//

FW 1.1.2 en TurboSim

FW 1.1.2 en TurboSim discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) @Bolletje01: Als je een TurboSIM hebt kun je volgens mij de guide nu volgen vanaf "downgrade 1.1.1" en verder kun je de anySIM stap(pen) overslaan. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-11-07, 12:01
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

@Bolletje01:

Als je een TurboSIM hebt kun je volgens mij de guide nu volgen vanaf "downgrade 1.1.1" en verder kun je de anySIM stap(pen) overslaan.

Fresh...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-11-07, 12:08
ferrygood ferrygood is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Hoi Bolletje01
Ja idd, dat is wel vervelend. Maar het beste is dat je deze guide goed moet volgen en de juiste bestanden/ installatie programma die de guide aan geeft goed binnen te halen. Dat is wel van groot belang dat je alle klaar hebt staan voor dat je er aan zal beginnen. Maar ik zie je naam dat je geen iphone hebt, waarom dan deze vragen? suc6..
  #23  
Oud 22-11-07, 12:45
Bolletje01 Bolletje01 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
@Bolletje01:

Als je een TurboSIM hebt kun je volgens mij de guide nu volgen vanaf "downgrade 1.1.1" en verder kun je de anySIM stap(pen) overslaan.

Fresh...
Oke even voor de duidelijkheid...Ik heb mijn Iphone een maand geleden gekocht en heb hem geunlocked..ik heb nu prongelijk de updata gedaan..! Als ik het goed begrijp en de handleiding lees op ifoneguide dan moet ik eerst alle 6 bestanden downloaden. Daarna kan ik bij stap 3 downgraden beginnen..? en dan wel gewoon alle andere stappen tot en met stap 10 afmaken..!? en wat is WinSCP en moet ik dit eerst nog downloaden..? Wat bedoelde je met "als je een turbosim heb..?"

Groeten.

En alvast heel erg bedankt..!
  #24  
Oud 22-11-07, 12:58
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolletje01 Bekijk bericht
Oke even voor de duidelijkheid...Ik heb mijn Iphone een maand geleden gekocht en heb hem geunlocked..ik heb nu prongelijk de updata gedaan..! Als ik het goed begrijp en de handleiding lees op ifoneguide dan moet ik eerst alle 6 bestanden downloaden. Daarna kan ik bij stap 3 downgraden beginnen..? en dan wel gewoon alle andere stappen tot en met stap 10 afmaken..!? en wat is WinSCP en moet ik dit eerst nog downloaden..? Wat bedoelde je met "als je een turbosim heb..?"

Groeten.

En alvast heel erg bedankt..!
Je hebt je vraag gepost deze thread "FW 1.1.2 en TurboSim", dus ben ik er vanuit gegaan dat je ook een TurboSim hebt. Dat blijkt niet het geval.

Jij kan inderdaad met stap 3 "downgrade" beginnen en volledig afmaken, dan ben je weer geunlockt met firmware 1.1.2.

Fresh...
  #25  
Oud 24-11-07, 09:06
Ivanovich Ivanovich is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

Heb zojuist een Iphone gekocht en ben er achter gekomen dat deze FW 1.1.2 en bootloader 4.6 heeft. Zou hiervoor een Turbosim willen kopen en het dus hardware matig in gang willen laten schieten. Iemand hier al ervaring mee (bootlaoder 4.6) en zo ja wel handleiding kan ik beste volgen??

Thanks
  #26  
Oud 26-11-07, 15:20
Bolletje01 Bolletje01 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard stap 8 lukt niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Je hebt je vraag gepost deze thread "FW 1.1.2 en TurboSim", dus ben ik er vanuit gegaan dat je ook een TurboSim hebt. Dat blijkt niet het geval.

Jij kan inderdaad met stap 3 "downgrade" beginnen en volledig afmaken, dan ben je weer geunlockt met firmware 1.1.2.

Fresh...
Beste fresh...Bedankt voor je hulp. Ik ben bezig geweest met het unlocken en tot nu toe is alles gelukt..Ik loop alleen helemaal vast bij stap 8 (jailbreak 1.1.2). Ik heb het document gedownload en probeer dan windows.bat te openen.. Maar dat lukt dus niet..! Hij zegt dat ik de documenten moet uitpakken maar dan zegt hij "er bestaat al een map met de naam die u hebt aangegeven.."...???? ook als ik het bestand jailbreack aanklik komt hij wil in het goede schermpje maar kan ik niet jailbreacken..

ter informatie; ik gebruik windows vista...(geen probleem neem ik aan) en ik heb ook de goede java versie geinstalleerd...!

Kan jij me helpen?

Alvast bedankt..
  #27  
Oud 26-11-07, 15:51
ferrygood ferrygood is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Bolletje heb je oktoprep gedraaid voor dat je de laatste jailbreak wil gaan draaien.
En bij gaf hij ook een foutmelding maar heb windoos opnieuw opgestart en toen deed hij het wel.

suc7
  #28  
Oud 26-11-07, 15:57
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivanovich Bekijk bericht
Heb zojuist een Iphone gekocht en ben er achter gekomen dat deze FW 1.1.2 en bootloader 4.6 heeft. Zou hiervoor een Turbosim willen kopen en het dus hardware matig in gang willen laten schieten. Iemand hier al ervaring mee (bootlaoder 4.6) en zo ja wel handleiding kan ik beste volgen??

Thanks
Dat zou ik ook wel eens willen weten. . . .
  #29  
Oud 26-11-07, 18:16
Bolletje01 Bolletje01 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Beste ferrygood,

Bedankt, deze stap is nu gelukt...Alleen de allerlaatste stap lukt me niet ik..! Ik krijg het AppSupport bestand niet overgeplaatst...wat kan ik hier aan doen...en zie ik misschien iets over het hoofd..?
  #30  
Oud 26-11-07, 18:35
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Zie topic nu pas!,

Ook hier werkt fw 1.1.2 perfect met turbosim. In 1.1.1 heb ik geactiveerd met iAsign. Toen ik naar 1.1.2 ging, oktoprep gedraaid, daarna Board Message gevolgd vanaf stap 6. Na de jailbreak met TouchFree, hoefde ik zelfs mijn iphone 1.1.2 fw niet meer te activeren, die was nog geactiveerd van iAsign neem ik aan en in orde. Phone en SMS.app crashte nog wel, maar die problemen waar ook opgelost aan de hand van de guide hierboven.

Alles werkt naar behoren op 1.1.2, al een tijdje
  #31  
Oud 26-11-07, 20:08
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TJB Bekijk bericht
Zie topic nu pas!,

Ook hier werkt fw 1.1.2 perfect met turbosim. In 1.1.1 heb ik geactiveerd met iAsign. Toen ik naar 1.1.2 ging, oktoprep gedraaid, daarna Board Message gevolgd vanaf stap 6. Na de jailbreak met TouchFree, hoefde ik zelfs mijn iphone 1.1.2 fw niet meer te activeren, die was nog geactiveerd van iAsign neem ik aan en in orde. Phone en SMS.app crashte nog wel, maar die problemen waar ook opgelost aan de hand van de guide hierboven.

Alles werkt naar behoren op 1.1.2, al een tijdje
Is dat met de nieuwe bootloader 4.6 ?
  #32  
Oud 26-11-07, 21:03
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Dit is geen OTB 1.1.2, dus gewoon oude bootloader geloof ik nog.

Met de nieuwe bootloader schijnt het beveiligd te zijn heb ik gelezen op hackint0sh althans. Maar er zijn ook weer positieve berichten, dus kan je helaas daar niet op beantwoorden.
  #33  
Oud 28-11-07, 12:15
jeroenf jeroenf is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard Update via Itunes

Ferry,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan helemaal niks omdat de Iphone mijn Sim niet herkend en vraagt om een Valid Sim....

Firmware version 04.02.13_G / versie 1.1.1

Hoe heb jij dit opgepakt en hoe kom ik nu verder...

Kan jij of iemand anders mij helpen...??

Jeroen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferrygood Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb sinds kort pas een Iphone en had hem gekocht met alle updates en alles ok,
maar heb itunes update gedraaid en nu kan ik niks meer mijn sim kaart leest hij net meer en kan niet meer in de telefoon. Het zip bestand heb ik gedownload maar ik weet niet in welke applicatie ik het moet open en wat de stappen zijn om hem weer werkend te maken..


Ferry
  #34  
Oud 01-12-07, 13:43
ygoubau ygoubau is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 11
Standaard

Vraagje: als je turbosim wilt gebruiken bij bv. een US iPhone 1.1.2, heb je dan eerste en AT&T sim nodig of niet?
  #35  
Oud 01-12-07, 17:27
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ygoubau Bekijk bericht
Vraagje: als je turbosim wilt gebruiken bij bv. een US iPhone 1.1.2, heb je dan eerste en AT&T sim nodig of niet?
Bij TurboSim moet je eerst informatie kopieeren van een bijgeleverde sim bij de iphone (AT&T, T-Mobile, etc.), gewoon de sim die erbij zit, naar de chip op de turbosim zelf. Dit doe je d.m.v turbo-app te draaien met het applesaft script, de software van bladox om de gegevens uit te lezen en op de turbosim te programmeren/zetten. Dus Ja, je heb een sim nodig die toegelaten wordt door apple op de iphone. TurboSim gebruikt deze gegevens om de iphone voor de gek te houden.
  #36  
Oud 01-12-07, 17:31
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Standaard

Je hebt inderdaad een een originele sim nodig. Bij een US telefoon zou je die erbij moeten hebben gehad.
Dit heb ik zonet nog even gevonden

Some things that people say about Turbosim

Hi everyone,
I wanted to let everyone know that I recently purchased a new iphone with pre-installed 1.1.2 and new bootloader. I unlocked it with my Turbo Sim. Here's what I did....
1.) Downgrade back to version 1.0.2
2.) Jailbreak the phone with Windows GUI Installer
3.) Once the phone is jailbroken, install App Tapp
4.) Once App Tap finishes installing. open the installer and update to the recent version.
5.) Install community Sources
6.)Reboot, go back and reopen installer. You will see Oktoprep. Install Oktoprep. Even though it says its for version 1.1.1, it still works on version 1.0.2
7.)After installation, put TSIm and a valid ATT card into the phone and update to 1.1.2
8.) with the valid ATT sim and TSim in place, this should automatically jailbreak the phone, if not, try to activate by clicking on the activate button on the Windows GUI Installer.
9.) The carrier should say "ATT." Press settings, go to phone, and there should be something that says SIM Applications. Go into that and there should be an application that says AppleSaft (only if you programmed your Turbo Sim). Once in AppleSaft and with the TSim and ATT inside working, press Set.
10.) Turn off the phone, replace ATT sim with you carrier Sim and Tsim and insert into the phone. Turn the phone back on and that and wait a moment. Your carrier should be on and your iphone should be unlocked...

This process worked for me, but like everything else...what works for one doesn't work for all...Good luck
__________________
Current: iPhone 4 32GB origineel zonder simlock
Keep up the good work op iPhoneclub.nl
  #37  
Oud 03-12-07, 22:38
redhead redhead is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcmarket Bekijk bericht
Je hebt inderdaad een een originele sim nodig. Bij een US telefoon zou je die erbij moeten hebben gehad.
<cut>
<cut>
Iemand die nog een TurboSim overheeft?

Laatst gewijzigd door redhead; 04-12-07 om 13:43. Reden: AT&T sim gevonden
  #38  
Oud 03-12-07, 22:43
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik heb gisteravond succesvol mijn OTB 1.1.2 met bootloader 4.xxx van een turbosim voorzien. En het werkt goed. Wel even iWorld moeten draaien, maar nu werkt het vlekkeloos.

Ik ben blij
  #39  
Oud 04-12-07, 18:34
Nixo Nixo is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Standaard

Ik verwacht 1 van de dagen mijn TSim, ben is benieuwd of ik het ook zo vlot erop ga krijgen...
__________________
iphone up and running
  #40  
Oud 05-12-07, 01:08
redhead redhead is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nixo Bekijk bericht
Ik verwacht 1 van de dagen mijn TSim, ben is benieuwd of ik het ook zo vlot erop ga krijgen...
Heb je je TurboSim bij Bladox besteld of ergens anders? Wat is een betrouwbare bron die snel kan leveren tegen een redelijke prijs?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TurboSim 1.1.3 Reckless Archief 1 20-02-08 19:20
heb iphone 1.1.2 met turbosim...kan ik upgraden naar 1.1.3 ? En werkt de turbosim dan stefaand Unlock [archief] 2 21-01-08 13:53
België: TurboSim en Proximus macfreaker Overige providers België 4 07-01-08 18:33
Turbosim like the007 Archief 0 26-12-07 17:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.