//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) (wanneer je heel vaak resource busy krijg, kun je het beste dit doen) Houd in de Terminal Home knopje ingedrukt, hiermee sluit je terminal volledig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #641  
Oud 06-01-09, 11:35
bjklifatih bjklifatih is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

(wanneer je heel vaak resource busy krijg, kun je het beste dit doen)
Houd in de Terminal Home knopje ingedrukt, hiermee sluit je terminal volledig af.
Hierna open je Terminal weer en probeer het opnieuw.
Wanneer je weer steeds resource busy krijg, herstart je iPhone,
wat ik dus deed hierna werkte het.
Na de update naar 0.9.5 kreeg k steeds errors, hierna heb ik gewoon die regel genegeerd en ben verder gegaan met de stappen het werkte wel gewoon
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #642  
Oud 06-01-09, 12:18
thomas thomas is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 32
Standaard

Ik kijk voorlopig de kat nog uit de boom. Erg jammer dat je namelijk Installer/Cydia en dingen als BossPrefs nodig hebt. Alleen maar om yellowsn0w te installeren??
  #643  
Oud 06-01-09, 12:30
siricio siricio is offline
• iOS 10.2.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Standaard

bij mij werkt het nog perfect.Vind cydia echt een verademing als het gaat om het aanpassen van je iphone....en bossprefs helemaal...
  #644  
Oud 06-01-09, 12:36
thomas thomas is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 32
Standaard

Ja, maar ik heb Installer e.d. ook nooit echt nodig gehad. Omdat ik niet veel wilde aanpassen en wat ik wilde aanpassen of uitbreiden is onmogelijk gemaakt door Apple.
  #645  
Oud 06-01-09, 12:59
G-yBaB G-yBaB is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xionix Bekijk bericht
ok net als zovelen van jullie heb ik ook een en andere problemen gehad met de nieuwe update van yellowsn0w.

ik heb er even aan geklungeld en kreeg het heel simpel weer aan de praat.
Ik heb zelf een vodafone abo dus mensen met vodafone zulllen hier mayb iets aan hebben,anderen probeer het ook maar wie weet.

wat ik heb gedaan om het werkende te krijgen, allereerst dezelfde stappen die ik hier eerder heb vermeld alleen met een kleine wijziging:

- volg de guide zonder simkaart in het toestel ook tijden installatie van yellowsn0w.
- zorg dat je geen pin code op de kaart hebt staan
- zet je 3g en data roaming uit voor je kaart erin doet
- doe als alles geinstalleerd en goed gezet is de kaart erin, pakt hij niet meteen zet je airplane mode aan gedurende een seconde of twintig en dan weer uit. Pakt hij nog niet reboot de telefoon met de home en power button.
- pakt deze nog niet dan even airplane mode weer een seconde of twintig aan het kaartje eruit trekken en kaart erin en dan de airplane mode weer uit, zo zou deze het moeten doen.

ik heb dus niets met command lines of wat dan ook gedaan alleen deze stappen gevolgd.
Bij mij ging hij pas werken nadat ik de telefoon had gereboot en airplane mode aan had gedaan en de laatste stap dus had gevolgd.

hopelijk hebben jullie er wat aan.
Mijn advies, werkt het eenmaal update niet meteen tot er meer bekend is over eventuele oplossingen mocht hij het weer niet doen.

Gr

Ik heb deze stappen nog eens gevolgd. Het lijkt het nu inderdaad te doen. Alleen wil ik jullie het volgende meegeven. Zet hem wat langer op airplane mode. Persoonlijk vind ik dit heel raar. Ik heb hem zeg maar iets van 10 min op airplane mode gezet en het werkt nu met Vodafone. Alleen bij een reboot heb ik nog wat problemen.. dan moet je hem weer op airplane mode zetten voor een langere periode. Hij blijft nu al connected voor een zo een half uur. Nog niet eerder meegemaakt na de update van yellowsn0w. Ik hoop dat het zo blijft.
  #646  
Oud 06-01-09, 12:59
siricio siricio is offline
• iOS 10.2.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Standaard

@ thomas

Tja sommige mensen willen nu eenmaal een unieke telefoon hebben.Vandaar deze site, met alle goede hulp die er geboden wordt natuurlijk.Zelf wil ik wel mijn phone zoveel mogelijk aanpassen naar mijn wensen...
  #647  
Oud 06-01-09, 15:01
kayintveen kayintveen is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik heb alles op dit forum geprobeerd maar niets lukte tot ik deze probeerde, dus voor degene voor wie het nogsteeds niet werkt. ik had bij stap 7 al verbinding! bij 3 verschillende iphones.

Code:
If done exactly as told it works for most of the user.
And please read all the updates and notes first so you know if there is anything you should know about.


This tutorial is for yellowsn0w 9.5.0(use -q or -a) yellowsn0w 9.4.0 (use -l or -a) yellowsn0w 9.1.0 (use -q or -a) in all steps. IMPORTANT!!!!!!!

1. recover your iphone to 2.2 with bb 2.28.00 affter ready close itunes dont sync, activate or nothing just close it!!! 

2. quickpwn it with installer and cydia installed 

3. when phone is ready connect to Wi-Fi,got to cydia, when opend for the first time ignore the update for cydia 
and install first mobileterminal and affter  sbsettings from cydia.
after shortcuts are installed proceed. 

4. turn off data roaming and 3g connection from settings !!!!!

5. install yellowsn0w from cydia affter adding the source http://apt9.yellowsn0w.com offcource

5. slide ur finger from top left to right on the screen to get sbsettings open
 
6. press power button from sbsettings and from the popup restart button. 

7. when phone is reset wait for 1-2 min if no signal still turn airplane on wait 5sec and turn it off,If you got signal then good for you, but if not proceed my tutorial and roll down the tutorial bellow step.9 to see how to easily install shortcut's for mobile terminal. after it's done proceed.

8.
note. before proceeding 

next step after-r should be done quickly because you get the easiest change to change mode of yellowsn0w before it starts to process again with the default mode.
but if you can successfully change the mode of yellowsn0w, the new mode becomes the default until you boot the device.

Go to terminal 
type yellowsn0w -r 
type yellowsn0w -c wait 15 sec if you see NO SERVICE wait that it changes back to 5 dots IMPORTANT!!!, usually 5 dots stays there and you don't see NO SERVICE.
type yellowsn0w -r
type yellowsn0w (-l if ver. 9.4.0) or (-q if ver. 9.1.0 or 9.5.0) if you get busy message in under 15 sec from this last command and don't see NO SERVICE it's unsucesfull and you have to do the last command again until it loads to NO SERVICE and wait untill it changes to 5 dots then proceed.

note.

if you get "open: Recource busy" from the last command in 10-20 sec and you don't see NO SERVICE but 5 dots just repeat the last two command's until you see NO SERVICE. 
if command yellowsn0w -l -s or -a keeps loading for more than 20sec and you see NO SERVICE even if you got "open: Recource busy" wait until it changes back to 5 dots then move to next step.


9. Go to setting turn airplane mode on wait 10 secs and turn it off, the bb should start searching for the network, it shold find the network and everything should be ok if no your mode is wrong for the BB.

If not 
if it still show the 5 dots for the signal repeat the steps 8 and 9 but first exit mobile terminal totaly by holding down the home button until it closes totally
and in step 8. after the last command when NO SIGNAL have changed back to 5 dots go to terminal and run yellowsn0w -r and wait for 1min you should see the signal.

If that doesnt work eather use 
compination

go to terminal 
type yellowsn0w -c 
type yellowsn0w -r 
type yellowsn0w (-a if ver. 9.4.0) or (-a if ver. 9.1.0 or 9.5.0) if you get busy message in under 20 sec from this last command and don't see NO SERVICE it's unsucesfull and you have to do -a again until it loads to NO SERVICE and wait untill it changes to 5 dots then proceed.

airplane mode on 
airplane mode off . 
if still no signal type yellowsn0w -r wait for 1 min

That's how you get it working for 99% sure. i tried it in 3 diferent iphones one from finland one from germany and one from UK. UK and german wasn't workin in the first. 
Until now many has goten it to work only by this method.
  #648  
Oud 06-01-09, 16:45
siricio siricio is offline
• iOS 10.2.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Standaard

Voor mensen die alsnog problemen hebben.Het werkt ook met 2.1...Daar zijn we inmiddels ook achter..
Dit voor de mensen die om wat voor reden nog geen upgrade hebben gedaan.
  #649  
Oud 06-01-09, 17:43
Ropado Ropado is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 19
Standaard

@ Kayintveen: ik krijg alleen maar errors in terminal, wat is daar aan te doen?
  #650  
Oud 06-01-09, 18:20
Ezra's schermafbeelding
Ezra Ezra is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 129
Standaard

Na een 2e keer yellowsnow geinstalleerd te hebben is het gelukt!
2e keer met simkaart erin en gewoon even wachten..
  #651  
Oud 06-01-09, 18:47
kayintveen kayintveen is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ropado Bekijk bericht
@ Kayintveen: ik krijg alleen maar errors in terminal, wat is daar aan te doen?
Ik had dat ook een aantal keer. heb de telefoon uiteindelijk 3x overnieuw gedaan

1. restore via itunes -> quickpwn
2. daarna mijn eigen custom ispw gerestored
3. tutorial volgen!
  #652  
Oud 06-01-09, 20:40
Arne2606 Arne2606 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 96
Standaard

@##!* wilt gewoon niet werken. Zelfs niet met die yellowsn0w commands -r etc....

Iemand hetzelfde probleem hier?

Modbreak:

Hoi, ik snap je frustratie, maar let een klein beetje op het taalgebruik svp!


Laatst gewijzigd door "R"; 06-01-09 om 21:09. Reden: grof taalgebruik
  #653  
Oud 06-01-09, 21:09
kayintveen kayintveen is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

ik raak steeds mijn berijk kwijt. echt elke 15min...

Maar als ik dan me sim een paar keer eruit haal. systeem reboot netwerk reset enz. dan doet hij het weer.. herkenbaar voor iemand?
  #654  
Oud 06-01-09, 21:11
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Bij mij draait het eigenlijk prima. schrok vd week ff, in Belgie op me werk had ik geen bereik meer, maar na een tijdje had ik VANZELF weer bereik, heb daar niks voor hoeven doen...nu gaat het gewoon goed, in belgie gaat HI kpn over op BASE...werkt prima
  #655  
Oud 06-01-09, 21:23
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Ook hier gaat het goed, zelfs met grenzen passeren. Vergeet niet je problemen bij devteam te posten. Wordt het uiteindelijk whitesn0w
  #656  
Oud 06-01-09, 21:40
Franko Franko is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 53
Standaard

Hallo iedereen,

Ik heb nu 0.9.5 geinstalleerd en dit werkt allemaal goed na een minuutje in airplane mode. maar ik kan edge niet uitzetten. dit blijft altijd aan?

kan iemand mij hier mee helpen?
  #657  
Oud 06-01-09, 21:43
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franko Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik heb nu 0.9.5 geinstalleerd en dit werkt allemaal goed na een minuutje in airplane mode. maar ik kan edge niet uitzetten. dit blijft altijd aan?

kan iemand mij hier mee helpen?
Ja dat heb ik dus ook dat edge, of eigenlijk gprs (rondje is gprs) aan staat en idd naar mijn idee ook niet uitgezet kan worden..in bosprefs enzo staat het gewoon uit, maar toch dat rondje bovenin sinds de sw unlock...mja ik heb er nog steeds geen duidelijk antwoord op gehad van iemand staat zeker verder niemand in de weg dat rondje
  #658  
Oud 06-01-09, 21:44
stvh stvh is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Prov. Antwerpen
Berichten: 67
Standaard

Heb voor een ander op een 3G model (usa 8Gb - OTB) de unlock uitgevoerd.
Had hem eerst met Pwnage gejailbreakt.
Via Cydia yellowsn0w erop en heb 2 x de handelingen moeten uitvoeren.
De 10 seconden regel toegepast en dan na misschien 2 à 4 minuten wachten kwam "BEL PROXIMUS" te voorschijn.
Hij werkt prima maar merk hier in België dat er een verschil in signaal is tussen 3G en GPRS (het bolletje) afhankelijk de plaats waar je bent. Volle uitslag (4 à 5 streepjes) op GPRS en zet ik hem op 3G zijn het er maar 2.
__________________
Al meer dan 20 jaar Mac gebruiker en nog steeds tevreden.
  #659  
Oud 06-01-09, 22:20
Colpaert's schermafbeelding
Colpaert Colpaert is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: België, Gavere
Berichten: 427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Ja dat heb ik dus ook dat edge, of eigenlijk gprs (rondje is gprs) aan staat en idd naar mijn idee ook niet uitgezet kan worden..in bosprefs enzo staat het gewoon uit, maar toch dat rondje bovenin sinds de sw unlock...mja ik heb er nog steeds geen duidelijk antwoord op gehad van iemand staat zeker verder niemand in de weg dat rondje
idem hier, niet dat het mij stoort, maar als ik het zou kunnen wegdoen, dan zou ik dit wel doen. Ook bij mij staat met bossprefs edge uit.
  #660  
Oud 06-01-09, 22:49
simnie simnie is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik heb bij o2 in de UK een 16Gb 3G gekocht (prepaid) voor 391 pond. Daarbij moet je dan nog een o2 startpakket met sim kopen voor 10 pond. Er bleek nog een oude baseband op te zitten, dus update via iTunes uitgevoerd. Quickpwn erover heen, Yellowsn0w 0.95 erop en het werkte niet.... Hij hield meteen op met zoeken naar een netwerk. Van alles geprobeerd, totdat ik de o2 sim er maar eens indeed. (dit alles nadat Yellowsn0w al geinstalleerd was). Na een minuut ofzo vond hij eindelijk een netwerk (ik was inmiddels in NL, dus dat was KPN). Hierna kon ik mijn KPN sim erin doen. Na Airplane modus aan een weer uit te zetten, vond hij het KPN netwerk, en werkt hij perfect. Ik moet alleen na een herstart weer even die airplane modus aan en uit te zetten, en hij vind het netwerk.
Ergo: bij mij werkte alles pas nadat ik eerst even de originele sim erin had gedaan om hem eenmalig een netwerk te vinden. Wellicht helpt dit anderen die een helemaal nieuwe iPhone proberen te unlocken.
 



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.