//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb je geen andere simkaart om te testen?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #421  
Oud 03-01-09, 00:39
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Heb je geen andere simkaart om te testen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #422  
Oud 03-01-09, 00:45
rhett rhett is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Questor Bekijk bericht
Hmmmz ik ga steeds meer twijvelen of mijn unlock het probleem is of mijn 3G iphone. Wie herkent dit probleem en kan me helpen :

Unlock lijkt te werken na heel wat werk, af en toe na het opnieuw inserten van de sim kaart zie ik NL KPN (Telfort), alleen maar 1 streepje... Uiteindelijk ben ik een keer naar boven gerend en ik kreeg zowaar even 3 streepjes en kon er mee bellen... Maar binnen een minuut klappen de streepjes langzaam weer terug en krijg ik weer searching te staan gevolgd door no service...

Dit toestel heb ik onlangs overgenomen van iemand en krijg nu de zenuwen dat de antenne misschien stuk is... Heeft iemand deze ervaring ook gehad cq iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Telfort Sim (paar maanden oud zonder 3G)
0.9.4 yellowsn0w
jah ik heb precies het zelfde probleem met vodafone, maar vanmiddag werkte het wel prima een naar die tijd installerde ik wat via cydia en moets dus me iphone rebooten daar naar werkte het dus niet meer.. help.
  #423  
Oud 03-01-09, 00:46
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Rebooten is vaak het probleem niet. Je telefoon UIT zetten en daarna aanzetten is het probleem. Dan kan je weer van voor af aan beginnen.
  #424  
Oud 03-01-09, 00:49
Questor Questor is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Oke maar jullie zien af en toe ook even het logo en wat strepen en dan valt het ineens vanzelf weg ?
  #425  
Oud 03-01-09, 00:50
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Als ik logo zie, dan is alles goed. Probleem is dat hij na een nieuwe opstart het netwerk niet ziet.
  #426  
Oud 03-01-09, 00:52
Questor Questor is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Nu zojuist weer... met de tool iphoneunlock tool geprobeerd... ik zag zowaar een NL KPN logo met 3 strepen... 20 seconde later geen strepen meer en daarna weer zoeken en dan geen service... Is dit is wat jullie ook herkennen? Ik ben zo bang dat er hardwarematig iets stuk is dus zoek beetje bevestiging dat dit wel kan kloppen
  #427  
Oud 03-01-09, 00:53
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Welke tool?
  #428  
Oud 03-01-09, 00:54
Questor Questor is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Die gunlock.zip waarmee je direct via windows je iphone kunt unlocken
  #429  
Oud 03-01-09, 00:54
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Heb je een link?
  #430  
Oud 03-01-09, 00:56
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Modbreak:
Vanaf nu alleen graag echt nuttige informatie posten omtrent yellowsn0w. Berichten zoals " YES YES YES hij doet het!! " of " Na 2 uur deed hij het eindelijk " hebben totaal geen nut. We begrijpen de blijdschap, maar als iedereen dit post vervuilt dit alleen maar het topic. Het reposten van handelingen om je iPhone werkend te krijgen heeft ook weinig zin, omdat iedereen andere handelingen moet uitvoeren om zijn telefoon werkend te krijgen. Dit heeft ermee te maken dat vrijwel iedereen andere simkaarten gebruikt i.c.m. een iPhone uit een bepaald land

__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #431  
Oud 03-01-09, 00:59
alex_b alex_b is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Wat is je bron ?
Want bij mijn weten is er helemaal geen bbupdaterextreme.

Ik vertrouw dit niet echt en zou toch de voorkeur hebben voor een normale restore van de orginele firmware.
Mijn bron is deze link. Gevonden na googlen op bbupdaterextreme. Hij update de baseband naar de juiste versie en ik kan nu met yellowsnow op vodafone en telfort (KPN), dus lijkt mij betrouwbaar.
  #432  
Oud 03-01-09, 01:00
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

bbupdaterextreme is idd de baseband updater voor de iPhone 3G. Dus het is betrouwbaar.
  #433  
Oud 03-01-09, 01:00
Questor Questor is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Link staat hier in de post... Maar kan iemand me vertellen of het logo zien en dan binnen een minuut verdwijnen van verbinding en logo en terug gaan naar no service, of dat normaal is... Nogmaals ik heb 1x kunnen bellen verders niet... Kan dit een hardware probleem zijn of is dit nog vanwege de beta van de unlock tool?
  #434  
Oud 03-01-09, 01:06
Jessepes Jessepes is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 60
Standaard

Ik heb iets heel vreemds, heb een orgineel t-mobile abbo. Gister waren we bij wat familie nieuwjaar aan het wensen en zag dat yellowsnow beschikbaar was. Deze meteen gedownload en een willekeurige sim(niet t-mobile) geprobeerd MET simpin!

Alles deed het naar behoren.. thuis een ander nummer van me erin gedaan en werkte ook nog steeds. Tot nu.. Nu leest hij geen (niet tmobile) sim meer, ook niet zonder simpin.. ook niet na alle reboot/wacht/aan/uit truukjes.
wel krijg ik de melding als ik mijn eigen t-mobile sim erin doe dat er een fout is met de simkaart, maar naar een paar seconden heb ik wel gewoon goed bereik..

iemand een oplossing of verklaring dat de unlock het eerst wel deed MET simpin en nu helemaal niet meer
  #435  
Oud 03-01-09, 01:36
rhett rhett is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 18
Standaard

DE VRAAG IS NU: waarom werkt het bij de enne wel en de andere niet?
  #436  
Oud 03-01-09, 01:37
Chane Chane is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 55
Standaard

Waarschijnlijk heeft het mee te maken dat de unlock ook deels de broncode verneukt van de originele werking. Sommige restores schijnt ook niet te werken en in acute gevallen herkent de iPhone de originele simkaart ook niet meer.

Is de unlock toevallig open source? Ben wel nieuwsgierig.
  #437  
Oud 03-01-09, 01:38
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chane Bekijk bericht
Waarschijnlijk heeft het mee te maken dat de unlock ook deels de broncode verneukt van de originele werking. Sommige restores schijnt ook niet te werken en in acute gevallen herkent de iPhone de originele simkaart ook niet meer.

Is de unlock toevallig open source? Ben wel nieuwsgierig.
Ja staat op de blog. Kan je zo pakken. http://xs1.iphwn.org/releases/yellowsn0w.tar.bz2
  #438  
Oud 03-01-09, 01:38
Chane Chane is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 55
Standaard

Edit: ik denk het hoor. Want een normale unlock van T Mob levert geen problemen op.
  #439  
Oud 03-01-09, 01:39
rhett rhett is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chane Bekijk bericht
Waarschijnlijk heeft het mee te maken dat de unlock ook deels de broncode verneukt van de originele werking. Sommige restores schijnt ook niet te werken en in acute gevallen herkent de iPhone de originele simkaart ook niet meer.

Is de unlock toevallig open source? Ben wel nieuwsgierig.
jah die is der wel..

Laatst gewijzigd door rhett; 03-01-09 om 01:42.
  #440  
Oud 03-01-09, 01:47
Dyo Dyo is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 1
Standaard

Heb alles geprobeerd, aan, uit, flashen, rebooten, paar keer opnieuw geinstalleerd, op vliegtuigmodus en weer uit, enz enz.... tot dat k na 1 uur uit frustratie nadat ik hem net gereboot had en 10 sec in vliegtuigmodus had gezet de sim eruithaalde (terwijl hij aanstond) en hem er weer in deed... toen deed ie het ineens!

Bij iemand anders die ik ken, deed ie het eerst meteen, maar na 1x uit en aan te hebben gedaan deed ie het niet meer... dus tja... Hij kan het doen als je gewoon lang genoeg blijft proberen.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:37.