iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   hoe achterhalen hoe iphone unlocked is (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/11110-achterhalen-iphone-unlocked.html)

fromalk 12-04-08 17:28

hoe achterhalen hoe iphone unlocked is
 
hallo allemaal,

ik sta op het punt een iphone over te kopen van iemand die er een gewonnen heeft, alleen weet hij niet hoe het toestel unlocked is, is dit belangrijk?

En is dit te achterhalen door mij?

ik heb hiervoor op google zitten zoeken maar heb niets relevants gevonden

mvg stijn

Dazzle 12-04-08 17:35

Als hij unlocked is kan je ermee bellen .. ;)

Frederic 12-04-08 18:05

De vraag is 'Hoe' hij unlocked is;-).

In feite is het (nog) niet belangrijk te weten hoe hij unlocked is... Als je iPhone uit 2008 is en je bootloader staat nu op 3.9, dan is hij hoogst waarschijnlijk unlocked met ziphone (dit is ook de meest populistische methode).

De kans dat hij gepwnd is, lijkt me erg klein omdat PWNage nog niet zo lang uit is.

iPlus/iLiberty/... is het andere alternatief..

topke 12-04-08 18:23

Het hangt er ook vanaf waar hij gewonnen geweest is..
Als het een groot bedrijf is zou het evengoed mogelijk zijn dat hij officieel unlocked is..

ArB 12-04-08 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door topke (Bericht 97284)
Het hangt er ook vanaf waar hij gewonnen geweest is..
Als het een groot bedrijf is zou het evengoed mogelijk zijn dat hij officieel unlocked is..

Hoe dan ? met ipsf ?

sjowol 12-04-08 19:59

maakt toch allemaal geen r**t meer uit inmiddels? alles is te unlocken bootloaders zijn up en down te graden.. eigenlijk is er geen lol meer an!

fromalk 13-04-08 20:13

voor mij maakt het wel uit, mocht er dan een probleem zijn binnen x maanden weet ik tensminste waar k moet beginnen te zoeken

overigens is het best handig om te weten als er binnenkort een update uitkomt en mijn unlock app zou hierdoor een brick worden ofzo :)

LuigiStyla 14-04-08 00:30

dan doe je het hele proces toch opnieuw, doe het zelf, dan weet je precies wat er mee gebeurd is

herbie65 14-04-08 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk (Bericht 97835)
voor mij maakt het wel uit, mocht er dan een probleem zijn binnen x maanden weet ik tensminste waar k moet beginnen te zoeken

overigens is het best handig om te weten als er binnenkort een update uitkomt en mijn unlock app zou hierdoor een brick worden ofzo :)

Nogmaals, het maakt niet uit;
Aansluiten op iTunes, restoren, en zelf doen op de manier die je zelf leuk/lekker/mooi/makkelijk/stoer/etc/etc vind.

fromalk 14-04-08 22:18

ah ok, dat had ik er niet uit begrepen.

Ik begrijp eveneens dat die teller met maximum 5 unlocks per iphone er niet meer inzit als ik bv ziphone gebruik?

MVG Stijn

croiman 14-04-08 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk (Bericht 97835)
voor mij maakt het wel uit, mocht er dan een probleem zijn binnen x maanden weet ik tensminste waar k moet beginnen te zoeken

overigens is het best handig om te weten als er binnenkort een update uitkomt en mijn unlock app zou hierdoor een brick worden ofzo :)

dan restore en unlock enz helemaal opnieuw ALS je problemen krijgt.
Zo weet jij dan welke unlock jij gebruikt hebt

fromalk 15-04-08 00:08

toestel blijkt unlocked met ziphone, is het mogelijk dat als ik morgen een restore doe dat ik een andere mthode gebruik?

Geeft dit geen conflikten?

Maakt het niet uit dat door ziphone de baseband is verlaagt?

forum.bericht 15-04-08 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk (Bericht 98482)
Ik begrijp eveneens dat die teller met maximum 5 unlocks per iphone er niet meer inzit als ik bv ziphone gebruik?
MVG Stijn

Nog nooit van enige beperking in aantal unlocks gehoord!

fromalk 15-04-08 00:14

die beperking was er in het begin in elk geval wel, de benaming begint met een letter N maar meen ze nog niet te hebben gevonden in de wiki

fromalk 15-04-08 00:18

https://forum.iculture.nl/f1/ip...55-unlock.html

daar staat letterlijk dat je 5x unlocks had vroeger, vraag me af of ziphone de teller nog heeft verhoogt

Arsec 15-04-08 00:32

Natuurlijk niet, je kan je iphone zoveel unlocken als je wil, en ga gewoon voor iliberty, een veel beter programma met goede payloads!

forum.bericht 15-04-08 09:25

[QUOTE=fromalk;98599]https://forum.iculture.nl/f1/ip...55-unlock.html
daar staat letterlijk dat je 5x unlocks had vroeger, vraag me af of ziphone de teller nog heeft verhoogt[/UOTE]

Vreemd want als ik goed lees wat daar staat dan zou het de (antieke!) unlocksoftware zijn die een teller bij houdt. En daar zie ik geen enkele logica in.

Aangezien de huidige unlocksoftware blijkbaar niet meer die vreemde eigenschap heeft is het een academisch onderwerp geworden.

sjowol 15-04-08 17:00

je bedoeld de nck counter. Die houd idd bij hoevaak je unlocked bent (door je iphone, niet de unlock-software). maar ongeveer sinds het moment dat er virginised kon worden wordt die door de unlocksoftware standaard gereset. Op dit moment maakt het geen r€€t uit hoe je unlocked bent maar wil je zekerheid doe dan ff die ziphone restore en dan alles zelf. Een kind kan de was doen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.