iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   ZiPhone 3.0 uitgebracht: bugfixes en plugin-systeem (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/10322-ziphone-3-0-uitgebracht-bugfixes-plugin-systeem.html)

starboy 31-03-08 00:03

Ik heb net na vele problemen met mijn installer eens een restore gedaan met iTunes en daarna met de nieuwe Zipphone 3.0 alles gedaan en nu heb ik nog steeds dat ***** probleem van 'packed download failed' !!! :mad::mad::mad::mad:

zal ik dat dan met iLiberty+ ook opgelost krijgen ?!

of andere tips...

soCool 31-03-08 00:04

Ik vind het nogal zielig wat Dev Team doet. Ze proberen ZiPhone koste wat het kost onderuit te halen.
Feit blijft dat ZiPhone eerder was met een GUI dan iLiberty+. Tot een paar dagen terug moest je het doen met iPlus via de command line.

Michael 31-03-08 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 90139)
Ik vind het nogal zielig wat Dev Team doet. Ze proberen ZiPhone koste wat het kost onderuit te halen.
Feit blijft dat ZiPhone eerder was met een GUI dan iLiberty+.

Maar zibri heeft er maar weinig van bedacht maar het goed aan elkaar gekoppeld. Daar hoor je hem niet over. Maar goed jatten is ook een vak

iCulture 31-03-08 00:10

ZiPhone 3.0 uitgebracht: bugfixes en plugin-systeem
 
Zibri heeft vandaag versie 3.0 van ZiPhone uitgebracht; zeer waarschijnlijk niet toevallig gelijktijdig met de release van Pwnage Tool van het iPhone Dev Team. Behalve enkele (nuttige) bugfixes is er niet opzienbarend veel gewijzigd.


Lees verder over: ZiPhone 3.0 uitgebracht: bugfixes en plugin-systeem

Tag:

soCool 31-03-08 00:15

Wat heeft de Dev Team nou echt gepresteerd? alle tools die voorheen naar buiten kwamen gebeurde door mensen als Zibri.

iCulture 31-03-08 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 90148)
Wat heeft de Dev Team nou echt gepresteerd? alle tools die voorheen naar buiten kwamen gebeurde door mensen als Zibri.

Je maakt een grapje hoop ik he? :confused:

soCool 31-03-08 00:37

Je vraag kan je beantwoord worden door jezelf de volgende vraag te stellen. Waarom is Dev Team boos op Zibri?

Destiny 31-03-08 00:38

Al die hacks zijn voornamelijk door het Dev Team gemaakt. Het nadeel van heel die groep is dat ze niet zo van snel releasen houden. En Zibri wel....

Zibri heeft daarom de methodes van het Dev Team gestolen en gereleased onder zijn eigen naam.

Daarbij mogen we ook wel een beetje blij zijn dat Zibri er is. Anders zaten we volgens mij nog steeds bij firmware 1.1.1.......

Undertaxxx 31-03-08 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 90170)
Je vraag kan je beantwoorden door jezelf de volgende vraag te stellen. Waarom is Dev Team boos op Zibri?

Jij moet maar eens effe meer lezen en minder praten denk ik :rolleyes:

soCool 31-03-08 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 90174)
Jij moet maar eens effe meer lezen en minder praten denk ik :rolleyes:

Reageer inhoudelijk of reageer niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 90172)
...
Daarbij mogen we ook wel een beetje blij zijn dat Zibri er is. Anders zaten we volgens mij nog steeds bij firmware 1.1.1.......

En zo is het maar net. Punt bewezen.

Destiny 31-03-08 00:47

Maar het Dev Team hebben wel die mogelijkheden gemaakt ;)
Dus beide zijn ze goed bezig :D

Undertaxxx 31-03-08 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 90178)
Reageer inhoudelijk of reageer niet. Leg jij eens uit hoe het zit dan i.p.v. mij te bashen.

Niet boos worden :rolleyes:. Zoals ik zij moeten sommige mensen meer lezen voor er conclusies genomen worden. Hoe alles exact verlopen is kan ik je niet zeggen, moet je even bij Zibri & Dev Team zijn. Ik stel alleen vast wat ik gelezen heb over deze 'ruzie' tussen beide partijen en ik kan je zeggen dat Zibri niet erg zuiver is en meer een kleine dief is dan een coder. Maar iedereen heeft zo zijn idee daarover dus allemaal hetzelfde 'ideaal' zullen we nooit hebben.

iCulture 31-03-08 01:10

Zibri is vooral erg "schatplichtig" (ander woord voor jatten) aan Geohot en zjlotto (George Zhu). Daarnaast zijn veel van zijn methodes gebaseerd op ideeen van het Dev Team. En de mening van één andere forumgebruiker is geen onderbouwing voor je standpunt hoor ...

Het hele bootloader-verhaal is gebaseerd op werk van Geohot (die overigens ook daarvoor de eer krijgt van het iPhone Dev Team, zoals het hoort).

Wat leesvoer zodat je een compleet beeld krijgt van hoe Zibri te werk gaat:

Nice Guys Behind The Unlock | George Zhu's BLOG
Differences Between iLiberty+, iPlus And ZiPhone | George Zhu's BLOG
On the iPhone: Where we stand...
On the iPhone: 11246unlock, good enough for the prize
ZiPhone 3.0 Releases, Copying a Few iLiberty+ Functions (still no Wi-Fi fix) | iPlus Pwns
[FACTS] Great new Zibri blog! - Hackint0sh

Kortom: probeer je eerst eens in te lezen voordat je je ongefundeerde mening hier komt spuien. Ik heb het voorwerk al voor je gedaan :rolleyes:

soCool 31-03-08 02:45

Ongefundeerde mening? Kom nou toch. Leer eens begrijpend lezen.

Ik heb nooit gezegd dat Zibri geen code van andere heeft gebruikt, ontkracht meteen je complete reply, hij heeft al het code waar toe hij toegang had online gepubliceerd voor iedereen (of voor zichzelf gehouden?). Dankzij die actie zijn de tools gemaakt die we nu hebben.

kasperlannoo 31-03-08 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 89987)
Zoals ik daarstraks al tegen een andere moderator zij moet je eens goed kijken naar de video, daarna pas opmerkingen maken ;). Er staat duidelijk een optie met 'Use Custom Pictures' en een vinkje ervoor om te activeren/de-activeren.

http://www.iphoneclub.nl/wp-content/...age-tool-7.png

Modbreak:

Heren aub ontopic blijven


kan ik dus upgraden van btloader 3.9 naar 4.6?

Merkie 31-03-08 04:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door starboy (Bericht 90137)
Ik heb net na vele problemen met mijn installer eens een restore gedaan met iTunes en daarna met de nieuwe Zipphone 3.0 alles gedaan en nu heb ik nog steeds dat ***** probleem van 'packed download failed' !!! :mad::mad::mad::mad:

zal ik dat dan met iLiberty+ ook opgelost krijgen ?!

of andere tips...

Wat is je probleem precies? Een vriend van mij had ook problemen met z'n Installer, oorzaak: brakke Sitecom Wi-Fi.

iScorpio 31-03-08 07:25

Om de bootloader 4.6 te behouden heb ik de truc van ZiPhone 2.6 samen met ZiPhone 2.3 gebruikt. Staat duidelijk uitgelegd op dit forum (zoek maar even). Met deze 'technisch' heb ik totaal geen problemen met mijn iPhone.

berserkrico 31-03-08 11:12

Ok, ik ben een totale noob wat betreftdit soort dingen, dus ik heb de volgende vragen:

1. Ten eerste,ik heb een iPhone met bootloader 4.6, en ik heb firmware 1.1.2 en ik kan verbinding maken met Hi, door middel van een TurboSim.... Nu wil ik mijn iPhone updated naar 1.1.4 door middel van ZiPhone 3.0, met de DO IT ALL optie.(als het goed is)...is dit mogelijk? En heb ik de TurboSIM nog nodig?

2. Indien ik het bovenstaande doe, .. ben ik dan al mijn gegevens kwijt? (aangezien je een restore moet doen, toch? Mijn foto's, agenda-data, notities, mp3, etc.

3. Moet ik dan mijn bootloader downgraden? Of? ...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

starboy 31-03-08 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 90195)
Wat is je probleem precies? Een vriend van mij had ook problemen met z'n Installer, oorzaak: brakke Sitecom Wi-Fi.

wel voorlopig gaat het nu weer ik snapte er ook niets van, soms krijgt mijn iPhone precies geen zin om dibnges te installeren.. package download failed staat er dan

kan bv niet de app van Zodttd psx4iPhone installeren... nu nog zelfs niet... nog iemand dit probleem ?

andreduppont 01-04-08 10:07

Door ervaring ben ik persoonlijk ook niet zo'n Ziphone fan al verdient Zibri idd credits voor het toegangkelijk maken van een aantal bestaande tools. Maar hij is niet echt open over wat er gebeurd met je iPhone als je Ziphone gebruikt. Ik heb een maand geleden mijn 1.1.3 OTB gehacked met iJailbreak omdat Ziphone errors gaf en achteraf las ik dat dat de eerste versie van Ziphone was die zonder enige vermelding je bootloader zou downgraden. Ik heb nu dus 1.1.3 OTB met BL 4.6 en dat werkt prima voor mij, behalve Locate Me in Google Maps maar daar hebben we genoeg alternatieven voor. Laatst heb ik een 1.1.4 OTB gehacked met iPlus en dat beviel mij ook prima. Locate Me werkt daarin trouwens ook niet altijd en is wat minder accuraat lijkt mij dan de alternatieven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.