iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Applicaties toevoegen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/12793-applicaties-toevoegen.html)

jjvanarend 12-05-08 16:38

Applicaties toevoegen
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een OTB IPhone 8gb (versie 1.1.4). Hij is gekocht en meegenomen uit de US en is daar al geunlockt. Werkt prima met t-mobile simkaart en heb er niks mee hoeven doen voordat ie werkte, dus geen unlock/jailbreak etc gedaan.

Sorry als deze vraag al op 't forum staat, ik heb 'm nog niet kunnen vinden. Ik zit al een paar uur non-stop op dit forum te lezen om een beetje wegwijs te worden in alle termen maar kan helaas tot nu toe nergens vinden hoe ik extra applicaties kan toevoegen op een iphone die al op 1.1.4 draait (dus zonder eerst te hoeven upgraden van 1.1.3). Ik heb de Installer app. niet op m'n springboard staan dus vandaar dat ik niet 'in' de Iphone kan. Download en gebruik ik Liberty+ om dit te doen?

Kan iemand me een stap in de goede richting wijzen?

Thanks alvast!
Jur

croiman 12-05-08 16:46

iLiberty gebruiken, iphone is recovery zetten en alleen de jailbreak doen met installer (selcteren) daarna je iphone in "normaal mode" laten booten en voila.

over het forum zwermen om iets te vinden, kan lang duren, gewoon even de zoekfunctie gebruiken.

jjvanarend 12-05-08 17:37

Dank voor de snelle reactie! Ik had idd al wat zoekopdrachten gedaan maar ik raak altijd nogal snel afgeleid in andere threads als ik over nieuwe onderwerpen lees :)

Ik heb iliberty+ gedownload en de procedure zoals beschreven in 'unlock alle firmwares (Windows) iliberty+' van ArB (https://forum.iculture.nl/f59/i...s-ilberty.html)

Stap 1,2,3 en 4 uiteraard geen probleem, maar bij stap 5 krijg ik niet de file te zien die in deze uitleg staat. Ook niet via een search in Windows, die file heb ik niet op m'n systeem staan.

Enig idee?

Dank alvast!
Jur

croiman 12-05-08 17:48

Dat is je firmware die je moet downloadn en egen op je pc moet zetten, zoekfunctiegebruiken nar "firmware"

jjvanarend 12-05-08 19:43

Top, bedankt Croiman, het is gelukt en Iphone draait weer.

Nog een vraagje:

Installer app. staat er (nog)niet op maar in plaats daarvan staat Cyndia erop. Kan ik daarmee ook de nederlandse taal en T9 installeren etc?

Gr
J

croiman 12-05-08 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jjvanarend (Bericht 111463)
Top, bedankt Croiman, het is gelukt en Iphone draait weer.

Nog een vraagje:

Installer app. staat er (nog)niet op maar in plaats daarvan staat Cyndia erop. Kan ik daarmee ook de nederlandse taal en T9 installeren etc?

Gr
J

Cydia kun je beter vanaf blijven, had beter installer genomen zoals iedereen, en nee, met cydia geen nederlands !!!

jjvanarend 12-05-08 20:38

Da's vreemd, er was namelijk geen aparte optie om Installer te kiezen.

Weet jij (of iemand anders die dit leest) of je Installer wél op de Iphone krijgt als je Cyndia niet aanvinkt???

croiman 12-05-08 20:51

1 Bijlage(n)
iLiberty heeft ook installer.app.

Heeft meer dan een optie

jjvanarend 12-05-08 21:42

Hmm, erg irritant, ik probeer de Installer te downloaden maar lukt niet:

Na aanvinken van installer in iliberty+ en 'go for it' aan te klikken, boot de iphone in safemode en doet een poging tot installeren. In het zwarte scherm staat zoiets als "files unpacked" - completed "installing file" - failed, abort in 10 seconds. Vervolgens herstart ie en gaat (gelukkig) weer terug in normale stand. Ook de gehele unlocking/restore procedure heeft helaas geen resultaat. Enig idee?

Dank voor je geduldige tips en support!
Jurryt

jjvanarend 15-05-08 23:29

Sorry - dubbele post - kan op slot
 
Het antwoord was (volgens mij) ILiberty+ juist downgraden... toen ik het 'm opnieuw installeerde stond er geen Cydia meer, maar een optie "Installer installeren". Toen werkte ie.

Deze kan op slot!

croiman 16-05-08 12:40

k heb de laatste nieuwe versie, en je kunt gewoon kiezen welke je wilt, iLiberty heeft meerdere menu's. installer kan k ook gewoon installeren met de laatste nieuwe versie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.