//

anySIM brickt de iPhone

anySIM brickt de iPhone discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) OK, hier is het probleem. Had een OTB fw 1.1.1 iPhone. Stappen doorlopen voor Mac OSX om 'm te activeren/jailbreaken en unlocken (met iNdependance 1.2.5). ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-10-07, 23:17
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard anySIM brickt de iPhone

OK, hier is het probleem.

Had een OTB fw 1.1.1 iPhone. Stappen doorlopen voor Mac OSX om 'm te activeren/jailbreaken en unlocken (met iNdependance 1.2.5). Had aan het begin mijn eigen SIM-kaart erin gedaan, volgens andere guides moet je dat pas doen als je anySIM gaat draaien, weer andere zeggen dat je gewoon je AT&T-kaart erin kunt laten. Alles liep goed tot ik Fugu wilde gebruiken om anySIM op de iPhone te zetten (las later dat je dan in preferences 'known hosts' moet delten, maar goed... later pas). Heb anySIM erop gezet met iNdependance, de app gedraaid en toen begon het gedonder: niet unlocked en IMEI, ICCID en Modem Firmware weg... oh, en ook geen wi-fi dus.

Uiteindelijk na heel wat heen en weer geboot (en re-boot) tussen iNdependance en iTunes de iPhone gerestoreerd naar een werkende iPod Touch. Maar goed, ik wilde ermee bellen, sms-en en surfen. Dus ik contact opgenomen met AtQuest hier op het forum en een middag afgesproken.

Zonder wi-fi kan ik niks op de Mac dus met AtQuest in Windows via iBrickr Terminal en BSD Sybsystem erop gezet en vervolgens de baseband gerestored. Op een gegeven moment hadden we de iPhone helemaal goed: IMEI en ICCID waren er weer, Modem Firmware zat op 3-014-G (of zoiets) en wi-fi deed het ook weer. Toen geprobeerd via iNdependance weer te jailbreaken/activeren en daar pre-update naar fw 1.1.1 te doen. Dat lukte dus niet. Uiteindelijk anySIM maar gedraaid op de fw 1.0.2. Weg IMEI, ICCID, Modem Firmware, wi-fi...

Iemand een idee wat we verkeerd gedaan hebben/gemist hebben?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-07, 23:32
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Heb je wel AnySIM 1.1.1 gebruikt? Dit klinkt alsof je met de 'oude' AnySIM unlocked hebt.

Je hebt de baseband gerestored naar de 1.0.2-versie? Of zat die 3.**** er al op? Weet je 100 % zeker dat je telefoon niet eerder unlocked is geweest?

Mocht je telefoon nog nooit met iets anders dan AnySIM unlocked zijn geweest, dan raad ik je aan je baseband nu opnieuw te herstellen, vervolgens te virginizen en daarna de stappen te volgen voor upgrade naar 1.1.1. Maar let wel: is je telefoon met IPSF unlocked geweest, dan kom je op die manier alleen nog maar in grotere problemen.
  #3  
Oud 01-11-07, 07:57
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Ik lees een firmware 1.0.2 en een softwareversie van je baseband ook gelijk aan de 1.0.2 versie.
Wat ik je adviseer is het volgende:

1. Restore de iphone naar 1.0.2 versie.
2. Downgrade de baseband modem naar 3-014-G
3. Vervolgens pak je Independence en volg je de mac handleiding met de standaard stappen.
4. Ik vermoed dat je een bepaalde stap verkeerd uitvoert of een verkeerde file gebruikt.
Heb je daadwerkelijk de juiste restore firmware gedownload en met stuffit uitgepakt zoals Independence dit beschrijft?

Lukt het niet dan kom je maar langs dan doe ik het wel voor je, als je naar het Westland kan toekomen.
  #4  
Oud 01-11-07, 12:01
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Spree, Wi-Fi,

Ik heb anySIM 1.1.1 gebruikt, ja, in beide gevallen. Na de eerste keer had ik mijn eigen SIM-kaart erin, weet niet of dat van invloed is aangezien daarna mijn IMEI en ICCID weg waren. De modem firmware was dus helemaal weg. De tweede keer de baseband helemaal gerestored in Terminal (AtQuest heeft Windows dus kon hij iBrickr gebruiken) naar fw 1.0.2 en helemaal op en top gekregen: een IMEI, ICCID en Wi-Fi. Tot we daarna iNdependance gebruikten om weer te upgraden naar fw 1.1.1. Dat lukte dus niet. Toen besloten om anySIM 1.1.1 te draaien in fw 1.0.2 waarna dus melding kwam dat unlocj succesvol was, maar vervolgens de iPhone weer een brick werd: geen IMEI, ICCID en modem firmware (en geen Wi-Fi uiteraard).

Nu dus twee keer anySIM gebruikt (versie 1.1 in beide gevallen) dus weet niet of iPhone nu denkt dat ie twee ge-unlockt is.
  #5  
Oud 01-11-07, 12:18
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Bij het restoren van je baseband na een 'no IMEI'-probleem dien je ook altijd nog AnySIM 1.0.2 te draaien voor het proces met bbupdater, om bepaalde waarden goed te zetten. Daarna kun je virginizen. Ik raad je aan om deze stappen te volgen: https://forum.iculture.nl/iphon...kend-os-x.html en dan bij Stap 3 te beginnen.
  #6  
Oud 01-11-07, 12:21
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Is je baseband firmware nu van de 1.1.1 beginnend met 4 of van de 1.0.2 beginnend met een 3. Als je de 1.0.2 versie heb raad ik je aan een virginizer te gebruiken. Het zou zo moeten lukken.
  #7  
Oud 01-11-07, 16:32
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Okee, AtQuest heeft 'm werkend gekregen. Weliswaar op firmware 1.0.2 maar dat boeit me momenteel niet zo. Zou graag nog een keer willen upgraden naar 1.1.1 maar dat virginzing is mij te tricky. Hopelijk komt er een keer een makkelijker manier uit hiervoor.

Bedankt in elk geval voor de hulp, vooral AtQuest maar dat weet hij al;-)
  #8  
Oud 01-11-07, 16:59
atQuest's schermafbeelding
atQuest atQuest is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 201
Standaard

Graag gedaan..

Volgens mij heeft Spree gelijk en moet er nu eerst een virginizer worden gedraaid , dan independence preupdate patch, update naar 1.1.1, opnieuw unlocken met AnySim laatste versie.

De anysim 1.1.1 zorgde onder de 1.0.2. voor IMEI en ICCID loss. ("brick")
---brick is het niet, moeten we het dus ook niet noemen---

nu gedaan: restore naar 1.0.2, baseband restored, anysim 1.0.2 gedraaid.. beter een werkende 1.0.2 als een niet werkende 1.1.1...
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
1.1.1 iphone unlocken met anysim Daantjees Unlock [archief] 8 20-01-08 20:13
Iphone 1.1.2 downgrade naar 1.1.1 >anySim Boud Unlock [archief] 6 12-01-08 01:20
iPhone in loop na starten anysim 1.2.1u bosi Unlock [archief] 2 24-12-07 23:20
AnySIM 1.1 geeft Anysim can not unlock this phone lemme201 Unlock [archief] 5 26-11-07 19:47
Krijg anySIM niet op iPhone sic139 Archief 7 24-10-07 21:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.