//

Simkaart comtibiliteit

Simkaart comtibiliteit discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Mischien een enorme domme vraag maar mij is ooit geleerd domme vragen niet bestaan. Je koopt een USA iphone en laat deze in OTB mode. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-04-08, 12:25
rebootfkz rebootfkz is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Standaard Simkaart comtibiliteit

Mischien een enorme domme vraag maar mij is ooit geleerd domme vragen niet bestaan.

Je koopt een USA iphone en laat deze in OTB mode. Vervolgens word de iphone in nederland geintroduceerd met provider XXX. Als je een simkaart van die provider hebt en die stopje in USA iphone kan je dan de usa iphone activeren met een NL simkaart van provider XXX in itunes? Tevens kan je de iphone gebruiken als ipod touch zolang je er geen simkaart in stopt of moet hij altijd eerst geactiveerd worden via itunes?

Nog een andere vraag eingelijk meer een gedachte spinsel: straks is de iphone 1 jaar op de markt. Dit betekend dat de eerste modellen legaal simlock vrij gemaakt moeten kunnen worden met een pcuk code. Her en der word genoemt dat je de imai code van je iphone kan veranderen. Volgens mij zijn PUCK codes en imai nummers aan elkaar gekoppeld een bepaalde puck code hoort bij een imai nummer. Zou je dus een combinatie puck imai hebben kan je elke iphone simlock vrij kunnen maken met behoud van alle functies.

Wellicht een long shot maar volgens mij klopt het theoretisch wel.

groet FKZ

twijfeld nog of hij een iphone uit de US mee neemt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-04-08, 17:21
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Activeren via iTunes, waarschijnlijk registreren ze dit via de imei code. Nu kopen in Amerika heeft alleen nut wanneer je ook van plan bent te gaan unlocken. En anders gewoon in Nederland een simlockvrije kopen.
__________________
Are you ready for this!
  #3  
Oud 03-04-08, 01:22
diedbase diedbase is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 73
Standaard

en dat legaal sim lock vrij gemaakt worden gaat volgens mij ook niet op hoor
  #4  
Oud 03-04-08, 09:39
rebootfkz rebootfkz is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diedbase Bekijk bericht
en dat legaal sim lock vrij gemaakt worden gaat volgens mij ook niet op hoor
Waarom niet? graag meer uitleg.

zover ik weet gaat unlocken door een puck code intevoeren. Deze puck code is gelinkt met het imei nummer. Ben niet echt huiverig voor het unlocken. Enkel zou je echt een simlock vrije telefoon hebben dan kan je hem updaten zoals door apple bedoelt is. Volgens mij wordt dit ook belooft in de nieuwe pwnd software van defteam. Updaten met itunes zonder verlies van gegevens.

Het is zomaar een gedachten spinsel. Nog steeds aan het twijfelen ipod nano 8 gb of iphone 8 gb/16gb

groet
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 05:42
Windows: Micro simkaart maken van een normale simkaart The Raptor iTunes 0 27-08-10 18:10
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57
Simkaart DutchEvil Archief 3 05-10-09 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:47.