ik heb in de eerste plaats (toen ik zo ver geraakt was dat itunes hem zag als een recovery mode toestel dat moest gerestored worden) geprobeerd van gewoon de standaard recentste firmware er op te zetten. Dit lukte dan al meteen niet, kreeg een 1015 error. Dan maar andere firmware gaan zoeken en zo bij 4.1 beland, wat ook niet werkte. Hier kreeg ik dan weer andere errors bij... Dan dacht ik aan de oudere versie 3.1.3 maar deze doet ook vrij raar... Ben bij deze fw op een bepaald moment zo ver geraakt dat ik een gat in de lucht sprong omdat ik een slide balk zag staan, maar deze bleek vast te zitten en was dus instant gefreezed. Dan toestel gereset en het was weer naar de *****n...
----

op dit moment staat hij weer in recovery mode en lijkt alsof ik er weer weinig mee kan doen. itunes ziet hem niet, resetten gaat telkens moeizaam en na een reset gaat hij gewoon weer naar recovery.
Een tooltje downloaden (heb er ondertussen al 8 gedownload en geprobeerd in die dag tijd) om alles te fixe en hem uit die recovery te kicken gaat nu dus ook niet aangezien de computer de iphone niet 'ziet'.


Is er nog hoop of zou het logic board of de batterij ofzo gewoon stuk zijn ?

ik dacht genoeg kennis en moed te hebben om dit toestel perfect in orde te krijgen maar heb er na een 10tal uren mee te prutsen toch wel genoeg van, en hoop echt dat het nog simpel te fixen valt. Ik dacht aan bijvoorbeeld een tool om het geheugen van de iphone helemaal te flashen en dan de frisse firmware er op te zetten...? zonder die debiele errors in itunes.

----

Heel erg bedankt voor je inbreng en voor dat er mensen zijn die melden dat er ook een zoekfunctie bestaat... ik heb zo goed als alles geprobeerd (denk ik dan toch) dus zou graag mijn geval apart behandeld zien.


Met vriendelijke groeten
Kult

EDIT:

ow ja nog een klein detail dat ik vergeten was;
momenteel ben ik in DFU mode geraakt dankzij iReb, maar als ik nu itunes opnieuw opstart dan zegt hij meteen;

Itunes kan geen verbinding maken met deze iPhone, omdat er zich een onbekende fout heeft voorgedaan (0xE8000065)

grts!

Laatst gewijzigd door XIII; 14-04-11 om 00:28. Reden: Berichten samengevoegd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-04-11, 00:30
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

hoi ik heb het zelfde gehad.
ireb om hem in DFU te zetten
Tinyumbrella kun je hem uit de recovery kicken.
shift ingedrukt houden en dan op herstellen drukken dan kun je een os kiezen om op je telefoon te instaleren
hier kun je alles vindeniPhone Downloads
  #3  
Oud 14-04-11, 00:41
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

had je iets gelijkaardigs of helemaal hetzelfde? ook crashen tijdens het installeren van nieuwe fw etc?
Ga het even proberen, als het lukt ben ik je eeuwig dankbaar

buh zoals ik verwachtte ziet TinyUmbrella mijn iphone niet. zucht!

(excuses XIII had niet gezien dat je wijzigingen had gemaakt!! mijn fout.)

Laatst gewijzigd door Kult; 14-04-11 om 00:46. Reden: Berichten opnieuw samengevoegd
  #4  
Oud 14-04-11, 00:54
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

had precies het zelfde
heb alleen mijn 3g niet meer kunnen maken imei en iccid zijn gewist
  #5  
Oud 14-04-11, 00:56
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

auwch pijnlijk ! dus dan maar verkocht voor onderdelen hoogst waarschijnlijk?


ja als er nog iemand een oplossing heeft of me kan vertellen of deze iphone nog te redden is of niet ... ik hoor het graag !
  #6  
Oud 14-04-11, 00:59
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

nee ligt hier nog in de kast heb vanmiddag een nieuwe 4g gekocht.
als je bij tinyumbrella op log drukt staat daar dan helemaal niks?
  #7  
Oud 14-04-11, 01:03
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

staat nu vanalles ivm cydia en shsh etc maar voor zover ik weet is hij al enkele keren bijna helemaal gerestored enz dus cydia heeft er niets mee te maken ...

als nu gewoon die schijt itunes of tinyumbrella mijn iphone eens zou zien... !
  #8  
Oud 14-04-11, 01:06
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

ziet je pc je iphone wel? anders zou ik het ergens anders gaan zoeken dan in sw.
maar goed ireb heb je ook? daar zit ook een recovery kick in
  #9  
Oud 14-04-11, 18:18
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NicolaasR Bekijk bericht
ziet je pc je iphone wel? anders zou ik het ergens anders gaan zoeken dan in sw.
maar goed ireb heb je ook? daar zit ook een recovery kick in
recovery kick doet niet veel, iphone herstart dan maar gaat terug naar het recovery mode scherm.
  #10  
Oud 14-04-11, 18:20
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

ook als je het in dfu doet?
  #11  
Oud 14-04-11, 18:43
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

jup

ok nu na een paar keer restoren en dan recovery kick te doen ... denk ik dat de fw er op is geraakt,
maar het probleem nu is dat hij na het opstarten, naar het slide to emergency ding gaat... en daar dan instant freezed. heb al enkele malen gereset , met en zonder sim, en komt altijd daar terecht maar freezed nog voor dat ik kan proberen te sliden ofzo.
  #12  
Oud 14-04-11, 18:45
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

jailbreak er overheen gooien had ik ook met de mijne. dan kan je gewoon in het menu! welke fw staat er op?
  #13  
Oud 14-04-11, 18:47
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

3.1.3, maar ik heb zo'n vermoeden dat de jailbreak mijn iphone niet gaat zien als deze freezed in activation screen? of moet je daarvoor in dfu gaan dan ofzo ?

en welke jailbreak raad je me aan? want er zijn er zoveel, zie door de bomen het bos niet meer !
  #14  
Oud 14-04-11, 18:49
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

3.1.3. weet ik niet precies ik heb met 3.1.2. blackrain erover heen laten gaan. en ja in DFU mode doen. wel even geduld hebben ik dacht eerst ook dat het niet werkte en toch werkte het
  #15  
Oud 14-04-11, 22:30
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

ik heb iets met een custom fw geprobeerd , die dus gejailbreakt was, maar met hetzelfde resultaat; als ik dan al verder geraak dan recov mode of apple logo, dan is het tot in het activation screen maar hij blijft daar freezen.

kan het niet zijn dat er iets niet goed aangesloten zit vanbinnen in het toestel? dat het daardoor is dat hij freezed? garantie heb ik toch niet meer dus ...


even nog vermelden, heb nog geen énkele fw update kunnen doen tot hier toe, zonder foutmeldingen (en vooral, nog geen enkele zonder die 1015 foutmelding, en hem dan uit recovery mode moeten kicken en dan hopen dat alles goed gaat ... )

ik ben het echt beu nu

Laatst gewijzigd door Kult; 14-04-11 om 23:44.
  #16  
Oud 15-04-11, 11:02
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
ik heb iets met een custom fw geprobeerd , die dus gejailbreakt was, maar met hetzelfde resultaat; als ik dan al verder geraak dan recov mode of apple logo, dan is het tot in het activation screen maar hij blijft daar freezen.

kan het niet zijn dat er iets niet goed aangesloten zit vanbinnen in het toestel? dat het daardoor is dat hij freezed? garantie heb ik toch niet meer dus ...


even nog vermelden, heb nog geen énkele fw update kunnen doen tot hier toe, zonder foutmeldingen (en vooral, nog geen enkele zonder die 1015 foutmelding, en hem dan uit recovery mode moeten kicken en dan hopen dat alles goed gaat ... )

ik ben het echt beu nu
Die 1015 fout is logisch als je oudere firmware dan de laatste probeert te installeren.

De 3G en 3GS zijn trouwens heel erg makkelijk te openen met een zuignapje, het is de moeite om te controleren hoe de binnenkant eruit ziet en of alle kabeltjes goed vast zitten. Zie bijvoorbeeld: Installing iPhone 3G Display - iFixit
  #17  
Oud 15-04-11, 15:20
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Die 1015 fout is logisch als je oudere firmware dan de laatste probeert te installeren.

De 3G en 3GS zijn trouwens heel erg makkelijk te openen met een zuignapje, het is de moeite om te controleren hoe de binnenkant eruit ziet en of alle kabeltjes goed vast zitten. Zie bijvoorbeeld: Installing iPhone 3G Display - iFixit
ok ,
maar de vraag is eerder; is het relevant met mijn symptomen? kan het zijn dat hij door een slechte connectie gewoon freezed?

heb die 1015 trouwens ook gewoon met de recentste fw


UPDATE

wow heb net efkes een GAT in de lucht gesprongen, weet niet hoe ik het gedaan heb maar hij is gefixt. na een zoveelste keer proberen de iphone fw te veranderen, en een 1015 error te krijgen en hem er uit te kicken, stond hij ineens op activatiescreen maar alles macheerde.

simkaartje der in, rustig alles op itunes gefixt en ja hij werkt perfect.

heb hem daarnet met veel schrik eens afgezet en terug opgezet, natuurlijk zo bang als iets dat hij terug zou freezen... maar is niet het geval !


is er een mogelijkheid om mijn toestel nu nog te jailbreaken, zonder een custom ipsw te maken en te moeten dfu'en en restoren etc?

want daar heb ik nu even genoeg van, en ik krijg al rillingen van het gedacht dat hij dan wéér niet zou werken...
heb er 2 volle dagen mee geprutst en meerdere keren hem bijna tege de muur wille smijten.. dus wil hem niet terug verneuken nu


merci aan de rest vd mense da behulpzaam waren, alle hulp is zwaar geapprecieerd.

Laatst gewijzigd door Kult; 15-04-11 om 19:05.
  #18  
Oud 16-04-11, 12:08
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Je kan Spirit gebruiken om hem te jailbreaken. Hoef je niks te doen, gewoon jailbreak klikken dacht ik.
__________________
Koekje erbij?
  #19  
Oud 16-04-11, 14:55
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Je kan Spirit gebruiken om hem te jailbreaken. Hoef je niks te doen, gewoon jailbreak klikken dacht ik.
tot mijn grote spijt...

Citaat:
Requirements
Any iPad, iPhone, or iPod touch on firmware 3.1.2, 3.1.3, or 3.2 (not 3.2.1).
An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.
Any version of iTunes 9 earlier than 9.2
Syncing with iTunes before trying this is highly recommended.
heb nu 4.1 dusjah.
  #20  
Oud 17-04-11, 22:46
Kult Kult is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 17
Standaard

allright, alles is in orde nu, hij is jailbroken en heeft stabiele fw.

nog even voor mensen die (heel onwaarschijnlijk , maar soit) hetzelfde probleem hebben met dat freezen etc;

na ongeveer 30 - 40 pogingen om de iphone te restoren , na elke mogelijke manier geprobeerd te hebben om hem te resetten , rebooten, restoren of eender wat...
na al dat heb ik de iphone opengevezen, en natuurlijk aan de hand van instructiefilmpjes alle connectoren uitgetrokken. elk hoekje goed probere uitblazen, dan alles terug in de juiste volgorde inpluggen en stevig aandrukke zodat alles zeker goed vast zitte...
de poging om hem te restoren dat daar op volgde , werkte hij perfect en sinds dat moment heeft hij geen 1 x raar meer gedaan ofzo.

het zal dus toch een connector ofzo geweest zijn lijkt me ...

merci aan iedereen dat probeerde te helpen !
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Grote problemen met iPhone 1st gen 2.0 CPnieuws iPhone algemeen 2 04-06-10 18:56
iPhone nog geen dag, nu al grote problemen chapp iPhone algemeen 2 08-01-09 21:05
Grote problemen na uploaden Cachoutje Jailbreak apps en thema's 3 19-10-08 14:03
Grote problemen met mijn iPhone! hotlikeme Archief 1 27-07-08 02:24
Grote problemen DGCAR Unlock [archief] 9 28-02-08 15:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.