//

1.0.2. virginizen maar heb te hoge baseband?!

1.0.2. virginizen maar heb te hoge baseband?! discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had firmware 1.1.1 en wilde upgraden 1.1.2. Dat lukte maar toen raakte mijn sim geblokkeerd 'invalid sim'. Nu heb ik gedowngrade naar 1.0.2. Dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-11-07, 02:44
aernout aernout is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 35
Exclamation 1.0.2. virginizen maar heb te hoge baseband?!

Ik had firmware 1.1.1 en wilde upgraden 1.1.2. Dat lukte maar toen raakte mijn sim geblokkeerd 'invalid sim'. Nu heb ik gedowngrade naar 1.0.2. Dat werkt maar kan nog niet bellen.

Nu wil ik 1.0.2. virginizen om AnySIM weer uit te kunnen voeren. Op het forum kwam ik deze links tegen:

iPhone Elite - Forums :: View topic - The Potentially Idiot Proof Guide to downgrading your BB
Downgrade 1.0.2 baseband OS X iPhone - ModMyiFone - Wiki

Maar die eerste guide (en dus ook de tweede) kun je alleen uitvoeren met baseband versie 03.14.08_G maar ik heb 04.02.13_G... Hoe zorg ik ervoor dat ik 03.14.08_G krijg?!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-11-07, 02:58
aernout aernout is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 35
Standaard

Sorry, ik had even beter moeten zoeken...
https://forum.iculture.nl/f14/i...2-1-0-2-a.html
  #3  
Oud 24-11-07, 03:52
Richard Richard is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Provincie Zeeland
Berichten: 13
Standaard

Ik had dus precies hetzelfde probleem.
Ik had een probleem met een corrupte Springboard/Summerboard.
Daarna toen een restore van 1.1.1 uitgevoerd.
Omdat ik toch bezig was, dacht ik: laat ik maar gelijk upgraden naar 1.1.2.
Ik heb hiervoor de handleiding gevolhd, maar met het jailbreaken ging er iets mis. Dit resulteerde erin dat de TIFF exploit wel was gefixed, maar mijn iPhone nog steeds niet was gejailbreaked.
Ja... en wat dan...
Na de nodige hoofdbrekers en vooral tijd (in dit geval gemis aan nachtrust), is het me dan toch gelukt.

Ik heb uiteindelijk weer een restore naar 1.1.2 uitgevoerd. Daarna de handleiding weer gevolgd met een restore naar 1.1.1 en inmiddels heb ik weer misbruik kunnen maken van de exploit. Alleen heb ik nu dit keer gebruik gemaakt van de truc uit de handleiding voor de upgrade van 1.0.2 naar 1.1.1 (andere website openen: jailbreak.toc2rta.com en daarna vanaf de PC CARNAVAL.bat draaien ipv de jailbreakme.com website).

Inmiddels heb ik de nieuwste versie van AnySIM 1.2 weer op de iPhone kunnen kopiëren en ik ben nu weer bezig met de upgrade naar 1.1.2.
__________________
Hello, IT. Have you tried turning it off and on again?
  #4  
Oud 24-11-07, 04:07
Richard Richard is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Provincie Zeeland
Berichten: 13
Standaard

Ik loop alleen nu weer even vast net na de update naar 1.1.2 (iPhone wordt automagisch gereboot, terwijl hij dat niet moest doen...).
Maar goed, mijn nachtrust is nu ook wel belangrijk...
  #5  
Oud 24-11-07, 13:04
Richard Richard is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Provincie Zeeland
Berichten: 13
Standaard

Goed... na een goede nachtrust, wat kleine ellende vanmorgen (lekke autoband) en een beetje gepruts met de iPhone, is het dan toch weer allemaal gelukt.
Zonder te hoeven virginizen, heb ik (na enkele restores en de uiteindelijke update) een werkende 1.1.2!
  #6  
Oud 24-11-07, 13:15
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik heb geen zin om het opnieuw op te schrijven, maar geef toe dat hij wat moeilijk te vinden is; de volautomatische baseband downgrader:

https://forum.iculture.nl/f1/ip...html#post18423

Fresh...
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
heb iphone 3G 3.1.3 ge-jailbreakt met blacksnow, maar heb geen 3Gsignaal van t-mobile lutador Odido (T-Mobile) 1 07-03-10 20:00
Heb laten unlocken. Maar heb programma nodig. dubbel-D Archief 2 30-01-10 21:04
3 mailtjes maar heb geen mail RHCPeter iPhone algemeen 24 31-07-08 16:03
Ja heb hem maar nu? KDK Archief 9 22-12-07 23:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:45.