iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Wi-Fi en Bluetooth werken niet (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/986-wi-fi-bluetooth-werken-niet.html)

Maxter81 16-10-07 22:14

Wi-Fi en Bluetooth werken niet
 
Hoi,

Ik heb sinds vandaag de Iphone binnen. Erg mooi ding, maar 2 dingen werken niet goed:

- Wi-Fi: Hij ziet wel de netwerken maar ik kan niet inloggen op mijn livebox netwerk. Ook niet als ik de beveiliging ervan uitzet.

- Bluetooth blijft maar zoeken naar devices, maar kan niets vinden.

Alvast bedankt voor de tips!

GunSmoke007 18-10-07 11:25

Wi-Fi werkt bij mij ook niet!!!

MacFoxx 18-10-07 11:39

@maxter81, Krijg je wel een ip adres? Heb je al een keer gereset enzo? Statisch adres ingevoerd? Router gereset?

Welke handelingen heb je gedaan? Zodat we je beter kan helpen.

GunSmoke007 18-10-07 12:02

Ik krijg geen IP-adres, enkel Wi-Ficonnectie. Heb al een iphone reset gedaan, geen resultaat, Als je die reset doet moet je dan wachten, duurt dit lang? ik las ergens dat ie dan raar doet, begint te trillen?? bij mij doet ie gewoon niets.
De error die ik steeds krijg is: "Safari cant open the page because it cant find the server"

MacFoxx 18-10-07 12:20

Hmm, heb je wel eens een Wi-Fi connectie gemaakt bij een vriend, kennis thuis. Kun je checken of het daar wel werkt.

(info uit een andere topic)
Wat ook eventueel nog een tip is: (wat bij mij het geval was)

Als je MAC ADRESS SECURITY aan hebt staan moet je eerst wel toegang geven dmv het mac adress van de iphone toe te laten op je draadloze modem. Deze oplossing kan mensen helpen bij wie de Iphone wel het netwerk ziet en password in kan voeren maar toch niet wil verbinden!

GunSmoke007 18-10-07 13:07

Ja kheb ook al op een Wi-Fi hotspot gestaan zonder key en dat ging ook niet! Ik krijg gewoon nooit een IP toegekend.

Ivm dat mac gedoe, is dat als je een Imac hebt?? of hoe moet ik dit verstaan ik heb daar geen kaas van gegeten hoor, daarmee dat het 9/10 niet werkt bij mij :p

Kheb intussen wel gevonden hoe ik mijn homeWi-Fi aan de praat moest krijgen op men iphone, ik had Wepkey gebruikt en blijkbaar moest dit hexkey... zijn :p

Toch bedankt aan diegene die hulp geboden hebben

remarius 24-10-07 00:31

Heb Iphone met Livebox (wannadoo, orange). Slecht 1 mogelijkheid. In liveboxmenu (http://192.168.1.1/) onder tabblad ''draadloos netwerk'' het mac-adres uitschakelen. Helaas geen andere mogelijkheden.

ronaldo64 26-10-07 21:08

Ik heb gisteren mijn iphone gekocht maar ben tot diep in de n8 bezig geweest om internet en bluetooth erop te krijgen.....TERVERGEEFS!!!!! Terug naar de winkel, daar deed de internet (Wi-Fi) verbinding het wel, msaar de bluetooth nog steeds niet! Wie oh wie kan mij helpen zonder al te moeilijke termen, want ik heb er niet veel verstand van!!!
alvast bedankt, voor het meedenken

ruben 26-10-07 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronaldo64 (Bericht 10267)
Ik heb gisteren mijn iphone gekocht maar ben tot diep in de n8 bezig geweest om internet en bluetooth erop te krijgen.....TERVERGEEFS!!!!! Terug naar de winkel, daar deed de internet (Wi-Fi) verbinding het wel, msaar de bluetooth nog steeds niet! Wie oh wie kan mij helpen zonder al te moeilijke termen, want ik heb er niet veel verstand van!!!
alvast bedankt, voor het meedenken

Zoals men al zei hier: bluetooth werkt alleen icm handsfree oortjes/carkits.
connectie maken met andere apparaten lukt vooralsnog niet met bluetooth!

Waar wil je BT voor gebruiken?

ronaldo64 26-10-07 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruben (Bericht 10291)
Zoals men al zei hier: bluetooth werkt alleen icm handsfree oortjes/carkits.
connectie maken met andere apparaten lukt vooralsnog niet met bluetooth!

Waar wil je BT voor gebruiken?

Tja ik was er inmiddels zelf ook achter gekomen, ik wilde gegevens van mijn oude tel over zenden en de tomtom samen laten werken.... maar ja deels kan het, maar viel me toch een beetje tegen!!!
Nu alleen nog Wi-Fi!!!?????? dat lukt me nog steeds niet en bij de leverancier wel!!!
Bedankt voor t reageren!!!!!!

pascalletje 27-10-07 01:09

Er zit op je livebox een knopje wat je moet indrukken voordat je een nieuw device (Wi-Fi) kan toevoegen. Toevallig vanmiddag bij mijn ouders geprobeerd en werkt perfect. Zonder dit knopje in te drukken krijg ik met geen enkel nieuw device een verbinding. Dan zie ik het netwerk wel, maar kan gewoon niet verbinden.

ronaldo64 27-10-07 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 10321)
Er zit op je livebox een knopje wat je moet indrukken voordat je een nieuw device (Wi-Fi) kan toevoegen. Toevallig vanmiddag bij mijn ouders geprobeerd en werkt perfect. Zonder dit knopje in te drukken krijg ik met geen enkel nieuw device een verbinding. Dan zie ik het netwerk wel, maar kan gewoon niet verbinden.

Hey dankje wel ga meteen ff kijken of dat het is!!!!!!

JajeBlade 10-11-07 15:56

bedankt voor de info allemaal!!! dat van de BT vind ik wel een beetje jammer... Maar ook daar zul je wel weer hacks voor krijgen als deze er nog niet zijn.... ik moet nog een paar dage w88....

Hammerhead 12-11-07 10:44

TomTom
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronaldo64 (Bericht 10292)
Tja ik was er inmiddels zelf ook achter gekomen, ik wilde gegevens van mijn oude tel over zenden en de tomtom samen laten werken.... maar ja deels kan het, maar viel me toch een beetje tegen!!!
Nu alleen nog Wi-Fi!!!?????? dat lukt me nog steeds niet en bij de leverancier wel!!!
Bedankt voor t reageren!!!!!!

Tom Tom werkt wel "adresboek en handsfree"
Ik heb de 910 en Bluetooth connectie doet het.
Wel na drie keer elkaar zoeken.
Data ophalen doet het niet (file-info en zo)

Henk

k-the-ripper 14-11-07 16:53

Misschien wel heel erg dom (maar ik maakte dezelfde fout :) )
Je moet je Bluetooth device wel op pairing zetten en niet alleen de iPhone laten zoeken.

BT werkt bij mij wel:

Jabra 250 headset en mr genius carkit
De iMac ziet ie ook (maar daar heb je uiteraard niks aan)

marcoryn 23-12-07 22:11

thanks allemaal. Dankzij dit topic mijn bluetrack mini ook aan de praat gekregen
dankzij de tip hem eerst te pairen.. Baalde al dat mijn iphone geen contact kon maken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.