iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Restore via iTunes mislut: error 1101 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/12525-restore-via-itunes-mislut-error-1101-a.html)

wfjansen 07-05-08 17:20

Restore via iTunes mislut: error 1101
 
Als newby op gebeid van de iPhone heb ik een behoorlijk probleem met mijn gekregen iPone. De beginsituatie was een goed functionerende 1.1.4 welke was geunlocked via ZiPhone. Na enkel dagen begon het probleem: geen Wi-Fi, geen carrier, geen IMEI. Feitelijk kon ik er dus niets mee. Ook resetten hielp niet.

Vandaag een poging gewaagd op de iPhone te restoren (met de bedoeling op een nieuw unlock te proberen). Hiervoor weer ZiPhone 3.0 gebruik. In DFU geplaats waarna iTunes (versie 7.6.2) netjes vraagt om de iPhone te restoren. "Software" herstellen en controleren gaat goed. Bij het herstellen van de Firmware verschijnt echter na enkele minuten de melding:

"De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een obekende fout voorgedaan (1011)."

Ik heb verschillende pogingen gewaagd (op Windows XP en Mac OS, met Firmware 1.1.3 en 1.1.4) maar zonder succes. Wat gaat er mis, en belangrijker, wat kan ik doen zodat de iPhone wel wordt herstelt. :confused:

Elke suggestie is welkom!


Frodo

PauluS87 07-05-08 17:24

En waarvoor zal je niet eens Liberty+ gebruiken? De totale handleiding staat bij handleidingen en is erg makkelijk uit te voeren. En het is eens een andere manier die misschien wel werkt. Goed idee of?

jeremy14 07-05-08 17:27

of dit proberen heeft bij mij gewerkt en bij vrienden met alle foutcodes

ik zelf had geen fout 1011 maar zet hem is in DFU mode,

door middel van ziphone is makkelijk!!
DFU mode dan restore naar 1.1.4 en dan Iliberty of ziphone gebruiken, ikzelf gebruik zphone dat werkt tenminste bij mij. ga naar ZiPhone's Blog en download ziphone en dan me instructies volgen.

sorry dat het niet overzichtelijk is, want heb haast

wfjansen 15-05-08 08:36

Was even op vakantie maar heb me nu weer op mijn nog-steeds-niet-werkende iPhone gestort ;)

Ik kan de bovenstaande reacties niet helemaal plaatsen. Zoals aangegeven werkt de restore op basis van iTunes niet (de 1101 error). Ik heb dit geprobeerd met iTunes 7.5 en 7.6 op Mac en Windows en op basis van Firmware 1.1.3 en 1.1.4. No such luck.

Als ik de iPhone weer terug zet in Normal Mode (via Ziphone 3.0) dan heb ik alleen beschikking over de noodoproep functionaliteit. Ook heb ik geprobeerd verder te komen met de "Do it all" function van ZipHone. De eerste stappen gaan goed maar dan blijft het hangen op "Flashing bootloader (1'55'').

Begint dit op een iBrick te lijken of is er nog hoop? :(


Bedankt voor jullie feedback!

Frodo

PauluS87 15-05-08 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wfjansen (Bericht 112826)
Was even op vakantie maar heb me nu weer op mijn nog-steeds-niet-werkende iPhone gestort ;)

Ik kan de bovenstaande reacties niet helemaal plaatsen. Zoals aangegeven werkt de restore op basis van iTunes niet (de 1101 error). Ik heb dit geprobeerd met iTunes 7.5 en 7.6 op Mac en Windows en op basis van Firmware 1.1.3 en 1.1.4. No such luck.

Als ik de iPhone weer terug zet in Normal Mode (via Ziphone 3.0) dan heb ik alleen beschikking over de noodoproep functionaliteit. Ook heb ik geprobeerd verder te komen met de "Do it all" function van ZipHone. De eerste stappen gaan goed maar dan blijft het hangen op "Flashing bootloader (1'55'').

Begint dit op een iBrick te lijken of is er nog hoop? :(


Bedankt voor jullie feedback!

Frodo

Deinstalleer alles op je windows pc wat met itunes en apple te maken heeft. Restart hierna je pc en installeer de nieuwste iTunes. Hierna Liberty+ installeren en proberen via het restore bestand voor 1.1.4 je iPhone te jailen en te unlocken met Liberty+. Dit moet gewoon werken. Zo niet probeer dan eens bij je buren of ergens anders, misschien ligt het aan verschillende eigenschappen van jou computer, kan zomaar hoor :)

wfjansen 17-05-08 14:08

Hoi PaulaS87,

Dank je voor de tip. Het is me inderdaad gelukt om met Liberty+ (op de Mac) verder te komen. De jailbreak, unlock, activate zijn volgens mij goed gegaan (bij de payload liep het wel weer vast). Maar er lijkt echter nog niet veel te werken: geen carrier, geen Wi-Fi/Bluetooh, geen IMEI/ICCID.

Iemand enig idee (de restore verloopt nog steeds niet goed, nu op drie verschilende PC's geprobeerd)?

Thanks,

Frodo

Michael 17-05-08 14:15

Zet je iphone in dfu, je hebt namelijk geen baseband meer, en dan restoren

travelmate517 17-05-08 14:31

Geen imei iccd bluetooth Wi-Fi baseband
Ik heb hetzelfde probleem ,ben er al weken mee bezig.
er is voor dit probleem nog geen oplossing .
Kijk maar eens goed rond op de buitelandse Iphone sites.
Omdat je aan het eind van een restore steeds tegen de 1011 foutmelding aanloopt.
En ik heb al wat verschillende pc`s gebruikt .
(Hij blijft hangen in firmware instaleren)
Arb.verwees me weken geleden al naar een site waar dit probleem besproken wordt.

[Solution] No baseband / Invalid calibration data in device tree / major 2, minor 0 - Hackint0sh

Michael 17-05-08 14:38

Als je hem in dfu zet zou het moeten lukken

travelmate517 17-05-08 14:43

Michael,

Geloof me ik heb alles al geprobeerd.
Restore dfu downgrades upgrades met Winpwn een custom gemaakt.
maar hij blijft altijd hangen bij firmware instaleren en Itunes sluit dan af met 1011

croiman 17-05-08 16:30

als je geen baseband meer hebt, constante foutmelding in itunes, als je in "normal mode" boot en je krijgt op je scherm "iphone needs repair", en je hebt ALLE zaken uitgeprobeerd die er maar kunnen zijn, dan zal 99% je com-bord kapot zijn.

travelmate517 18-05-08 19:46

Zitde Eprom op het com-bord,want dat is het probleem ,
Ik zie dat Itunes op het firmware instaleren steeds blijft hangen,en dan afsluit met 1011 melding.
Het is een nieuwe Iphone maar tijdens het gebruik van Ziphone 3.0 in de fout gegaan.
ik weet hoe ik een bios van `n computer moet flashen, maar dit is andere koek.

croiman 18-05-08 19:50

bios van iphone flashen? moeilijk.

je epron, bootloader, baseband en de ramdisk.

dennis9920 18-05-08 19:53

probeer dit is: https://forum.iculture.nl/f14/i...-new-post.html moet werken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.