//

[ULTIMATE GUIDE] Going from iPhone v1.1.1 to v1.1.2 / Jailbreak & Unlock

[ULTIMATE GUIDE] Going from iPhone v1.1.1 to v1.1.2 / Jailbreak & Unlock discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Michael Had je anySIM 1.2 al gedraaid? wanneer moet ik die precies draaien, voor of na de jailbreak en, is het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 13-11-07, 21:59
mwagena's schermafbeelding
mwagena mwagena is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 6.0
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 243
Stuur een bericht via MSN naar mwagena
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Had je anySIM 1.2 al gedraaid?
wanneer moet ik die precies draaien, voor of na de jailbreak
en,
is het (1.1.1 => 1.1.2 =>1.1.1 dan anysim =>1.1.2 dan jailbreak)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 13-11-07, 22:10
speeds speeds is offline
• iOS 4.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: apeldoorn
Berichten: 25
Standaard

Hoi,

Kan iemand mij in het kort uitleggen wat ik het beste kan doen?

Heb nu een originele 1.1.1. geunlock liggen en ik wil naar 1.1.2 wat nu te doen?
  #103  
Oud 13-11-07, 22:21
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Het enige wat je nodig hebt is dat appsupport file dat ik op rapidshare heb gezet. Zet dat in system/library/frameworks/appsupport Geeft de permissie 755 en iPhone op nieuw opstarten.

Speeds je kan upgraden. Lees ons relaas van de dag. Fresh en ik waren wel van de straat maar het is gelukt. Geduld en goed lezen. Vergeet ook niet de 1.2 van de anySIM af te halen voordat je hem in de iPhone zet het moet dus niet zijn anySIM1.2.app maar gewoon anySIM.app

MWAGENa eerst 1.1.1 dan naar 1.1.2 dan terug naar 1.1.1 anySIM draaien en oktprep erop zetten. Dan weer naar 1.1.2 niet restoren maar updaten. Dan het lockdownd file erop permissie 555 dan appsupport erop permissie 755. Succes

Laatst gewijzigd door Michael; 13-11-07 om 22:25.
  #104  
Oud 13-11-07, 22:23
speeds speeds is offline
• iOS 4.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: apeldoorn
Berichten: 25
Standaard

@michael

Dus ik kan bij stap 3 beginnen En dan moet alles goed gaan?
  #105  
Oud 13-11-07, 22:38
mwagena's schermafbeelding
mwagena mwagena is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 6.0
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 243
Stuur een bericht via MSN naar mwagena
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Het enige wat je nodig hebt is dat appsupport file dat ik op rapidshare heb gezet. Zet dat in system/library/frameworks/appsupport Geeft de permissie 755 en iPhone op nieuw opstarten.

Speeds je kan upgraden. Lees ons relaas van de dag. Fresh en ik waren wel van de straat maar het is gelukt. Geduld en goed lezen. Vergeet ook niet de 1.2 van de anySIM af te halen voordat je hem in de iPhone zet het moet dus niet zijn anySIM1.2.app maar gewoon anySIM.app

MWAGENa eerst 1.1.1 dan naar 1.1.2 dan terug naar 1.1.1 anySIM draaien en oktprep erop zetten. Dan weer naar 1.1.2 niet restoren maar updaten. Dan het lockdownd file erop permissie 555 dan appsupport erop permissie 755. Succes
oke michael dat ga ik proberen!
enige probleem is dat die verekte jailbreakme.com mijn 1.1.1 (eerst 1.1.2) iphone niet wil jailbreaken

EDIT: eindelijk bleek probleem te zijn met wireless hier.. anySIM draait!

Laatst gewijzigd door mwagena; 13-11-07 om 22:56.
  #106  
Oud 13-11-07, 23:12
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Ik zal kijken of ik de mijne erin kan zetten hoeven jullie alleen maar down te loaden en in je iPhone te zetten. De hex was raar ik heb fr33 staat voor frankrijk 33 veranderd in nl 31 ;-) Hier downloaden RapidShare: 1-Click Webhosting
Bedankt Michael. Het werkt nu prima.

1 stom foutje met die appsupport en je bent weer wat uurtjes verder. pfff.
  #107  
Oud 13-11-07, 23:28
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mwagena Bekijk bericht
oke michael dat ga ik proberen!
enige probleem is dat die verekte jailbreakme.com mijn 1.1.1 (eerst 1.1.2) iphone niet wil jailbreaken

EDIT: eindelijk bleek probleem te zijn met wireless hier.. anySIM draait!
Kan je straks samenvatten hoe jij het hebt gedaan? Rechtstreeks vanaf 1.1.1? dus:

- 1.1.1 -> reguliere update naar 1.1.2.
- meteen een restore in iTunes naar 1.1.1? (of via 1.02?)
- jailbreaken op 1.1.1, unlocken op 1.1.1, octopreppen op 1.1.1
- reguliere update naar 1.1.2?
- laatste paar trucjes op 1.1.2 om alles werkend te krijgen (SMS app crash, bellen crash etc.)?
  #108  
Oud 13-11-07, 23:39
speeds speeds is offline
• iOS 4.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: apeldoorn
Berichten: 25
Standaard

Beste mensen:

Wie kan er even duidelijk de stappen in NL vermelden hoe je een geunlockte 1.1.1 naar 1.1.2 upgrade?

Alvast bedankt!
  #109  
Oud 13-11-07, 23:47
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speeds Bekijk bericht
Beste mensen:

Wie kan er even duidelijk de stappen in NL vermelden hoe je een geunlockte 1.1.1 naar 1.1.2 upgrade?

Alvast bedankt!
Ik zal een gids schrijven in klink en klaar Nederlands.
  #110  
Oud 13-11-07, 23:52
Placemaster Placemaster is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nijmegen
Berichten: 61
Standaard

Mooi dan kan ik het ook gaan proberen. Wil erg graag die voicemail sms-jes ontvangen. Dan is de Iphone helemaal compleet functioneel.
  #111  
Oud 13-11-07, 23:53
christiaan1985 christiaan1985 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Ik zal een gids schrijven in klink en klaar Nederlands.
Dat zou heel fijn zijn! Dankje alvast!
  #112  
Oud 13-11-07, 23:55
Jimmy_Boy Jimmy_Boy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 210
Standaard

Neem aan dat Michael m al werkend heeft, hoe staat het met Fresh ?
  #113  
Oud 14-11-07, 00:05
Placemaster Placemaster is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nijmegen
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Bedankt Michael. Het werkt nu prima.

1 stom foutje met die appsupport en je bent weer wat uurtjes verder. pfff.

Volgens bovenstaande werkt het bij Fresh ook.
  #114  
Oud 14-11-07, 00:23
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Zou iemand met firmware 1.1.2 misschien de mogelijkheid hebben om even de hele Stocks.app folder te uploaden, heb de mijne per ongeluk verwijderd...
  #115  
Oud 14-11-07, 00:28
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Heb 1.1.2 nog niet geinstalleerd, maar wel de firmware op harde schijf gedecrypt, dus bij deze, Stocks uit 1.1.2:
zSHARE - stocks.app.rar

Laatst gewijzigd door matthijst; 14-11-07 om 00:33.
  #116  
Oud 14-11-07, 00:29
mwagena's schermafbeelding
mwagena mwagena is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 6.0
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 243
Stuur een bericht via MSN naar mwagena
Standaard

heel goed nieuws Michael, ik heb het opgegeven voor vandaag. nu weer opweg naar 1.02 met bijbehorende baseband. en daarna naar 1.1.1 waar ik even blijf tot er een goede tutorial uit is!
  #117  
Oud 14-11-07, 00:30
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard 1.1.2 upgrade guide

Aanpassingen op de guide worden in de volgende thread geplaatst: https://forum.iculture.nl/iphone-software-unlock/2298-ultieme-windows-guide-1-1-2-unlock.html
Onderstaande post wordt niet meer bijgehouden.

Gebruik deze guide alleen om je geunlockte 1.1.1 iPhone naar 1.1.2 te updaten, jailbreaken en unlocken.
Hij is niet voor nieuwe 1.1.2 of geunlockte 1.0.2 iPhones. Geunlockte 1.0.2 iPhones moeten eerst gevirginized worden!
De guide omvat maar liefst 3 restores! Neem dus de tijd.

De guide is niet erg gedetaileerd, maar misschien beantwoordt hij al veel van van jullie vragen.
M.a.w. het is nog geen Ikea handleiding.
Later deze week volgt een meer uitgebreide guide in samenwerking met Sjowol (zit je al op 1.1.2, schijterd?).

Mocht je je iPhone ergens in het proces niet uit de recovery mode krijgen, sluit dan de iPhone aan op je PC en start iBrickr. Klik op “Boot the phone”. Doe verder helemaal niets met iBrickr!

Ik wil Leon, Michael, Sjowol en Jimmy_Boy bedanken! Zonder jullie was het niet gelukt om deze guide te schrijven.

Je hebt de volgende bestanden/links nodig:
  1. Firmware bestand 1.1.1: ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, mods, skins, developing and more - Downloads - iPhone v1.1.1 Firmware
  2. anySIM 1.2u: http://iphone-elite.googlecode.com/f...ySIM1.2.1u.zip
  3. 1.1.2 jailbreak software: http://hacklabs.googlecode.com/files...-jailbreak.zip
  4. lockdownd voor de activering: http://luccom.de/iphone/lockdownd.zip
  5. AppSupport bestand: RapidShare: 1-Click Webhosting
  6. iBrickr (ja, iBrickr): http://ibrickr.com/downloads/ibrickr_v0.91.zip
De volgorde van de guide is:
  1. Unlock
  2. Jailbreak
  3. Activate
En dan u de stappen!
  1. Start iTunes en synchroniseer je gegevens. Vergeet niet je foto’s van de iPhone naar je PC te kopiëren.
  2. Stop de AT&T SIM in de iPhone.
  3. Update met iTunes naar FW 1.1.2. Je iPhone krijgt nu Baseband 4.02.13_G.
  4. Doe nu met iTunes een restore (herstel) naar 1.1.1. Je iPhone zal hierbij de baseband van 1.1.2 behouden.
    Je kunt de iPhone in de herstelmodus krijgen door het programma iphoneinterface.exe te draaien. Dat staat in de directory van iBrickr. In iphoneinterface.exe geef je het commando “enterrecovery”. (Doe verder niets met iBrickr!).
    In iTunes houdt je shift ingedrukt en je klikt op herstellen. Selecteer het FW 1.1.1 bestand.
    Aan het eind van de downgrade naar 1.1.1 krijg je fout 1015, die kun je negeren. iTunes afsluiten en proces ituneshelper.exe killen. Haal daarna de iPhone uit de recovery mode met iBrickr. Sluit daarvoor de iPhone aan op je PC en start iBrickr. Klik op “Boot the phone”. Doe verder helemaal niets met iBrickr!
  5. Haal de iPhone uit de cradle. Jailbreak en activeer 1.1.1 met appsnapp / AppSnapp.
    Er staat genoeg info over de 1.1.1 jailbreak op het forum (*#307#, Wi-Fi activeren etc.)
  6. Installeer vanuit installer BSD subsystem en OpenSSH (voor de zekerheid). Installer afsluiten met de home knop. Achterhaal in settings=>Wi-Fi het IP adres van je iPhone. Reboot je iPhone.
  7. Met WinSCP kopieer je anySIM1.2 naar /root/applications/ op je iPhone.
    Noem de file op de iPhone anySIM.app (de file moet absoluut zo heten en de naamgeving is hoofdlettergevoelig!).
    Zet de octal voor anySIM.app en alle bestanden in anySIM.app op 0755 (chmod). Reboot je iPhone.
  8. Stop je eigen SIM in de iPhone. Herstart je iPhone. Als je een pincode op je SIM hebt druk je na de herstart op "unlock" en je geeft je pin in. Je iPhone geeft nu nog steeds "incorrect sim", dat is okay.
  9. Zet in de settings de auto-lock op "never". Draai anySIM. Dit was de unlock. Je SIM werkt niet in 1.1.1, dus wees niet bang.
    Zet de iPhone hierna uit en zet de AT&T SIM terug.
  10. Installeer met installer het programma Oktoprep op je iPhone. Druk op “okay” als Oktoprep is geïnstalleerd.
    Verlaat de installer en ga terug naar het springboard. Reboot je iPhone niet!
  11. Sluit de iPhone aan op de PC en start iTunes. Ga naar menu “help=>zoeken naar updates”.
    Werk je iPhone weer bij naar 1.1.2. Reboot je iPhone niet handmatig tot het weer wordt aangegeven! Ook niet in restore mode upgraden naar 1.1.2, dan ben je namelijk Oktoprep kwijt!
  12. Sluit iTunes en kill het proces ituneshelper.exe. Sluit de iPhone aan de PC aan. Start windows.bat in de 1.1.2 jailbreak directory op je PC. Je moet wel Java geïnstalleerd hebben.
    Vink SSH aan en als wachtwoord zet je “alpine” (staat er al per default). Ga door en volg de instructies op het scherm.
  13. Als de jailbreak klaar is krijg je een popup op je PC, die kun je wegdrukken.
    Reboot je iPhone 2 maal. Dit was de jailbreak.
  14. Kopieer met WinSCP het bestand lockdownd naar directory /usr/libexec/ en wijzig de octal naar 0555 (chmod). Deze lockdownd overschrijft het originele bestand lockdownd op je iPhone. In WinSCP laat je bij het inloggen "file protocol" op SFTP staan.
    Sluit WinSCP af. Zet de iPhone uit. Stop je eigen SIM in de iPhone. Herstart de iPhone. Dit was de activering.
  15. Kopieer met WinSCP het bestand AppSupport naar directory /System/Library/Frameworks/AppSupport.framework/ op de iPhone met octal 0755 (chmod). Reboot je iPhone. Dit is nodig om crashes van de SMS en telefoon apps te voorkomen. Dit bestand overschrijft het origineel op je iPhone.
  16. Gefeliciteerd. Je hebt een geunlockte, werkende 1.1.2 iPhone!
  17. Synchroniseer je iPhone met iTunes.

Laatst gewijzigd door Fresh; 14-11-07 om 20:03. Reden: Opmaak :)
  #118  
Oud 14-11-07, 00:33
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

dus als ik het ggoed begrijp hebben michael, fresh en mwagenta alle 3 nogsteeds geen unlockede werkende 1.1.2?
overigens fresh volgens mij zit die source wel op de bigbear repo
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #119  
Oud 14-11-07, 00:34
christiaan1985 christiaan1985 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

En als ik het goed begrijp is deze guide alleen voor Windows pc's?
  #120  
Oud 14-11-07, 00:41
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Hij werkt bij mij nu eindelijk wel, ook geunlocked, maar ik heb dat destijds met de IPSF methode gedaan, en het loonde zich dus wel.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 2G iPhone jailbreak & unlock eddieka Jailbreak 0 07-07-10 16:27
iPhone 1e gen.: Iphone 2g Us (unlock & jailbreak) klontje Unlock 45 10-05-10 22:24
iPhone Unlock & Jailbreak Bennoo Archief 3 24-03-08 17:49
(Updated) Ultimate guide to unlock virgin iPhone 1.1.1 AllStar Unlock [archief] 12 27-10-07 16:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:07.