iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Geen geluid met bellen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/1044-geen-geluid-bellen.html)

MartinZ 24-10-07 10:20

Beste,

Het in en uithalen van je koptelefoon werkt wel als je verbinding hebt. Je hoort het overgaan door je oor maar zodra het gesprek start valt het geluid weg. Je speaker indrukken 2 x helpt en je hebt wel geluid alleen mis je het eerste stukje van je gesprek of je koptelefoon uit en er weer in zetten.

Ook ik heb de een code ingetoetst op 1233 te kunnen bellen. Was eerst niet mogelijk. Weet alleen niet of ik dit probleem daarvoor ook had. Als je gebelt wordt is er geen probleem.

50 euro is veel maar als mijn iPhone dan perfect werkt in het nederlands met sms ontvangst en de juiste edge instellingen is het voor mij prima. Ik ga mij iPhone niet zelf opnieuw unlocken.

Voor wat betreft restoren. Moet je dan ook weer unlocken?

Groet,

Martin Zwart

Wolverine14 24-10-07 14:38

Dankjewel HIFI!

Ik heb het net geprobeert:

"re-plug headphones or any other compatible device into the iPhone’s audio jack several times"

en het werkt voor mij! Heb de telefoon ook al een keer helemaal uitgezet, en het werkt nog steeds! Erg fijn :D

lemme201 24-10-07 15:28

@ wolverine14

is er nog een specefieke manier om dit te doen?
BV. moet je iets afspelen door de speaker of onder een telefoon gesprek?
of moet hij uit staan?

mike 24-10-07 15:47

ikheb het geprobeerd het werkt feest heel erg bedankt Wi-Fi voor je moeite top!!!

MartinZ 24-10-07 16:59

Ik ben blij voor jullie, helaas werkt het voor mij niet!

ericvoigt 24-10-07 17:38

Helaas, voor mij ook niet. Heb wel 5 minuten de koptelefoonplug in en uit geplugged. Maar niets helpt. Heb wel opnieuw 1.0.2 erop gezet, met en ander unlock proces. Maar geen verandering. Maar even wachten tot de 1.1.1 unlock? Of toch terugsturen?

Wolverine14 24-10-07 17:44

Hebben jullie dit in- en uitpluggen gedaan tijdens een verbinding? (dat deed ik namelijk)

MartinZ 24-10-07 18:13

Hoi Wolverine,

Helaas pindakaas, het werkt niet.
In iedergeval dank voor je suggestie.

Martin Zwart

lemme201 24-10-07 18:14

bij mij ook niet, maar als jullie een nummer draaien wat niet bestaat bv 1223 doet hij het dan wel?

lemme201 24-10-07 21:05

Volgens mij heb ik het probleem gevonden.
Waarschijnlijk hebben jullie de iphone geactiveerd met Winstaller, als deze nieuw geinstallerd is gaat hij een bestand downloaden, dit is een firmware restore.
Bij werd firmeware 1.0 gedownload maar ik had 1.02 op mijn iphone staan.

Oplossing:
Zet de iphone in restore (home + aan knop)
Voer een restore uit naar 1.02
Verwijder 1.0 firmeware in de winstaller map en vervang deze met 1.02 (te download zoek maar even via google)

Activate via Wintaller en klaar is .....

Succes

ericvoigt 24-10-07 22:28

Dank voor de info, maar, eh, uhm....ben een apple gebruiker.

Wi-Fi 24-10-07 23:24

Dat zou een logische verklaring kunnen zijn ja die 1.0 firmware.
Vreemd genoeg allemaal niet!

HotBoiled 25-10-07 12:27

hier net hetzelfde

als ik zelf bel .. geen geluid totdat ik speaker op , opaf zet of de headphone inplug

maar

als ik gebeld word heb ik perfect geluid


history
us iphone 1.02 unlocked werkte perfect
wille upgraden naar 1.1 dus eerst virginize dan heel de upgrade shit .... alles mislukt
terug naat 1.02 dan terug unlocke .... en nu dus dit kutprobleem

***pff meer dan 11 uur flashe, restore enz enz

:o:o:o:(:(:(:(

Wi-Fi 25-10-07 13:23

Al de methode hierboven geprobeer om je minijack plug er een aantal keren in en uit te doen tijdens het afspelen van muziek of voeren van een gesprek?
De iPhone zou namenlijk problemen kunnen hebben met het activeren van welke media hij moet aanspreken om het gesprek over weer te geven (Speaker, bluetooth, earphones)

HotBoiled 25-10-07 13:32

ik ga nog eens prberen de baseband de bemaagden en dan nog eens met anysim te ****en

MartinZ 25-10-07 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vormkrijger (Bericht 9776)
ik ga nog eens prberen de baseband de bemaagden en dan nog eens met anysim te ****en

Beste Vormkrijger,

Als je het opl,ost zou je dan hier kunnen aangeven hoe je het gedaan hebt.

Alvast veel dank.

Martin Zwart

Wi-Fi 26-10-07 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vormkrijger (Bericht 9776)
ik ga nog eens prberen de baseband de bemaagden en dan nog eens met anysim te ****en

Nee hier geloof ik niet van dat het iets zal oplossen.
Het lijkt mij puur een probleem van de software en niet de modem van je telefoon.
Bij de mensen die het probleem nog ondervinden zou ik willen vragen of er 1 is die de iphone zou kunnen herstellen, opnieuw willen testen met de jackplug erin en eruit te halen.

HotBoiled 26-10-07 10:53

Als ik mn phone wil virginizen heb ik een Firmware verschil en wil hij die niet meer stil leggen !

als ik hem gewoon Ping krijg ik dit
firmware: DEV_ICE_MODEM_04.01.13_G
eep version: EEP_VERSION:207
eep revision: EEP_REVISION:7
bootloader: BOOTLOADER_VERSION:3.9_M3S2


voor een firmware: DEV_ICE_MODEM_04.01.13_G

moet het een EEP_REVISION:8 zijn denk ik en niet 7


als ik die wil ./iUnlock ./ICE03.14.08_G.fls ./eliteloader.bin doen
dan zegt hij FW differences found


anysimm 1.0 werkt daar niet op

anysimm 1.1 wel maar dan krijg deze nietgeluid shit !!! en ook SMS laat het afweten

willen jullie ook eens een PING doen ?

MartinZ 26-10-07 11:23

Hoi Vormkrijger,

Ik ben niet technisch. Hoe doe je een ping op je iphone?

Krijg wel meer de overtuiging dat ik die 50euro ga uitgeven om het probleem op te lossen. Lijkt me sterk een software probleem.

Groet,

Martin Zwart

HotBoiled 26-10-07 11:39

volg de virginizing guide !
Downgrade 1.0.2 baseband OS X iPhone - ModMyiPhone - Wiki

volg heel die upload stuf
dan inloggen via ssh en ./bbupdater -v uitvoeren


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.