iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Cyberduck & Fugu: Geen FTP connectie (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/1352-cyberduck-and-fugu-geen-ftp-connectie.html)

Wolverine14 24-10-07 15:44

Cyberduck & Fugu: Geen FTP connectie
 
Ik heb een iPhone via GSMTRACK (met sms probleem) en wil nu eens kijken of ik dit kan oplossen. Stap 1 is natuurlijk een FTP-verbinding leggen met de iPhone, maar kom er na een paar uur proberen gewoon niet uit!

Ik gebruik de algemene gegevens zoals op vele Forum's aangegeven (bijvoorbeeld http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step3_mac.html )

Ik gebruik als gebruikersnaam 'root', en als password 'alpine' of 'dottie'.
Ik gebruik het IP-adress van mijn iPhone die ik vind via de Wi-Fi-settings.
De poort: 22

Cyberduck geeft de melding:
"I/O Fout: Connectie gefaald."

Fugu geeft de melding:
"Connection refused"

Heeft iemand een tip? Dankjewel alvast!

Matthi 03-11-07 23:04

Is het uiteindelijk gelukt?
Want zit met hetzelfde probleem.

Kees 04-11-07 15:11

Is SSH wel enabled ?

Matthi 04-11-07 15:38

Ja, anders kon ik sowieso niet in mn library hé :)

Dit zie ik in mijn library:

http://macin.be/download/screenshot/cyberduck.png

Matthi 04-11-07 17:37

EDIT: Sorry, vraag moest in een ander topic.

Wolverine14 05-11-07 12:26

Hallo Matthi,

Ik heb mijn iPhone even teruggestuurd naar de verkoper. Ik krijg hem deze week weer terug als het goed is. Nog geen oplossing dus op dit moment, maar ik ga er binnenkort weer mee aan de slag waarschijnlijk.

Weet zelf niet wat SSH is trouwens.

Heb jij het al weten op te lossen? :)

Matthi 05-11-07 12:35

Mij is het uiteindelijk gelukt. Ik moest nog enkele programma's installeren via de installer.
OpenSSH al zeker :p En Services om SSH aan te zetten. En toen lukte het.

Wolverine14 05-11-07 12:44

Hee wat goed!

Het is wel een gedoe hé? Ik bedoel, voordat je alles op een rijtje hebt? :)
Maarre, wil je me vertellen welke programma's het zijn die je hebt geïnstalleerd, en ook wat "de installer" is?

Sorry voor mijn gebrekkige kennis; ben echt nog een beginner ;)

Matthi 05-11-07 13:36

Wel, met installer is het mogelijk om programma's te installeren die niet van Apple zelf zijn. Zonder dit kan je niet connecteren met Cyberduck dacht ik. Omdat je o.a. OpenSSH moet installeren en SSH moet open zetten.
Ga naar jailbreakme.com als je een 1.1.1 hebt. Connecteer je gsm niet met je computer en klik onderaan op AppSnapp.. Installer zal dan geïnstalleerd zijn. En zo kan je OpenSSH, .... installeren.

Wolverine14 05-11-07 14:41

Ok dankjewel voor info!

Ik heb helaas versie 1.02, maar misschien kan ik gewoon in iTunes eerst upgraden naar 1.1.1, en daarna de hele hack opnieuw doen..(?)
Nou ja, ik ga maar weer eens wat forums bezoeken tegen die tijd; in elk geval begrijp ik meer over hoe in mijn iPhone te komen; thanks!

Matthi 05-11-07 15:21

Het is idd wel wat zoeken. Dacht ook eerst dat het iets vlotter ging.. Maar gewoon goed lezen en dan lukt het wel. En anders hier komen vragen :p
Je kan upgraden naar de 1.1.1. maar je zal dan wel moeten jailbreaken. Want je moet met je iphone surfen naar jailbreakme.com. Jailbreakme.com is enkel voor de installer te installeren.

samtje 13-02-08 15:47

ik kan geen connectie meer maken met cyberduck en fugu, heb versie 1.1.2
kan iemand mij helpen?

bobby 17-02-08 15:32

Ik kan ook geen connectie maken met cyberduck, heb ook versie 1.1.2 geunlockt en gejailbreakt, hen installer er op (3.0b10) en openSSH op I staan, wat ik wou is PDF Files erop zetten met cyberduck

bakvis 19-02-08 12:41

ik kan ook geen verbinding krijgen via ssh met mijn iphone (1.1.3, open ssh + services geintstalleerd, cyberduck op mac osx) krijg steeds de melding: I/0 fout: connectie gefaald (the kextimeout (30000 ms) expired)
alles klopt en het zou net als op 1.1.2 moeten werken, maar hij wil gewoon niet meer, iemand enig idee?

samtje 19-02-08 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bakvis (Bericht 67622)
ik kan ook geen verbinding krijgen via ssh met mijn iphone (1.1.3, open ssh + services geintstalleerd, cyberduck op mac osx) krijg steeds de melding: I/0 fout: connectie gefaald (the kextimeout (30000 ms) expired)
alles klopt en het zou net als op 1.1.2 moeten werken, maar hij wil gewoon niet meer, iemand enig idee?

idem ditto

bakvis 20-02-08 12:02

iemand die ons kan helpen??? word nu toch wel erg vervelend dat ik helemaal niets met cuberduck kan i.c.m. mijn iphone...

Kees 21-02-08 07:19

Probeer anders Fugu eens. Misschien zit jouw probleem in Cyberduck ipv jouw iPhone.

bakvis 21-02-08 09:07

heb ik al geprobeerd, werkt helaas ook niet..

samtje 21-02-08 09:36

geen van beide werkt

freakydionsoir 26-02-08 23:19

Je moet uw BSD en OPENSSH verwijderen in de installer en opnieuw installeren dan lukt het wel in 1.1.3
Bij 1.1.4 geldt hetzelfde, enkele malen moeten proberen inloggen uiteindelijk toch binnen.

grtzz

fds


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.