//

Updaten 1.1.2 naar 1.1.4

Updaten 1.1.2 naar 1.1.4 discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan er iemand mij soms laten weten hoe ik het best mijn iPhone update van 1.1.2 BL4.6 naar 1.1.4 BL4.6? Kan ik hiervoor best de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-05-08, 16:35
DJ Deve DJ Deve is offline
• iOS 7.0 beta
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard Updaten 1.1.2 naar 1.1.4

Kan er iemand mij soms laten weten hoe ik het best mijn iPhone update van 1.1.2 BL4.6 naar 1.1.4 BL4.6?

Kan ik hiervoor best de Pwnagetool gebruiken?
En werkt deze op een Mac met Tiger?

Groetjes,
David
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-05-08, 16:38
viresh75 viresh75 is offline
• iOS 11.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar viresh75
Standaard

Om hem alleen te update, raad ik je aan om hem in DFU mode te zetten (Indien je dit niet weet kijk dan bij de wiki)
Ga daarna na iTunes en Restore hem naar 1.1.4 (Indien u nog belangrijke gegevens hebt zou ik hievan natuurlijk wel een back-up maken.)
  #3  
Oud 08-05-08, 16:46
DJ Deve DJ Deve is offline
• iOS 7.0 beta
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Als ik je methode volg, blijft hij dan nog gejailbreakt en unlocked?
  #4  
Oud 08-05-08, 16:47
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

kijk hier eens iClarified - iPhone - How to Unlock iPhone 2.0 Beta Using PwnageTool (Mac)
en hier https://forum.iculture.nl/f14/i...hikt-voor.html
  #5  
Oud 08-05-08, 17:30
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

@DJ Deve: je moet je iPhone in iTunes eerst 'herstellen' naar firmware 1.1.4. Dat kan door gewoon op 'herstel' te klikken in iTunes als je je iPhone aansluit of door je iPhone eerst in dfu-mode te zetten en dan 'alt' + 'herstel' te klikken en dan de 1.1.4-firmware te selecteren. Die moet je dan eerst downloaden. Zie daarvoor mijn handleidinkje voor PwnageTool:

Een korte handleiding voor Pwnage nadat je iPhone weer helemaal vers is met firmware 1.1.4 (en ja, dus ook helemaal leeg dus al je apps enzo zijn eraf):

Ga hier om PwnageTool te downloaden: http://iphwn.org/ (klik op PwnageTool 1.1.zip onderaan de pagina).

Ga dan naar hier om je 1.1.4 firmware te downloaden: https://forum.iculture.nl/f1/ip...-firmware.html (klik op de onderste firmware-links, dat is de 1.1.4-versie).

Pak PwnageTool 1.1.zip uit en zet in een map.

Zet de gedownloade 1.1.4-firmware restore.zip voor het gemak in diezelfde map en haal '.zip' van de naam zodat de naam nu wordt: 'iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw' (het icoontje hiervan lijkt nu op een lego-blokje).

OK, open PwnageTool.app en klik op 'Browse ipsw' en navigeer naar de map waar je de 'iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw' hebt neergezet en selecteer dit bestand. PwnageTool zoekt even en geeft dan aan dat ie een juiste firmware-versie heeft gevonden. Nu zijn ook de onderste twee knoppen in PwnageTool actief.

Klik nu op "iPwner': hij zal nu vragen je iPhone aan te sluiten. Doe dit als volgt: houdt de Home-knop ingedrukt terwijl je je iPhone aan je Mac aansluit (gebruik de USB-kabel los i.p.v. de dock, is makkelijker). Op je iPhone verschijnt het iTunes-logo en een USB-stekkertje en dat is goed: hij staat nu in 'recovery mode'. PwnageTool gaat nu aan de slag met het 'pwnen' van je iPhone en geeft vanzelf aan wanneer dat gereed is. Aan het einde herstart je iPhone vanzelf.

OK, als je iPhone gepwned is kun je er nog niets mee. Het volgende dat je nu doet is klikken op 'IPSW Builder' en navigeren naar de eerder gedownloade 'iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw'-file en deze selecteren. PwnageTool vraagt waar de 'custom'-file te bewaren: selecteer voor het gemak dezelfde map als waar de originele 1.1.4-firmware.ipsw staat en klik 'save/bewaar'.
Je krijgt vervolgens in PwnageTool een dialoogvenster met 3 tabvensters. In het eerste tabvenster vink je alles aan behalve 'Upgrade to 4.6' en 'downgrade to 3.9'. Onder het tweede tabvenster vink je alle aangegeven apps aan (waaronder Installer, BSD Subsystem en OpenSSH). Onder het derde tabvenster mag je zelf aangeven of je de 'custom bootpic en recovery-logo' wil hebben of niet. Zo niet, dan krijg je gewoon de standaard Apple-plaatjes. Klik 'OK'.

Je krijgt nu een dialoogvenster waarin je wordt gevraagd bootloader-images te selecteren. Die images vind je hier: hxxp://rapidshare.com/files/104494661/bootloaders.rar (xx = tt). Download ze en zet ze in dezelfde map als alle andere spul. Selecteer ze middels het net genoemde dialoogvenster en klik 'OK'.

PwnageTool gooit nu heel wat code over het scherm totdat ie aangeeft dat ie 'succesvol een custom firmware' heeft gemaakt. Ga nu naar iTunes (zorg dat je iPhone nog steeds is aangesloten). In het iPhonevenster in iTunes heb je de optie 'herstel': klik hierop met tegelijk de 'alt'-knop ingedrukt en navigeer naar de map met je 'custom firmware'. Selecteer deze 'custom firmware' (het heet zo: 'iPhone1,1_1.1.4_4A102_Custom_Restore.ipsw') en laten gaan. iTunes herstelt nu je iPhone naar je eigen custom firmware.

Als dat is gebeurd start op je iPhone automatisch het programma 'Bootneuter': laat dit programma rustig en ononderbroken zijn werk doen. Na afloop herstart je iPhone weer en heb je een verse 1.1.4-iPhone die geheel unlocked is en waarmee je met Installer allemaal leuke apps erop kunt zetten.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #6  
Oud 08-05-08, 17:36
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

@yingie
dat is pas een antwoord
kan je die niet beter in de wiki gaan plaatsen
kan iedereen deze zien,misschien nog wat screenshots erbij
  #7  
Oud 08-05-08, 17:45
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Haha, ik vergeet telkens screenshots te maken als ik zelf weer eens aan de gang ga. Maar ik zal het eens doen van de week.
  #8  
Oud 08-05-08, 20:35
DJ Deve DJ Deve is offline
• iOS 7.0 beta
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Hi Yingie,

Wat een geweldige uitleg.
Hier kan ik zeker mee aan de slag gaan.

Waarschijnlijk ben ik dan ook al mijn contacten en smsjes en mails kwijt.
Maar kan ik die via een backup in Itunes niet terug op men iPhone zetten?
  #9  
Oud 08-05-08, 21:01
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Contacten kun je laten syncen in iTunes. EMails kun je handmatig backupen met SSH
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Updaten naar 4.3.3 Jordylwd iPhone algemeen 40 20-05-11 20:54
iPhone: iPhone 3G naar 4.2.1 moeten updaten i.v.m dataproblemen updaten? Tom! Jailbreak 0 17-12-10 20:38
Updaten naar 4.01? Koekepeer iPhone algemeen 1 16-11-10 17:44
Updaten naar 3.1.2 of 3.1.3 Klex Archief 1 28-02-10 20:14
Updaten naar 1.1.4 Larsmanson Unlock [archief] 2 02-04-08 18:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:34.