//

1.1.3 naar 1.1.4 via Ziphone ---> zeer slecht belsignaal

1.1.3 naar 1.1.4 via Ziphone ---> zeer slecht belsignaal discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb onlangs een iPhone met 1.1.3 geupgrade naar 1.1.4 via Ziphone 3.0. Bijna alles werkt perfect alleen... ik heb geen goed belsignaal meer. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-04-08, 14:07
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard 1.1.3 naar 1.1.4 via Ziphone ---> zeer slecht belsignaal

Ik heb onlangs een iPhone met 1.1.3 geupgrade naar 1.1.4 via Ziphone 3.0. Bijna alles werkt perfect alleen... ik heb geen goed belsignaal meer.

Ik heb verschillende simkaarten geprobeerd (KPN, Vodafone, Orange). Het gekke is dat de iPhone wel de netwerken vindt. Ook staat er af en toe een goed signaal linksboven in het scherm. Echter bellen en gebeld worden werkt niet.

Heb al een herstel gedaan en ben zelfs ook weer terug gegaan naar 1.1.3 (via Ziphone), maar dat maakte uiteindelijk niks uit.

Ik weet niet of het uitmaakt dat ik onlangs heb gevlogen. Misschien dat dat een bepaalde invloed op je iPhone kan hebben (al lijkt me dat wel zeeeer onwaarschijnlijk)?

Iemand bekend met dit probleem?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-04-08, 14:20
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Om eerlijk te zijn ken ik het probleem niet, maar ik neem aan dat je "Do it all" in ZiPhone hebt gebruikt. Met dit commando wordt je bootloader gedowngrade naar 3.9, tenminste als je een 4.6 bootloader had. Uit eigen ervaring heb ik bemerkt dat een als je de bootloader weer upgrade naar 4.6 , je een beter signaal krijgt. Ik weet niet of dit bij jou ok het geval zal zijn maar is het proberen waard denk ik.

Je bootloader kun je upgraden met BootNeuter deze is te installeren via de instaler en de source is hxxp://ifoneguide.nl/exp (xx=tt)

Suc6.

ps Je moet wel 1.1.4 geinstalleerd hebben voor BootNeuter.
  #3  
Oud 15-04-08, 18:38
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Mijn iPhone was oorspronkelijk 1.0.2 en had dus al bootloader 3.9. Hierna is hij geupgrade naar 1.1.3. via ziphone en vervolgens naar 1.1.4 weer via ziphone.

Is het mogelijk om een iPhone die in principe altijd bootloader 3.9 had om via die bootneuter 4.6 erop te zetten?

Dat wil ik dan eigenlijk wel proberen mocht het op die manier het signaal verbeteren.
  #4  
Oud 15-04-08, 19:53
LuigiStyla LuigiStyla is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Delft
Berichten: 297
Standaard

Ja uiteraard! Alleen heb ik me altijd afgevraagd of Bootneuter wel veilig genoeg is?
  #5  
Oud 16-04-08, 00:37
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Ok, BootNeuter gedraaid alleen het heeft niet geholpen. Heb nu wel Bootloader 4.6 ipv 3.9, maar wat hij met mn baseband wilde doen was niet gelukt. (baseband failed).

Is dat normaal dat hij automatisch ook wat met de baseband wilde gaan doen? En maakt het uit dat dat niet gelukt is?

Zie nu ook dat ik ook helemaal geen carrier (bij instellingen) kan vinden. Linksboven zie ik alleen van die streepjes dat ik totaal geen bereik heb, maar zelfs het zoeken naar andere carriers kan ik nu dus niet eens doen.

Iemand bekend met dit probleem?

Laatst gewijzigd door KSH; 16-04-08 om 12:34.
  #6  
Oud 17-04-08, 14:24
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Ik heb mn iPhone nu weer teruggedraaid naar 3.9, want bootneuter heeft uiteindelijk niets uitgemaakt.

Ben echt ten einde raad en heb zelfs op marktplaats gekeken of iemand de iphone evt kan repareren. Stuitte toen op deze advertentie:

Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

Heeft iemand toevallig enige ervaring met deze persoon en weet iemand wat hij nog evt kan gaan proberen?
  #7  
Oud 17-04-08, 22:42
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KSH Bekijk bericht
Ik heb mn iPhone nu weer teruggedraaid naar 3.9, want bootneuter heeft uiteindelijk niets uitgemaakt.

Ben echt ten einde raad en heb zelfs op marktplaats gekeken of iemand de iphone evt kan repareren. Stuitte toen op deze advertentie:

Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

Heeft iemand toevallig enige ervaring met deze persoon en weet iemand wat hij nog evt kan gaan proberen?
niet zo'n paniek...
doe eerst een refurb in ziphone...
dan is hij weer zo goed als nieuw moet je wel na deze refurb je phone in dfu zetten en resoren naar 1.14
daarna kan je opnieuw unlocken zou als ik jou was wel met pwnage (msx zeker windhoos moet je ff zelf uitzoeken)doen krijg je tenminste bl4.6 en heb je beter bereik!!
het lijkt of je baseband niet helemaal cosjer meer is dus zo moet je hem fixen krijg je door dat gedoe van ziphone
  #8  
Oud 17-04-08, 22:44
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

oja als je bij mij in de buurd zou wonen dan fix ik hem je wel gratis die mensen op marktplaats naaien je ook een oor aan
  #9  
Oud 17-04-08, 22:51
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Ik vermoed dat het probleem is begonnen door het niet virginizen van de baseband bij de upgrade naar 1.1.3, een vereiste als je vanaf 1.0.2 wilt upgraden.

Nu zou in principe een refurbish moeten helpen, ja, en dan iLiberty+ gebruiken. WnPwn is nog niet echt stabiel heb ik begrepen.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #10  
Oud 17-04-08, 23:20
LuigiStyla LuigiStyla is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Delft
Berichten: 297
Standaard

Sorry maar wat hout precies het refubishen van je iPhone in?
  #11  
Oud 17-04-08, 23:38
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Dan gaat ZiPhone je bootloader en baseband weer terugbrengen tot een 'virgin'-state.... zeg maar, zoals je 'm gekocht hebt: alle unlocks, jailbreaks en wat dat heeft gedaan met je iPhone wordt dan ongedaan gemaakt. Vanaf daar kun je weer opnieuw je iPhone jailbreaken en unlocken... in theorie
  #12  
Oud 17-04-08, 23:42
LuigiStyla LuigiStyla is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Delft
Berichten: 297
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had nog nooit van de term gehoord ofzo. Is dat een manier om je phone uit een brick te halen of gaat dat weer op een andere manier?
  #13  
Oud 17-04-08, 23:47
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Het is een manier om je iPhone helemaal schoon te krijgen om van daaruit weer te kunnen updaten, jailbreaken, unlockenb etc. Of het je iPhone uit een brick kan halen, weet ik niet. Daarvoor zul je toch eerst in je iPhone moeten kunnen d.m.v. dfu-mode ofzo
  #14  
Oud 17-04-08, 23:52
mv3l's schermafbeelding
mv3l mv3l is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Oud-Beijerland
Berichten: 45
Standaard

hej het is een stom verhaal maar ik had een mooie alu hoes om mijn iphone gedaan nadat ik hem gepwnaged had en had dus ook een slecht signaal etc. zoals hierboven beschreven .
je begrijpt het al hoes eraf en werkt perfect beter dan ooit en beter dan met ziphone .
__________________
iphone3gs,ipad,imac,ibook,Iam .....
  #15  
Oud 17-04-08, 23:56
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Haha, dat is wel een nieuwe: een hoesje dat de ontvangst verstoort! Iedereen: geen alu hoesjes!
  #16  
Oud 18-04-08, 08:35
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

@Sabatie

Thnx voor je snelle hulp. Ik ben vanavond pas in de gelegenheid om te kijken of je tips gaan helpen. Kom zelf uit de omgeving Utrecht, dus ik weet niet of dat bij jou in de buurt is?

Iets verder reizen vind ik uiteraard ook zeker geen probleem. Alles voor een werkende iPhone

Laatst gewijzigd door KSH; 18-04-08 om 08:39.
  #17  
Oud 18-04-08, 09:41
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KSH Bekijk bericht
@Sabatie

Thnx voor je snelle hulp. Ik ben vanavond pas in de gelegenheid om te kijken of je tips gaan helpen. Kom zelf uit de omgeving Utrecht, dus ik weet niet of dat bij jou in de buurt is?

Iets verder reizen vind ik uiteraard ook zeker geen probleem. Alles voor een werkende iPhone
uit zuid limburg das een beetje erg ver he
  #18  
Oud 18-04-08, 12:03
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sabatie Bekijk bericht
uit zuid limburg das een beetje erg ver he

Haha das zeker wel een endje. Ga wel eerst zelf het een en ander proberen, maar mocht het nodig zijn..... zoals ik al zei alles voor een werkende iPhone
  #19  
Oud 18-04-08, 12:09
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Noord-Limburg is iets dichterbij
  #20  
Oud 18-04-08, 13:01
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Noord-Limburg is iets dichterbij
Haha dat scheelt wel weer een paar kilometer. Had nog even een vraag m.b.t. refurbishen.

Van origine was mn iPhone van 1.0.2. Daarna 1.1.3. Heb toen wel de baseband virginized. Daarna naar 1.1.4 gegaan en daar is het dus mis gegaan.

Als ik ga refurbishen heb ik dan de fabrieksinstellingen dus versie 1.0.2. of is de iPhone gewoon helemaal kaal en dan 1.1.4?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geen / zeer slecht bereik thijsotjuh iPhone algemeen 3 13-05-11 06:40
T-mobile zeer slecht bereik iphoneden Archief 3 24-12-09 19:42
zeer slecht geluid bij bellen binabik iPhone algemeen 20 25-02-09 16:11
"No service" of zeer slecht bereik josh_b iPhone algemeen 9 31-12-08 13:38
gsm bereik zeer slecht wanneer 3g uitstaat? jorisdirks Odido (T-Mobile) 5 01-10-08 13:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:33.