iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Windows: iPhone 1.1.1. unlock met AnySIM (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/1065-windows-iphone-1-1-1-unlock-anysim.html)

Fresh 18-10-07 23:39

Windows: iPhone 1.1.1. unlock met AnySIM
 
Update 24 oktober 2007

Hallo,

Mocht je de Ultimate guide voor Windows willen volgen, kijk dan hier:

[ULTIMATE GUIDE] Jailbreak/Activate/Unlock Virgin iPhones v1.1.1 - Hackint0sh

Ik heb hem een aantal keer succesvol toegepast.
Als je er niet uit komt, doe geen gekke paniekerige dingen, ik help je graag.

PM me dan even.

In post 90 van deze thread zit een word document. Het is een MSN chatsessie met een ander clublid, waarbij we zijn iPhone succesvol hebben geunlocked.
Kijk hier: https://forum.iculture.nl/iphon....html#post9383

P.S. Voor Windows XP gebruikers: zorg ervoor dat je service pack 2 hebt (SP2) geinstalleerd.
Je hebt voor deze guide bovendien Microsoft .NET Framework 3.0 nodig.
Voor Windows XP kun je Microsoft .NET Framework 3.0 hier downloaden:
Downloadinformatie: Herdistributiepakket voor Microsoft .NET Framework 3.0

Microsoft .NET Framework 3.0 zit standaard in Windows Vista!

EINDE UPDATE 24 OKTOBER 2007










OBSOLETE:
NIET MEER NODIG:

Ik heb hier een virgin 1.0.2 van een vriend. Hij wil graag FW 1.1.1 op zijn iPhone hebben en dan bellen met KPN.
De unlock schijnt VAN 1.1.1 lukt alleen als je een virgin 1.0.2 of 1.1.1 hebt, heb ik gelezen. Gelukkig heb ik hier dus een virgin.
Voordat een virgin iPhone geunlocked kan worden moet hij eerst gejealbreaked worden. Op de mac kan dat met independence.
Voor Windows heb ik de volgende guide gevonden:
Official iPhone 1.1.1 jailbreak released with easy-to-follow instructions; does not require TIFF exploit - iPhone Atlas

Daarin moet je Jealbreak 1.1.1 downloaden:
http://conceitedsoftware.com/iphone/1.1.1-jailbreak.zip

Nu het probleem: Jealbreak 1.1.1 werkt niet bij mij. Hij kan bestand iTunesMobileDevice.dll niet vinden. Geen probleem, dat haal je gewoon uit je iBrickr directory.
Daarna kan hij bestand readline5.dll niet vinden. Dat zegt me dus totaal niks.

Heeft iemand al met met 1.1.1 Jailbreak voor Windows gewerkt?

Als dit werkt hoef je dus nog alleen maar Anysim 1.1.1 te draaien en heb je een unlocked iPhone met 1.1.1.

Iemand een idee of 1.1.1 Jealbreak iets is?

Marco

TJB 19-10-07 00:03

Hallo Marco,

Ze hebben hier een verbeterde jailbreak guide dan die je vind in de ZIP van het devteam, voor WINDOWS!:

Jailbreak 1.1.1 - The iPhone Dev Wiki

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, dus laat graag weten of deze werkt of niet ? Die andere guides op de andere forums, waar ze met de ipod touch (touchfree.exe) exploit proberen te jailbreaken, heb ik verschillende malen geprobeerd en no luck. Dus ben benieuwd of bovenstaande link/guide wel goed uitpakt.

Jappe 19-10-07 12:22

Ja, TJB, laat even weten of het bij jou werkt! :)

Bedankt!

Fresh 19-10-07 15:02

De ontbrekende DLL bestanden iTunesMobileDevice.dll en readline5.dll voor jailbreak 1.1.1 zijn hier te downloaden:

RapidShare: 1-Click Webhosting

De applicatie draait na het toevoegen van deze DLL's

Marco

TJB 19-10-07 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 7813)
De ontbrekende DLL bestanden iTunesMobileDevice.dll en readline5.dll voor jailbreak 1.1.1 zijn hier te downloaden:

RapidShare: 1-Click Webhosting

De applicatie draait na het toevoegen van deze DLL's

Hi Marco,

Welke applicatie draait na het toevoegen die DLL'en ?

Fresh 19-10-07 15:11

1.1.1 Jailbreak voor Windows draait nu. Zie mijn eerste post in deze thread.

Unlock guide voor Windows hier:
Jailbreak 1.1.1 - The iPhone Dev Wiki

Lees deze ook eens:
https://forum.iculture.nl/7807-post5.html

Interessante discussie hier:
Guide: "Easy" Jailbreak 1.1.1 without restoring to 1.0.2 (Windows!) - Everything iPhone
Ik heb de iPhone nog niet geunlocked.

Marco...

Hosley 19-10-07 20:12

Hoef je de baseband dan niet te downgraden om te kunnen bellen??

Fresh 20-10-07 02:14

Ik heb zojuist mijn virgin 1.0.2 naar 1.1.1 geupdatet en gejailbreakt met touchfree in Windows.

Het unlocken met AnySim 1.1 was nog wel ingewikkeld. Wel wat Putty en WinSCP werk, maar als je voorzichtig bent moet dat iedereen lukken.

Heb alles opgeschreven, dus in de loop van dit weekend zal ik even posten wat ik gedaan heb.
Nu nog even Youtube unlocken en ik ben er.
iBrickr werkt ook!

Marco

Fresh 21-10-07 18:19

Hallo allemaal,

Ik krijg een aantal PM's om te helpen 1.1.1 te unlocken.
Vanmiddag 1 iPhone gedaan via MSN. Jappe belt nu ook met 1.1.1 :):cool::D

In de ultieme gids van Sjowol staat precies de methode die ik ook heb gebruikt.
Heb je een virgin 1.0.2 (nog nooit eerder geunlocked, dus), begin dan in de guide van Sjowol met stap "updaten naar FW 1.1.1 en Jailbreak". Sla het virginize gedeelte over.

Heb je een virgin 1.1.1, sla dan in de guide van sjowol het virginizen en updaten naar 1.1.1 over.

Hier vind je de guide van Sjowol:
https://forum.iculture.nl/iphon...-gids-win.html

Voor extra hulp kun je me altijd PM-en.

Marco

MP3-junky 21-10-07 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 8299)
..... Heb je een virgin 1.0.2 (nog nooit eerder geunlocked, dus), begin dan in de guide van Sjowol met stap "updaten naar FW 1.1.1 en Jailbreak". Sla het virginize gedeelte over....

Is dat wel zo? moet je niet eerst SSH en BSD Subsystem installeren?

Fresh 21-10-07 20:24

Hey MP3-junky,

Dat maakt deel uit van Sjowol's guide.
Kijk in zijn document onder "FW 1.1.1 unlocken".

Marco...

Jappe 21-10-07 22:17

De methode van Fresh werkt helemaal :D

Echt top! Harstikke bedankt, Fresh!!


Ik weet niet hoe ik je kan bedanken, maar ik ben je heel, en heeel erg dankbaar!



En wat een prachtig ding, die iPhone :D


:D:D

Fresh 21-10-07 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jur (Bericht 8325)
kan je die ssh later weer weggooien? want dat schijnt je batterij sneller leeg te doen laten lopen
en in de guide staat dat je de rooie voor putty moet doen en de andere voor winscp maar die staan er allebei dus welke moet je dan doen?

Ja, SSH kun je gewoon met de installer weer uninstallen.

Fresh 21-10-07 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jappe (Bericht 8359)
De methode van Fresh werkt helemaal :D

Echt top! Harstikke bedankt, Fresh!!


Ik weet niet hoe ik je kan bedanken, maar ik ben je heel, en heeel erg dankbaar!



En wat een prachtig ding, die iPhone :D


:D:D

Graag gedaan Jappe. Bedankt voor je geduld op MSN. Je wist waar je mee bezig was, dat is belangrijk!

Marco...

samplex 22-10-07 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 8299)
Hallo allemaal,

Ik krijg een aantal PM's om te helpen 1.1.1 te unlocken.
Vanmiddag 1 iPhone gedaan via MSN. Jappe belt nu ook met 1.1.1 :):cool::D

In de ultieme gids van Sjowol staat precies de methode die ik ook heb gebruikt.
Heb je een virgin 1.0.2 (nog nooit eerder geunlocked, dus), begin dan in de guide van Sjowol met stap "updaten naar FW 1.1.1 en Jailbreak". Sla het virginize gedeelte over.

Heb je een virgin 1.1.1, sla dan in de guide van sjowol het virginizen en updaten naar 1.1.1 over.

Hier vind je de guide van Sjowol:
https://forum.iculture.nl/iphon...-gids-win.html

Voor extra hulp kun je me altijd PM-en.

Marco


@Marco

https://forum.iculture.nl/iphon...-gids-win.html

Met deze nieuwe guide werkt hij dan ook nog met een Virgin iphone 1.11 nieuw uit de doos??

Fresh 22-10-07 12:14

Yep! Werkt prima.
In jouw geval het stuk over virginizen en updaten naar 1.1.1 overslaan.
Je hoeft alleen te jailbreaken, unlocken en activeren volgens die guide.

garehaan 22-10-07 14:36

Ik heb de mijne net ook met de nieuwste indepence ge-jailbreaked zonder enig probleem (MAC)
Er staat nu 1.1.1 op. Alleen de sim was nog gelocked. Die heb ik op een PC via ibrickr unlocked met de nieuwe anysim.
Na heel veel leeswerk en voorbereiding toch aan de klus begonnen. Op deze manier is het echt simpel en snel:)

Jrrrr 22-10-07 16:30

Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn Iphone (FW 1.1.1) gekregen en heb eindeloos gezocht naar de juiste manier om hem werkend te krijgen. Indien ik de stappen volgens de guide van Sjowol doe,is hij dan helemaal gebruiksklaar? Kan deze manier ook schade toebrengen aan de Iphone als je iets verkeerd doet? En moet ik nog meer doen om de Iphone compleet werkend te krijgen? (YouTube,nederlandse nummerherkenning etc.) Ik hoor graag van jullie!

groeten Jornd

mrgoolie 23-10-07 15:33

oke fresh dan gaan we hier verder:)
ik zou liever deze ultimate unlock guide volgen zodat ik niet terug moet naar de 1.02
echter die alternate methode voor dan in het sttings menu te komen
7. Add a contact with a random name and homepage as >> prefs://1F
wat moet je daar dan juist intype als website? prefs://1F of ook met die >> voor?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:33.