iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Maximaal geheugen: 300 MB (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/1356-maximaal-geheugen-300-mb.html)

bomsize 24-10-07 17:23

Maximaal geheugen: 300 MB
 
Oke jongens, ik zit met een groot probleem.
Mijn iPhone heeft vanaf vandaag een Maximaal geheugen van 300 Megabyte. De persoon die mij kan helpen met het unlocken van mijn 1.0.2 en het terugkrijgen van mijn ACHT gb zal ik goed belonen.

Groeten,
Kris

Fresh 24-10-07 17:47

Hallo Kris,

1. Als je nu op 1.1.1 zit, dan zou ik niet gaan downgraden.
2. Om je 8 GB terug te krijgen gebruik je in windows het programma winscp.

Doe het volgende:
1. start winscp en log in op je iphone met het IP adres van je iPhone (Wi-Fi aan!) user name: root password: alpine
2. ga naar de map /var/root/ en kijk of je daarin de volgende mappen ziet:
media.old
media

Als deze 2 mappen bestaan, dan ga je door met de stappen hieronder. Als media.old niet bestaat, het onderstaande NIET uitvoeren en winscp afsluiten.

Als beide mappen bestaan, doe het volgende:

3. Open het terminalscherm in winscp met ctrl-t.
4. geef het commando rm /var/root/Media
5 geef het commando mv /var/root/Media.old /var/root/Media
6. sluit winscp. herstart je iphone. sync je iPhone met iTunes

sic139 24-10-07 20:56

en op macosx? hoe is dit te verhelpen? ik heb er ook last van!

Spree 24-10-07 21:15

graphsic: voor OS X gebruik je het programma Fugu of Cyberduck i.p.v. WinSCP. Waar hier het terminalscherm geopend wordt kun je Terminal (de standaard OS X-applicatie) gebruiken. Log daarmee in op je iPhone met het commando "ssh root@(ip-adres iPhone)"

sic139 24-10-07 21:18

dank je wel!! Hij doet t!!!!!!!!!!!

djenss 06-11-07 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 9433)
Hallo Kris,

1. Als je nu op 1.1.1 zit, dan zou ik niet gaan downgraden.
2. Om je 8 GB terug te krijgen gebruik je in windows het programma winscp.

Doe het volgende:
1. start winscp en log in op je iphone met het IP adres van je iPhone (Wi-Fi aan!) user name: root password: alpine
2. ga naar de map /var/root/ en kijk of je daarin de volgende mappen ziet:
media.old
media

Als deze 2 mappen bestaan, dan ga je door met de stappen hieronder. Als media.old niet bestaat, het onderstaande NIET uitvoeren en winscp afsluiten.

Als beide mappen bestaan, doe het volgende:

3. Open het terminalscherm in winscp met ctrl-t.
4. geef het commando rm /var/root/Media
5 geef het commando mv /var/root/Media.old /var/root/Media
6. sluit winscp. herstart je iphone. sync je iPhone met iTunes

Ik heb die map media.old niet... wat kan ik dan nog doen?

Fresh 06-11-07 23:57

Dit niet doen in ieder geval. Ik zou restoren en opnieuw activeren/jailbreaken. Unlocken hoeft niet als je op dezelfde firmware blijft.

Let goed op je firmware! Als het nog 1.0.2 is niet updaten naar 1.1.1!
In dat geval restoren naar 1.0.2.

Raap 20-11-07 21:03

300MB
 
Djenss, Fresh en andere iPhone vrienden,

Eerste bericht van een eergisteren begonnen iPhone passie.

Ik heb ook geen var/root/Media.old /var/root/Media folder.

Heeft de restore en opnieuw activeren en jailbreaken geholpen? Bij mij namelijk niet.

Ik heb twee iPhones via Independence (incl AnySim) geunlocked, beide met nu nog maar 300MB (effectief 180MB) geheugen. Ik heb een van de twee meerdere keren geprobeerd, zonder het gewenste resultaat.

Na een fout in het restoren is het zelfs zo fout gegaan dat ik de Sim helemaal niet meer kan unlocken. Het lijkt wel of dit maar één keer kan, klopt?

Als er een goede crack voor 1.1.2. komt, heb ik dan ook het probleem met het niet mee kunnen gebruiken van AnySim en/of het 300MB verhaal?

Zou Virginizen werken? Zo ja, is hier een eenvoudige methode voor. Ik ben er wel eentje tegengekomen, maar deze was redelijk gecompliceerd en blijk bij mij ook niet goed te werken.

Groeten,
Raap

PooH! 21-11-07 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raap (Bericht 17946)
Djenss, Fresh en andere iPhone vrienden,

Eerste bericht van een eergisteren begonnen iPhone passie.

Ik heb ook geen var/root/Media.old /var/root/Media folder.

Heeft de restore en opnieuw activeren en jailbreaken geholpen? Bij mij namelijk niet.

Ik heb hetzelfde gedaan en bij mij heeft het ook niet geholpen.

PooH! 21-11-07 19:32

"just run idemocracy and click on UnSymLink and it'll fix it."

Ik vond dit op een forum en het werkt bij mij.

Raap 22-11-07 12:21

Beste Pooh,

Dus jij hebt d.m.v. idemocracy een v1.0.2. zonder de 300MB restrictie? Zo ja, gefeliciteerd.

Weet jij, of iemand anders uiteraard, ook een oplossing zoals idemocracy maar dan voor OSX1.5?

Ciao,
Rutger

PooH! 22-11-07 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raap (Bericht 18529)
Beste Pooh,

Dus jij hebt d.m.v. idemocracy een v1.0.2. zonder de 300MB restrictie? Zo ja, gefeliciteerd.

Weet jij, of iemand anders uiteraard, ook een oplossing zoals idemocracy maar dan voor OSX1.5?

Ciao,
Rutger

Ik heb een v1.1.1 waarbij ik met UnSymlink de 300 mb restrictie heb opgeheven. Ik heb helaas nog geen oplossing voor OSX1.5. Mocht ik die vinden, dan laat ik het weten.

MacFoxx 22-11-07 16:40

Raap op welke firmware zit je nu?

Raap 22-11-07 17:21

Beste MacFoxx,

Ik heb een 8GB USA iPhone met firmware 1.0.2 (1C28) en met Modem Firmware 04.01.13_G.

Het is origineel een v 1.1.1 (OTB) en met independence en anysim gedowngrade en geunlocked. Alles werkt qua telefonie helemaal top afgezien van de 300MB restrictie, hierdoor uiteraard geen iPod functies.

Enige tips? :)

Raap 25-11-07 11:46

Beste Allemaal,

Het is gefixed. Mijn iFoon heeft nu weer de volle 8GB.

Ik heb n.a.v. een tip iNdependence nog een keer gestart, de iPhone in iTunes gerestored (heet 1.1.1 is eigenlijk 1.0.2) en daarna met iNdependence opnieuw geactiveerd en gejailbreakt. Toestel is gewoon SIM unlock gebleven tijdens deze stappen.

Heerlijk een iPhone met ruimte voor audio en video!

Ciao,


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.