//

firmware 1.1.2

firmware 1.1.2 discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik wou een iphone in duitsland gaan kopen, maar dan heb ik 1.1.2. Is het mogelijk om deze via itunes te downgraden naar 1.1.1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-11-07, 23:01
applestore applestore is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Exclamation firmware 1.1.2

hallo,

ik wou een iphone in duitsland gaan kopen, maar dan heb ik 1.1.2.

Is het mogelijk om deze via itunes te downgraden naar 1.1.1 (de SHIFT- toets ingedrukt houden, en dan de 1.1.1 firmware selecteren.)

En dan naar AppSnapp te gaan, jailbreaken, anysim1.1 installeren unlocken, en wachten op de 1.1.2 unlock?

Graag jullie tips en evt. commentaar.

Groetjes Applestore.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-07, 23:06
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Zolang niemand nog een 1.1.2 in bezit heeft kunnen we je het niet vertellen. We weten (nog) niet welke maatregelen Apple allemaal heeft genomen, behalve dat de TIFF-exploit is uitgeschakeld.
  #3  
Oud 07-11-07, 23:07
MacFoxx's schermafbeelding
MacFoxx MacFoxx is offline
• iOS 3.0
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 380
Standaard

Geen idee. Niemand heeft nog een iPhone met 1.1.2. Dus de echte ervaringen zijn er nog niet.
  #4  
Oud 08-11-07, 01:09
shorty's schermafbeelding
shorty shorty is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 282
Standaard

AppSnapp werkt via de TIFF exploit en deze is gedicht in 1.1.2. Via die methode gaat het dus zeker niet werken. Misschien andere methoden maar dat moeten we zien wanneer de iPhone daar daadwerkelijk uitkomt.
  #5  
Oud 08-11-07, 01:53
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Standaard

Stukje geschiedenis:

Toen de update 1.1.1 uitkwam was deze niet gelijk gekraakt, mensen die de nieuwe versie hadden moesten terug naar 1.0.2, maar Apple had dit niet gemakkelijk gemaakt, uiteindelijk werd er een manier gevonden om dit te doen... Jeej!

Toen werd 1.1.1 gekraakt, de mensen die een virgin 1.1.1 konden hem zo unlocken, de mensen met 1.0.2 hadden nog even pech. De unlock had hun baseband software aangepast, deze moest weer gevirginzed worden omdat 1.1.1 anders boos werd en de iPhone in een brick veranderde (ook weer ongedaan te maken bleek later)...

Wat brengt 1.1.2 ons? Geen idee, koffie dik kijken! Maar de geschiedenis zou zich, zoals wel vaker, kunnen herhalen... Kortom, koop er een in Duitsland en wacht op de antwoorden en de verschillende wegen die je kunt gaan... Langer wachten betekent vaak gelijk kunnen unlocken, wil je hem snel gebruiken komt er vast wel een downgrade naar 1.1.1 maar ja dan moet je daarna met een omweg naar 1.1.2...

Hoop dat dat t wat duidelijker maakt?
  #6  
Oud 08-11-07, 02:31
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Mooi stukje iPhone hacking geschiedenis, KleineAap!
***

In 1.1.1 fixt de Appsnapp jailbreak methode de tiff exploit (getest).
In 1.1.2 is de tiff exploit door Apple zelf gefixt, zodat de huidige jailbreak methodes niet meer werken.

Is het voor een jailbreak voldoende om Safari te laten crashen, of doet die tiff exploit nog meer?
Het valt me op dat de "Mijn Postbank" website nog steeds crasht in Safari nadat je bent ingelogd bij mijn Postbank. Die crash gebeurt dus blijkbaar om een andere reden. In ieder geval niet door de tiff bug, want die is immers gefixt door Appsnapp...

Het is interessant om eens te kijken of dat in 1.1.2 ook gebeurt bij "Mijn Postbank". Als we dan uitzoeken waardoor hij crasht, dan hebben we misschien een nieuwe bruikbare exploit methode gevonden om 1.1.2 te jailbreaken!
Vandaar dus (nogmaals) de vraag, is het voor een jailbreak voldoende om Safari te laten crashen?

Wie offert zijn iPhone binnenkort op voor deze test

Laatst gewijzigd door Fresh; 08-11-07 om 02:37.
  #7  
Oud 08-11-07, 10:17
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Mooi stukje iPhone hacking geschiedenis, KleineAap!
***

In 1.1.1 fixt de Appsnapp jailbreak methode de tiff exploit (getest).
In 1.1.2 is de tiff exploit door Apple zelf gefixt, zodat de huidige jailbreak methodes niet meer werken.

Is het voor een jailbreak voldoende om Safari te laten crashen, of doet die tiff exploit nog meer?
Het valt me op dat de "Mijn Postbank" website nog steeds crasht in Safari nadat je bent ingelogd bij mijn Postbank. Die crash gebeurt dus blijkbaar om een andere reden. In ieder geval niet door de tiff bug, want die is immers gefixt door Appsnapp...

Het is interessant om eens te kijken of dat in 1.1.2 ook gebeurt bij "Mijn Postbank". Als we dan uitzoeken waardoor hij crasht, dan hebben we misschien een nieuwe bruikbare exploit methode gevonden om 1.1.2 te jailbreaken!
Vandaar dus (nogmaals) de vraag, is het voor een jailbreak voldoende om Safari te laten crashen?

Wie offert zijn iPhone binnenkort op voor deze test
Ik zal je vast uit de droom helpen, het gaat niet om het crashen van Safari, onderwater doet de TIFF exploit heel wat meer... Wat precies? Nou, de iPhone heeft een kwetsbare versie van de libtiff library aan boord. Deze library is ook bij PSP gebruikers populair om homebrew mee mogelijk te maken, dus er zijn al flink wat exploits voor...

Bijkomend voordeel is dat je een exploit voor die library gemakkelijk via Safari kan uitvoeren, en dit is ook precies wat gebeurd... De boys van Toc2rta.com zijn hier gebruik van gemaakt... Wat er gebeurd is dat de exploit een gigantisch stack frame maakt en vervolgens een return krijgt naar de libSystem shared library. Hierna krijg je een berg van gelinkte returns, de exploit krijgt het dan voor elkaar om een bestand te hernoemen, een symlink te maken en het root bestandsysteem te remounten...

Petje af voor Toc2rta.com die dit zonder een fatsoenlijke toolchain en debugger hebben geschreven! Ook MetaSploit is een goede plaats als mensen meer willen weten over exploits voor de iPhone en hoe je zelf het TIFF exploit kan gebruiken

Als je bovenstaand verhaal trouwens niet snapt, niet erg, het werkt, daar gaat het om
Ennuh thanks voor het compliment!

Laatst gewijzigd door KleineAap; 08-11-07 om 10:20.
  #8  
Oud 08-11-07, 16:20
applestore applestore is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Standaard

Maar zou ik wel naar 1.1.1 kunnen downgraden?
  #9  
Oud 08-11-07, 16:35
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door applestore Bekijk bericht
Maar zou ik wel naar 1.1.1 kunnen downgraden?
Dat probeer ik te beantwoorden in mijn geschiedenis post hier Het is voor iedereen koffie dik kijken of dat kan, maar ga er van uit dat alles wat mensen maken ook gehackt kan worden... Hoelang het duurt, dat is meer de vraag...
  #10  
Oud 08-11-07, 17:51
applestore applestore is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KleineAap Bekijk bericht
Dat probeer ik te beantwoorden in mijn geschiedenis post hier Het is voor iedereen koffie dik kijken of dat kan, maar ga er van uit dat alles wat mensen maken ook gehackt kan worden... Hoelang het duurt, dat is meer de vraag...
ik wil het wel proberen, maar ik heb geen iphone.
  #11  
Oud 09-11-07, 01:09
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door applestore Bekijk bericht
ik wil het wel proberen, maar ik heb geen iphone.
Ik wil het t.z.t. ook wel proberen alleen 1.1.2 is nog niet uit
  #12  
Oud 09-11-07, 01:11
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Morgen is de big day in Duitsland en de UK!
  #13  
Oud 10-11-07, 00:36
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Er zijn al geruchten dat het inmiddels al gelukt is om een 1.1.2 naar 1.02 te zetten en ook de baseband. Kwestie van tijd.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3.1.3 Firmware Herstellen naar OS 3.1.2 Firmware ( Gebruik van windows ) Sahtekar iPhone algemeen 2 09-05-10 19:48
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.