iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   No Sim (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/10388-no-sim.html)

Buffalo 01-04-08 01:20

No Sim
 
Ik heb vandaag een iphone gekocht. Het is er eentje uit week 47 van 2007 volgens het serie nummer. Ik heb hem via Itunes hersteld naar 1.1.4 en daarna heb ik iLiberty+ gedraait. Dit zonder een simkaart in de Iphone. Dat ging allemaal goed. Tot dat ik mijn simkaart in de iphone deed. Ik krijg namelijk iedere keer No Sim te zien. Ik heb een Hi, ik geloof een UMTS kaartje. In een andere iphone werkt het kaartje wel. Ik heb de volgende dingen als geprobeert:

Herstellen via Itunes (met sim en zonder sim, in DFU mode en restore mode)
Jailbrake, activatie en unlock met iLiberty+ en ook met Ziphone 3.0. beide bieden geen oplossing.
Ik heb het geprobeert met en zonder payloads.

Op het forum vind ik dit probleem niet echt met een oplossing dus vandaar de vraag. Eigenlijk heb ik zelf al elke denkbare combinatie gehad van unlocken en herstellen. Heeft iemand van jullie enig idee wat ik zou kunnen doen om het werkend te krijgen?

Het sim kaartje werkt trouwens wel in mijn andere GSM en ik heb het kaartje ook zien werken bij andere iphones.

Buffalo 02-04-08 10:51

Niemand die hier een oplossing voor heeft????

Kan het misschien zijn dat ik een brik gekocht he? Zo ja is dat dan nog op de een of andere manier te repareren? Ik zit echt te wachten op iemand die me hiermee even wil helpen

yingie 02-04-08 11:14

Eens proberen met een andere SIM-kaart? Dan weet je in elk geval zeker dat het niet aan de SIM-kaart ligt.

Daarna zou ik proberen om de iPhone in DFU-mode te zetten en dan te 'herstellen' in iTunes naar 1.1.4 mét de SIM-kaart erin. Kijk dan of iTunes na het herstellen de iPhone herkent, maar ook aangeeft dat er 'een ongeldige SIM-kaart/invalid SIM card' in zit. Dat zou betekenen dat het OK is en kun je vervolgens iLiberty of ZiPhone gebruiken. Overigens las ik bij de Windows-handleiding voor iLiberty+ dat de update van afgelopen weekend voor problemen zorgt, dus gebruik voor de zekerheid de eerste versie die, ik meen, op 26 maart uitkwam.

Als dit niet lukt kan ik alleen nog denken aan een complete refurbish, dus een erase van je baseband en dan opnieuw bovenstaand proces doen.

Buffalo 02-04-08 14:41

Andere sim heb ik geprobeerd dat hielp niets. Ben hem nu in DFU mode aan het herstellen met iphones met simkaartje erin. Waar kan ik dan zien dat er een simkaart inzit die niet geldig is? In itunes zelf?

yingie 02-04-08 16:23

In iTunes zelf, ja, nadat je je iPhone hebt restored/hersteld. Dan ziet iTunes als het goed is dat je er geen officiële AT&T-kaart in hebt en vraagt iTunes vervolgens om een 'valid sim card' erin te doen. Dat doe je natuurlijk niet, maar je gaat vervolgens gewoon naar iLiberty of ZiPhone om je iPhone te jailbreaken/unlocken.

Buffalo 02-04-08 16:35

helaas krijg ik dan te zien dat ik geen simkaart installed heb :(.
Dus toch de bootloader wissen dan? wat is de beste manier om dat te doen?
Via welke weg is het het veiligst zegmaar?

yingie 02-04-08 16:42

Probeer 'm eerst nog eens te jailbreaken en unlocken met iLiberty of ZiPhone.

Buffalo 02-04-08 23:08

ow sorry dat ik dat niet vermeld heb maar dat heb ik al gedaan. Heb het geprobeerdt met ILiberty. Zal het hele riedeltje nog eens proberen met ziphone 3.0. Dus herstellen in DFU mode met mijn HI kaartje erin. Dan met ziphone unlocken.

Over het verwijderen van de bootloader, Als ik erease bootloader doe dan is hij gewist. Maar zet Ziphone of Iliberty dan ook weer een werkende bootloader terug? Of ik het dan een kwestie van weer herstellen via Itunes?

yingie 02-04-08 23:34

'Erase bootloader' betekent niet meer dan dat ie de bootloader ontdoet van alle gepruts dat eraan gedaan is door eerdere jailbreak/unlock-pogingen: hij herstelt de bootloader weer naar de oorspronkelijke staat. Zeg maar net zoiets als je harde schijf leegmaken en opnieuw formatteren.

Buffalo 03-04-08 17:38

mja ok. Ook dat is ondertussen gebeurd want ik heb vannacht niet kunnen slapen ;),
Eenmaal heb ik het zover gekregen dat er searching stond inplaats van No Sim. Dat had wel als gevolg dat me Iphone vast liep. Ook vroeg hij niet om de pincode van mijn simkaartje.

Helaas werkt dat dus ook niet :(. Vandaag ook een niet UMTS simkaart geprobeerd maar ook daar heb ik helaas hetzelfde probleem :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.