//

IPSFunlock kan je telefoon tot een brick maken

IPSFunlock kan je telefoon tot een brick maken discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) De IPSF methode kan volgens GeoHot je telefoon tot een brick maken als Apple de bootloader van je iPhone update (nog niet gebeurt). IPSF maakt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-07, 13:32
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard IPSFunlock kan je telefoon tot een brick maken

De IPSF methode kan volgens GeoHot je telefoon tot een brick maken als Apple de bootloader van je iPhone update (nog niet gebeurt). IPSF maakt gebruik van een lek in het RSA systeem van de iPhone. Je seczone (voor iedere telefoon uniek) wordt leeggehaals door de IPSF methode. Dit is niet te herstellen, tenzij jezelf of IPSF een backup heeft gemaakt van je NORDump. Wat niet te verwachten is. Mocht Apple het lek gaan dichten in een van de komende updates (en je voert de update uit) dan is je unlockte iPhone met de iPhone simfree methode een Brick en waarschijnlijk niet meer te herstellen. De enige veilige manier om je iPhone te unlocken op dit moment is de laatste versie van AnySim.
Hieronder het statement van GeoHot te lezen op de site van het iPhone Elite-Team:

Citaat:
<+geohot> currently there are three patches on the "market"
<+geohot> old anysim, new anysim, and ipsf
<+geohot> old anysim patches out the token check
<+geohot> so the lockstate table was updated but not the token
<+geohot> while the patch was present this was fine
<+geohot> but once the patch got removed, the phone failed the integrity check
<+geohot> hence, bad imei and xlock 2
<+geohot> ipsf patches the seczone server side
<+geohot> they get your tea key so they can de/en crypt lockstate tables for your phone
<+geohot> they also found a bug in the implementation of rsa
<+geohot> this is what enables them to generate the tokens
<+geohot> so...new lockstate+new token="real" unlocked phone
<+geohot> the third, new anysim
<+geohot> technically this isn't an unlock, but it is the best option, for reasons i will explain later
<+geohot> it patches out the mnc check, disabling the network check allowing anysim to be used
<+geohot> zibri is trying to patch more integrity checks to allow 1.1.1 to read old anysim corrupted data
<+geohot> this will work, but it is a hack
<+geohot> due to the symmetric nature of tea, regenerating the seczone to virgin from old anysim can be done
<+geohot> and i can do it, this loader is just a bitch
<+geohot> now, onto ipsf
<+geohot> ipsf unlocks *cannot* be reversed
<+geohot> unless you have a backup
<+geohot> this is because ipsf changes the tokens, which cannot be regened
<+geohot> i really hope ipsf keeps backups of utokens, because here is what i think will happen...
<+geohot> when the bootloader is updated(it hasn't been yet), all ipsf phones will become bricks
<+geohot> because they will fix the exploit in the rsa
<+geohot> the best option now is the new anysim
<+geohot> it doesn't touch the seczone, so your phone will never be bricked
<+geohot> although it isn't restore/upgrade resistent
<+geohot> **end rant**
En de link er naar toe manifesto2 - iphone-elite - Google Code

Dus denk goed na of je de IPSF methode wel zou gebruiken!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door Michael; 22-10-07 om 13:36.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-07, 13:39
shorty's schermafbeelding
shorty shorty is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 282
Standaard

Wanneer je met de oude anySim je 1.0.2 iPhone hebt geunlockt is er niks aan de hand toch? Of zat deze ook aan je seczone?
  #3  
Oud 22-10-07, 13:42
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Nee ook deze is ok
  #4  
Oud 22-10-07, 14:10
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Zie ook hier: CONFIRMED: Data Corrupted By AnySIM/iUnlock 1.0.2 Is Recoverable, IPSF not - Hackint0sh (met dank aan crunch81)
  #5  
Oud 22-10-07, 21:28
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

als ik het allemaal goed begrijp verkloot ook die geohot virginize methode je seczone dus niet, de guide die ik dus heb geplaatst om te virginizen en dan met anysim 1.1 te unlocken en upgraden lijkt vooralsnog dus nog safe

toch stiekum ook wel leuktrouwens, ik heb die *****s van ipsf nooit gemogen, veels te veel gezeik bij de release, ok ik ben nogsteeds $50 kwijt voor een licentie die ik uiteindelijk dik een week na de gratis unlock uitkwam pas kreeg en ik dus nooit heb gebruikt maar dat is het nu na dit bericht dik waard
  #6  
Oud 22-10-07, 21:39
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Nee de revirgenizer van GeoHot is safe te doen en vern**kt de seczone niet. Repareert wel de corrupte data van de anysim de 1e. Ja maar treurig voor al die gebruikers van de IPSF. Vet betalen voor een unlock en dan dit.
  #7  
Oud 22-10-07, 21:47
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

naja heeft ipsf inmiddels al gereageerd dan? wat ik ervan begrijp weten we nog steeds niet of ze die orginele seczone files niet hebben bewaard, we weten wel zeker dat de ipsf gebruikers die data naar ipsf hebben verzonden (want geohot "leent" deze methode in zijn virginizert, dit is je orginele imei-nummer.bin die je van geohot's server download geloof/hoop ik)
ook weten we zeker dat ipsf alle imei nummers van ipsf gebruikers zijn opgeslagen op hun server, die moet je immers opgeven en wordt gechecked voor je token. dus zouden ze echt niet die gegevens hebben of heb je gewoon een mapje op hun server met gebackupte files?
ik gok het op een storm in een glas water, maarja we zullen zien...
  #8  
Oud 22-10-07, 21:53
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Grote kans dat deze data niet bewaard is. En de seczones zijn leeg op de iPhones van de unlochte IPSF methode. Deze is niet meer te herstellen of de hele NORDump moet zijn bewaard. De seczones die nu data op zich af krijgen bij een nieuwe update waarin het lek van Apple wordt gedicht snappen niet wat ze moeten doen. Dat komt door alle nullen die er nu instaan.
  #9  
Oud 22-10-07, 22:01
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

nee ok dat begrijp ik, maar als je je orginele seczone bestand hebt dan kan je die toch gewoon weer terugzetten zou je zeggen?

wat bij mij dus, als geohot's-methode-gebruiker, het orginele mijn-imei.bin bestand en niet het gepatchede mijn-imei.bin_loader is...
het kan dat ik gek ben hoor

maar dus nog geen reactie van ipsf? ik ga eens even bijlezen op alle fora
  #10  
Oud 05-11-07, 09:49
jdenijs's schermafbeelding
jdenijs jdenijs is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: De Lier
Berichten: 85
Standaard

is er al een oplossing bekend?
Ik heb het probleem dat mij iphone geunlockt was door IPSF (ik heb hem zo gekocht)

Maar nu heb ik hem perongeluk via itunes geupdate naar 1.1.1 en heb het nu het probleem dat ik hem daarna niet meer geunlockt krijgt.
ik heb verschillende manieren geprobeerd. ik hem hem virign gemaakt geprobeert met anysim en freesim geprobeerd geunlockt te krijgen maar dan ggeeft hij aan this sim can not by unlockt by any (..)

Laatst gewijzigd door jdenijs; 05-11-07 om 09:54.
  #11  
Oud 05-11-07, 10:05
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Volgens mij moet je weer gewoon de applicatie van IPSF draaien om hem unlocked te krijgen. Laat even weten of dat lukt.
  #12  
Oud 05-11-07, 10:18
jdenijs's schermafbeelding
jdenijs jdenijs is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: De Lier
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Volgens mij moet je weer gewoon de applicatie van IPSF draaien om hem unlocked te krijgen. Laat even weten of dat lukt.
Werkt dit ook als ik versie 1.1.1. via appsnap geactiveerd heb?
En waar kan ik die applicatie vinden? want ik heb al een tijdje gezocht maar ik kan niks vinden.
Ik heb egt dat het werkt want ik heb nu al 4 dagen een iphone die niet kan bellen of emailen
  #13  
Oud 05-11-07, 13:31
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdenijs Bekijk bericht
is er al een oplossing bekend?
Ik heb het probleem dat mij iphone geunlockt was door IPSF (ik heb hem zo gekocht)

Maar nu heb ik hem perongeluk via itunes geupdate naar 1.1.1 en heb het nu het probleem dat ik hem daarna niet meer geunlockt krijgt.
ik heb verschillende manieren geprobeerd. ik hem hem virign gemaakt geprobeert met anysim en freesim geprobeerd geunlockt te krijgen maar dan ggeeft hij aan this sim can not by unlockt by any (..)
Ook ik ben wel benieuwd, alhoewel.. waarom heb je geprobeert te virginisen? het is toch duidelijk dat dat niet kan met ipsf?
ook heb je neem ik aan een mail van ipsf gekregen (zo niet check dan ff diegene van wie je hem gekocht hebt want daarin staat wat te doen.. dit dus):
October 10th, 2007:
Worlds First Unlock for iPhone 1.1.1 / 04.01.13_G Firmware

Our sincere congratulations, to the iPhone/ iTouch Dev Team for their brilliant work in finding an ingenious way to jailbreak the 1.1.1 system. This exciting news means IPSF are now able to gladly welcome all SIMFREE unlocked phone owners to UPGRADE to 1.1.1 if they so wish

Further to this, IPSF are very proud to announce, (after some very difficult and lengthy hardware hackery), IPSF were able to retrieve the necessary info to create the world first 1.1.1 unlock solution. IPSF have now tested SimFree v1.6 with phones that have the new Baseband version 04.01.13_G with full success. This now means that SimFree v1.6 release, is now capable of completely restoring/repairing software unlocked "bricked" iPhone. Those of you wishing to repair your phone, please read the following steps.

Steps for "un-bricking" your anySim or iUnock iPhones:

1. Follow the iPhone/iTouch dev team steps to bring your phone back to 1.0.2 system (your baseband firmware will still be the newer 04.01.13_G)
2. If you have made payment already for your order and supplied your IMEI then your details have been inserted into the IPhoneSimFree Server
3. Power down your phone and REMOVE your sim
4. Power up with the sim removed and Install SimFree.app 1.6 (simplest method is through apptapp installer, see post below)
5. Follow this tutorial to execute the Simfree. app.
iphoneSimFree.com - Choose the provider you want - use any SIM card with your iphone - in any country
Here is the direct link to SimFree v1.6: Download SimFree v1.6
http://www.iphonesimfree.com/iphones...e-v1.6-rc1.zip

iPhone Worldwide Unlock
iPhoneSimFree Authorised Reseller

Laatst gewijzigd door sjowol; 05-11-07 om 13:37.
  #14  
Oud 05-11-07, 13:57
jdenijs's schermafbeelding
jdenijs jdenijs is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: De Lier
Berichten: 85
Standaard

EDIT
Quote verwijderd


Zodra ik thuis ben ga ik het gelijk proberen.
ik heb al een Simfree uit geprobeerd maar ik weet niet meer welke versie dit was. Zodra ik wat weet laat ik het horen. bedankt voor de tip
  #15  
Oud 06-11-07, 01:59
djoxid djoxid is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 13
Standaard

ik gebruik nu iphonesimfree en het werkt perfect!
  #16  
Oud 06-11-07, 09:27
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Het werkt ook perfect maar lees even het bovenstaande verhaal?
  #17  
Oud 06-11-07, 15:56
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ja, nu werkt het perfect.. alleen, waar is jouw orginele seczone?
  #18  
Oud 12-11-07, 18:35
reno1 reno1 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 65
Standaard

ik begrijp het nu even niet meer ik heb deze methode gebruikt om mijn telefoon in gebruik te nemen Hack the iPhone - Step 1 for hacking the iPhone: Jailbreaking, activation, AppSnapp Installer, and unlocking (Page 1)
nu lees ik dat ik hem niet meer kan update (als apple het lek dicht) geld dit lek voor de activerings methode of voor any sim?

klopt het nu dat ik niet meer kan update of kan ik doen wat sjowol schrijft?

thanx
  #19  
Oud 12-11-07, 18:55
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Reno misschien moet je beter lezen het gaat hier over de IPSF unlock methode en er wordt niet gesproken over de activering of anysim
  #20  
Oud 12-11-07, 19:21
reno1 reno1 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 65
Standaard

nee dat weet ik. alleen had ik een topic gestart over deze unlock en toen heeft sjowol dit achter gelaten:

beetje jammer alleen dat je dan niet eerst de warning hebt gelezen op dit forum... https://forum.iculture.nl/iphon...ick-maken.html
het kan nu dus zomaar wezen dat omdat jij geen paar minuten de tijd hebt genomen om alles rustig te lezen en je opties goed af te wegen je nu bij de volgende upgrade niet meer meekan, dat zou toch jammer wezen.
maar zou je misschien bij je reseller kunnen kijken of ipsf je orginele seczone heeft gebackup-ed? ik ben ook erg benieuwd.

dus ik begrijp er even niks meer van sorry als het dus erg off topic is.
 

Labels
iphonesimfree, ipsf



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: brick? kan niet jailbreaken stainz Jailbreak 7 18-01-11 18:21
Windows: Hoe kan ik een programma map maken LaFem iTunes 1 03-07-10 22:31
wie kan een app maken voor mij? marly Archief 2 26-01-09 13:12
Hoe kan ik een beltoon maken van een itune sabien Archief 2 09-12-08 17:15
wanneer is een brick een brick? traveller Archief 11 21-10-07 00:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.