iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   update via i-tunes (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/12820-update-via-i-tunes.html)

Loet 12-05-08 22:51

update via i-tunes
 
Hallo leden,

Als ik de i-phone aansluit op de imac, en het synchroniseer-programma opstart, lees ik dat de ik de mogelijkheid heb om naar updates te zoeken.
Tevens staat er een knop met "herstel"
Daarboven staat geschreven dat i-tunes 17-5-2008 zal kijken voor of er een update beschikbaar is.
Nu is mijn vraag, kan dit kwaad? Overschrijft hij dan "unlockte" versie van de i-phone, zodat je alles opnieuw moet doen?
Zoja, hoe kun je dit voorkomen? Of is dit totaal niet het geval?

Grtz,

Loet

Michael 12-05-08 23:00

Zet auto update uit in itunes bij voorkeuren

Loet 12-05-08 23:10

Hallo Michael, alvast bedankt voor de snelle reactie...

Ik had echter nog een vraag hierover. Moet dit in het tabblad van "voorkeuren" -> "algemeen" ."zoek automatisch naar nieuwe versies"
Of in het tabblad "voorkeuren" -> "Synchroniseren" ."schakel automatische synchronisatie voor alle ipods en iphones uit"


Is de eerste mogelijkheid in algemeen niet voor de updates van Itunes zelf?
En kun je nog foto's en muziek uploaden als je de de 2e mogelijkheid "uit" zet?
Ik kan hier niets over vinden in de wiki van update of i-tunes.

Grtz,


Loet

Michael 12-05-08 23:19

Je kan updates uitzetten net als de sync en kiezen voor beheer muziek en films zelf

Loet 12-05-08 23:39

Hallo Michael,

Spijt me als ik misschien dom overkom nu, maar die optie staat er niet zo omschreven?
Ik kan een vinkje zetten bij de optie "schakel automatische synchronisatie van alle ipods en iphones uit"
Deze mogelijkheid kan ik invullen in..... i-tunes---> voorkeuren---->synchronisatie....

Een andere mogelijkheid is een vinkje zetten bij : "Zoek automatisch naar nieuwe versies"
Dit is mogelijk bij ....i-tunes---->voorkeuren-----> algemeen....
Tevens staat in dit tabblad dat er "gisteren" een reserve-kopie gemaakt is van de i-phone.


Ik had zowizo al van begin af aan aangevinkt "handmatig synchroniseren van foto's en muziek, etc"

Zou je bij jou even kunnen checken welke van de twee tabbladen je nu bedoeld bij itunes (op een imac)
Of moet ik een sprint screen posten?


Grtz,

Loet

Loet 12-05-08 23:47

Hallo Michael,

Zie mijn post hierboven...
Ik heb het eerste vinkje op algemeen uitgezet, en het 2e bij synchroniseren aangevinkt.
Vervolgens de iphone weer aangesloten en de melding is verdwenen. Er staat nu inderdaad dat je hem handmatig kunt updaten indien nodig.

Mijn vraag is nu, krijg ik nu toch nog een melding als er een nieuwe i-tunes update komt? Omdat ik beide handelingen heb verricht? En kan ik deze dan ook installeren?
Tevens wilde ik je vragen wat de optie "herstel" in itunes betekent. kun je van deze "back-up" gebruik maken als de iphone niet goed meer zou functioneren? En zit in deze back-up ook de muziek en foto's opgeslagen?

Michael 12-05-08 23:55

Updates moet je nooit installeren voordat er wordt verteld op dit forum dat het mogelijk is De backups kun je niet gebruiken want die leveren problemen op Herstel is dat je iphone hersteld wordt met firmware en dan moet je dus opnieuw jailbreaken enzo Alleen doen wanneer er echt problemen zijn met je iphone

Loet 13-05-08 17:57

Okee bedankt voor de hulp,

Grtz,

Loet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:45.