//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Meestrix Heeft iemand enig idee wat je bij Yellowsn0w 0.9.5 bij Mobile Terminal in moet typen, ik heb namelijk geen idee, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #561  
Oud 04-01-09, 10:29
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meestrix Bekijk bericht
Heeft iemand enig idee wat je bij Yellowsn0w 0.9.5 bij Mobile Terminal in moet typen, ik heb namelijk geen idee, want bij elke YS veranderd het weer...
Groeten Mees ;-)
yellowsn0w -r
yellowsn0w -c
yellowsn0w -l
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #562  
Oud 04-01-09, 10:51
Meestrix Meestrix is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
yellowsn0w -r
yellowsn0w -c
yellowsn0w -l
Bedankt, alleen krijg ik bij yellowsn0w -c Resource busy, ik weet dat dit normaal is maar ik krijg dit 10 x achter elkaar =P

Iemand misschien enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat dat Resource busy niet de hele tijd gebeurt?
  #563  
Oud 04-01-09, 10:56
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meestrix Bekijk bericht
Bedankt, alleen krijg ik bij yellowsn0w -c Resource busy, ik weet dat dit normaal is maar ik krijg dit 10 x achter elkaar =P

Iemand misschien enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat dat Resource busy niet de hele tijd gebeurt?
Iphone rebooten of wat ook schijnt te helpen airplane functie aan/uit zetten.
  #564  
Oud 04-01-09, 11:03
oldskull oldskull is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Blaricum
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Kleine conclusie die ik kan maken na het lezen/volgen van dit topic, YellowSn0w is een feit en werkend maar heeft enorm veel last van kinderziektes. Iedereen die niet 'dringend' de software unlock nodig heeft kan beter nog even afwachten tot er een definitieve release is en geen beta versie meer.

Uiteraard als je een keuze hebt tussen een officieel simlockvrij toestel of een simlocked toestel mag je die paar euro je niet laten weerhouden (toch ?). Uiteraard is een simlocked toestel altijd goedkoper, maar als je dan 400 euro moet uitgeven kan je beter voor 100 euro extra een officieel toestel kopen waar je geen update/unlock zorgen mee hebt en nog eens 2 jaar garantie.
Ik ben helemaal mee eens met wat je zei. yellowsn0w is nog een beta versie en als je wil gebruiken dan dat is jouw eigen risico vind ik. Niet boos worden als het niet gelukt is. Beter afwachten tot ie zeker goed is.

p/s: ben nog steeds blij met yellowsn0w 0.9.4 dus tot nu toe wacht ik misschien tot full versie uit is
  #565  
Oud 04-01-09, 11:06
Meestrix Meestrix is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meestrix Bekijk bericht
Bedankt, alleen krijg ik bij yellowsn0w -c Resource busy, ik weet dat dit normaal is maar ik krijg dit 10 x achter elkaar =P

Iemand misschien enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat dat Resource busy niet de hele tijd gebeurt?
Heb nu het eindelijk voor elkaar om de -c command in te voeren zonder Resource Busy, maar nu krijg ik bij de -l command de melding: illegal option,
de -l is toch een L van laat ?
  #566  
Oud 04-01-09, 11:11
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meestrix Bekijk bericht
Heb nu het eindelijk voor elkaar om de -c command in te voeren zonder Resource Busy, maar nu krijg ik bij de -l command de melding: illegal option,
de -l is toch een L van laat ?
Probeer yellowsn0w -a eens.
  #567  
Oud 04-01-09, 11:20
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Je kan ook even de onderstaande combinatie proberen, als de eerste niet werkt dan even de tweede proberen. Succes

Citaat:
yellowsn0w -c
yellowsn0w -q
Airplane Mode Aan
Airplane Mode Uit
Citaat:
yellowsn0w -c
yellowsn0w -r
yellowsn0w -q
Airplane Mode Aan
Airplane Mode Uit
  #568  
Oud 04-01-09, 11:29
Yakuzi Yakuzi is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 43
Standaard

sinds 0.9.5 als ik een t-mobile kaart in mijn iphone zet, geeft hij aan dat het een vodafone carrier is. Hebben meerdere mensen hier last van?

Is het mogelijk om de 0.9.4 build van yellowsn0w ergens vandaan te plukken? want ik krijg een vodafone carrier als ik een t-mobile sim in mijn iphone zet, gebeurt alleen met 0.9.5 met 0.9.4 had ik geen last van. Ik heb zelfs mijn iphone hersteld en krijg nog steeds dezelfde resultaat.

als iemand de ouwe build ergens heeft of weet hoe je in cydia de oude build kan downloaden please geeft dat aan

Laatst gewijzigd door Michael; 04-01-09 om 11:50. Reden: Editknop gebruiken svp!
  #569  
Oud 04-01-09, 12:17
Meestrix Meestrix is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Hey iedereen dit is hoe het mij uiteindelijk weer is gelukt met yellowsn0w 0.9.5:

Belangrijke notes:
- Lees eerst de hele tekst voordat je het gaat uitproberen, dit kan problemen voorkomen.

- Elke keer dat er staat dat ik flight mode aan en uit deed kan je ipv dat ook je sim kaart eruit halen en weer terug erin doen, maar ik persoonlijk vind flight mode veel makkelijker.

- Ik had mijn sim kaart de hele tijd in mijn iPhone, ook tijdens het installeren van yellowsn0w.


Install Yellowsn0w 0.9.5 met Cydia
Install Bossprefs met Cydia
Install Mobile Terminal met Cydia

Alles uit met Bossprefs ( SSH, 3G, EDGE, Wi-Fi )
Reboot met Bossprefs->Power->Reboot

30 secs na reboot open terminal, type in:
yellowsn0w -c
yellowsn0w -r

Flight mode on en off, nog niks. ( het kan dat je hier al verbinding hebt )

reboot met bossprefs
flight mode on en off en hij begon met het zoeken naar de 'aanbieders' en vond al vrij snel mijn 'aanbieder' (Debitel KPN) ;=)

Na reboot kan het zijn dat je gelijk verbinding hebt, maar meestal is het noodzakelijk om even je flight mode aan en uit te zetten, in plaats van de flight mode kan je ook de sim erin en eruit halen, maar flight mode is uiteraard makkelijker =)

Heel erg bedankt Dev-Team en iPhoneclub, ook iedereen bedankt die mij heeft geholpen met het unlocken, ook bedankt aan iedereen die probeert iemand anders te helpen met het unlocken. Voor iedereen die het al gelukt is, deel je methode met ons. Al help je al heel iemand, met ff 5 minuten typen kan je wel iemand helpen die anders nog uren bezig was!

Iedereen veel succes met het unlocken van je iPhone 3G!

Laatst gewijzigd door Meestrix; 04-01-09 om 12:33. Reden: Extra informatie toevoegen.
  #570  
Oud 04-01-09, 13:51
horcy horcy is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Thumbs up XIONIX thx!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xionix Bekijk bericht
ok op de een of andere manier is hij nu wel begonnen met werken...probleem opgelost hier.

iedereen verder succes met unlocken, even voor wat mensen met vodafone dit is wat ik heb gedaan:

- volg de guide zonder simkaart in het toestel ook tijden installatie van yellowsn0w.
- zorg dat je geen pin code op de kaart hebt staan
- zet je 3g en data roaming uit voor je kaart erin doet
- doe als alles geinstalleerd en goed gezet is de kaart erin, pakt hij niet meteen reboot de telefoon met de home en power button.
- pakt deze nog niet dan even het kaartje eruit trekken minuutje of twee wachten en kaart erin en dan zou deze het moeten doen.

dit werkte bij mij na lang proberen.
Inderdaad, met de nadruk op lang proberen. Heb alle stappen to the letter gevolgd. Werkte nog steeds niet. Toen exact met stopwatch de stappen van XIONIX gevolgd en nu werkt het met mijn Vodafone zakelijk abo.
Met de turbo sim werkte het switchen tussen 3G aan/uit ultra traag of niet. Dat werkt nu in enkele seconden. Dat is echt fantastisch. Want dan hoef ik niet meer 3G aan te houden. Slurpt mega hard de batterijtjes.
Om een lang verhaal kort te maken. Iedereen bedankt voor alle feedback. Heb er weer een hoop van geleerd!!!
  #571  
Oud 04-01-09, 15:13
Arash Arash is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 57
Standaard

is het ook mogelijk om zonder Wi-Fi yellowsnow te downloaden oid. Dat je het via de kabel via Itunnel oid doet? Ik heb namelijk geen Wi-Fi thuis..

Enigste optie is bij iemand anders MET Wi-Fi doen?

Groetjes
  #572  
Oud 04-01-09, 15:26
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arash Bekijk bericht
is het ook mogelijk om zonder Wi-Fi yellowsnow te downloaden oid. Dat je het via de kabel via Itunnel oid doet? Ik heb namelijk geen Wi-Fi thuis..

Enigste optie is bij iemand anders MET Wi-Fi doen?

Groetjes
Kan je niet downloaden zonder Wi-Fi nee
  #573  
Oud 04-01-09, 15:40
Arash Arash is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Kan je niet downloaden zonder Wi-Fi nee
dus het is niet echt zoals andere apps die je wel zelf toe kan voegen via iTunnel. Helaas, dan moet ik naar een vriend.
Bedankt!
  #574  
Oud 04-01-09, 16:28
Ralfhb Ralfhb is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard

Hoi, ik ben bijna zo ver met de unlock maar ik zit nu met het probleem dat mijn Wi-Fi niet werkt, hij ziet mijn verbinding maar hij zegt steeds : verbinding niet mogelijk.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ?
Tnx
  #575  
Oud 04-01-09, 16:33
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralfhb Bekijk bericht
Hoi, ik ben bijna zo ver met de unlock maar ik zit nu met het probleem dat mijn Wi-Fi niet werkt, hij ziet mijn verbinding maar hij zegt steeds : verbinding niet mogelijk.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ?
Tnx
Misschien verkeerde key die je gebruikt om verbining met je router te maken?
  #576  
Oud 04-01-09, 16:49
Ralfhb Ralfhb is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik krijg hem egt niet aan te praat, wat bedoel je met key? en hoe zou ik dat moeten wijzigen?
Trouwens, mijn ipod touch maakt er wel gewoon verbinding mee en het zijn dezelfde instellingen.
  #577  
Oud 04-01-09, 16:53
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ow dacht dat je misschien je draadloze netwerk beveiligd had met een wachtwoord...dat je die fout invoer. Als je kijkt bij instellingen - Wi-Fi- en dan juiste netwerk selecteer....en dan op het blauwe pijltje klik, krijg je dan een ip adres enzo?? staat daar wat ingevuld?
Als er een ww op je draadloze verbinding zit, zou die daarom moeten vragen btw als je de verbinding selecteer...
  #578  
Oud 04-01-09, 16:57
Ralfhb Ralfhb is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard

Nee als hij mijn netwerk laat zien en ik druk op het blauwe pijltje staat er niets ingevuld alles is leeg hij is niet beveiligd.
  #579  
Oud 04-01-09, 17:12
xionix xionix is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 91
Standaard

Nadat ik de iPhone uit en aan had gezet doet de unlock het helaas niet meer,heb net 2 uur alles opnieuw lopen doen maar helaas geen resultaat. Is er wat meer bekend over een officiele uitgave ipv de bega?
  #580  
Oud 04-01-09, 17:21
thomas thomas is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PietPietersen Bekijk bericht
Ik heb wel ervaring met de o2 payandgo,vorige week in engeland gekocht(de pond is laag dus ideaal ) en uiteraard werkt het door yellowsn0w perfect!!!
Aha dan ga ik het binnenkort proberen. Als eerste ga ik daar een nieuwe MacBook kopen. Kost bijna niks meer daar
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.