iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   VERZAMEL: Het grote "Het is mij gelukt!" topic :) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/2351-verzamel-grote-gelukt-topic.html)

hjoels 29-12-07 22:52

@geodriekhoek.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen voor die 10 Fleuri's??

Harold++

geodriehoek 31-12-07 11:03

Een kennis van mij had een SIM-writer voor mij te leen en bij de lokale AstraSat kon ik nog een Silvercard krijgen voor 10 euro. Binnen een half uur kon ik bellen/sms'en etc.

Mocht je niet aan een Silvercard kunnen komen - volgens mij moet een Goldcard ook werken. Funcards is een no-go!

Marcski 31-12-07 12:56

Sinds gistermiddag heb ik ook een dmv supersim werkende 1.1.2 OTB :) :)

Michael, nogmaals ontzettend bedankt voor je hulp!!!

Michael 31-12-07 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marcski (Bericht 33688)
Sinds gistermiddag heb ik ook een dmv supersim werkende 1.1.2 OTB :) :)

Michael, nogmaals ontzettend bedankt voor je hulp!!!

Your welcome en altijd goed om iphones met een nieuwe bootloader werkend en bellend te zien :D

ahvbakel 01-01-08 13:53

2e iPhone met met de nieuwe bootloader gejailbreaked
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 19423)
ja.. ook graag gedaan hoor... :rolleyes:

:pSorry Sjowol... ja natuurlijk ook jouw inbreng ben ik niet vergeten hoor..
Heb met jouw hulp nu ook (gebruikmakend van de Turbosim) een 2e iPhone aan de praat gekregen. :cool::cool:
Ik ga er vanuit dat een upgrade van itunes mij niet meer kan schaden omdat de iPhone nu denkt een AT&T sim te herbergen toch?
Was wel een duur geintje moest er 120 eurie voor neertellen.
Maar het is me dat wel waard omdat je op deze manier gewoon je eigen sim met abo kan gebruiken. echte goede oplossing denk ik. Of zie jij nog beren op de weg, die ik over het hoofd zie?
i.i.g. Bedankt voor de tijd die je er ook in gestoken hebt en het wil delen met de community.. :D

nistel 04-01-08 09:17

Ook ik ben ondertussen een van de gelukkigen met een werkende iPhone (1.1.2 week 47) door middel van de TurboSim die 31/12 was binnen gekomen.
Michael, bedankt om mij te challengen voor het jailbraiken, waardoor ik al een paar weken een leuke iTouch had.
Fresh, zeer bedankt voor je grote hulp om het te unlocken mbv de TurboSim. De iPhone doet het geweldig.
Een ieder die een actieve bijdrage levert aan dit forum en de Wiki's: GA DOOR. Jullie maken vele mensen zeer gelukkig.

GoldieLox 04-01-08 18:27

Ik heb sinds anderhalve week een 8GB iPhone US, week 49, 1.1.2 OOTB.
Onder Mac OS X jailbroken en activated met behulp van deze HOWTO:
[1.1.2 OTB] Downgrade/Activate/Jailbreak MADE EASY (For Newbies) - Hackint0sh
Het is de meest heldere en foutloze HOWTO die ik ben tegengekomen.
Enige dat ik eraan zou toevoegen is extra duidelijk stipuleren dat je nooit INdepence en iTunes tegelijk open moet hebben. Niet dat je hem daar mee brickt, maar je krijgt wel onverwachte resultaten.
Ermee bellen kan ik nog niet, want ik heb (nog) geen turbosim/stealthsim oplossing. Ik wacht het even af, wellicht dat er binnen niet al te lange tijd een unlock voor de 1.1.2 OOTB versies komt. Ze zijn "ermee bezig"... :)
Ik houd liever die 100,- of zo euro voor een simoplossing in de pocket.
Kortom, "Het is mij gelukt!" :)
(Oh, en niet 1x, maar gelijk een keer of 4 achter elkaar :) Nadat de mijne was gelukt, moest ik gelijk die van de bezitters om mij heen ook doen. )

BorNL 07-01-08 12:08

thnx goldielox!
aan de hand van jouw link is het mij gelukt om mijn iphone (1.1.2 ootb) te jailbreaken. Nu nog even wachten op mijn ultrasim via meytoch en dan kan ik hopelijk ook bellen :)

stereopanda 07-01-08 13:40

Het is mij ook gelukt!
ook door middel van de makkelijkste handleiding die er te vinden valt op hacintosh!
Daarna nog 2 iphones gedaan, helemaal toppie!

... nu alleen nog bellen :(

BorNL 07-01-08 14:04

het viel mij met die handleiding wel ontzettend mee...
via deze site zag ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer, terwijl ik daar via een kleine stappenplan mijn telefoon makkelijk kon jailbreaken.
Ik vraag me alleen af wat ik straks nog extra moet doen om te kunnen bellen.

roelofk 07-01-08 15:21

Mij is het een paar dagen terug ook gelukt met de supersim methode, ik ben zooooo blij:)

http://blog.kidlazy.nl

ETphone 07-01-08 22:44

Lang leve de iphoneclub blog

Zonder deze blog zou ik mijn iPhone 1.1.2 OTB niet aan de praat hebben kunnen krijgen.

Alle stappen heb ik kant & klaar van deze site gehaald (nog geen Cyberduck voor mij, iets te high tech, maar AH take away Apps).

Ik heb de volgende stappen doorlopen.

1) iPhone ipsw bestand 1.1.1 gedownload
2) Met iNdependence de iPhone in DFU mode gebracht (Volgens de handleiding van iNdepence moet je eerste helemaal terug downgraden naar 1.0.2. Een lid van deze site schreef al naar me waarom ik niet gelijk naar 1.1.1 ging. Geen gekke suggestie. Ik heb de instructies van iNdependence laten varen en ben direct naar 1.1.1 gegaan. Fluitje van een cent. Ik kon iNdependence daarna niet meer gebruiken (moest elke keer downgraden naar 1.0.2, de groeten)
3) Met iTunes 1.1.1 ipsw bestand op de iPhone gezet
4) 1.1.1 gejailbreaked met de stappen beschreven op deze blog
5) Stealth sim besteld bij Hellas
6) Installer App op de iPhone gezet
7) Oktoprep geinstalleerd
8) iPhone geupdate via iTunes naar 1.1.2
9) 1.1.2 gejailbreaked met stappen beschreven hier op de blog
10) iWorld op de iPhone gezet en nog wat andere handige Apps en sources om de iPhone naar NL te converteren.
11) Stealth sim met Vodafone sim in de iPhone gezet (uiteindelijk gelukt met een ovale chip op de sim, de vierkante chip werkte bij mij niet)
12) iPhone rules.

Moderaters en alle anderen die de wir war aan informatie en hun bevindingen over de iPhone inzichtelijk hebben gemaakt ontzettend bedankt voor jullie inzet op deze fantastische site. Pass the word.

ETphoneshome

FrankP 09-01-08 16:15

Ik heb nu sinds 2 weken een Iphone, gezellig tijdens de kerst in Amerika gekocht.
Helaas was het een OTB 1.1.2 BL 4.6.

Via de wiki heb ik hem meteen kunnen Jailbreaken en dat ging vrij makkelijk. Wel even wat werk...ben er denk ik een kleine 1,5 uur mee bezig geweest.
Bellen werkt nog niet, wacht nog heel even af wat er met de software-unlock gaat gebeuren en anders doe ik mee met de Ultrasim inkoopactie :)

macbookfreak 10-01-08 23:17

Hierbij wou ik ook even melden dat het mij na een avond pielen eindelijk gelukt is !
1.1.1 > 1.1.2 + Ultra Sim
Ook wil ik nogmaals Micheal bedanken voor de super inkoop actie !


Iphone 8 GB 1.1.2 OTB !

darkmanx 14-01-08 20:01

JONGENS !!
Het is in 1X gelukt !!
Ben er plus minus twee (misschien twee en half) uur mee bezig geweest, en alles ging gewoon goed !
Ik was af en toe effe in spanning omg haha, maar het is gelukt jongens!!

Iedereen heel erg bedankt voor alles en zo een duidelijke guide heb ik nog niet meegemaakt !

Ik zit nu op versie 1.1.2 ! (was een 1.1.1.)

ControlSje 14-01-08 20:18

Het is mij uiteindelijk gelukt. :D De eerste TurboSIM die ik had was defect na het aanschaffen van een nieuwe TurboSIM is het mij in 1 keer gelukt.

Ik wil bij deze iedereen bedanken die me van goede raad hebben voorzien.

darkmanx 14-01-08 21:35

BTW : Hoe weet je precies of je al klaar bent en helemaal niks meer hoeft te doen ?
-bellen doet het...dus

bytedust 21-01-08 21:18

het heeft me enige moeite gekost. ondervond wat problemen bij de fase 1.1.1 > Anysim 1.2.1u gaf de error dat hij niet kon unlocken. Toch doorgegaan met de tutorial en nu werkt het tip top! Enorm bedankt mensen voor alle moeite!! :D

dylotic 21-01-08 21:37

Jawel, mij is het ook al enige tijd geleden gelukt. OTB 1.1.2 en is 1.1.2 met TurboSim.
Ging allemaal erg goed. Enige vreemde was dat ik na downgraden naar
1.1.1 hem niet gejailbraiked kreeg. Heb ik hem nogmaal terug gebracht naar 1.1.2 en
weer naar 1.1.1 en toen jailbreakte hij wel.. Hierna verliep alles als een zonnetje!

Inmiddels al 4 schermen applicaties erop :)

Gianni 22-01-08 12:25

Heb er al een paar met OTB 1.1.2 unlocked en aan de praat gekregen met xSim.

Greetz Gianni

nikoc 23-01-08 08:19

IPhone: 8 Gb US
OTB: firmware 1.1.2, BL 4.6
Succesvol gedowngrade naar 1.1.1, jailbroken, activated, re-upgrade naar 1.1.2, jailbroken en activated met eigen Proximus (België) simkaart (waarvan ik de pincode had uitgeschakeld met een ander gsm-toestel) en daarbij iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone Using Windows als handleiding gebruikt.

Vervolgens een stealthsim besteld in de VS (iPhoneConsultants Home) waarop ik een weekje heb moeten wachten, simkaart geknipt (StealthSIM.com - Official site of StealthSIM), iWorld geïnstalleerd via de Installer en vervolgens België geselecteerd et voila, een perfect werkende iPhone (ook edge doet het).

(en te koop voor maar 1000 € :P )

Teddy81 23-01-08 08:34

Inmiddels hebben ik en mijn broertje 6 iPhones succesvol ge-unlocked. Allemaal via de Hackint0sh en iClarified manier, softwarematig en door middel van het schrijven van een nieuwe silversim (TMobile).
Nu is het wachten op de volgende lading waar eindelijk mijn iPhone bij zit. Binnenkort ga ik de hardware unlock om terug te brengen naar bootloader 3.9 gebruiken omdat ik op KPN zit, beetje spannend, maar zie geen reden waarom het niet zou moeten kunnen. ;)

Gr.

gvde 24-01-08 18:05

vandaag is eindelijk mijn Iphone aangekomen. Werd verzonden op 22 december en kwam vandaag dus pas aan bij mij. Lag al sinds 28 januari in België :-(

Meteen dus aan de slag gegaan om te jailbreaken en unlocken. Ging redelijk vlot, op een klein probleempje. Ik had net hetzelfde probleem als op iclarified staat beschreven.

-------------------------------------------------------------
Step Twenty One
Press the AppSnapp url. This will open Safari and take you to jailbreakme.com
http://www.iclarified.com/images/tut.../1932/1932.png

Step Twenty Two
Scroll down to the bottom of the page and press Install AppSnapp.
http://www.iclarified.com/images/tut.../1933/1933.png

http://www.iclarified.com/images/tut.../1934/1934.png


Phone will return to activation screen, but don't panic, just wait. iPhone should automaticly restart after almost a minute. When the phone starts again, it should no longer say Slide to emergency, but rather Slide to Unlock. This means it was successfull!

I've had a few reports of the emergency slider not changing to the unlock slider. The best suggestion so far has been to keep the iPhone connected to the computer and make sure its detected in iTunes. Otherwise it seems to work if you retry installing AppSnapp till it works. Don't know what the issue is exactly (maybe a server load issue) but if it doesn't work immediately then try again.
-------------------------------------------------------------

Echter dan Itunes opgestart en ervoor gezorgd dat Itunes verbonden was met de iphone en hem herkende en dan lukte het dus wel.

Daarna iworld geinstalleerd en op Belgium geplaatst.

Vervolgens de sim erin gestoken die ik reeds twee weken geleden had bijgeknipt en dunner gemaakt met schuurpapier. en uiteraard ook de "turbosim-achtige" chip van bij DEEL 1 van de inkoopactie.

En meteen na enkele seconden mijn opertor (BASE) en ineens geprobeerd om te bellen.

bzoei 24-01-08 21:09

Mij is het ook gelukt :) 1.1.2 OTB week 45 (dacht ik, of 47). In Amerika nog geactiveerd en jailbroken. In NL een EasyiSim besteld bij RobinL, paar dagen geleden ontvangen en dmv iWorld ook succesvol unlocked. Volledig bruikbare iPhone dus :) Zeer tevreden mee.

Guest-20180415213811 28-01-08 19:55

Ik had via Gsmtrack.nl een iPhone gekocht in november met 1.1.1 firmware.
Vandaag via

cre.ations.net - Blog entry: iPhone 1.1.3 jailbreak released

geupgrade naar 1.1.3. Op een Mac volgens de 1.1.3 packagemaker en de rest van de gids.
Geen enkel probleem. Heel relaxt! :)

dsimons 03-02-08 09:13

Yes!!!!!!!!!
 
Ik ben dankzij deze zeer duidelijke handleiding van 1.1.1 naar 1.1.2 gegaan.

Is allemaal zeer makkelijk te doen, zorg wel dat je een goede Wi-Fi verbinding hebt anders duurt het wat langer. Ik moest de heletijd van boven naar onder rennen omdat boven mijn Wi-Fi niet al te best wordt opgevangen door de iphone.

Het heeft me al met al 2.15 uur gekost maar nu loppt hetw eer als een zonnetje.

Zo, nu een ff die taalbestanden gaan zoeken om de hele swik weer in het NL te krijgen. Dat moet zeker lukken met dit geweldige forum !!!!!!!

Gr Dave

ButcherJF 03-02-08 09:25

Steek um in de buutze
 
Dankzij dit forum van 1.1.2 (al eerder van 1.1.1) naar 1.1.3 gegaan met DEV-3. Andere update met Nate ging de mist in, en daarna ikzelf eveneens. Maar ook dat werd dankzij (persoonlijke) hulp hier opgelost. Klasse van alle gebruikers, mods, guru's en, niet te vergeten, de repo-lui. Compliment, steek um in de buutze!

O.G. 03-02-08 23:43

O ja, ik heb deze week nog een iPhone 1.1.2 OTB (bl 4.6) hardware unlocked.

Best leuk

Common.Sense 04-02-08 00:46

Naar 1.1.3 zonder problemen in half uurtje tijd en met behoud van settings en history.

drhaze 18-02-08 13:04

had een iphone gekocht met turbosim en 1.0.2
na een week kreeg ik de foutmelding dat de sim niet geactiveerd was
na zonder informatie op te zoeken op internet begonnen te prullen
uiteindelijk na een aantal uren zat ik met een iphone die locked was met 1.0.2
dan unlocked met i.simlock.no (denk ik toch dat dat site was)
geupdate naar 1.1.3 met itunes en dan ZiPhone laten lopen en alles werkte prima zonder turbosim
it totaal toch van 19 uur tot 3 uur 's nachts aan bezig geweest

was nooit gelukt zonder dit forum
heel erg bedankt voor alle hulp!

yingie 18-02-08 18:25

Ook eindelijk naar 1.1.3
 
Okee, ik kreeg de iPhone in oktober binnen vanuit de VS. Een mooie 1.1.1 OTB maar met jailbreaken, activeren en unlocken ging toch iets mis, want ik kreeg de befaamde 'geen IMEI, geen ICCD, geen Wi-Fi'-brick. Met behulp van AtQuest van dit mooie forum uiteindelijk werkend gekregen op FW 1.0.2.

De afgelopen maanden ben ik lekker op 1.0.2 blijven zitten, maar ja... het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Moed verzamelen en de forums in de gaten houden. Vandaar dat ik dus vandaag mijn baseband heb gewist in ZiPhone, mijn iPhone in iTunes heb ge-update naar 1.1.3 en vervolgens 'jailbreaken', 'activeren' en 'unlocken' in ZiPhone 2.4 --> duurde met ZiPhone gewoon 3 minuten en klaar was Kees: een prachtige iPhone met 1.1.3!:)

Hulde aan Zibri, de Dev Teams (allemaal, haha) en de mensen van dit forum!

Charles Nasi 26-02-08 23:17

Mij is het ook gelukt! Vandaag mijn iPhone in ontvangst mogen nemen! Met plezier uit de doos gepakt, MacBook geboot, ZiPhone gedownload, Iphone aangekoppeld. iPhone naar 1.1.3 geupdatet, en aan het knallen!

SUPER VET APPARAATJE!

iMario 12-05-08 22:25

hihi me allereerste iPhone heb ik laten unlocken door Meyotch:D
durfde het zelf nog niet aan en wou erniet mee omknoeien.
nu kan ik het zelf en ist binnen een paar minuten zo geregeld:p

Jipkrens1 12-05-08 22:59

Mij is het gelukt! .
Heb nu al 4 amerikaanse unlocked via de mac:
- iLiberty+ gedownload
- Via iTunes herstelt naar 1.1.4
- iLiberty aanzetten, en binnen 5 min is het klaar!
Werken allemaal perect! Mede dankzij deze site.
Echt super handleidingen, bedankt daarvoor


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.