iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Kan niet bellen??? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/14000-niet-bellen.html)

alexst 05-06-08 10:52

Kan niet bellen???
 
Hoi Allemaal,

Kunnen jullie mij helpen opeens kan ik niet meer bellen met mij Iphone US16gb.

Eerst veel hij al vaak uit tijdens het bellen. na 2 a 3 minuten bellen was opeens het bereik weg. En nu heb ik wel gewoon signaal (tmobile) maar kan ik niet bellen.

Ook een ander simkaartje erin gedaan ook wel t-mobile en dan lukt het bellen ook niet terwijl hij wel gewoon aangeeft t-mobile en vol signaal.

Weten jullie wat het is? Als mensen mij bellen krijgen ze na een lange stilte mijn voicemail.

gr. Alex

PS: Heb t-mobile al gebeld en ze hebben alles gecontroleerd en alles klopt bij hun.

Schelte 05-06-08 11:00

Zowel inkomende als uitgaande gesprekken doen het niet meer?

alexst 05-06-08 11:01

Klopt allebei lukt niet.

En met het andere kaartje lukt het ook niet dus het moet wel aan de telefoon liggen.

Michael 05-06-08 11:11

Ik denk dat je het beste kan restoren

alexst 05-06-08 11:15

Uhmmm staat hier op het forum ergens een uitleg hoe ik moet restoren?

gr. Alex

Michael 05-06-08 11:19

Even zoeken of in de handleidingen kijken

Redchilly 05-06-08 11:30

Zelf heb ik soms ook iets dergelijks, dan kan ik gewoon niet bellen of gebeld worden.
Meestal is de ontvangst dan nihil, maar ik heb het ook wel eens gehad met vol bereik.
Als ik iemand probeer te bellen krijg ik de meldeing "oproep mislukt" met "opnieuw" en "afsluiten".
Na soft reset werkt alles dan weer. Laatst had ik dit (met vol bereik) en had geen tijd/zin te herstarten.
Ik stapte vervolgens in de auto, reed naar huis (klein stukje, 5 minuten) en daar werkte alles weer :confused: .

Gelukkig heb ik dit heel zelden, maar is dan wel heel hinderlijk.
Hoewel ik T-Mobile gebruik heb ik het idee dat het misschien data verkeer (GPRS) is die de telefoon tijdelijk blokkeert.

Info:
T-Mobile, USA 16Gb, 1.1.4, iLiberty+ unlocked.

alexst 05-06-08 11:31

Het moet niet gekker worden.

Even mijn kaartje er weer ingedaan en de iphone in de Dock gezet en toen deed hij het opeens weer.

het oude kaartje weer in mijn oude telefoon gedaan en nou kan die ook opeens niet meer bellen. Dus als het kaartje even in de iphone heeft gezeten dan doet hij het niet meer.

begrijpen jullie het nog?

ControlSje 05-06-08 11:54

Lijkt me sterk dat de iPhone de kaart aanpast. Misschien heb je gewoon een probleem met de SIM kaart. Als hij het ook niet meer doet in de andere telefoon zou ik je provider vragen om een nieuwe SIM kaart.

alexst 05-06-08 12:45

Nu kan ik wel weer bellen maar nou doet het gprs het niet meer.

Heb via Bossprefs mijn EDGE weer aangezet en zie ook een IP nummer verschijnen.

Instellingen , netwerk ook bij edge de instellingen gezet

APN internet
gebruikersnaam tmobile
wachtwoord tmobile

maar krijg geen verbinding.

Jullie nog advies?

Michael 05-06-08 12:50

Je hoeft alleen maar internet in te vullen geen gebruikersnaam of wachtwoord

weegschaal 11-06-08 23:27

ik zit met een sootgelijk probleem op iphone 8G, ik hoor geen geluid meer al ik wordt opgebeld, ook geen geluid als ik anderen wil bellen en de speaker werkt niet ook het geluid op de ipod functie wekt niet kan iemand mij helpen?

truckdiver 11-06-08 23:32

@weegschaal
je oortjes al opnieuw in en uitgetrokken
je muteknop links van je iphone staat toch niet op? (al meer gebeurt)

weegschaal 12-06-08 00:00

kan niet bellen
 
de knop aan de zijkant staat goed om geluid te ontvangen dat is et dus niet:confused:

ControlSje 12-06-08 00:17

En als je de hoofdtelefoon aansluit hoor je dan wel geluid? Als je dan wel geluid hoort kan het zijn dat je de hoofdtelefoon stekker er een paar keer in en uit moet halen. Het komt soms voor dat de "schakelaar" die in de aansluiting zit soms blijft hangen en dan krijg je een geluid meer uit je speakers. (ik neem aan dat je de volume aan hebt staan)

weegschaal 12-06-08 00:35

vomume staat zelfs op maximum maar niets

ControlSje 12-06-08 00:49

En met hoofdtelefoon? Als daar ook geen geluid uitkomt zou je een reset kunnen proberen.
Uitzetten door beide knoppen ingedrukt te houden en als hij dan weer aanspringt gelijk alles loslaten anders staat hij in restore mode.

EDIT
Wat ook vaak helpt is een "Instellingen|Algemeen|Stel opnieuw in" en dan de optie "Herstel alle instellingen".


weegschaal 12-06-08 14:58

nog steeds geen geluid ook niet na de recet en niet na " herstel alle instellingen"

ControlSje 12-06-08 15:02

Het enige wat ik nog kan verzinnen is het instaleren van de volume boost, en als dat niet helpt is volgens mij herstellen de aller laatste optie.

Maar je hebt nog steeds niet geantwoord of je geluid hebt op je koptelefoon.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:37.