iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Wat is wijsheid (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/11330-wijsheid.html)

metalmini 16-04-08 01:30

Wat is wijsheid
 
Beste heren en dames,

Ik heb al een tijdje mijn fijne Iphone, erg blij mee.

Ik kreeg hem OTB met 1.1.2 bootloader 4.6. Dat was toen een probleem, dus heb ik zo een hypersim dingetje gekocht. Dit werkt als een trein.

Nou zijn er apps die ik graag wil gebruiken maar die crashen dankzij het feit dat mijn Iphone een oude versie firmware draait.

Nu is mijn vraag eigenlijk, omdat ik het ergens anders op het forum niet kon vinden, wat moet ik doen om firmware 1.1.4 te kunnen draaien?

Ik ben er al een tijd uitgeweest aangezien ik alleen de 1.1.2 unlock en jailbreak heb gedaan in combinatie met de hypersim.

Er zijn nieuwe hacks ondertussen uitgekomen maar kom ik dan wel onder de bootloader issue uit?

Is het handig als ik mijn hypersim gewoon blijf gebuiken? Zo ja welke unlock methode is dan aan te raden?

Als ik die upgrade doe ben ik al mijn instellingen en installed apps kwijt, is er een mogelijkheid om dat ook te syncen met mijn Mac?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

PS ik ben Mac gebruiker en draai leopard, zou niet echt uit moeten maken zolang ik geen linkjes te zien krijg met Windoows upgrades ;-)

thnx

Hapsnap 16-04-08 07:43

Hypersim verwijderen, restore naar 1.1.4, en vervolgens iLiberty+ draaien. That's all there is to it ;)

Michael 16-04-08 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metalmini (Bericht 99201)
Beste heren en dames,

Ik heb al een tijdje mijn fijne Iphone, erg blij mee.

Ik kreeg hem OTB met 1.1.2 bootloader 4.6. Dat was toen een probleem, dus heb ik zo een hypersim dingetje gekocht. Dit werkt als een trein.

Nou zijn er apps die ik graag wil gebruiken maar die crashen dankzij het feit dat mijn Iphone een oude versie firmware draait.

Nu is mijn vraag eigenlijk, omdat ik het ergens anders op het forum niet kon vinden, wat moet ik doen om firmware 1.1.4 te kunnen draaien?

Ik ben er al een tijd uitgeweest aangezien ik alleen de 1.1.2 unlock en jailbreak heb gedaan in combinatie met de hypersim.

Er zijn nieuwe hacks ondertussen uitgekomen maar kom ik dan wel onder de bootloader issue uit?

Is het handig als ik mijn hypersim gewoon blijf gebuiken? Zo ja welke unlock methode is dan aan te raden?

Als ik die upgrade doe ben ik al mijn instellingen en installed apps kwijt, is er een mogelijkheid om dat ook te syncen met mijn Mac?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

PS ik ben Mac gebruiker en draai leopard, zou niet echt uit moeten maken zolang ik geen linkjes te zien krijg met Windoows upgrades ;-)

thnx

Je hebt een mac dus gebruik pwnage

metalmini 16-04-08 14:49

Ok ik heb nu 3 keer geprobeerd om te upgraden met pwnage, gaat niet zo lekker moet ik zeggen.

Het is ook nog niet gelukt. Itunes geeft de bekende 1604 error, erg fijn.

Wat nu? Een standaard restore terugzetten en daarna pas de custom?

Ik wil ook wel even weten wat pwnage nou eigenlijk doet. Maakt hij een soort image van mijn huidige iphone instellingen en verwerkt hij deze vervolgens in de custom firmware?

yingie 16-04-08 14:59

Je hebt je iPhone waarschijnlijk vergeten eerst in iTunes te 'herstellen' ('alt' + 'herstel') naar firmware 1.1.4. (aangezien jij van 1.1.2 af kwam) Dat moet je wel eerst doen voordat je Pwnage gebruikt.

metalmini 16-04-08 15:05

Aaa vandaar de verwarring, de tutorials op internet zeggen hier ook niets over BTW.

Dus eerst clean install van 1.1.4 daarna pwnage gebruiken, custom firmware bakken en daarna weer een restore maar dan de custom versie

yingie 16-04-08 15:06

Yup, that's the idea.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:08.