//

Beste activation-methode voor iPhone versie 1.1.1

Beste activation-methode voor iPhone versie 1.1.1 discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Ik lees al een tijdje mee op iphoneclub.nl en omdat ik per donderdag in het bezit ben van een iPhone, ben ik me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-10-07, 23:34
PapaF188 PapaF188 is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 7
Standaard Beste activation-methode voor iPhone versie 1.1.1

Beste leden,

Ik lees al een tijdje mee op iphoneclub.nl en omdat ik per donderdag in het bezit ben van een iPhone, ben ik me aan het oriënteren op de activatie-methode van de iPhone (versie 1.1.1).

De meest "logische" methode die ik ben tegen gekomen staat op: http://www.freeouriphones.com/howto.html . Allemaal duidelijk, jailbreakme.com, daarna iPhoneFreeSim erop zetten en voila klaar..

Maar ik lees ook verhalen over anySim etc.

Welke methode is het handigste/meest veilige manier om m'n nieuwe telefoon niet gelijk in een iBrick te veranderen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-07, 23:49
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Zoals je zelf al aangeeft zijn er genoeg manuals te vinden op dit forum om 1.1.1. te activeren. Ik raad je wel aan om het programma IPSF (IPhoneSimFree) niet te gebruiken. Uitleg waarom niet staat hier: TEASecZone - iphone-elite - Google Code

Het is in een beetje moeilijke taal uitgelegd, maar waar het in het kort op neer komt is dat dit Unlockprogramma een betand in de Iphone (die voor iedere Iphone uniek is)
overschrijft met een code, die code unlockt de iphone dus wel volledig maar het terugbrengen naar fabrieksinstellingen (dus het virginisen) kan dus niet meer.

Je krijgt dus een soortgelijk probleem als bijvoorbeeld de Iphone met Firmware 1.0.2. die unlockt is met Anysim of IUnlock. voor dit probleem is nu een oplossing, maar er is nog geen oplossing als je toch IPSF gebruikt bij 1.1.1.
__________________
___________________________________________________________________________________________
"Will Work For Bandwidth"
  #3  
Oud 30-10-07, 23:57
PapaF188 PapaF188 is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 7
Standaard

Ik ben geen beginner op unix of whatever gebied, dus geen howto te moeilijk

Zit nu dit forum rond te struinen en ik vind https://forum.iculture.nl/iphon...rvaringen.html

Ziet er leuk uit en volgens de reacties moet het ook goed werken?
  #4  
Oud 31-10-07, 00:00
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Dat is inderdaad een super mooi programma! Als je de tijd er even voor neemt en alle stappen goed volgt kan er weinig fout gaan.
  #5  
Oud 31-10-07, 00:03
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

uhm, kleine aanpassing... (maar in grote lijnen klopt het wel)
anySIM 1.0.2 past ook je seczone aan alleen wel op een manier dat deze in 1.0.2 wel werkt, wat IPSF anders doet is dat het een deel van je seczone wist! (overschrijft met nullen) dit kunnen ze doen omdat ze gebruik maken van de "RSA bug" in de iPhone (zorgen dus dat de iPhone helemaal niet naar dat stuk seczone kijkt) deze bug is schijnbaar erg makkelijk te fixen voor Apple en dat zou een ramp zijn voor alle IPSF gebruikers, aangezien je uit een hoop nulllen NOOIT MEER data kan terugkrijgen.
Dit deel van de seczone is dus voor IPSF gebruikers nooit meer te herstellen (het heeft een unieke identifier voor elke iphone).
Nou weten we nog steeds niet of IPSF op hun servers de orginele seczone files heeft bewaard, ik stel voor dat alle IPSF gebruikers heel hard duimen en allemaal contact opnemen met hun reseller om dit te checken.

anySIM 1.0.2 doet dit niet maar overschrijft het met een intelligent gecreeerde code (naar ik aanneem aangezien het wel gerestored kan worden), die ze nu dus kunnen terugdraaien (virginizen), dit betekend dat je telefoon weer helemaal äls nieuw" is en dus zonder problemen kan upgraden.

Om terug te komen op jouw beste methode om te unlocken...
Volgens mij moet je met iDemocracy eerst naar 1.0.2 dit is nu nergens meer voor nodig (zeker niet met een out of the box 1.1.1)
Persoonlijk zou ik nu voor de nieuwe Jailbrekmethode gaan in combinatie met anysim, dit moet in 10 minuten gepiept zijn
effe spammen: kijk ook eens ff op mijn site daar staat ook van deze nieuwe methode een howto
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.

Laatst gewijzigd door sjowol; 31-10-07 om 00:09.
  #6  
Oud 31-10-07, 00:10
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

@ Sjowol: Thanks!

En nog een vergeten aanvulling: het kost je ook nog eens 60 dollar!! terwijl het gratis kan.

Btw.: er was twee weken geleden een Virginize methode met een fake server die IPSF deed vermoeden dat deze communiceerde met de echte IPSF server (was op Hackint0sh. Die mensen hebben dus helemaal een probleem aangezien hun .BIN file hoe dan ook niet is gesaved op de server.....Toch?
  #7  
Oud 31-10-07, 00:13
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

de mensen die de GEOHOT server hebben gebruikt (idd de fake IPSF, kan voor verwarring zorgen) om te virginizen hebebn geen probleem, sterker nog, de file die je uiteindelijk van die server download Jouw IMEI-nummer.bin (dus niet Jouw IMEI-nummer.bin_LOADER) is je gerestorede seczone, bewaar die goed dus!

het uploaden van je seczone naar de ipsf server is dus wel een deel van de ipsf unlock, wat mij doet vermoeden/hopen dat ze deze wel hebben opgeslagen, maar zeker weten doe ik het nog steeds niet...
  #8  
Oud 31-10-07, 20:04
Sijltje Sijltje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 2
Standaard

Mensen ik heb http://www.freeouriphones.com/howto.html dit gebruikt voor me iphone, alles helemaal gelukt enzo totdat dit: Unlock failed. Error unlock is currently unauthorized or unavailable for this phone. Please contact your retailer. Wat doe ik fout? Alles gedaan maar zie ik iets over het hoofd?

alvast bedankt!

Groeten Jorrit Sijl
  #9  
Oud 31-10-07, 20:39
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

heb je een licentie van iphone simfree?
zo nee, lees dan eerst ff-tjes het forum door

(mods misschien toch dit topic dicht? de impressie wordt duidelijk gewekt dat dat die file waaraan gerefereerd wordt een makkelijke unlock methode is, NIETS IS MINDER WAAR!
ik lees hier niets over de gevaren van ipsf of het feit dat je een licentie moet hebben..
erg misleidende kop ook!
... ik word er een beetje onpasselijk van.)

Laatst gewijzigd door sjowol; 31-10-07 om 20:43.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Beste jailbreak versie Hyzo Jailbreak 8 24-08-10 20:12
settings opslaan wat is de beste methode captainrescue Ontwikkelen voor iOS 3 01-06-10 10:15
iphone 2G 113 - beste methode ? hatiti Archief 1 05-07-09 06:51
Beste methode om op de harde schijf van de iPhone te komen. Keezer iPhone algemeen 31 18-06-08 19:54
Beste unlock methode met welke FM? icam0 Archief 1 14-02-08 14:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.