//

"Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone"

"Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Bovenstaande melding krijg ik op mijn iPhone. Ik was bezig met het virginizen van mij geunlockte 1.0.2. iPhone ( met anysim ). Dit ging mis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-11-07, 23:04
Zwollenaar Zwollenaar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard "Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone"

Bovenstaande melding krijg ik op mijn iPhone. Ik was bezig met het virginizen van mij geunlockte 1.0.2. iPhone ( met anysim ). Dit ging mis en dus heb ik een restore gedaan met iTunes 7.3.2. Alleen nu krijg ik de volgende melding "Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" betekent dit nou dat hij toch is geupdate naar 1.1.1? Ibrickr doet het nog wel en ik kan ook in de mappen e.d. van de iPhone kijken. Alleen op de iPhone zelf kan ik dus niks omdat hij deze foutmelding weergeeft.

Iemand die mij hiermee kan helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-11-07, 23:12
thomas thomas is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 32
Standaard

Ja, volgens mij betekent dit dat je telefoon de nieuwe firmware heeft. Alleen nu moet hem dus weer activeren omdat je dat dus kwijt bent nu. Zover heb ik het iig begrepen...
  #3  
Oud 02-11-07, 23:26
Zwollenaar Zwollenaar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

Maar als ik *3001#12345#* intyp en bij versions kijk staat er 03.14.08_G wat dit zou moeten betekeken "03.14.08_G - firmware version 1.0.1 or 1.02" hoe kom ik er nou zeker weten achter welke firmware ik heb?
  #4  
Oud 02-11-07, 23:29
maxschoenmakers maxschoenmakers is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 34
Standaard

kan je nog wel in de general settings ?
Zo ja bij kan je zien bij about welke software er in zit, anders via de inbel methode zoals reeds vele malen is beschreven in de forums hier!
  #5  
Oud 03-11-07, 13:53
Zwollenaar Zwollenaar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

Ik kan niet bij de general settings omdat er "Activate iPhone" staat. Kun je mij wat meer vertellen over die inbel methode? Als ik het in zoeken intyp dan krijg ik alleen mijn eigen topic te zien
  #6  
Oud 03-11-07, 14:31
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Zwollenaar, je hebt nog steeds een 1.0.2-iPhone vermoed ik, omdat iTunes anders ook de Baseband (waar die 3.***-code voor staat) geupdate zou hebben. Jouw iTunes-versie ondersteunt zelfs firmware 1.1.1 niet, als ik het goed heb.
Omdat je gerestored hebt, moet je je telefoon opnieuw activeren (bijvoorbeeld met iBrickr of PACAY/CARNAVAL). Overigens raad ik je aan bij al dit soort activiteiten met je iPhone (m.u.v. activeren en unlocken) je eigen simkaart er uit te halen. Het unlocked slaat hier trouwens op de pincode van je simkaart, niet op het unlocken van je iPhone.
  #7  
Oud 03-11-07, 14:40
Zwollenaar Zwollenaar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

Ik denk dat het probleem erger is. Ik heb appsnapp proberen te installeren maar dit wil niet ( waarschijnlijk omdat het dus 1.0.2.software is ). iBrickr heb ik gedraait en die doet het, alleen houd ik ondertussen wel het "Activate iPhone" scherm, met daarvoor een schermpje waarop staat "Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone".( Terwijl ik de AT&T sim erin heb gedaan ) In iTunes ( ook de nieuwe versie ) zegt hij dit "There is a problem with your iPhone. ( en dan in klein letters We`re sorry, the iPhone you connected may be damaged and cannot be activated for service. We recommend you visit your nearest Apple Store for more information ).

Ik vroeg me dan ook af of er misschien een handmatige manier om er 1.1.1 op te zetten of iets dergelijks is? Of weet iemand misschien een andere oplossing? Ik ben te einde raad
  #8  
Oud 03-11-07, 14:48
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

OK, dan heb je waarschijnlijk een gebrickte Baseband (ook gezien je opmerking dat je ging virginizen maar dat daar is mis ging). Wat is er misgegaan bij het virginizen?
Om je telefoon weer werkend te krijgen zul je de Baseband moeten herstellen en virginizen. Updaten naar 1.1.1 gaat nu niet werken.
  #9  
Oud 03-11-07, 14:55
Zwollenaar Zwollenaar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

Ik was bij het punt aangekomen waarop je iPhoneSimfree moet draaien en deze melding moet krijgen "Unlock failed. Error updating token." Deze melding kreeg ik niet ( ik kreeg een andere melding, weet zo niet meer uit m`n hoofd welke ). Toen heb ik nog geprobeerd de seczone te downloaden maar dit wou ook niet. Toen heb ik via iTunes 7.3.2. een herstel gedaan van de firmware 1.0.2. ( In iTunes 7.4 vroeg hij gelijk of ik wou updaten e.d. daarom heb ik het via 7.3.2. gedaan )
  #10  
Oud 03-11-07, 15:48
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

OK, dat met IPSF is ook een hele gecompliceerde methode. Wat je nu moet doen, aangezien je oorspronkelijk met AnySIM unlocked hebt, is één van de handleidingen op dit forum volgen voor het herstellen van je Baseband en daarna virginizen van je Baseband. Persoonlijk raad ik je aan om hier te kijken: iphone-elite - Google Code
  #11  
Oud 03-11-07, 17:03
Zwollenaar Zwollenaar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

Ok, ik heb de telefoon geactiveerd ( via ibrickr met lockdownd ) En zag toen dat er nog wel wat gegevens ICCID en Wi-Fi deed het ook nog. Dus heb ik anysim geinstalleerd en nu kan ik weer bellen/sms`en e.d. Ook pak iTunes hem nu weer ( al ben ik wel al mijn gebackupte gegevens kwijt ) Betekend dat nu weer dat ik zeg maar terug bij af ben? ( niet dat dat erg is, ik ben allang blij dat hij het doet )

Ps: Je hebt het erover dat de methode met IPSF erg gecompliceerd is, heb je misschien een betere methode voor mij?
Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp, ik had`m al zowat afgeschreven

Laatst gewijzigd door Zwollenaar; 03-11-07 om 17:05.
  #12  
Oud 03-11-07, 17:17
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Fijn dat 'ie het weer doet!
Als je bedoelt met terug bij af dat je weer terug bent daar waar je was voor je begon met virginizen: ja.
De methode van het Elite Team met het virginizerpack is makkelijker dan IPSF-methode. Zie de Google Code-pagina en het bijbehorende forum, daar staan handleidingen voor Windows en diverse threads hier (zoeken op Elite virginizer).
  #13  
Oud 03-11-07, 19:58
Peppie Peppie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard

zwollenaar laat me even weten als je eruit bent ik heb precies hetzelfde probleem
  #14  
Oud 03-11-07, 20:17
Zwollenaar Zwollenaar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

Waar precies uit ben? Hem nu weer virginizen? Met 1.0.2. doet het hij namelijk verder nu weer helemaal ok
  #15  
Oud 03-11-07, 23:15
ugene's schermafbeelding
ugene ugene is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 275
Standaard

Hallo, ik heb een beetje hetzelfde probleem na het virginizen ook in itunes moeten updaten naar 1.1.1. Nu heb ik bvia ibrickr hem gedowngrade naar 1.0.2 sw ( heb ik gechecked via about met het zelf bellen), maar heb ik wel firm ware 04.01.13g(die van 1.1.1 is toch)??

Wat zijn voor de beste stappen om te volgen nu? Kan ik wel updaten naar 1.1.1 en dan via appsnapp jailbreaken e.d., of moet ik hem weer virginizen ( maar hoe krijg ik bsd en opens ssh erop, via ibrickr??)? Of is mijn baseband dusdaning aangepast dat dit niet meer gaat?
  #16  
Oud 16-03-08, 09:05
djns djns is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1
Standaard

hoe kom ik aan dat pr ogramma om hem te unlocken? ik heb die iphone net gekocht en sloot hem aan op de pc voor itunes updates en nu is hij gelockt, kan iemand mij alsjeblieft
in stappen uitleggen wat ik moet doen?

nigel
  #17  
Oud 16-03-08, 09:22
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djns Bekijk bericht
hoe kom ik aan dat pr ogramma om hem te unlocken? ik heb die iphone net gekocht en sloot hem aan op de pc voor itunes updates en nu is hij gelockt, kan iemand mij alsjeblieft
in stappen uitleggen wat ik moet doen?

nigel
Ziphone of iJailbreak hier opzoeken, downloaden en starten.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Not a valid ipsw" in SnOwbreeze 2.7.3 jailbreak 4.3.3 Renos64 Jailbreak 9 22-05-11 15:51
HELP! Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone ramoness Archief 1 17-07-08 10:47
Nog steeds "Activate iPhone" scherm igregnl iPhone algemeen 4 22-01-08 13:09
Ojee,..... nu weet ik het niet meer "activate,..." Frits Unlock [archief] 29 10-12-07 18:16
iPhone geeft nsert an unlocked and valid SIM to activate Iphone julietriccione Unlock [archief] 41 23-10-07 21:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.