iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   iphone loopt alleen maar vast...weet niks meer (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/11504-iphone-loopt-alleen-maar-vast-weet-niks-meer.html)

nawikre 18-04-08 23:25

iphone loopt alleen maar vast...weet niks meer
 
hallo mensen,

ik zal proberen het hele verhaal zo duidelijk mogelijk te vertellen.

Ik heb een nieuwe iphone gehaald vandaag. Ik wilde hem klaarmaken voor gebruik. eerst aanzetten (met de at&t kaart erin. touchscreen werkte (kon alleen noodoproep)
ik probeerde pwnage (voor windows) Ik gebruikte de handleiding van hier.
Hack that iPhone and iTouch: Learn How To Jailbreak, Hack and Unlock Apple Gadgets: How to Unlock Your iPhone With WinPwn (Windows Vista/XP)
Dit ging opzich goed, maar toen hij in die dos reeks sprong kwam er steeds te staan "unable to load firmware" of een error etc. Maar het dosdeel bleef doorgaan. na deze hele riedel die beschreven staat in de handleiding deed na het opstarten het touchscreen het niet meer...hij liep DIRECT vast. Na IEDERE herstel van itunes blijft hij vastlopen. Ik kan er weinig mee want bij iedere restore loopt hij vast.
Ik heb het nu geprobeert met ziphone, pwnage, liberty+ etc. Maar niets.

HOE ik hem nu ook restore, hij blijft iedre keer in het scherm met het itunes logo met het kabeltje eronder opstarten. Onderin het scherm staat het pijlte met de tekst slide to emergency en linksboven staat "locked SIM" en in het midden een slotje.

WIE weet hoe ik hem in de juiste volgorde moet herstellen.

ik weet ook niet wat voor versie mijn iphone orgineel was....
ik werk met itune 7.6

Frederic 18-04-08 23:38

Probeer hem is te restoren in DFU modus, misschien helpt dat.

nawikre 18-04-08 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic (Bericht 100688)
Probeer hem is te restoren in DFU modus , misschien helpt dat.

ook al gedaan (in DFU downgraden naar 1.1.3).....krijg dan alleen maar error met itunes. -10, 1015 etc. Ben nog besig met meerdere keren proberen.

Destiny 19-04-08 00:11

Hmmm erg vreemd probleem. Het kan haast niet de hardware zijn, omdat het probleem door een software fout is gekomen ( Gok ik door het lezen van je verhaal )

Probeer toch eens een andere iTunes versie. Of probeer een andere pc of mac.
Als je btw restored. Restore je dan wel naar 1.1.4 ??
En probeer anders eens je baseband te wissen met ZiPhone ( Ja het moet wel )
Daarna in DFU mode zetten en restoren met de 1.1.4 firmware.

Off-topic
Je handtekening mag je dan ook wel wijzigen :p. Het zal toch niet zo zijn dat de iPhone al brak was toen je hem kocht ? omdat je hem zo goedkoop hebt kunnen kopen.....


yingie 19-04-08 01:12

Volgens mij was het geen nieuwe iPhone...

yingie 19-04-08 01:14

In dfu-mode zetten en via iTunes 'herstellen' naar firmware 1.1.4. Dan WnPwn draaien om je iPhone te pwnen. Daarna een custom firmware downloaden en bewaren als .ipsw-bestand. Vervolgens in iTunes 'shift' + 'herstel' klikken en de custom firmware selecteren en voila!

Custom firmware vind je hier: Send big files the easy way. Files too large for email attachments? No problem!

PS Sommigen zeggen van niet, maar ik zeg altijd: doe je eigen sim-kaart erin, niet die van AT&T. (maar zorg wél dat je sim-kaart niet met een pin-code beveiligd is)

nawikre 19-04-08 10:30

bedankt voor de reacties.

A. Het was WEL een nieuwe iphone, ik heb hem gehaald in verpakking.
B. Het is een 2e (van een vriend van me.) dus die van mij is gewoon goed.
C. Ik ga hem nu maar steeds proberen te herstellen in DFU mode...tot op heden steeds na een restore (maakt niet uit welke versie) start hij op met het itunes cdmet muziek noot bovenaan het scherm, met van onderen een kabel in het scherm. En loopt DIRECT vast. er komt geen beweging in het "slide for emergency" logo.

nawikre 19-04-08 11:26

het volgende gebeurd:
ik restore de iphone in DFU mode met firmware 1.1.4. Dit doet hij zonder foutmeldingen. Na restore start de iphone opnieuw op. Hij start direct op met dat itune logo met kabeltje eronder en loopt dus direct vast (ik zie geen glinstering over de tekst "slide for emergency").
Daarna start ik PWnage en klik op "browse .ispw" en selecteer wer de firmware 1.1.4 restore file. Ik klik daarna op "IPWner" hij gaat een lijstje af...
19-4-2008 11:15:13 - Unzipping .ipsw file to C:\Documents and Settings\Iwan en Marion\Application Data\cmw\winpwn\0.99.1.8\IPSW-UNZIPPED
19-4-2008 11:15:19 - OK
19-4-2008 11:15:19 - Creating ramdisk
19-4-2008 11:15:25 - Building iPWN Ramdisk
19-4-2008 11:15:26 - Patching iBooter for inital flash
19-4-2008 11:15:26 - Patch completed
19-4-2008 11:15:27 - Ipwn Complete
19-4-2008 11:15:29 - Padding ramdisk
19-4-2008 11:15:30 - Ramdisk successfully created

dan zegt hij "connnect your iphone and put it in recovery mode" . Als ik dit handmatig heb gedaan, gaat hij verder.
19-4-2008 11:16:39 - iPhone entered recovery mode
19-4-2008 11:16:39 - Sending ramdisk to iPhone.
19-4-2008 11:16:40 - Transfer took 1140,625ms
19-4-2008 11:16:40 - Modifying environment...
19-4-2008 11:16:40 - Starting pwnage
19-4-2008 11:16:48 - iPhone left recovery mode

hij gooit dan een dos reeks over de iphone, maar volgens mij gaat het hier FOUT. Hij geeft dan aan "unable to load program image" en "failed to load firmware" in die dos riedel.

als hij hiermee klaar is dan staat er "your iphone is being pwned, please wait for reboot" (moet ik hierbij gewoon wachten? want als hij gereboot is gebeurd er niets, hij start opnieuw op, krijg WEER het itunes logo met de kabel in beeld, loopt weer direct vast en doet verder niets)

Destiny 19-04-08 11:31

Restore nog eens in DFU. Maar haal hem daarna EERST uit recovery dmv iBrickr. Als hij eenmaal is opgestart PWN je eerst je iPhone ( dat moet nogmaals omdat hij gerestored is in DFU ). Als dat gebeurt is gooi je er een gepwnde firmware op

nawikre 19-04-08 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 100803)
Restore nog eens in DFU. Maar haal hem daarna EERST uit recovery dmv iBrickr. Als hij eenmaal is opgestart PWN je eerst je iPhone ( dat moet nogmaals omdat hij gerestored is in DFU ). Als dat gebeurt is gooi je er een gepwnde firmware op

Als ik hem opnieuw restore in DFU mode komt hij daarna na restart WEER in het scherm met de itunes logo met kabel... DIT IS NIET RECOVERY MODE, want in recovery mode staat de slide balk er niet in. Als hij dus opstart in deze mode herkent ibricks hem niet. Als ik hem met de hand opstart in recovery mode herkent ibricks hem wel en staat er "als hij een rood scherm geeft klik hier om hem te restten en te laten herkennen"( of zo). "als hij een groen scherm geeft moet je hem restoren met itunes". Het scherm is groen, reset hem met ibricks, maar na reset herkent ibricks hem niet meer en zegt hij, "no iphone connected"

ik begin erg te balen, want ik weet dat het een software probleem is.

croiman 19-04-08 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nawikre (Bericht 100685)
hallo mensen,

ik zal proberen het hele verhaal zo duidelijk mogelijk te vertellen.

Ik heb een nieuwe iphone gehaald vandaag. Ik wilde hem klaarmaken voor gebruik. eerst aanzetten (met de at&t kaart erin. touchscreen werkte (kon alleen noodoproep)
ik probeerde pwnage (voor windows) Ik gebruikte de handleiding van hier.
Hack that iPhone and iTouch: Learn How To Jailbreak, Hack and Unlock Apple Gadgets: How to Unlock Your iPhone With WinPwn (Windows Vista/XP)
Dit ging opzich goed, maar toen hij in die dos reeks sprong kwam er steeds te staan "unable to load firmware" of een error etc. Maar het dosdeel bleef doorgaan. na deze hele riedel die beschreven staat in de handleiding deed na het opstarten het touchscreen het niet meer...hij liep DIRECT vast. Na IEDERE herstel van itunes blijft hij vastlopen. Ik kan er weinig mee want bij iedere restore loopt hij vast.
Ik heb het nu geprobeert met ziphone, pwnage, liberty+ etc. Maar niets.

HOE ik hem nu ook restore, hij blijft iedre keer in het scherm met het itunes logo met het kabeltje eronder opstarten. Onderin het scherm staat het pijlte met de tekst slide to emergency en linksboven staat "locked SIM" en in het midden een slotje.

WIE weet hoe ik hem in de juiste volgorde moet herstellen.

ik weet ook niet wat voor versie mijn iphone orgineel was....
ik werk met itune 7.6


Kijk eens wat ik heb aangeduid, de PWNage is alleen maar voor firmware 1.1.4 BL4.6. Gebruik je een andere versie, moet hij eerst gerestored zijn naar 1.1.4, en bij de firmware making opletten dat je het juiste aanduid BL3.9 neuter en unlock, meer niet. Staat je iphone niet op 1.1.4 04.04.05 baseband, zal hij inderdaad crashen. Natuurlijk heb ik dit ook aan de hand gehad gisteren, met mijn 16gb iphone waar blijkbaar dus nog 1.1.3 opstond en zat met ongeveer dezelfde problemen dat de restore van aangepaste firmware niet goed werktte.

nawikre 19-04-08 12:08

dus jouw oplossing? restoren in DFU naar 1.1.3??

croiman 19-04-08 12:15

Probeer het maar eens, zie dat je ook ECHT in dfu-modus zit.
De PWN werkt alleen op 1.1.4 in je iphone.

Destiny 19-04-08 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nawikre (Bericht 100831)
Als ik hem opnieuw restore in DFU mode komt hij daarna na restart WEER in het scherm met de itunes logo met kabel... DIT IS NIET RECOVERY MODE, want in recovery mode staat de slide balk er niet in. Als hij dus opstart in deze mode herkent ibricks hem niet. Als ik hem met de hand opstart in recovery mode herkent ibricks hem wel en staat er "als hij een rood scherm geeft klik hier om hem te restten en te laten herkennen"( of zo). "als hij een groen scherm geeft moet je hem restoren met itunes". Het scherm is groen, reset hem met ibricks, maar na reset herkent ibricks hem niet meer en zegt hij, "no iphone connected"

ik begin erg te balen, want ik weet dat het een software probleem is.

Dus je krijgt een scherm met een itunes logo + kabel + slide to emergency scherm ? Dan krijg je volgens mij gewoon het activatie scherm van 1.1.4. Ik ken iig geen recovery scherm met itunes logo + kabel + slide to scherm

croiman 19-04-08 12:22

Da denk k ook, met een slide to unlock is het begin scherm van een gelockte iphone 1.1.4 en ibrickr herkent hem alleen, als je old school jailbreak of ibrickr fix erop hebt staan.

nawikre 19-04-08 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 100803)
Restore nog eens in DFU. Maar haal hem daarna EERST uit recovery dmv iBrickr. Als hij eenmaal is opgestart PWN je eerst je iPhone ( dat moet nogmaals omdat hij gerestored is in DFU ). Als dat gebeurt is gooi je er een gepwnde firmware op

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 100857)
Probeer het maar eens, zie dat je ook ECHT in dfu-modus zit.
De PWN werkt alleen op 1.1.4 in je iphone.

ALS ik in DFU modes zit, zie ik niets. Het scherm is dan zwart. Pas als ik met itunes ga beginnen met restoren gaat hij pas aan met het apple logo en begint hij met restoren.

ik ga hem eerst ff proberen te restoren met 1.1.3. Nu lukt dat niet, want krijg nu steeds foutmelding 1015. Ik reset de computer ff.

frolix 19-04-08 12:47

phone uitzetten en dan met home-button ingedrukt aansluiten op de computer ... dan restoren naar 1.1.4 en dan pwnen of wat dan ook ... werkte al bij een paar andere mensen met gelijkaardige problemen ...

succes!

nawikre 19-04-08 13:41

ik kan hem niet restoren naar 1.1.3. Als ik in dfu alswel recovery mode zit geeft hij aan het einde melding 1015 in itunes.

wordt er moederloos van mensen....

Undertaxxx 19-04-08 13:49

Oplossing 1

Geen paniek. Je iphone heeft een probleem met zijn baseband (error 1015), dus ik veronderstel dat je steeds terug in recovery menu terecht komt. Download dan gewoon even Ziphone of iLiberty+ en druk bij advanced op 'reboot normal mode'. Dit zou je probleem moeten oplossen.

Oplossing 2

Download even een 1.1.4 firmware (origineel) en restore je iphone met itunes. Dan met iLiberty+ upgrade je de Bootkloader naar 3.9 fakeblank en installeer baseband 04.02.13_G. Dit zou je probleem ook moeten verhelpen. Als dit het geval is kan je hierna met BootNeuter terug updaten naar 4.6 bootloader & 04.04.05_G baseband.

nawikre 19-04-08 13:54

dit stelt mij weer even gerust....maar ik snap niet waarom het bij mij ALTIJD fout gaat. :p ik moet zo eerst ff weg, ik kom vanmiddag terug met het resultaat of het gelukt is....

thanks undertaxx....

en uiteraard de rest voor hun mogelijke oplossingen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.