iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   VERZAMEL: Het grote "Het is mij gelukt!" topic :) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/2351-verzamel-grote-gelukt-topic.html)

iCulture 15-11-07 02:18

VERZAMEL: Het grote "Het is mij gelukt!" topic :)
 
In dit topic mag je laten weten dat je je iPhone succesvol hebt geunlockt :p
Laat even weten welke methode je hebt gebruikt, op welke firmware je nu zit en (als je het gemeten hebt) hoe lang je er bezig mee bent geweest.

Wat willen we niet zien in dit topic:
  • Geen vragen!
  • Geen problemen!
  • Geen chat!
Kortom: alleen succesverhalen waarin je kort vertelt welke methode je hebt gebruikt, hoeveel moeite het kostte en dat je nu erg blij bent en vooral ... onze zeer gewaardeerde handleidingenschrijvers zeer dankbaar bent! :cool: :D

(met dank aan Fresh voor het idee)

Fresh 15-11-07 02:20

En bedankjes zijn altijd welkom! :):)

Michael 15-11-07 06:54

Geinig en eh bedankt Fresh voor het idee. Ik heb een succesvolle hardware unlock gedaan dat was met 1.0.1 (lijkt alweer lang geleden) Daarna een succesvolle software unlock met 1.0.2 en dat geldt ook voor 1.1.1. En sinds eergisteren een succesvolle unlock van 1.1.2 (Samen met Fresh en de rest een dagje zitten zweten) :D

stephenvis 15-11-07 08:32

Ik heb een week geleden precies mijn iPhone OTB met DFU mode naar 1.1.1 gekregen en daarna succesfol unlocked met jailbreakme.com :D

Fresh 15-11-07 10:02

Success stories

Eindelijk een iPhone. 1.0.2 unlocken.
Op 13 oktober 2007 ben ik als echte n00b met mijn gloedjenieuwe iPhone aan de slag gegaan om 1.0.2 te unlocken. Op die dag heb ik (ook) 1 van de vele welbekende "help me!" posts geplaatst, het was mijn eerste post op het iphoneclub.nl forum:
https://forum.iculture.nl/iphon....html#post6620
Freek heeft me prompt daarop prima geholpen en binnen no-time had ik 1.0.2 succesvol geunlockt.

1.1.1 komt uit en wordt gehackt.
Ongeveer een week later komt 1.1.1 uit. Nee, hè, die wil ik ook! Er was al gauw een 1.1.1 unlock beschikbaar voor nieuwe - out of the box - iPhones. Gelukkig kon ik daarmee al snel aan de slag voor iemand uit mijn vriendenkring. Dat ging heel succesvol met de zogenaamde "old skool" methode (touchfree, winscp, putty, iasign e.d.).

Dit kon ik niet over me heen laten gaan; ik op 1.0.2 en een vriend op 1.1.1!
Het bleek ook nog eens dat een geunlockte 1.0.2 iPhone gevirginized moet worden alvorens je naar 1.1.1 kunt overstappen en aan een virginize methode werd toen nog gewerkt.
De eerste handmatige virginize methode kwam al gauw, en Sjowol heeft hem vrijwel meteen in het Nederlands vertaald.
Vooruit, de stoute schoenen aan; doen die virginize! Ik ben heel voorzichtig door het wazige proces met veel Unix commando's en veel foutmeldingen heen gelopen. Aan het eind van het vele werk leek er niets met m'n iPhone gebeurd te zijn! Uiteindelijk had ik een bizarre iPhone met de baseband van 1.1.1 en de software van 1.0.2.
https://forum.iculture.nl/iphon....html#post8749

Op 23 oktober (een dag later) ging er een lichtje bij me branden.
Als ik met een 1.0.2 iPhone kan bellen met de baseband van 1.1.1, dan kan ik toch gewoon updaten naar 1.1.1? Ik hoef alleen maar te jailbreaken en te activeren? Het bleek zo te zijn, ik zat al gauw op 1.1.1. De virginize was dus toch gelukt! En hee, de Postbank sms-jes werken!
https://forum.iculture.nl/iphon....html#post8970

De iPhone komt naar Europa. Nieuwe uitdagingen.
Met de naderende introductie van de iPhone op 9 november 2007 in Duitsland en de UK kon een nieuwe firmware niet uitblijven. Apple komt inderdaad met 1.1.2. Naast alle welkome bugfixes heeft Apple de TIFF exploit ook maar gefixt, waarmee we onze 1.1.1 zo fijn hadden kunnen hacken. Voorlopig geen uitzicht op een 1.1.2 hack, dus? In de media werd het al gauw aangekondigd: 1.1.2 puts the iPhone back in jail!
Europese iPhone krijgt firmware 1.1.2, jailbreak werkt niet meer » Nieuws » iPhoneclub.nl

Het bleek allemaal anders, want al op 9 november 2007, de dag van de introductie van de iPhone in Duitsland en de UK, kwam het eerste nieuws dat een 1.1.2 jailbreak al gelukt zou zijn.
Jailbreak firmware 1.1.2 al gelukt » Nieuws » iPhoneclub.nl
Op 10 en 11 november volgden de meldingen van het Dev team / Elite team dat een SIM unlock ook gelukt was.
1.1.2 SecPack gevonden, baseband opnieuw flashen mogelijk » Nieuws » iPhoneclub.nl
Op 13 november staat de eerste ultieme 1.1.2 unlock guide van Hackint0sh online.
[ULTIMATE GUIDE] Going from iPhone v1.1.1 to v1.1.2 / Unlocked & Fully working - Hackint0sh
Op het iPhoneclub.nl forum wordt diezelfde guide ook aangekondigd als “ultiem”.
https://forum.iculture.nl/iphon...nd-unlock.html

De eerste 1.1.2 unlock op iPhoneclub.nl.
Het is dinsdag 13 november.
Ik zie op het forum dat Michael met de ultieme Hackint0sh 1.1.2 guide aan het ploeteren is, en we moedigen hem aan.

Leon meldt als eerste - out of the blue -dat hij 1.1.2 succesvol heeft geunlockt.
https://forum.iculture.nl/iphon...html#post15172

Leon heeft bovendien een truuk om de de crashende telefoon en sms app te fixen in 1.1.2. Dat was het antwoord op mijn laatste uitstaande vraag, want wat heb je immers aan een crashende GSM?
Tijd voor mij dus om ook aan de slag te gaan!

Ploeteren en puzzelen met 1.1.2. Werkt anySIM 1.2 voor firmware 1.1.2?
De ultieme guide van Hackint0sh blijkt dit keer niet zo ultiem, hij werkt niet!
AnySIM draait helemaal niet onder 1.1.2, hoe kan Leon zijn 1.1.2 hebben gehackt?
Leon blijkt in het verleden met het betaalde IPSF geunlockt te hebben, die maakt anySIM in 1.1.2 overbodig. Maar het moet gezegd worden, hij was de eerste 1.1.2 unlocker op iPhoneclub.nl!

Er volgen een aantal spannende uren.
De jailbreak van 1.1.2 lukt Michael en mij al gauw en ook het activeren lukt op een simpele manier.
AnySIM 1.2, die speciaal voor de 1.1.2 baseband unlock bedoeld is, crasht vreemd genoeg steeds in 1.1.2.
Na zo’n crash zit er niets anders op de weer te restoren en van voor af aan te beginnen.
Michael ontdekt dat je de baseband van 1.1.2 wel kunt unlocken in 1.0.2 en 1.1.1. Bizar!
We komen samen tot de conclusie dat we de “bits and pieces” in de juiste volgorde moeten zetten om 1.1.2 succesvol te unlocken.
https://forum.iculture.nl/iphon...html#post15274

Na veel opschrijven, doorstrepen en weer opnieuw beginnen vallen alle puzzelstukjes netjes in elkaar. Het is ons gelukt!
https://forum.iculture.nl/iphon...html#post15324
https://forum.iculture.nl/iphon...html#post15332

Nog meer succesvolle 1.1.2 unlocks.
Dat trekt de aandacht! Nu willen de anderen ook!
Dat vraagt om een guide.
https://forum.iculture.nl/iphon...html#post15449

Sjowol en Jimmy_Boy lukt het al snel om 1.1.2 te unlocken en ze helpen me om de sumiere guide uit te breiden.
Onze iPhoneclub guide werkt definitief!
https://forum.iculture.nl/iphon...html#post15487
https://forum.iculture.nl/iphon...html#post15489

De 1.1.2 unlock wiki voor Windows.
Het is nu 15 november en er is nu een mooie wiki dankzij iPhoneclub en Sjowol. Sjowol heeft de 1.1.2 unlock guide in de wiki verfijnd en bovendien verhelderende afbeeldingen toegevoegd.
https://forum.iculture.nl/wiki/...2-windows.html

Het waren spannende ervaringen tot nu toe met de iPhone; het blijft zweten.
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp, tweaks en tips in de afgelopen periode.
Op naar de volgende uitdaging!

Iedereen succes gewenst met unlocken!

Groet,
Fresh

Thirteen 15-11-07 11:24

Ik heb m'n iPhone nu een week of 2-3 en bevalt heeeel goed!!
Toen ik wist dat ik 'm ging aanschaffen heb ik gelijk op dit forum veel gezocht naar een goede methode om te unlocken en iDemocracy leek mij een hele goede oplossing (voor m'n bestelde 1.1.1)

Zodoende ben ik de dag dat ik 'm kreeg gelijk aan de slag gegaan, wel eerst iDemocracy nogmaals droog geoefend, omdat ik mijzelf toch niet zo vertrouw, maar alles is helemaal goed gegaan. Ik denk dat ik uiteindelijk niet meer dan 1 a 1.5 uur ermee bezig geweest. Bij mij deed youtube het niet gelijk en durfde niet zo goed gelijk bestanden te gaan vervangen. maar na een week gebruik te maken zonder youtube toch maar die 3 bestandjes vervangen dmv winscp en youtube werkte ook vlekkeloos!!
Ohja m'n nummerweergave deed het uiteraard ook nog niet en dat had ik ook pas 2 dagen later opgelost mede dmv winscp

Tijdens het updaten heb ik af en toe wat gepost op dit forum en Sjowol en Fresh, hebben erg goed geholpen wanneer ik twijfelde! DANK daarvoor!!!!

Groet
Thirteen

Tjeu 15-11-07 13:30

Ik heb m'n iPhone nu 2 weken, prachtapparaat, vooral met theme iCarus..

OTB 1.1.1
Unlocked via jailbreakme.com , dus zonder computer.
Gefixt in half uurtje.
Alles werkt! (behalve kan ik in het prgm Services SSH niet afzetten, het staat er niet bij)

vanprooijen 15-11-07 16:07

Het is gelukt!!
 
Aan de hand van de guide is het me (na 2 dagen) gelukt om 1.1.2 te unlocken en te updaten! Alles werkt naar behoren..

Placemaster 15-11-07 20:14

Ik heb de iPhone nu 1,5 maand in bezit. Kreeg hem met software versie 1.02. Deze met behulp van de guide op Hacktheiphone unlocked. Dit ging niet geheel zonder problemen. Ik kreeg namelijk de eerste stap niet voorelkaar. Apcay werkte niet, kreeg geen verbinsing met de telefoon. Na een tijdje werkte het ineens wel. Daarna was de unlock snel klaar. Vorige week de upgrade naar 1.1.1 gedaan. Wilde graag de voicemail sms van kpn ontvangen (dit bleek uiteindelijk nog niet te werken grrrrrrrr,). De upgrade verliep bijzonder gesmeerd.

Vandaag de stap naar 1.1.2 gemaakt. Verschillende problemen tegengekomen o.a. dat windows.bat het niet deed. Daarna 1.1.1 weer teruggezet en de hele zooi opnieuw gedaan. Daarna deed Anysim het niet meer. Gewoon doorgegaan en het werkte. Nu zeer tevreden met 1.1.2. Ook de voicemail sms van KPN werkt. Perfect.
Jongens allemaal bedankt voor de hulp.

pascalletje 15-11-07 20:46

Ik heb de mijne nu 3 weken, was een 1.1.1. Ik heb in het begin al veel moeite gehad om hem te activeren/unlocken omdat er toen een weekend lang wat servers uitlagen om te jailbreaken. Uiteindelijk toch gelukt. Afgelopen week het project naar 1.1.2 gestart, en na veel virginizen nu uiteindelijk ook 1.1.2 erop staan en erg tevreden!!!
Hulde aan alle mensen die dit mogelijk maken, en de mooie guides schrijven!

Willempieee 16-11-07 12:32

Ik had een leuke unlockte 1.0.2. iPhone..
Deze heeft iemand (uit goede bedoeling) voor me geupdate en op dat moment had ik geen toegang meer tot mijn iPhone.
Na veel stoeien en hulp op het forum (credits naar Destiny, Soemy en Badside) is het me dan eindelijk gelukt.

Ik heb weer een geunlockte iPhone met 1.0.2. en ben heel veel kennis rijker!

Thanks guys! (Y)

zonoskar 17-11-07 02:06

Ik heb de mijne ook naar 1.1.2 weten te updaten en unlocken volgens de windows guide. Super!

Jimmy_Boy 17-11-07 02:40

ik heb mn iphone 2 weken geleden gekocht. OTB 1.1.1
Na 1,5 week nog steeds problemen gehad met anysim. Een dagje op msn met sjowol en fresh was het nog niet gelukt, fresh kwam met idee om de volgende dag te virginize. De dag erop had fresh zijn iphone werkend op 1.1.2.
Om middernacht zijn sjowol en ik begonnen met upgraden naar firmware 1.1.2 met de handleiding en assistentie van fresh. Ik had mijn iphone ongeveer 2 uur later werkend en al.

Ik wil fresh en sjowol erg bedanken. zonder hun zat ik nog met een niet bellend tel. en was ik 50 euro armer om het door een persoon te laten regelen.

Thnx guys en iphoneclub ofcourse !

Dien 17-11-07 03:02

Volgens de windows guide weten te upgraden naar firmware 1.1.2

SUPER goed werk jongens!!:D:D

paulvoncken 17-11-07 11:34

JAJA eindelijk na lang te hebben moeten wachten.. mijn eigen iphone.. unlock gedaan met deze methode.. echt een eitje.. alles werkt :) synchroniseren deed ie ook meteen.. het enige puntje waar ik nog iets voor wil vinden is het engels t9 woordenboek.. die zorgt wel vaker voor frustratie ;)

Een trotse Iphone bezitter.. en petje af voor degene die dat allemaal zo mooi kunnen programeren :cool:

sjowol 17-11-07 12:50

pff dat wordt een lang verhaal (niet zolang als dat van fresh maar die verveelde zich weer zeker (is iedereen al unlocked?? ;-))

ik heb half september mijn 1e iPhone gekocht, een 4gig in amerika de dag na de prijsdaling, toen was anysim nog niet uit en zaten we met zijn alen op ipsf te wachtten, eke dag was er weer nieuws dat de unlock snel zou komen, filmpjes op endgadget etc. maar in die tijd had ik in iedr geval de tijd om goed te jailbreaken enzo.. ja en toen kwam het! de unlock, ipsf begon te leveren en 3 uur later stonden de eerste guides op het net... ik heb me eerst 3 dagen ingelezen!!! (ja kinders IN-LE-ZEN, noit wat doen zonder het te begrijpen!!) en heb het toen (volgens de in mijn guide- oldskool methode) gedaan.
dit ging allemaal goed en was in een paar uurtjes gefixt! :D
maar ten kwam het gelazer, mijn vriendin kreeg een nieuwe baan en omdat ze zo leuk op mijn iphone woordspelletjes kon spelen in bed (vrouwen??!!!) wou ze er toch stiekem ook wel een (daarvoor was het nergens voor nodig en zonde va het geld) maar een 8gig ging haar wat ver.. dus tsja toen heb ik me maar "opgeofferd"en haar mijn 4gig gegeven en zelf een 8gig gekocht (BTW dit speelt allemaal in de vs, waar het makkelijk is een iphone te kopen)
dus toen die 8 gig unlocken, inmiddels was anysim er dus dat was mooi, alles gedaan en leek goed te gaan maar ik kon niet bellen, was supervaag want er stond wel at&t in het scherm (waar mijn orange pre-pay kaart in de vs op roamt) maar bellen en gebeld worden lukte niet :( ik kreeg elke keer gelijk de error:"call failed"
dus toen ben ik daar 9 uur (!!!!!) mee in de weer geweest, ik snapter er helemaal niets van. baseband re-flashed, talloze restores, terug naar 1.0.0 en weer naar 1.0.1 en naar 1.0.2 etc. allemaal heel erg naar en was er al bijna van overtuigd dat hij echt stuk was toen mijn vriendin op het briljante idee kwam dat mijn beltegoed op was
en jawel dat was het grote probleem, hoe ongelovelijk stom kan je zijn???
gewoon mijn beltegoed op waardoor ik niet kon bellen (en zat in amerika kon dus ook niet gebeld worden) ook (wist ik toen nog niet) kwamen de provider sms-jes die me waarschuwen dat het geld op is niet door want tsja dat kon de 1.0.2 niet.
al met al wel heel veel geleerd in die 9 uur, bijvoorbeeld om op modmyiphone en hackint0sh te kijken en heel veel te googelen.
maarja toen dus een werkende 1.0.2 en toen kwam 1.1.1 uit, die heb ik gedan met de ultimate guide die ik eerst in het nederlands vertaald had (zie mijn website, ok nu offline maar jimmy bezweerd me dat hij vanavond of morgen er weer is.. MET 1.1.2 update)
en dan denen jullie dat ik hem voor jullie had vertaald? ja tuurlijk, ook... maar wederom geld, eerst alles goed oorlezen, en tsja ik neem het echt goed op als ik het weer opschrijf, dus stiekem voor mij een truuk om te weten wat ik ga doen.
de volgende dag mijn eigen guide gevolgd en screenshots gemaakt en een fijne 1.1.1
toen vorige week samen met jimmyboy onder begeleiding van fresh naar 1.1.2 dat ging helemaal goed (ok ik moest nog een keer terug naar 1.1.1 omdat oktoprep kwijt was maar dast mocht niet deren, al met al nog in een uurtje gedaan en zoals je op de wiki kan zien, weer met screenshots.

dus nu heb ik:
8iPhone US, 8Gig
FW 1.1.2
call in/out (orange prepay)
sms in/out
youtube ja
itunesstore ja
custom ringtones
custom background/icons (summerboard beta)
hidden/sorted icons (customize/xlaunch)

sjowol 17-11-07 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulvoncken (Bericht 16580)
JAJA eindelijk na lang te hebben moeten wachten.. mijn eigen iphone.. unlock gedaan met deze methode.. echt een eitje.. alles werkt :) synchroniseren deed ie ook meteen.. het enige puntje waar ik nog iets voor wil vinden is het engels t9 woordenboek.. die zorgt wel vaker voor frustratie ;)

Een trotse Iphone bezitter.. en petje af voor degene die dat allemaal zo mooi kunnen programeren :cool:

ff kb installeren (kb2 op 1.1.1/1.1.2)
dan krijg je een schuifje in keyboard settings om t9 uit te zetten

Fresh 17-11-07 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 16598)
...allemaal heel erg naar en was er al bijna van overtuigd dat hij echt stuk was toen mijn vriendin op het briljante idee kwam dat mijn beltegoed op was
en jawel dat was het grote probleem, hoe ongelovelijk stom kan je zijn???...

Geinig verhaal, Sjowol.

Vrouwen, heel soms heb je er wat aan. Blijkt...

Hoe kom je er trouwens bij dat ik me verveel? :o:o

Ja, is iedereen nu al unlocked of hoe zit het???? :D:D

sjowol 18-11-07 04:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 16755)
Vrouwen, heel soms heb je er wat aan. Blijkt...

ja maar je moet het ze niet laten weten he?! (zo denkt de mijne nogsteeds dat er iets goed mis was met die iphone :p gewoon ff strooien met wat mooie woorden als seczone, baseband reflashen en bootloader ghehehe)

stef1234 18-11-07 13:20

Bedankt
 
de guide 1.1.2 werkt als een tierelier het enige min puntje

ik had in 1.1.1 services:eek: geinstalleerd dit leverde het probleem op dat ik wel Wi-Fi had na de update 1.1.2 maar geen ssh maar 1 keer terug naar 1.1.1 en geen services geinstalleerd en voila werken:)
al met al toch nog 3 uurtjes zoet geweest


draai nu op 1.1.2. met nederlandse menu,s

goed werk :D:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.