iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f81/jailbreak-archief/)
-   -   Iphone bevriest? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f81/jailbreak-archief/4236-iphone-bevriest.html)

Lau 28-12-07 15:54

Iphone bevriest?
 
Hallo,

Ik hoop dat ik niet dubbel post, maar ik kon er nog niets over vinden....

Laatst wilde ik mijn Iphone unlocken middels de slider, maar het scherm reageerde nergens op. Sleep/button-home knop ingehouden om te rebooten en toen deed alles het weer. Verder ben ik er niet meer tegenaan gelopen.
Ik las op het Net wel dat meer mensen een soortgelijke freeze hebben ervaren. Ik las ergens dat Summerboard de boosdoener is (opmerking was verder ongefundeerd), maar het heeft mijn nieuwsgierigheid wel gewekt.
Is iemand anders van de geachte forumleden ook al eens tegen een freeze aangelopen en kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Verder alvast goede jaarwisseling en een lang leven voor dit forum en dit super iphoneclub.nl

Lau

croiman 28-12-07 21:27

ik heb die freeze ook al meermaals gehad, ik had SMBprefs.app (summerboard)erop staan en Customize (Springboard). bij 1.0.2 en 1.1.1 had k t regelmatig totdat zelfs iphone begon te flippen.
nu heb k geupgrade naar 1.1.2 en heb k alleen Customize 1.20 geinstalleerd en SMb (summerboard) of iSwitcher blijf k vanaf, ik heb al duidelijk gemerkt dat deze niet echt stabiel zijn, maar niet iedereen heeft deze problemen.
ik lig constant alles uit te proberen en te testen, heb al meerdere keren een restore kunnen doen, en nadien ook jailbreaken en al.
dus nu weet k al wa goed is en wa niet.

Lau 28-12-07 21:45

Dat SMBprefs.app (summerboard) de problemen zou geven heb ik inderdaad al meer gelezen......

Michael 28-12-07 21:48

summerboard is tricky Doet rare dingen met je iphone

Lau 28-12-07 21:53

kunnen we zonder Summerboard ook nog cool naar rechts scrollen?

Lau 28-12-07 21:54

(met skip last row)

croiman 28-12-07 22:07

naar rechts scrollen geen probleem. op 1.1.1 en 1.1.2 kan ik dat zonder enig probleem, zonder RSBT en SMBprefs. Customize1.20 is zeer goed en stabiel. TOT NU TOE nog geen probleem mee gehad. meerdere pagina's krijg je ook de witte kleine bolletjes op je pagina hoeveel paginas er zijn en welke pagina je zit.
SMBprefs en Iswitcher afblijven als je versie 1.1.1 of 1.1.2 gebruikt, bij 1.0.2 werken deze natuurlijk zonder enig probleem

Lau 28-12-07 22:13

Ik zit op 1.1.2. Ok, ga SMBprefs eraf smijten. Nu nog even kijken hoe je die netjes weg krijgt. Had ook wel eens gelezen dat dat niet zonder slag of stoot gaat.

croiman 28-12-07 22:38

via installer uninstal doen, t kan zijn da er een optie in de app zit, van uitschakelen, anders doe je dit via UIctl of Sysinfo, zodat de app eerst uitstaat en niet in de achtergrond werkt, daarna gewoon Customize1.20 installeren met de Customize Addons te vinden met source: ride4.org/shai.xml , t kan zijn da je BSDsubsytem1.5 (nullriver source) en/of subversion1.4.5-1 (apptapp.saurik.com/) eerst moet installeren voor de Addons te kunnen draaien, maar deze zijn standaard apps voor iedereen die native apps draaien, daar deze voor vele apps nodig zijn.
Iswitcher werkt samen met smbprefs, dus als je die ook erop hebt staan, gooi die er ook ma mee af. Customize is DE app voor je iphone graphisch aan te passen. en vele extra's, zoals system sounds, dock, chat balloon, badge etc......

Lau 29-12-07 10:06

Ik heb smbPrefs verwijderd en oude com.apple.SpringBoard weer teruggezet. Nu eens kijken of de freeze nog optreedt.
Wel jammer dat ik nu die 'skip last row' niet meer heb. Ik ken geen andere app. die daarin kan voorzien.

croiman 29-12-07 11:58

RSBT? zit da ook nie in Customize1.20 ?

Amp. 29-12-07 12:36

Ik heb ook dat mijn iPhone soms freezed als ik wil unlocken, soms gaat hij dan gewoon héél traag met unlocken, dat hij gewoon hapert ofzo, maar na een reboot (met power en home) loopt hij ook gewoon weer goed.
Ik heb ook summerboard, niet customize tho, maar ik denk niet dat het veel kwaad kan..

croiman 29-12-07 12:44

t is een algemeen bekend feit dat SMB voor problemen zorgt, de een erger als de ander, kijk ook naar andere forums.

b-boy 29-12-07 15:13

ik had ook veel problemen met summerboard tot ik ergens las dat je in je settings van summerboard dim wallpaper moet afzetten. sinds ik dat heb gedaan geen enkel probleem meer gekend

jvandijk 01-02-09 12:43

Ik heb ook regelmatig dat de iphone bevriest op het springboard (heb geen summerboard) hij deed het bij vorige firmwares ook en nu nog steeds. Meestal een spontane reboot en dan doet hij het weer, wat is hier aan de hand?

jvandijk 17-02-09 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvandijk (Bericht 251403)
Ik heb ook regelmatig dat de iphone bevriest op het springboard (heb geen summerboard) hij deed het bij vorige firmwares ook en nu nog steeds. Meestal een spontane reboot en dan doet hij het weer, wat is hier aan de hand?

iemand enig idee hoe dit te verhelpen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:01.