//

Revirginizer van iPhone Elite Team is beschikbaar

Revirginizer van iPhone Elite Team is beschikbaar discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook hier leek het de eerste keer mis te gaan op heb backuppen van de seczone, om de een of andere reden werd de norz ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 25-10-07, 00:01
Oupro Oupro is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 6
Standaard

Ook hier leek het de eerste keer mis te gaan op heb backuppen van de seczone, om de een of andere reden werd de norz niet herkend.

Later nog eens alles nagelopen en nog een poging gedaan en toen verliep alles verder prima. Inmiddels draait hier firmware 1.1.1
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 25-10-07, 04:18
mrmark's schermafbeelding
mrmark mrmark is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam, Nederland
Berichten: 55
Standaard

ik zal er vanavond ook eens een poging op wagen ... ik zal het als Terminal-n00b heb toch maar eens een keer proberen, mocht het nu lukken, dan gewoon wachten op een one-click tool.
__________________
Mark de Jong.com - MacBook Pro 15" - iPhone 32Gb
  #63  
Oud 25-10-07, 07:13
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spree Bekijk bericht
"R", probeer het eens door seczone.backup weg te halen en het opnieuw te proberen. Error 16 (Resource Busy) komt idd doordat CommCenter nog niet uitgeschakeld is.

Een andere optie waar ik nu aan zit te denken: chmod de hele map virginizer_pack 777, misschien dat dat een oplossing is?

En in de comments bij de Elite Wiki lees ik dit:


De backup is ervoor, zodat je eventueel later je seczone weer terug kan zetten naar de pre-virgin-staat (sic).
@Spree, helemaal goed. Weggooien en de gehele map (voor de zekerheid map en per bestand in virginizerpack op de iPhone) naar 777 does the trick.
  #64  
Oud 25-10-07, 07:28
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Het is nog niet eenvoudig hoor.

Ik krijg bij het virginizen nu het navolgende:

-sh-3.2# ./iUnlock ./ICE03.14.08_G.fls ./eliteloader.bin
iUnlock v43.hiBaud -- Copyright 2007 The dev team


Credits: Daeken, Darkmen, guest184, gray, iZsh, pytey, roxfan, Sam, uns, Zappaz, Zf

Sending baudrate command speed 921600
Sending Begin Secpack command
Sending Erase command
Waiting For Erase Completion...
OK
Flashing
09%
18%
..
93%
OK
Sending End Secpack command
Validating the write command
FW differences found
Completed.
Enjoy!

-sh-3.2# ./bbupdater -v
Resetting target...
pinging the baseband...
issuing +xgendata...
firmware: DEV_ICE_MODEM_04.01.13_G
eep version: EEP_VERSION:207
eep revision: EEP_REVISION:7
bootloader: BOOTLOADER_VERSION:3.9_M3S2
Done


In plaats van
Sending End Secpack command
Validating the write command
FW differences found

zou het moeten zijn
Sending End Secpack command
Validating the write command
FW are equal!

Je komt nu niet verder met overschrijven

Laatst gewijzigd door "R"; 25-10-07 om 07:37.
  #65  
Oud 25-10-07, 08:52
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

R, heb je wel een 1.02 iPhone met 3.14FW? Het "moet" 3.14 zijn dacht ik, anders schijn je die FW differences te krijgen...

Gisteren en vanochtend het volgende gedaan met Windows XP, werkt nu allemaal prima:
1.02 gerevirginized, met het script:
RevirginizingTool - iphone-elite - Google Code
Dat was een kwestie van de virginizer_pack folder naar de iPhone kopieren en met putty een chmod uitvoeren op het script. Vervolgens het script runnen in Putty en een paar keer "yes" intikken...

Na de baseband te hebben terug gezet een upgrade naar 1.1.1 gedaan. Ik had het eerst "normaal" via iTunes gedaan, maar toen "zag" hij na upgraden nog oude applicaties in de installer-lijst op de iPhone staan. Upgraden kan je dus het beste doen door aan/uit en home ingedrukt te houden totdat je een "connect to itunes" melding krijgt. Vervolgens upgraden met iTunes en dan wist hij alles wel goed...

Na de upgrade geactiveerd/jailbroken met Carnaval:
PACAY is now CARNAVAL - Activation for the iPhone 1.1.1 under Windows. Check it out! - Hackint0sh

Kwestie van doen wat er staat, dan stelt het niks voor. Je hebt hier wel een Wi-Fi verbinding voor nodig... NB: lees GOED wat er staat, je moet in totaal de iPhone 4x rebooten. Sommige reboots staan tussen een hele lap tekst. LEES DUS GOED!

Nadat je geactivate hebt installeer je dmv installer BSD Subsystem en SSH.
Vervolgens kun je met WinSCP connecten aan je iPhone (login/pass: root/alpine). Kopieer de anysim.app map naar de Applications folder op je iphone. Doe nog even rechtermuis op het Anysim bestand en -> properties -> 0755 (executerchten geven). Vervolgens de iPhone even rebooten voor de zekerheid. Je hebt nu AnySIM op je springboard staan. Paar keer klikken in AnySIM en hij gaat je firmware updaten!

Na updaten kan je hier:
https://forum.iculture.nl/iphon...al-zetten.html
een bestandje downloaden dat je met WinSCP kunt overzetten (ff renamen en backup wel even je oude versie)... Na een reboot heb je de mogelijkheid om taal op Nederlands te zetten (donderdag 25 oktober zie je dan bv). Je telefoonnummer staan hierna ook meteen goed, op 06-nummers na, die nog als (06x) worden weergegeven. Dit moet ik zelf ook nog even aanpassen, net als het NL woordenboek....

Laatst gewijzigd door matthijst; 25-10-07 om 08:55.
  #66  
Oud 25-10-07, 09:57
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

ingevolge de upgrade naar 1.1.1 (was oorspronkelijk 1.0.2) zit ik nu weer op versie 1.0.2 (ben natuurlijk halverwege het stappenplan) met modem firmware 04.01.13_G

Laatst gewijzigd door "R"; 25-10-07 om 10:02.
  #67  
Oud 25-10-07, 10:21
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

R je kan de Baseband firmware van 1.1.1 niet backuppen omdat het de nieuwe firmware is.
  #68  
Oud 25-10-07, 10:29
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Vrees het ook ja.
Wat zou wijsheid zijn?

De status is nu:
-sh-3.2# ./bbupdater -v
Resetting target...
pinging the baseband...
issuing +xgendata...
firmware: DEV_ICE_MODEM_04.01.13_G
eep version: EEP_VERSION:207
eep revision: EEP_REVISION:7
bootloader: BOOTLOADER_VERSION:3.9_M3S2
Done
  #69  
Oud 25-10-07, 10:33
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Gewoon updaten en dan activeren
  #70  
Oud 25-10-07, 10:34
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

updaten via iTunes naar 1.1.1 als in restore? Vanaf waar dan weer verder?
  #71  
Oud 25-10-07, 10:38
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Maar dan heb je niks hersteld en is iPhone straks weer 1.1.1 en waarschijnlijk niet-werkend (ga er van uit dat je van 1.1.1 naar 1.0.2 gedowngrade bent omdat het niet werkte). In dat geval moet je niet dit proces doorlopen, maar dat van de Baseband Downgraden (zie o.a. hier: DowngradingBaseband - iphone-elite - Google Code )

Edit: en daarna kun je deze virginizer-methode gebruiken. Je dient dus eerst je Basebandversie weer naar een 03-versie te krijgen.
  #72  
Oud 25-10-07, 10:40
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spree Bekijk bericht
Maar dan heb je niks hersteld en is iPhone straks weer 1.1.1 en waarschijnlijk niet-werkend (ga er van uit dat je van 1.1.1 naar 1.0.2 gedowngrade bent omdat het niet werkte). In dat geval moet je niet dit proces doorlopen, maar dat van de Baseband Downgraden (zie o.a. hier: DowngradingBaseband - iphone-elite - Google Code )
Ben andersom gegaan, van 1.0.2 naar 1.1.1, nu pogend om eea weer werkend te krijgen.
  #73  
Oud 25-10-07, 10:43
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "R" Bekijk bericht
Ben andersom gegaan, van 1.0.2 naar 1.1.1, nu pogend om eea weer werkend te krijgen.
OK, dan moet je inderdaad eerst je firmware downgraden met bijvoorbeeld iNdependence (proces staat daar uitgelegd in de helpfunctie). Vervolgens de hierboven genoemde Baseband-downgrade en daarna de virginizermethode. Na afloop daarvan kun je dan wel schoon upgraden naar 1.1.1 en een werkende 1.1.1-Phone krijgen.
  #74  
Oud 25-10-07, 10:44
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Vrees ook dat je de baseband terug moet krijgen naar 3.14 voor de virginizer uit te voeren?
Zo staat het tenminste ook de elite pagina:
Can I use this method to re-virginize my iUnlock/anySIM'd phone in either 1.0.2 or 1.1.1 firmwares?
  • Yes. However, this process involves reflashing the 3.14 baseband firmware so it is safer to downgrade to 1.0.2 OS firmware prior to proceeding.
  #75  
Oud 25-10-07, 11:12
mrmark's schermafbeelding
mrmark mrmark is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam, Nederland
Berichten: 55
Standaard

dus in principe moet je gewoon eerst met behulp van iNdependence de firmware downgraden ... ook als je een anySim unlocked iPhone met 1.0.2 hebt? of geld dit alleen voor bricked phones?
wil dit hele verhaal vanavond namelijk gaan proberen en het wordt me nu weer in een keer een beetje verwarrend.
  #76  
Oud 25-10-07, 11:28
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrmark Bekijk bericht
dus in principe moet je gewoon eerst met behulp van iNdependence de firmware downgraden ... ook als je een anySim unlocked iPhone met 1.0.2 hebt? of geld dit alleen voor bricked phones?
wil dit hele verhaal vanavond namelijk gaan proberen en het wordt me nu weer in een keer een beetje verwarrend.
Nee, als je op dit moment een 1.0.2 iPhone hebt die je met AnySIM unlocked hebt kun je meteen deze handleiding volgen. Als je per ongeluk al 1.1.1 op je telefoon hebt gezet (en dus nu een niet-werkende telefoon) dan zul je eerst zowel je firmware met iNdependence moeten downgraden als je baseband volgens de andere instructies.

Met een 1.0.2-iPhone kun je dus meteen deze stappen volgen, zonder downgrade vooraf.
  #77  
Oud 25-10-07, 11:35
mrmark's schermafbeelding
mrmark mrmark is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam, Nederland
Berichten: 55
Standaard

mooi, thanks a lot. dan ga ik vanavond mee dat ik thuis kom, gelijk aan de gang

hopelijk lukt alles zonder problemen.

nog een laatste vraag. heb ik trouwens met het her-vermaagdelijken en het weer upgraden en unlocken proces op een bepaald moment internet nodig?

(heb thuis namelijk nog geen internet, wordt dit weekend geinstalleerd. heb ik internet nodig moet ik even naar een coffeeshop hiero om de hoek waar ze wireless hebben)
  #78  
Oud 25-10-07, 11:46
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

@Spree. "Nee, als je op dit moment een 1.0.2 iPhone hebt die je met AnySIM unlocked hebt kun je meteen deze handleiding volgen"...

Er is toch ook verschil tussen AnySIM versies? Of heette AnySIM voorheen anders?
Dacht dat AnySIM 1.1 pas zorgde dat je je iphone niet brickte, maar dat AnySIM 1.0 nog een "oude" methode gebruikte (net als iUnlock bv)?

Of heb ik het mis en "heet" AnySIM pas AnySIM vanf versie 1.1?
  #79  
Oud 25-10-07, 11:47
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrmark Bekijk bericht
mooi, thanks a lot. dan ga ik vanavond mee dat ik thuis kom, gelijk aan de gang
nog een laatste vraag. heb ik trouwens met het her-vermaagdelijken en het weer upgraden en unlocken proces op een bepaald moment internet nodig?
Ja, je hebt internet nodig om je iphone te kunnen laten crashen (Safari).
Anders kun je niet jailbreaken...

Zou als ik jou was maar wachten dan, aangezien je moet crashen en vervolgens software op je PC moet runnen (bv. Carnaval)...
  #80  
Oud 25-10-07, 12:00
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
@Spree. "Nee, als je op dit moment een 1.0.2 iPhone hebt die je met AnySIM unlocked hebt kun je meteen deze handleiding volgen"...

Er is toch ook verschil tussen AnySIM versies? Of heette AnySIM voorheen anders?
Dacht dat AnySIM 1.1 pas zorgde dat je je iphone niet brickte, maar dat AnySIM 1.0 nog een "oude" methode gebruikte (net als iUnlock bv)?

Of heb ik het mis en "heet" AnySIM pas AnySIM vanf versie 1.1?
AnySIM heette eerst ook wel iUnlock. Het bricken gaat hier juist niet gebeuren, omdat je de unlock van AnySIM tot versie 1.1.1 (en eventuele voorgangers) ongedaan maakt met het virginizen. Mocht je (hoogst onwaarschijnlijk) een 1.0.2-phone met AnySIM 1.1.1 unlocked hebben dan kun je zelfs meteen upgraden zonder tussenstappen.

Citaat:
Ja, je hebt internet nodig om je iphone te kunnen laten crashen (Safari).
Anders kun je niet jailbreaken...

Zou als ik jou was maar wachten dan, aangezien je moet crashen en vervolgens software op je PC moet runnen (bv. Carnaval)...
Met OS X niet, omdat iNdependence een andere methode gebruikt: voor het updaten naar 1.0.2 wordt een aantal symlinks geplaatst, waardoor na de update meteen toegang is tot het bestandssysteem. Er wordt dus geen gebruik gemaakt van de Safari-bug.
Overigens heb je wel een Wi-Fi-verbinding nodig op je iPhone, omdat je vanaf je computer met SSH toegang nodig hebt.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone dev en elite team weer bij elkaar MacFoxx Chat en geruchten 14 18-02-08 18:34
1.1.3 jailbreak (iPhone Dev Team) nu beschikbaar iCulture Unlock [archief] 533 06-02-08 15:25
Welke AnySIM: 1.1 of 1.1p (patched by Elite team) MP3-junky Archief 0 27-10-07 13:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.