iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   main script execution failed (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/12143-main-script-execution-failed.html)

Eciruam 30-04-08 21:37

main script execution failed
 
Ik krijg in de installer steeds de melding
main script execution failed

Maakt niet uit of ik iets wil installeren of deinstalleren.
Heb al het nodig geprobeerd, namelijk refreshen van de sources, de que gecleared en de chmod methode van installer.app. Niets helpt.

Iemand een idee ?

Iphone 8GB
1.1.4

yingie 30-04-08 22:30

BSD Subsystem installeren. Harde reboot van je iPhone. Installer updaten... BSD Subsystem installeren...

Eciruam 30-04-08 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 106055)
BSD Subsystem installeren. Harde reboot van je iPhone. Installer updaten... BSD Subsystem installeren...

Bedoel je eerst deinstalleren ?

yingie 30-04-08 22:42

Nee, gewoon BSD Subsystem installeren, zou namelijk een oorzaak kunnen zijn: dat je BSD niet hebt geïnstalleerd en dat is nodig om andere apps te kunnen installeren. Anders even een harde reboot van je iPhone (sleep-knop en home-knop tegelijk indrukken).

Eciruam 30-04-08 22:48

BSD heb ik gewoon geinstalleerd, reinstall helpt niet, installer reinstall helpt niet.
Hard reset helpt ook niet....arggggggg

yingie 30-04-08 22:52

Kijk ff hier dan: https://forum.iculture.nl/f14/i...on-failed.html

Weet zo ook geen oplossing, maar wellicht staat het in dat draadje.

Eciruam 30-04-08 23:23

Thx anyway

Ook daar gekeken maar alles al geprobeerd...
snik

yingie 30-04-08 23:42

Dan helpt alleen een volledige restore.

ArB 30-04-08 23:48

Wellicht even de installer volledig eraf gooien (ook history dus) en daarna met ssh er opnieuw opzetten ?

Eciruam 01-05-08 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 106088)
Wellicht even de installer volledig eraf gooien (ook history dus) en daarna met ssh er opnieuw opzetten ?

Heb ik al gedaan door installer.zip naar de applications folder te copieeren en daar te unzippen.
Geen resultaat.

Edit: Vanmorgen de applications folder met chmod op 0777 gezet. Kan nu wel een aantal progjes deinstalleren.
Na 2 keer deinstalleren weer de main... melding :-(

Michael 01-05-08 09:56

Community sources downloaden uit de installer

Eciruam 01-05-08 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 106139)
Community sources downloaden uit de installer

Is (natuurlijk) al eerder gedaan.
thx anyway

Eciruam 01-05-08 11:06

Ik kan sommige progjes deinstallen maar indien ik de installer weer opstart dan zie ik ze weer staan.
Is er ergens een bestand waar bij wordt gehouden wat er is geinstalleerd ?

Ik heb overigens geprobeerd weer de applications folder terug te zetten naar / <root> , dit lukt wel maar ik de iconen doen niets meer indien ik ze daarna aanraak op de iphone.
Probleem zit hem waarschijnlijk toch in de move van de applications folder door Boss Tools.

jerrycan 02-05-08 09:14

main script installation failed
 
Hi
ik krijg bij iedere update en (un)install "main script installation failed". Iemand een zachte oplossing? |Al het bovenstaande geprobeerd

ArB 02-05-08 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eciruam (Bericht 106135)
Heb ik al gedaan door installer.zip naar de applications folder te copieeren en daar te unzippen.
Geen resultaat.

Edit: Vanmorgen de applications folder met chmod op 0777 gezet. Kan nu wel een aantal progjes deinstalleren.
Na 2 keer deinstalleren weer de main... melding :-(

Ik heb het ook over de cache. Die moet je ook weghalen.

Eciruam 02-05-08 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 106628)
Ik heb het ook over de cache. Die moet je ook weghalen.

Hoe haal je die leeg ?

ArB 02-05-08 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eciruam (Bericht 106687)
Hoe haal je die leeg ?

Als je in de folder /private/var/mobile/library/installer alles weghaald en daarna de installer opnieuw installeerd is hij helemaal leeg en te vergelijken met een nieuwe installatie.

Eciruam 02-05-08 12:33

Thanks m8 voor deze informatie.

Ik was inmiddels (lekker ongeduldig) overgegaan tot een herstel van 1.1.4 en een nieuwe jailbreak via Ziphone. Werkt weer als een trein......

zidane1500 03-05-08 19:55

hallo
ik heb een klein probleem als ik iets wil instaleren of uninstal doen
krijg ik main script execution failled.
het probleem is nu ik vind veel oplossing via de manier van
winscp of putty of terminal maar het probleem is dat openssh beschadigd
is ik geraak niet meer op mijn iphone via winscp
ik hoop dat er iemand anders een oplossing heeft

dank u


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.