//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Inderdaad..Colpaert, Zolang dev geen 'werkende' YS heeft die ook de baseband ( 2.30) aankan van de FW 2.2.1 blijf ik gewoon op FW 2.2...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1001  
Oud 31-01-09, 23:01
siricio siricio is offline
• iOS 10.2.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Standaard

Inderdaad..Colpaert,
Zolang dev geen 'werkende' YS heeft die ook de baseband ( 2.30) aankan van de FW 2.2.1 blijf ik gewoon op FW 2.2
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1002  
Oud 31-01-09, 23:37
Supper Phone Supper Phone is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 101
Standaard

Oke dank je dan wacht ik ook nog ff verder, bij doet hij het ook nog verder goed. Misschien maar ff w88 op de 3 dan.
  #1003  
Oud 01-02-09, 19:04
egidius's schermafbeelding
egidius egidius is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Berlijn
Berichten: 44
Smile Gelukt!

Het is me gelukt, zonder al te veel problemen. 2.2.1 Staat erop, met baseband 02.28.00. Het kost, behalve zweet en zenuwen eigenlijk geen moeite. Een 'probleem' heb ik wel, zij het minuscuul: als ik mijn telefoon uitzet met de Wi-Fi nog aan, dan was het tot nog toe zo, dat na het booten ook de Wi-Fi nog aanstond: handig, als je meteen naar de radio wilt luisteren. Dat is niet meer zo, maar het is een overzichtelijk probleem. Verder ben ik blij...
  #1004  
Oud 02-02-09, 15:10
Mister$ Mister$ is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 10
Angry Iphone geupdate naar 2.2.1 02.30.03 wat nu?!?

Hallo allemaal,

Ik heb een ''klein'' probleem. ik heb m,n iphone 3g 16Gig naar 2.2.1 geupgrade met de daarbij behoorende Modemfirmware 02.30.03. na het installeren van deze update kan ik niet meer bellen. (krijg de wel bekende geen service in beeld of die 5 puntjes) wat moet ik nu? hievoor belde ik met zo,n super sim (van i-smartphone) maar die blijkt niet meer te werken.

Kan ik de iphone weer op een andere Modemfirmware krijgen?
kan ik iets doen waardoor ik kan bellet etc met FW 2.2.1 met modemfirmware 02.30.03?

PS.
Al uren achter internet aan het zoeken op youtube, iphoneforum etc etc maar kom er niet achter! k wordt GEK
  #1005  
Oud 02-02-09, 15:21
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister$ Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb een ''klein'' probleem. ik heb m,n iphone 3g 16Gig naar 2.2.1 geupgrade met de daarbij behoorende Modemfirmware 02.30.03. na het installeren van deze update kan ik niet meer bellen. (krijg de wel bekende geen service in beeld of die 5 puntjes) wat moet ik nu? hievoor belde ik met zo,n super sim (van i-smartphone) maar die blijkt niet meer te werken.

Kan ik de iphone weer op een andere Modemfirmware krijgen?
kan ik iets doen waardoor ik kan bellet etc met FW 2.2.1 met modemfirmware 02.30.03?

PS.
Al uren achter internet aan het zoeken op youtube, iphoneforum etc etc maar kom er niet achter! k wordt GEK
je hebt geen 'klein' probleem....je kan niet meer bellen en dat zal zo blijven totdat het DEV-Team met een nieuwe versie van Yellowsn0w uitkomt die de nieuwe baseband kan unlocken...sorry maar er is volgens mij geen andere oplossing. downgraden van je baseband kan niet namelijk...
__________________
  #1006  
Oud 02-02-09, 15:23
Mister$ Mister$ is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie! Enig idee, hoelang zoiets kan duren?
is een eventuele officiele unlock nog te doen via T mobile? en weet je hoe dat in z,n werking gaat? qua tijd en updaten en euro's

Hartelijk dank!
  #1007  
Oud 02-02-09, 16:06
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister$ Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reactie! Enig idee, hoelang zoiets kan duren?
is een eventuele officiele unlock nog te doen via T mobile? en weet je hoe dat in z,n werking gaat? qua tijd en updaten en euro's

Hartelijk dank!
Hoe lang het Dev Team over een eventuele unlock voor de nieuwe firmware gaat doen is niet aan te geven.

Natuurlijk kan je tegen een betaling altijd bij T-Mobile terecht voor een officiele unlock.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #1008  
Oud 02-02-09, 18:48
donny88 donny88 is offline
• iOS 4.0.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 84
Standaard

Vraagje:

ik heb mn iphone net even aangesloten op mn laptop, en hij wilde iTunes updaten naar 2.2.1 en toen heb ik op ok gedrukt. maar ik was hier een beetje rond aan het lezen dat yellowsn0w niet werkt met de nieuwe versie dus uit paniek heb ik de kabel eruit getrokken in het midden van het proces.

Wat nu?
  #1009  
Oud 02-02-09, 18:54
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donny88 Bekijk bericht
Vraagje:

ik heb mn iphone net even aangesloten op mn laptop, en hij wilde iTunes updaten naar 2.2.1 en toen heb ik op ok gedrukt. maar ik was hier een beetje rond aan het lezen dat yellowsn0w niet werkt met de nieuwe versie dus uit paniek heb ik de kabel eruit getrokken in het midden van het proces.

Wat nu?
Niet echt een handige zet

Als je hem nu aansluit, wat gebeurd er dan? Herkent iTunes hem nog? Anders proberen in DFU te zetten en opnieuw de firmware te laden. Hierover is meer dan genoeg info op het forum te vinden.
  #1010  
Oud 02-02-09, 18:56
donny88 donny88 is offline
• iOS 4.0.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 84
Standaard

hij is nu aan het restoren en itunes zegt : verifying iphone software

op de iphone zelf wordt een statusbalk geladen . met een apple logo erboven, dus geen ananas meer zoals voorheen
  #1011  
Oud 02-02-09, 20:24
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Welke firmware zet je nu terug? de 2.2.......
  #1012  
Oud 03-02-09, 00:38
DikkeWim DikkeWim is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 93
Standaard

Even een reactie op een van de eerdere berichtien: officieel unlocken via T-mobile kost 120 euro. Je moet een 2-3 weken wachten op een code die ze je thuis toesturen (op adres van degene op wiens naam de iPhone staat genoteerd).
  #1013  
Oud 03-02-09, 07:17
Buleuh Buleuh is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

dus totdat het Dev team geen nieuwe versie van yellowsn0w heeft gemaakt zitte diegene met een geen service probleem met firmware 2.2.1 met een groot probleem?
Dan denk ik dat ik mij gewoon een nieuwe iPhone ga halen in de winkel... maar dan deze keer maar met 8 GB =D
  #1014  
Oud 03-02-09, 19:44
iBlaze iBlaze is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard Nieuwe firmware 2.2.1 met yellowsnow... sporadisch airplane mode, en Wi-Fi uit

Ik heb mijn gelockte iPhone 3G gekocht met FW 2.0, t-mobile locked iphone.

direct heb ik met pwnage tool FW 2.2 en de eerste versie yellowsn0w geinstalleerd.

het gebeurde toen vaak dat mijn ontvangst opeens weg viel er "no service" vermeld stond en een aantal seconden later ik weer vol bereik had.

dit gebeurde vaak terwijl ik me verplaatste, ik had ergens gelezen dat dit met het switchen van celtorens te maken kan hebben en yellowsn0w's reactie daarop.

Nu met FW 2.2.1 en (ik meen) yellowsn0w 0.97, gebeurt het regelmatig dat de telefoon in airplane mode schakelt, en daarna de Wi-Fi verbinding uitschakelt.

Hierdoor is mijn iPhone 3G een ***telefoon geworden want ik kan er niet gewoon op vertrouwen dat ik ononderbroken een gesprek kan voeren. het in en gelijk weer uitschakelen van airplane mode gebeurt vaak (elk uur zeker een paar keer) en het maakt ook niet meer uit of ik celtorens switch of niet.

Ik begrijp dat dat het hele idee is van de yellowsn0w exploit, hij fopt de iPhone op een of andere manier en gebruikt daarbij airplane mode.

Kan iemand me vertellen of ik dit probleem enigszins kan verhelpen, of je dit probleem ook ervaart, of iets anders leuks.

Al die trucjes van je sim erin en eruit en en 1,5 min wachten enz. heb ik geprobeerd. maar dat lijkt mij niet het probleem want ik "kan" in principe wel verbinding maken, tis alleen totaal niet betrouwbaar

Ik gebruik nu al vanaf dag 1 een iPhone (1st gen) en ik ben zwaar gefrustreerd...
  #1015  
Oud 03-02-09, 21:49
janistheman janistheman is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: duckstad
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iBlaze Bekijk bericht
Ik heb mijn gelockte iPhone 3G gekocht met FW 2.0, t-mobile locked iphone.

direct heb ik met pwnage tool FW 2.2 en de eerste versie yellowsn0w geinstalleerd.

het gebeurde toen vaak dat mijn ontvangst opeens weg viel er "no service" vermeld stond en een aantal seconden later ik weer vol bereik had.

dit gebeurde vaak terwijl ik me verplaatste, ik had ergens gelezen dat dit met het switchen van celtorens te maken kan hebben en yellowsn0w's reactie daarop.

Nu met FW 2.2.1 en (ik meen) yellowsn0w 0.97, gebeurt het regelmatig dat de telefoon in airplane mode schakelt, en daarna de Wi-Fi verbinding uitschakelt.

Hierdoor is mijn iPhone 3G een ***telefoon geworden want ik kan er niet gewoon op vertrouwen dat ik ononderbroken een gesprek kan voeren. het in en gelijk weer uitschakelen van airplane mode gebeurt vaak (elk uur zeker een paar keer) en het maakt ook niet meer uit of ik celtorens switch of niet.

Ik begrijp dat dat het hele idee is van de yellowsn0w exploit, hij fopt de iPhone op een of andere manier en gebruikt daarbij airplane mode.

Kan iemand me vertellen of ik dit probleem enigszins kan verhelpen, of je dit probleem ook ervaart, of iets anders leuks.

Al die trucjes van je sim erin en eruit en en 1,5 min wachten enz. heb ik geprobeerd. maar dat lijkt mij niet het probleem want ik "kan" in principe wel verbinding maken, tis alleen totaal niet betrouwbaar

Ik gebruik nu al vanaf dag 1 een iPhone (1st gen) en ik ben zwaar gefrustreerd...
Download quicksnow 0.96 (via Google te vinden) en downgrade terug naar Fw versie 2.2.(5G77) baseband 2.28
In Quicksnow kun je net als met Quickpwn Cydia installeren, maar nu ook gelijk yellowsnow 0.9.6 meeinstalleren.
Ik heb ook een t-mobile gelockte 3G Iphone v2, en ging ook de vergissing in door FW 2.2.1 en yellowsnow 0.9.7 te installeren.
Hierdoor kreeg ik dezelfde problemen zoals jij hieboven beschrijft met mijn KPN-sim.
Je zult na je firmware terug hersteld te hebben en jailbreaken met Quicksn0w wel alles opnieuw moeten instellen en installeren, maar dit is voor mij de moeite waard geweest..
  #1016  
Oud 03-02-09, 21:56
Buleuh Buleuh is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

kan je me een engelstalige link geven? want google geef links in alle talen behalve het engels blijkbaar...

Laatst gewijzigd door Buleuh; 03-02-09 om 22:36.
  #1017  
Oud 04-02-09, 00:41
iBlaze iBlaze is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

thanks jan je bent de man,

ik heb het nog niet gedaan even voor de duidelijkheid,

kan ik de originele FW 2.2 (dus niet gepwnde FW) op de iPhone zetten en daarna quicksnow 0.9.6 eroverheen doen?

en eerlijk gezegd heb ik nog nooit gedowngrade, dat is toch niets anders dan restoren met de oude firmware? met de iPhone in restore mode dus...

want ik ben als de dood natuurlijk.... FW 2.2 heeft gewoon baseband 2.28, maar toch even voor de zekerheid.
  #1018  
Oud 04-02-09, 00:44
Buleuh Buleuh is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

en waar kan je de originele firmware 2.2 vinde? En is downgrade zelfs mogelijk? indien ja, zou ik heeel graag weten hoe
  #1019  
Oud 04-02-09, 00:44
janistheman janistheman is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: duckstad
Berichten: 8
Standaard

http://www.megaupload.com/nl/?d=ATB0WYHY

Zoekt en gij zult vinden.........

Laatst gewijzigd door iScorpio; 04-02-09 om 18:30.
  #1020  
Oud 04-02-09, 00:50
Buleuh Buleuh is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

k**zooi werkt hier niet...

Werkt hier niet... Error string ofzoiets... En als ik de ISPW file van de 2.2 firmware wil openen synct hij gewoon mn iphone maar blijft de 2.2.1 derop staan...
Heeft er iemand raad voor mij want heb mn iPhone nog maar 4 dagen en kan er al niets meer mee doen...

Laatst gewijzigd door iScorpio; 04-02-09 om 18:30.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.