iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Een goed werkende 1.1.1 iPhone krijgen !!! ( MAC ) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/2457-goed-werkende-1-1-1-iphone-krijgen-mac.html)

Destiny 17-11-07 01:15

Een goed werkende 1.1.1 iPhone krijgen !!! ( MAC )
 
Omdat ik nog steeds heel veel vragen krijg over hoe je nou precies een iPhone succesvol 100% werkend krijg met firmware 1.1.1, post ik hier even een simple tutorial. SLUIT om te beginnen iTuneshelper !!:

1 - Het eerst wat je moet doen is de firmware downgraden naar de 1.0.2 firmware. Dit doe je door de iPhone in restore mode te krijgen. Houd 10 sec de Sleep/Home button ingedrukt. Na ongeveer 7 seconde valt de iPhone uit, MAAR laat de knoppen NIET los. Tel gewoon door tot de 10 en laat de Sleep button los, maar houdt de Home button ingedrukt. Connect je iPhone met de kabel aan je mac en start iTunes op. Wacht net zolang tot iTunes je iPhone herkent in de restore mode en laat dan alles los.
Houdt de alt toets ingedrukt en druk op restore. Selecteer nu de originele 1.0.2 firmware ( kun je overal downloaden ) en restore je iPhone. Als de iPhone opnieuw reboot SLUIT je iTunes. Start iNdependence op en hij zal je naar het activatiescherm brengen.

Als je nu al op de 1.0.2 firmware zit, maar de iPhone werkt niet 100%. Dan kun je ook gewoon deze stappen volgen.

2 - Activeer/Jailbreak nu de iPhone met iNdependence en installeer SSH m.b.v. iNdependence. Je hoeft dus helemaal niks te doen met AppTapp/Installer !!

3 - Nu gaan we de baseband downgraden:

iPhone Elite - Forums :: View topic - The Potentially Idiot Proof Guide to downgrading your BB

Hier staat hoe je dat moet doen. Volg gewoon netjes alle stappen
TOT stap 4 !! Dus NIET AnySim gebruiken. Als de terminal niet werk. Zoek effe naar een alternatief voor Putty voor windows. Effe googlen dus.

4 - Nu gaan we de iPhone " virginizen ":

Downgrade 1.0.2 baseband OS X iPhone - ModMyiFone - Wiki

Met deze guide kun je hem " virginizen ". Ook voor dit geldt: Als de terminal niet goed werkt. Zoek effe naar een alternatief voor Putty voor windows. Effe googlen dus. HERSTART !! je Iphone als dit allemaal goed is gelukt.

5 - Start nu iNdependence op en maak de iPhone klaar voor de 1.1.1 firmware. Dit doet je bij ' Pre 1.1.1 Upgrade '. Volg deze stappen en UPDATE je iPhone.

6 - Als hij geupdate is, activeer/jailbreak de iPhone dan met iNdependence. en installeer SSH.

7 - Download AnySim 1.1.1 en zet dit in de application map. zet de rechten wel naar 755 of 775 !! anders werkt het niet. Draai nu AnySim en je zult zien dat hij GOED unlockt !

8 - Ga naar AppSnapp en installeer de Installer. OpenSSH hoef je hierna niet meer te installeren, want dit staat er al op. Sonde van je space :p

9 - GEFELICITEERD !! Je hebt nu een goed werkende iPhone !!

Ik heb dit al wel 20 keer gedaan ( met me eigen iPhone en andere ) en het werkt 100% !!
Als je foutmeldingen en dergelijke krijgt gewoon effe posten ;) Ik heb er al zoveel gehad dat ik onderhand wel weet wat de oplossing zijn :p

SUCCES !!

rebellion 17-11-07 19:28

hoi destiny, vreselijk bedankt dat je mij even kunt helpen.. en dat onder het voetballen. Het restoren met itunes van de originele 1.0.2. werkt al niet! ga nu 1.1.1. proberen. Het begint al goed!! laat zo weten. alvast bedankt.

nou dat was m.. 1.1.1. is wel geinstalleerd ? en daar werkt iNdepende niet mee! zucht..

ferrygood 18-11-07 02:53

Hey gast,
Ik heb mijn iphone nog niet lang en heb per ongeluk itunes update gedraaid en heeft dus ook mijn frimware aan gepast. Ik heb aandachtig je tutorial gevolgd maar hij slaat vast op independance. Deze zegt dat ik een : unsupported version of itunes heb. Kan je mij misschien helpen. Nee het is niet slim dat ik deze update heb gedraaid maar kan mijn 1.1.1 versie nog terug krijgen?

Ferry(sad)

Destiny 18-11-07 08:34

Ja tuurlijk kan dit Ferry.

Ik neem aan dat je dan nu iTunes 7.5 hebt ? Verwijder deze en zet er de 4.2.1 op:

Techzine - Download: iTunes 7.4.1 - ICT Nieuws / Community site

Volg dan nog even mijn guide. Gewoon goed lezen en het lukt jouw ook :)

Roep maar als je hulp nodig hebt, maar eerst zelf proberen

rebellion 18-11-07 09:50

nieuwe uitdaging tnx destiny!

ferrygood 18-11-07 12:56

Hoi destiny

Ik heb de oudere versie van itunes heb ik geinstalleerd, daarna heb ik geporbeerd om 1.0.2 firmware te in stalleren. Door dot te doen door de Alt toets in gedrukt te houden.Maar dan zegt itunes The iphone "Iphone" could not be restored an Unknow erro has ocurred(1).
Is 1.0.2 firmware is nu niet geistalleerd dus kan ook de volgende stappen niet gaan ondernemen..Feedback please

:confused:

ferrygood 18-11-07 13:11

Destiny,

Ik ben er nu achter dat 1.1.2 geinstalleerd is wat nu? Help?!!! Ik kan nu wel in de recovery mode dan kan ik een frimeware selecteren, maar welke 1.0.2? Dan krijg ik die error.


Ferry

ferrygood 18-11-07 14:33

Destiny,

Ik kom er niet uit. ik krijg de downgrade (1.0.2.) niet voor elkaar.Er komt een error in beeld" The Iphone " iphone" has ocurred an error (1).

Destiny 18-11-07 16:50

Oei Oei. Ik heb zelf nog geen ervaringen met de 1.1.2 firmware. Je kunt effe zoeken op ModMyiFone.com - iPhone Forums and News of effe in deze forums. Er zijn wel manieren om hem toch terug te krijgen naar een werkende 1.1.1 firmware. En ook manieren om een 1.1.2 firmware goed werkend te krijgen

https://forum.iculture.nl/f14/i...2-1-1-1-a.html

ferrygood 18-11-07 17:02

hoi Destiny

Dank je wel voor de recatie, maar ik krijg hem niet terug een andere versie. ik heb 1.0.2 en 1.1.1 geprobeerd. Baal er echt goed van, nu maar zoeken naar een manier om het " draaiende' te kriijgen op 1.1.2..
als je nog tips hebt zijn ze van harte welkom.

Ferry

Destiny 18-11-07 17:04

Ik ga hem nu ook updaten naar de 1.1.2 firmware. Zal wel posten hoe het werkt !
Heb je hem btw wel in recovery mode proberen te downgraden ?

ferrygood 18-11-07 17:11

Ik heb het in de recovery mode geprobeerd te downgraden..
maar ik heb nu een link gevonden met een video, zou je hier naar willen kijken en mij laten weten of dit beter is en of niet gevaarlijk.

YouTube - New AppSnapp 11/04/07

Destiny 18-11-07 18:01

Je kunt je 1.1.2 firmware downgraden naar de 1.0.2 firmware. Zet hem daarvoor in de recovery mode. Dan kun je downgraden -- > virgin maken met mijn guide ----> en dan eventueel naar de 1.1.1 firmware of 1.1.2 firmware

ferrygood 18-11-07 18:07

Ik ga het proberen naar 1.0.2 te gaan maar ik denk dat ik weer een foutmedling krijg en niet de 1015.Maar heb je nog naar het filmpje gekeken Het ziet er gemakkelijk uit maar werkt het ook denk je op 1.1.2

ferrygood 18-11-07 18:32

Destiny,

bije alle versies van de firmware doet hij het niet,Alleen bij 1.1.2 geeft hij het beginscherm de itunes, Welcome to your new Iphone.

Kan ik dan de instructies volgen op dat filpmje of is dat niet erg wijs met een update van 1.1.2?

Destiny 18-11-07 18:34

dat weet ik niet. Ik ben nu al bijna klaar. Moet alleen nog updaten en activeren/jailbreaken. Zal dalijk wel posten of het werkt. Ik gebruik zelf hier iTunes 7.5 om te downgraden van 1.1.2 naar de 1.0.2

ferrygood 18-11-07 18:54

Hey destiny,
Het is best frustrerend dat ik al de hele dag bezig ben om een downgrade te doen en jij fixt alles in een dagje.:)Maar i tunes gaf een fout melding met de cijfers (1310). Dus het is niet gelukt om naar 1.0.2 tegaan. Dan probeer ik de activeren en te jailbreaken met 1.1.2 draaiende. Ik ga het nog een keer proberen met itunes 7.5

Zoal op dat filmpje, maar ik wacht nog even op je post of het gelukt is.

Gr Ferry

Destiny 18-11-07 19:07

Ik heb ook een tegenslag. Ik kreeg steeds een error 1602 als ik wilde updaten naar de 1.1.2 firmware. En nu doet ie niet veel meer. Ga nu effe opnieuw restoren naar de 1.1.1 firmware en dan effe overnieuw

ferrygood 18-11-07 19:20

Heb nu itunes 7.5 weer geinstalled maar ook dan geeft hij een foutmelding met alle versies dus.. dat is wel balen want ik kan niet eens terug naar 1.1.1 dus ook niet jailbreaken en ook niet iets van simfree draaien.Ben maar weer naar 1.1.2 gegaan en heb nu dat schermpje dat ik alleen emergency calls kan doen..maar misschien wel kan jail bracken zoals in het filmpje... damm wil wel maar durf niet. straks kan ik hem weg flikkerren
.. Ik benieuwd of het jou wel lukt
laat je het weten?
Ferry

Destiny 18-11-07 20:21

Het is mij gelukt. Alles werkt. Ik kon gewoon downgraden naar de 1.0.2 firmware met iTunes 7.5. Wel raar dat jij het niet kan. Maar je zet hem wel in recovery mode he ? Dus dat het beeld zwart is. En heb je geen Windows pc ergens waar je hem met iTunes 7.5 downgrade ? Grote kans dat dat wel werkt ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.