iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Edge? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/1024-edge.html)

Yves 18-10-07 00:17

Edge?
 
Ik heb nu eindelijk ook mn iphone :)

Maar linksbovenin naast de plek waar de provider staat, blijft
er de hele tijd een E staan.

Staat dit voor Edge of niet?

Kan het kwaad dit aan te laten staan?

Of moet ik het weg halen doormiddel van een bestandje zoals ik bij jullie op de site gelezen heb?

kimvb 18-10-07 10:49

Hey yves,
ja dit staat voor edge .
maar dit verbruikt niets zolang je niet surft of dergelijk op je iphone.
als je edge verbruikt zie je dat aan het rondje met de streepjes er in die er dan naast staat.
maar wat ik doe om er zeker van te zijn dat mijn edge niets verbruikt laat ik gewoon de laatste letter weg van mijn account weg en heb ik hem nodig zet ik hem er gewoon terug bij

Greetzzz kim

Bericht getypt op mijn iphone

Yves 18-10-07 15:40

Bedankt voor je antwoord!

Het rare is dat mij internet instellingen allemaal leeg zijn.
Wi-Fi staat uit, VPN is Not gonifugured en al mn instellingen
bij Edge zijn ook leeg.

het rare is dat ik wel gewoon op internet kan en kan surven :S
Youtube werkt ook perfect..

Hoe kan dit nou weer?

kimvb 18-10-07 20:06

kijk toch eens of je niet op Wi-Fi zit ?
en of de instellingen van edge wel zeker en vast leeg zijn anders ga je voor verrassingen komen te staan bij je tel rekening

Yves 18-10-07 22:42

Wi-Fi staat uit, en al mn instellingen zijn leeg, begrijp er echt niks van hoe het mogelijk is :S

Spree 19-10-07 10:58

Die 'E' staat er altijd als je geen Wi-Fi-verbinding hebt, ongeacht of je nu wel of niet een werkend GRPS-configuratie ingesteld hebt. Het signaleert alleen dat het telecomnetwerk waar je op dit moment op zit GPRS ondersteunt (EDGE is een geavanceerdere vorm van GPRS).

Maar terug naar het internetprobleem: je kunt denk ik beter bij APN 'DISABLED' of iets dergelijks invullen. Ik merkte gisteren tot mijn schrik ook dat ik met alle velden leeg toch een GPRS-verbinding had en data verbruikte (was overigens met Orange).

Yves 19-10-07 13:08

Ok vandaar, nou heb het met disabled geprobeerd, maar op die manier kan ik nog steeds het internet op..

Zolang je geen data verbruikt is er natuurlijk niks aan de hand, maar ben bang dat dat per ongeluk gebeurd en ik een flinke tel rekening ga krijgen..

pascalletje 26-10-07 00:53

Ik heb hier hetzelfde probleem, het maakt niet uit welk tooltje ik gebruik, of dat ik zelf de settings van edge verander. Zogauw als ik Wi-Fi uitschakel kan ik nog steeds op youtube en internetten...

pascalletje 26-10-07 03:07

Hmm... Het lijkt erop dat ik het al heb opgelost... Ik heb in de map /var/root/Library/Preferences/SystemConfiguration het bestandje preferences.plist aangepast en nu werkt het.
Onderstaande heb ik aangepast;

<dict>
<key>Interface</key>
<dict>
<key>DeviceName</key>
<string>ip1</string>
<key>Hardware</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
<key>Type</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
</dict>
<key>com.apple.CommCenter</key>
<dict>
<key>AllowNetworkAccess</key>
<integer>0</integer>
<key>Available</key>
<integer>0</integer>
<key>Setup</key>
<dict>
<key>apn</key>
<string>!@#$</string>
<key>password</key>
<string>!@#$</string>
<key>username</key>
<string>!@#$</string>
</dict>
<key>Version</key>
<integer>1</integer>
</dict>


Waarbij de nullen voorheen 1tjes waren (LET WEL OP DAT JE DIT BIJ DEVICE IP1 DOET, DIT IS JE EDGE RADIO), en krijg ik zelfs het E-tje niet meer in beeld, en als ik Wi-Fi disable krijg ik een foutmelding als ik wil internetten of youtube. Als ik vervolgens Wi-Fi weer aanzet kan ik weer gewoon internetten...

n@gel 26-10-07 17:11

Na de update naar 1.1.1 verliest mijn Iphone de Edge settings.

Is dit een bug in 1.1.1?

Spree 26-10-07 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n@gel (Bericht 10192)
Na de update naar 1.1.1 verliest mijn Iphone de Edge settings.

Is dit een bug in 1.1.1?

Ja, sort of. De oplossing is door een bestand te verwijderen op je iPhone, weet nu zo gauw niet uit mijn hoofd, maar staat in een ander topic hier.

chrisvand 30-10-07 22:49

ja even het bestandje aanpassen hoe werkt dat ???

iCulture 30-10-07 23:03

EDGE instellingen verdwijnen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.