//

[1.1.1.] allerlei vage problemen

[1.1.1.] allerlei vage problemen discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen allemaal! Ik heb een paar weken terug een iPhone gekocht in NY met FW 1.0.2. Toen heb ik natuurlijk meteen deze unlocked via anySIM ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-10-07, 09:56
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard [1.1.1.] allerlei vage problemen

Goedemorgen allemaal!

Ik heb een paar weken terug een iPhone gekocht in NY met FW 1.0.2. Toen heb ik natuurlijk meteen deze unlocked via anySIM en hier was ik ontzettend blij mee! Nou heb ik afgelopen zaterdag (na me goed geinformeerd te hebben) de overstap gemaakt naar 1.1.1. Alles verliep soepel en ik was ontzettend blij met mijn 1.1.1. Nu begonnen de rariteiten... Hij bleef steeds vastlopen en sprong om de haverklap terug naar het "slide-to-unlock" scherm. Dus ik heb zondag de iPhone weer gerestored en opnieuw unlocked. Het gekke hierbij was dat ik geen anySIM hoefde te draaien en dat mijn vodafone kaart meteen herkend werd... Echter bleven dezelfde problemen zich voordoen. Ik heb toen alle 3rd party apps maar weer ff verwijderd, met als gevolg dat ik een zwart scherm had (welliswaar wel met de balk onderin-zonder icoontjes). Ik kon wel gebeld/gesmst/etc worden, maar kon zelf dus niet uit bellen omdat de icoontjes er simpelweg niet waren.
Ik dus gisteren een restore (opnieuw) uitgevoerd en ben vanaf half 9 tot half 3 's ochtends bezig geweest met me telefoon opnieuw vrij te krijgen.

Nu wil ik zojuist summerboard installeren (de nieuwe versie) echter geeft ie een error dat ik FW 1.1.1. moet hebben. Maar als ik kijk bij "about" staat daar heel duidelijk 1.1.1.... Summerboard (old) doet het ook niet. Ik krijg dan ook een foutmelding dat FW 1.0.X geinstalleerd moet zijn.

Nou gok ik dat ik gisteren iets fout gedaan heb, maar ik heb zoveel verschillende dingen geprobeerd, dat ik echt niet zou weten waar ik moet beginnen... Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-07, 10:04
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Ik denk dat in jouw situatie ik eerst even een downgrade naar 1.0.2 zou doen gevolgd door een virginize en dan een upgrade.
Dan heb je een schone iPhone waar je alles weer naar wens op kunt zetten.
Wil je dit niet dan kan je de installer directory legen waarna je hem update.
Waarschijnlijk zal je dan wel summerboard kunnen installeren.

Succes
  #3  
Oud 30-10-07, 10:21
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard

Wat betreft het downgraden/virginizen en vervolgens updaten, ik heb dit gisteren geprobeerd alleen kreeg ik heb virginizen niet voor mekaar... Dit was namelijk ook mijn eerste idee. Gewoon helemaal clean beginnen... Maar na 3 uur d8 ik bij mezelf laat ook maar zitten ik doe het wel anders... Het is nu natuurlijk uiteindelijk goed gekomen, maar vraag niet hoe... haha

Ik ga nog wel een keer proberen vanaaf of morgen. Vooralsnog kan ik m in ieder geval gebruiken!
  #4  
Oud 30-10-07, 10:33
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Ik een beetje dezelfde problemen als Nikos1984. Met fw 1.0.2 had ik eigenlijk nooit problemen. Nu ik fw 1.1.1 draai ervaar ik regelmatig een crash van safari, maps, of als je in het instellingenmenu zit van bluetooth en Wi-Fi, ook crasht de installer wel eens.
Het resultaat is dan dat hij terug springt naar het springboard, of bij zelfs het laad-tekentje in beeld geeft en terug gaat naar "slide to unlock".

Als ik op internet zoek dan kom ik de problemen meerdere keren tegen, dus ik denk dat er een restore moet gebeuren, het kan namelijk zo maar dat een van de applicaties van derden corrupt is o.i.d.

Dus ik ga vanavond maar weer eens aanrommelen zodat ik een verse installtie heb en vervolgens de applicaties één voor één installeren zodat je kan nagaan wat de problemen geeft.

Laatst gewijzigd door tescione; 30-10-07 om 10:37.
  #5  
Oud 30-10-07, 10:59
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

oke, weer een stapje verder achteruit ! Ik probeerde net wat applicaties te verwijderen om te kijken of het probleem daaraan lag. Maar nadat ik trip1pogostick verwijdert heb wil de iphone niet meer opstarten. Deze patcjh maakt het mogelijk om horizontaal in je springboard te scrollen. Ik denk nu dat de het springboard beschadigd is en dus niet meer wil opstarten. Hij blijft hangen bij het witte apple-logo.

Helaas zit ik nu op mijn werk, dus vandaag ben ik niet meer bereikbaar!
  #6  
Oud 30-10-07, 11:07
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

Als ik dit zo allemaal lees blijf ik denk ik maar lekker nog even bij fw 1.0.2
  #7  
Oud 30-10-07, 11:25
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brimme Bekijk bericht
Als ik dit zo allemaal lees blijf ik denk ik maar lekker nog even bij fw 1.0.2
ach waarom, ik kan er de lol wel van inzien dat je er moeite voor moet doen om dat ding werkende te krijgen. Ik heb bij de verschillende unlock pogingen gemerkt dat het wel heel erg knap zou zijn als je je iphone in een brick verandert. Dus wat mij betreft happy hacking!
  #8  
Oud 30-10-07, 11:32
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tescione Bekijk bericht
ach waarom, ik kan er de lol wel van inzien dat je er moeite voor moet doen om dat ding werkende te krijgen. Ik heb bij de verschillende unlock pogingen gemerkt dat het wel heel erg knap zou zijn als je je iphone in een brick verandert. Dus wat mij betreft happy hacking!
Idem!!

Ik heb zelf ook al aardig wat rare dingen gedaan, maar nog steeds geen brick gehad.. Volgens mij is alles wel weer ongedaan te maken.. (tenzij je m keihard op de straat smijt natuurlijk..)

tescione, als jij een oplossing hebt zou ik die graag ook willen hebben en andersom zal ik het ook hier plaatsen als ik iets ontdek!
  #9  
Oud 30-10-07, 11:39
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nikos1984 Bekijk bericht
Idem!!

Ik heb zelf ook al aardig wat rare dingen gedaan, maar nog steeds geen brick gehad.. Volgens mij is alles wel weer ongedaan te maken.. (tenzij je m keihard op de straat smijt natuurlijk..)

tescione, als jij een oplossing hebt zou ik die graag ook willen hebben en andersom zal ik het ook hier plaatsen als ik iets ontdek!
voor mijn specifieke probleem heb ik net effe dit gevonden op internet.
stuck at the apple after uninstalling trip1pogostick - iPod touch Fans forum
Dus het is een bekend probleem en gewoon op te lossen!
Ik zal vanavond nog even melden of het gelukt is.

Mocht dit allemaal lukken, dan zal ik de iphone een paar dagen helemaal schoon houden om te kijken of er nog problemen zijn.
  #10  
Oud 30-10-07, 17:40
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

zo nou dat was niet heel ingewikkeld! Iphone uit gezet, home-button ingedrukt houden en in je dock stoppen, hij gaat dan vanzelf aan en vraagt om itunen.
Dus meteen eenrestore gedaan naar 1.1.1 en vervolgens met jailbreakme.com de iphone unlocked. Op een of andere manier was anysim niet meer nodig!

Dus nu effe goed in de gaten houden wat ik erop zet!
  #11  
Oud 06-11-07, 09:35
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

@Tescione:

Ben je al wat verder? Ik heb hetzelfde verschijnsel op een tweetal van 1.0.2 naar 1.1.1 gebrachte iPhones, en ook op een ge-unlockte 1.1.1 OOB.

René
  #12  
Oud 06-11-07, 11:11
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "R" Bekijk bericht
@Tescione:

Ben je al wat verder? Ik heb hetzelfde verschijnsel op een tweetal van 1.0.2 naar 1.1.1 gebrachte iPhones, en ook op een ge-unlockte 1.1.1 OOB.

René
Ik heb mijn iphone gerestored en draai nu alweer een weekje versie 1.1.1 zonder problemen. Hij is geen één keer meer vastgelopen! Ik draai nu de applicaties sendpics, services, summerboard, labyrinth, sendsong, en IM-chat zonder problemen.
Ik denk dat het bij mij te maken had met de trip1pogostick patch maar die zit volgens mij nu standaard in Summerboard want ik kan zijdelings scrollen zonder dat ik die patch er apart op heb gezet.
Dus als je die problemen hebt dan is een restore zeker een aanrader!
  #13  
Oud 06-11-07, 12:48
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Valt dit hierook onder?

https://forum.iculture.nl/probl...aar-111-a.html

Dus gewoon in Intunes op restore klikken en dan via de jailbreakme.com unlocken? Is dat echt alles?
  #14  
Oud 06-11-07, 12:52
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

bij mij waren het ook willekeurige vastlopers. De restore heeft zeer goed geholpen en ik ben nu gewoon iets voorzichtiger met het installeren van allerlei programma's

edit: enne ja, dat is echt alles!
  #15  
Oud 06-11-07, 14:55
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Beware:

Voor de restore:
Home en standbyknop een seconde of 15 ingedrukt houden
totdat de gele driehoek in het scherm van de iPhone verschijnt.
Dan kan je de iPhone aan iTunes hangen en de 1.1.1 restore uitvoeren
(knop herstel).

Daarna de stappen op jailbreakme.com volgen en dan zou het goed moeten gaan.

Ik heb stapje 1 niet goed gedaan, zit nu even met een iPhone die niets meer wil (laat een afbeelding van een connector zien met een pijltje naar iTunes). De iPhone wil alleen niet connecten.

Oja, iNdependence doet het nog even niet met versie 7.5(19) van iTunes.
Even puzzelen vrees ik.

Laatst gewijzigd door "R"; 06-11-07 om 14:58.
  #16  
Oud 06-11-07, 15:06
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

nou ik heb het gewoon zo gedaan:

Iphone uit gezet, home-button ingedrukt houden en in je dock stoppen, hij gaat dan vanzelf aan en vraagt om itunes.
  #17  
Oud 06-11-07, 15:09
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Tsja, zoiets had dus ook gemoeten.
Ik heb nu een iPhone die absoluut niets lijkt te willen zonder een magische combinatie van toetsen. Ik zie als gezegd een afbeelding van een connector met een pijltje naar een iTunes icoon.

Zo maar proberen te herstellen lijkt dus een afrader....
  #18  
Oud 06-11-07, 16:26
NoiA NoiA is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nijmegen
Berichten: 31
Standaard

ik heb dezelfde problemen gehad....

oplossing:
1. uninstall de customize app
2. reboot
3. reinstall bsd system
4. reboot

klaar weer zo stabiel als een huis....

customize.app ligt te rommelen, gewoon ff de volgende update hiervan afwachten... kijken of het dan beter gaat.
  #19  
Oud 06-11-07, 16:29
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Da's een tikkie moeilijk als je niets met een iphone kan doen zeg maar
  #20  
Oud 06-11-07, 16:51
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoiA Bekijk bericht
ik heb dezelfde problemen gehad....

oplossing:
1. uninstall de customize app
2. reboot
3. reinstall bsd system
4. reboot

klaar weer zo stabiel als een huis....

customize.app ligt te rommelen, gewoon ff de volgende update hiervan afwachten... kijken of het dan beter gaat.
Ik kan me herinneren dat Customize de eerst tool was die problemen gaf.
Okee, ik ga je workaround doorvoeren en laat weten of het zaakje stabiel blijft.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vage probleemmelding: rechten niet geldig jeroenkampioen iPhone algemeen 3 18-05-10 17:39
iPhone allerlei problemen met redsnow+algemeen Ledje Archief 3 19-08-09 07:37
Allerlei zaken LazerG iPhone algemeen 1 05-09-08 09:59
Vage app? Doblie Archief 17 30-06-08 17:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.