iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f81/jailbreak-archief/)
-   -   iTunes Error 1600 t/m 1604 Oplossing (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f81/jailbreak-archief/16810-itunes-error-1600-t-m-1604-oplossing.html)

RHCPeter 24-07-08 23:32

Nope het wordt alleen maar erger. Ben nu iTunes opnieuw aan het installeren en dan hoop ik alleen dat ik de iPhone iig gewoon weer werkende krijg want ik word gek hier :(

Scirocco 24-07-08 23:38

Ik weet hoe lastig dat is.
Heb ik ook eens gehad, en is erg vervelend.

Volgens mij zit het hem erin dat je de verkeerde custom hebt gebruikt.
Als je nou eens diegene download welke Michael noemde en dat proberen terwijl je je iPhone in de recovery modus hebt. Bij mij pakte die hem juist, toen ik niet op mijn scherm de stekker en het iTunes logo zag staan en met een goede custom restore bestand.

RHCPeter 24-07-08 23:40

Ja dat heb ik allemaal gedaan en dat doet het dus niet :(

Ik heb de 3G he en jij had de eerste gen vandaar misschien dat het zo wel bij jou werkte :)

Doe het nu bv weer met recovery. Dus dat je dat stekkertje ziet. Als hij gaat herstellen komt het appeltje wel in beeld maar dan geeft hij error 6 en dat betekend (als ik het goed gelezen heb) dat DFU mode niet goed is en dat klopt want hij staat in recovery. Als dit weer het geval is zo dan moet ik hem weer uit die recovery krijgen en dat lukt me nog niet.

Heb michael al PM gestuurd :)

Scirocco 24-07-08 23:46

Met de DFU mode had ik opgelost door mijn iPhone in het dock te laten zitten, terwijl die aanstaat. Daarna zowel de power- als homebutton ingedrukt houden totdat die uitgaat.
Als dit het geval is, dan alleen de homeknop ingedrukt houden als je ziet dat je iPhone weer opstart.

En toen pakte hij hem in iTunes wel. Moest wel ff wachten omdat het even duurt, wat er allemaal gebeurt.

Probeer het maar eens op deze manier met een goede custom.

RHCPeter 24-07-08 23:46

Hmm ok lijkt nu wel te werken na het opnieuw installeren van iTunes. Maar dan heb ik hem niet met de jailbreak. Maar goed hij werkt dan weer en dan doe ik later wel weer een nieuwe poging :)

Scirocco 25-07-08 00:10

Oke dat is mooi.
Je kunt dan morgen verder kijken. Want het moet gewoon ook bij jouw iPhone mogelijk zijn.

RHCPeter 25-07-08 01:02

Ok iPhone werkt weer. Ben alleen Bomberman kwijt. Had geen backup gemaakt voor die tijd :S

Probeer later nog wel een keer de jailbreak :)

ButcherJF 25-07-08 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RHCPeter (Bericht 152673)
Winpwn kent die versie niet van de geaktiveerde :(

Misschien ben je er inmiddels achter, maar als je Michael's custom gebruikt hoef je niks meer met Winpwn. iPhone in DFU zetten, in iTunes Shift/Herstellen en Michael's custom ipsw selecteren en dat zou moeten werken. Met de nadruk op 'zou moeten'.....;)

jakobjan1908 25-07-08 22:32

Het herstellen van mijn iPhone lukt niet. Hieronder eerst een intro van mijn probleem.

Ik heb in april in de US een iPhone (editie 1) gekocht. Daar door iemand laten hacken en vodafone sim er in gedaan. Vandaag zou ik via itunes (versie 7.7) muziek overzetten. Hij gaf echter aan dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar was. In mijn onwetendheid heb ik deze (2.0) toen geïnstalleerd. Echter wanneer ik mijn iPhone nu weer aansluit en itunes open komt er te staan dat de sim kaart in de iphone niet ondersteund wordt. Ik heb geprobeerd te herstellen maar dan geeft itunes steeds een andere foutmelding (variërend van 6, 2, 20 to 1601). Geen idee wat ik nu nog kan doen om de telefoon weer goed te krijgen. Kan iemand me helpen a.u.b.?

Michael 25-07-08 22:40

https://forum.iculture.nl/f14/i...r-1-1-4-a.html Hier is er meer hulp en aanwijzingen wat te doen

mneerhout 26-07-08 07:20

hoi nieuw hier, zit ook al een tijdje met diezelfde meldingen op iTunes en krijg hem er niet uit.
Is een phone van een vriend en wil hem graag helpen, dus.....
Heb geen installer erop!? Zodra ik in de telefoon een cijfer tik, springt de phone uit!
Wi-Fi werkt ook niet echt, waarschijnlijk omdat ik ook een iTouch heb die wel goed werkt op 1.1.4.
iPhone is 'wakker' gemaakt met ZiPhoneOSX3.0, heb ook iLiberty+ en PwnageTool en AppTap, wie weet raad??? Staat nu volgens iTunes op de originele 1.1.2 en herkent wel KPN maar bellen ho maar, gaat niet over de telefoon, maar zie wel oproepen gemist.

Ik ga nu weer werken, kom er later op terug, bedankt alvast, goed forum BTW!

rteerlin 26-07-08 19:23

Error 1602
 
Ettelijke malen heb ik geprobeerd om Michael's custom 2.0 firmware te installeren vanuit de DFU mode. Maar Itunes heeft er geen zin in en genereert steeds opnieuw een 1602 error.
Toen ik het uiteindelijk zat was dacht ik laat ik het eens vanuit de restore mode proberen (kabel met USB plug op het iphone scherm).
Tot mijn verbazing kon ik zonder probleem de custom firmware via Itunes installeren en werkt de Iphone met 2.0 als een zonnetje.
Ik vraag me nu af waarom DFU mode als Restore mode ook werkt ?

ButcherJF 26-07-08 19:37

In WinPwn zit momenteel een optie om je iTunes te pwnen. Nadat je de eigen customfirmware hebt gemaakt klik je op iPwner, dat zou dit soort errors moeten voorkomen. Bij mij werkte het in ieder geval.

Kijk hier maar eens bij stap 15.

mneerhout 27-07-08 08:10

Ik heb heel iTunes 7.7 eraf geflikkerd, zelfs de muziek! (staat toch allemaal op de time machine) maar ook 7.5 geeft error 1604!
Ik snap het niet meer.....

Michael 27-07-08 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mneerhout (Bericht 154041)
Ik heb heel iTunes 7.7 eraf geflikkerd, zelfs de muziek! (staat toch allemaal op de time machine) maar ook 7.5 geeft error 1604!
Ik snap het niet meer.....

Heb je oo de MobileDevice.Framework eraf gehaald toen je 7.7 hebt gedeinstalleerd?

mneerhout 27-07-08 10:17

jeetje, het is gelukt!!! hoe weet ik zelf niet, maar via 7.5 vroeg hij naar updaten 1.1.4, toen die gevreesde ziphone erover en voila!
Wat raden jullie mij nu aan te doen, bellen lukt en ik heb eindelijk de installer erop, wat nu te installeren??

overigens heb ik de wiki gevolgd met 1.1.4 OTB

mneerhout 27-07-08 10:19

Oooo enne Michael (eindelijk een MacFreak hier) hoe krijg ik exact mijn muziek en 7.7 vanaf mijn TimeMachine, gewoon 'drag and drop'?

Michael 27-07-08 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mneerhout (Bericht 154078)
Oooo enne Michael (eindelijk een MacFreak hier) hoe krijg ik exact mijn muziek en 7.7 vanaf mijn TimeMachine, gewoon 'drag and drop'?

Loop even teug in je timemachine en dan de backup erop zetten waar je muziek staat. Lees ook even de help pagina van timemachine

sandoreh 27-07-08 13:16

Ik zit met een klein probleempje, had netjes 1.1.4 op mn iphone 1.0 staan, en kwam terug van vakantie, en dacht van hee, laat ik eens 2.0 proberen. Ik heb mn iphone per ongeluk in recovery mode gezet (itunes logo met stekkertje) en geprobeerd via winpwn een custom ipsw te maken, en die te herstellen op mn iphone. nou krijg ik netjes de error 1604, ook na een poging of 5, en krijg mn iphone niet meer uit zn recovery mode! Heeft iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen?

Michael 27-07-08 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sandoreh (Bericht 154189)
Ik zit met een klein probleempje, had netjes 1.1.4 op mn iphone 1.0 staan, en kwam terug van vakantie, en dacht van hee, laat ik eens 2.0 proberen. Ik heb mn iphone per ongeluk in recovery mode gezet (itunes logo met stekkertje) en geprobeerd via winpwn een custom ipsw te maken, en die te herstellen op mn iphone. nou krijg ik netjes de error 1604, ook na een poging of 5, en krijg mn iphone niet meer uit zn recovery mode! Heeft iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen?

Heb je dat gedaan met winpwn 2003 dan kan je itunes pwnen Druk op de iPwnerknop en volg de instructies


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.