//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij de eerste versie van yellowsn0w deed hij het. Nu ik het geupdate hebt krijg ik het niet meer aan de praat Iemand een idee?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #401  
Oud 02-01-09, 21:48
Fabalaous_F's schermafbeelding
Fabalaous_F Fabalaous_F is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 36
Standaard

Bij de eerste versie van yellowsn0w deed hij het.
Nu ik het geupdate hebt krijg ik het niet meer aan de praat
Iemand een idee?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #402  
Oud 02-01-09, 22:03
Yakuzi Yakuzi is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 43
Standaard

nou ik heb het geprobeerd net met de yellowsnow commando's(-c -r -l). Het is wel belangrijk om met bossprefs te rebooten ipv een gewoon reboot (helemaal uitmaken en aanmaken)

heeft baseband 2.28.00 meer voordelen dan 2.11.00 of is het alleen maar security fixes

Laatst gewijzigd door King1987; 02-01-09 om 22:06. Reden: WEDEROM!!!! Edit knop gebruiken aub
  #403  
Oud 02-01-09, 22:06
Yasin2830 Yasin2830 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België - Antwerpen - Willebroek
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabalaous_F Bekijk bericht
Bij de eerste versie van yellowsn0w deed hij het.
Nu ik het geupdate hebt krijg ik het niet meer aan de praat
Iemand een idee?
Had het ook: reinstall de app (laat sim erin zitten), daarna ga naar instellingen - algemeen - opnieuw instellen endan stel je netwerkinstellingen opnieuw in. Daarna reboot je hem door zo'n 15seconden de power en home button tegelijk te drukken. een opnieuw gestart, wacht een minuutje. Daarna als het niet werkt, zet de sim eruit en steek hem meteen weer in en wacht. Ga vervolgens naar instellingen en schakel vliegmodus voor zo'n 20seconden in. Nu doe je hem weer uit vliegmodus en zal ie zoeken... Bingo.

Kan misschien ook zijn dat je sim met een pincode is. Wees ZEKER dat je geen SIM PINCODE hebt op je simkaart!!
  #404  
Oud 02-01-09, 22:54
Wonto Wonto is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Omg 's-Hertogenbosch
Berichten: 33
Standaard

Net een tweede iPhone geunlocked!! Ging sneller dan die van gister.
- Yellowsn0w geïnstalleerd
- reboot
- sim erin en 5 min wachten
- flight mode aan / uit
- je krijgt een melding over simkaart sim eruit / erin
- commando's in terminal yellowsn0w -c -r -l

Het werkt!!! Mensen heb geduld en wacht na elke stap gewoon 1 a 2 min de tel moet nm het eea initialiseren.

Alles doet het gewoon in iTunes, de Gps, GPRS, 3G

Iedereen bedankt voor de tips!!
__________________
iPhone 32gb White_ Na windows komt zonneschijn: Mac!!!
  #405  
Oud 02-01-09, 23:13
pietpiet50 pietpiet50 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 108
Standaard

gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid: wat gebeurd er als je gaat herstellen met andere firmware of dezelfde. Blijft hij dan ge-unlocked, of moet je weer yellowsnow gebruiken?

Met andere woorden, is deze unlock net zo goed, als een unlock via t-mobile?
  #406  
Oud 02-01-09, 23:14
oldskull oldskull is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Blaricum
Berichten: 8
Standaard

Ik ben net yellowsn0w naar de nieuwe versie geupdated via Cydia en tot mijn verbazing zonder de oude versie weg te gooien en zonder de kaart eruit/erin te doen.... de netwerk instelling gereset gelijk de iPhone opnieuw gestart en dan met SBSettings gereboot en 2 minuten na rebooten wachten en hij doet het weer!!! ook 3G doet gewoon!

iPhone3G
Jailbreaked fw 2.2 baseband 2.28
yellowsn0w 0.94
KPN USim geen-pincode (deze is de belangrijker volgens mij)
Windows Vista
  #407  
Oud 02-01-09, 23:15
mbrouwer mbrouwer is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Bij werkte het eerst ook niet, ben 2 dagen aan het kutten geweest tot ik maar eens aan het browsen gegaan ben. Toen kwam ik iets tegen over het 3G uitzetten. Dat heb ik gedaan (3G en roaming uit), sim eruit en weer erin en NL KPN!!

Daarna 3G weer aan en APN geconfigureerd en nu doet hij het!

Ik kon de 3G tip zo snel niet vinden hier, dus excuses als de tip al gegeven was, beter te vaak dan te weinig!
  #408  
Oud 02-01-09, 23:34
mbrouwer mbrouwer is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua27 Bekijk bericht
Nog iemand dit probleem?
Niet meer sinds ik van mijn simproxy af ben. Toendertijd was het een probleem dat als je geen data verbinding had, het ontvangen van gesprekken etc niet goed ging. De tip toendertijd was om push en TTY aan te zetten.

Bij mij heeft het nooit echt geholpen omdat mijn TurboSim het nooit echt lekker gedaan heeft (ik had eerst een andere weet niet wel merk maar die zat er op geplakt en toen ik hem erafhaalde was hij kapot).
  #409  
Oud 02-01-09, 23:49
wovin wovin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

hele dag al beetje mee bezig geweest, net alle verhalen weer eens gelezen. Deze uit reacties van het blogbericht:

*****************
jeroen zei op 1 januari 2009 om 17:37
Origineel geplaatst door Pieter
Telfort KPN met de 0.9.1 na een minuut opnieuw plaatsen sim en van te voren uitgezette 3G en DATA roaming aan. Werkt alles perfect. Daarna 3G weer aanzetten en draaien maar!!

Knap stuk werk van de mannen. Nou maar hopen dat Apple in de 2.3 update niet alles weer dicht getimmerd hebben!

Pieter

Ook zo gedaan en ja hoor het werkt

***********************

ik dus ook gedaan, 3g uit, dataromaing aan. opnieuw opstarten, minuutje wachten en klaar. nu ineens NL KPN in beeld. Hopen dat het zo blijft nu....

edit: wel vaag is dat nu opeens dataroaming uitstaat maar toch gprs verbinding kan maken. Eerst met yessim moest dataroaming aanstaan. Misschien door unlock dat dat niet meer nodig is?

Laatst gewijzigd door King1987; 02-01-09 om 23:57. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #410  
Oud 03-01-09, 00:14
mbrouwer mbrouwer is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wovin Bekijk bericht
Misschien door unlock dat dat niet meer nodig is?
Klopt en das best wel logisch ook natuurlijk, omdat je voor de unlock waarschijnlijk een AT&T toestel had stond het home network al ingesteld op AT&T (of een ander als hij op een andere gelocked was) nu door de unlock het home network veranderd is, is ook de "hack" om roaming aan te zetten niet meer nodig. Erg positief!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wovin Bekijk bericht
ik dus ook gedaan, 3g uit, dataromaing aan. opnieuw opstarten, minuutje
helaas moet ik nu wel na iedere reboot mijn sim dr uit en in doen... Misschien dat er daar nog een oplossing voor komt (ja ik heb 0.9.4)
  #411  
Oud 03-01-09, 01:03
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Beste mensen,

Het is zo buggy als wat. Dit is geen volwaardige unlock. De ene keer vindt hij een netwerk binnen 5 seconden, de andere keren moet ik 20000 keer weer hetzelfde riedeltje uitvoeren wil ik weer dat hij een netwerk vindt.
Nu ben ik weer al een kwartier bezig om KPN op mijn scherm te krijgen en er gebeurt weer geen hol. Dan weer geen service, dan weer 5 puntjes etc..en as we speak heb ik nog steeds niks op mijn telefoon.

Hele slechte unlock dit. Als ik hun was geweest had ik dit niet eens op de markt gegooid. En ja, ik gebruik 0.9.4 en ja het heeft ook al gewerkt bij mij.

Ben blij dat ik een T-Mobile abo heb, want ik moet er niet aan denken dat ik een Iphone zou hebben aangeschaft voor een derde partij simkaart. Wat een ellende
  #412  
Oud 03-01-09, 01:04
rhett rhett is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kjdekoning Bekijk bericht
Als je terminal erop hebt staan, kijk voor de zekerheid of yellowsn0w draait:

ps -aux|grep yellow

Ik wou deze optie net uitvoeren aan gezien hij het eerst deed naar rebot niet meer?

maar me vraag is nu ik heb het ingetypt bij terminal waar moet ik dan op drukken zie nergens enter ofzo?

Laatst gewijzigd door King1987; 03-01-09 om 01:05. Reden: quote afgemaakt
  #413  
Oud 03-01-09, 01:06
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Code:
ps -aux|grep yellow
Het is "ps aux|grep yellow"
  #414  
Oud 03-01-09, 01:10
rhett rhett is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Code:
ps -aux|grep yellow
Het is "ps aux|grep yellow"
jah oke maar hoe moet ik die uitvoeren bij terminal? er staat nergens enter ofz?
  #415  
Oud 03-01-09, 01:12
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhett Bekijk bericht
jah oke maar hoe moet ik die uitvoeren bij terminal? er staat nergens enter ofz?
Druk op return op het toetsenbord
  #416  
Oud 03-01-09, 01:22
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Beste mensen,

Het is zo buggy als wat. Dit is geen volwaardige unlock. De ene keer vindt hij een netwerk binnen 5 seconden, de andere keren moet ik 20000 keer weer hetzelfde riedeltje uitvoeren wil ik weer dat hij een netwerk vindt.
Nu ben ik weer al een kwartier bezig om KPN op mijn scherm te krijgen en er gebeurt weer geen hol. Dan weer geen service, dan weer 5 puntjes etc..en as we speak heb ik nog steeds niks op mijn telefoon.

Hele slechte unlock dit. Als ik hun was geweest had ik dit niet eens op de markt gegooid. En ja, ik gebruik 0.9.4 en ja het heeft ook al gewerkt bij mij.

Ben blij dat ik een T-Mobile abo heb, want ik moet er niet aan denken dat ik een Iphone zou hebben aangeschaft voor een derde partij simkaart. Wat een ellende
Daarom is het een beta-release

Men heeft zelf gezegd dat ze input nodig hebben van andere gebruikers omdat ze simpelweg niet alle netwerken zelf kunnen uittestten.
En het dev-team kennende zal er echt wel spoedig een stabiele oplossing komen.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #417  
Oud 03-01-09, 01:22
alex_b alex_b is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Overigens is hier de methode beschreven hoe je de baseband kunt updaten naar 02.28.00 als je altijd de pwnagetool hebt gebruikt en niet opnieuw de hele firmware wilt restoren. Werkte bij mij precies zoals beschreven. Je hoeft niet eens opnieuw op te starten: erg cool om te zien!

Ik heb de bestanden via transmit gekopieerd en in de root homedir geplaatst. Daarna via de terminal 'su root', 'cd ~', 'chmod +x ./bbup' en 'sh ./bbup'. Even wachten en voila!

Hieronder de volledige tekst uit de link:

Citaat:
get zSHARE - iPhone_3G_02.28.00_baseband.rar
uncompress it
copy files to your iphone: scp BBUpdaterExtreme ICE2_02.28.00.fls ICE2_02.28.00.eep root@<iPhone IP>:
create the file bbup with this content
__ BEGIN bbup file __
#!/bin/sh

launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

./BBUpdaterExtreme update -f ICE2_02.28.00.fls -e ICE2_02.28.00.eep

launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist
__ END bbup file __


### this must be done in you iphone with terminal.app
with user root, do: sh ./bbup
  #418  
Oud 03-01-09, 01:26
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alex_b Bekijk bericht
Overigens is hier de methode beschreven hoe je de baseband kunt updaten naar 02.28.00 als je altijd de pwnagetool hebt gebruikt en niet opnieuw de hele firmware wilt restoren. Werkte bij mij precies zoals beschreven. Je hoeft niet eens opnieuw op te starten: erg cool om te zien!

Ik heb de bestanden via transmit gekopieerd en in de root homedir geplaatst. Daarna via de terminal 'su root', 'cd ~', 'chmod +x ./bbup' en 'sh ./bbup'. Even wachten en voila!

Hieronder de volledige tekst uit de link:
Wat is je bron ?
Want bij mijn weten is er helemaal geen bbupdaterextreme.

Ik vertrouw dit niet echt en zou toch de voorkeur hebben voor een normale restore van de orginele firmware.
  #419  
Oud 03-01-09, 01:26
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Daarom is het een beta-release

Men heeft zelf gezegd dat ze input nodig hebben van andere gebruikers omdat ze simpelweg niet alle netwerken zelf kunnen uittestten.
Het heeft weinig met een netwerk te maken. Provider is null-null dus dat is het probleem niet. Eenmaal open pakt hij toch alles. Het erin schieten van een script gaat niet echt lekker lijkt me.

Dingen die dus nog moeten gaan werken:

- Simkaart in en uit (ook in 0.9.4)
- Pincode
- Verbindingsproblemen (maar dat kan goed aan de netwerkinstellingen liggen die al in de iphone is opgeslagen van vorige carrier)
- no service and bad simcard issues
- Soms valt ineens mijn simkaart uit. Zegt ie dat er geen simkaart in zit.

Ach ja, zal ook wel goedkomen, maar dit hadden ze beter in een gesloten kring kunnen uitstukken.
  #420  
Oud 03-01-09, 01:38
Questor Questor is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Hmmmz ik ga steeds meer twijvelen of mijn unlock het probleem is of mijn 3G iphone. Wie herkent dit probleem en kan me helpen :

Unlock lijkt te werken na heel wat werk, af en toe na het opnieuw inserten van de sim kaart zie ik NL KPN (Telfort), alleen maar 1 streepje... Uiteindelijk ben ik een keer naar boven gerend en ik kreeg zowaar even 3 streepjes en kon er mee bellen... Maar binnen een minuut klappen de streepjes langzaam weer terug en krijg ik weer searching te staan gevolgd door no service...

Dit toestel heb ik onlangs overgenomen van iemand en krijg nu de zenuwen dat de antenne misschien stuk is... Heeft iemand deze ervaring ook gehad cq iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Telfort Sim (paar maanden oud zonder 3G)
0.9.4 yellowsn0w
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:40.