//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 Ik lees net op internet dat het devteam NIET bezig is met een yellowsn0w voor BB 2.30.03!!!!!! Ze gaan pas ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1221  
Oud 07-03-09, 12:41
siricio siricio is offline
• iOS 10.2.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 Bekijk bericht
Ik lees net op internet dat het devteam NIET bezig is met een yellowsn0w voor BB 2.30.03!!!!!!

Ze gaan pas met de volgende BB aan de slag, in de hoop dat daar een bugje is dat ze kunnen melken. 2.30.03 zit helemaal dicht, dus geen unlock met BB 2.30.03.

Dat is dan balen...voor degene die niet opgelet hebben en nu BB 2.3 hebben.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1222  
Oud 07-03-09, 13:04
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 Bekijk bericht
Ik lees net op internet dat het devteam NIET bezig is met een yellowsn0w voor BB 2.30.03!!!!!!

Ze gaan pas met de volgende BB aan de slag, in de hoop dat daar een bugje is dat ze kunnen melken. 2.30.03 zit helemaal dicht, dus geen unlock met BB 2.30.03.
Wat is je bron
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #1223  
Oud 07-03-09, 13:51
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Onderandere

Iemand vraagt aan musclenerd:

Citaat:
when will the software for 2.30.03 baseband downgrader or yellowsn0w upgrade to boot on 2.30.03 will be out?
Hij antwoord

Citaat:
waiting for a significant change (e.g. feature enhancement) to baseband...something that 02.30 is not. For bugs to exploit.
Op mussclenerd zijn twitter.

Ik heb het ergens anders wat uitgebreider gelezen, daar zei (ik meen musclenerd, maar kan ook een andere memeber van Dev geweest zijn, in iedergeval een member!)

Dat er aan BB 2.30.03 niets te doen is, ze wachten op een firmware met nieuwe BB, waar features aan toegevoed zijn....

Dus de meesten zijn F U C K E D!

Aangezien aale nieuwe iPhones al met 2.2.1 geleverd worden......
  #1224  
Oud 07-03-09, 14:22
molsruud molsruud is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb dus versie 2.2.1 met de modemfirmware 02.30.03 is er nog een andere manier om een kpn-simkaartje te laten werken??
  #1225  
Oud 07-03-09, 14:41
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door molsruud Bekijk bericht
Ik heb dus versie 2.2.1 met de modemfirmware 02.30.03 is er nog een andere manier om een kpn-simkaartje te laten werken??
Alleen de hardware-matige manier met een unlock kaart. Maar de resultaten daarvan zijn over het algemeen ook niet goed. Kunnen tevens de iPhone beschadigen.
  #1226  
Oud 08-03-09, 12:59
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

ik weet niet wat er allemaal fout gaat maar mij wil het niet lukken heb nu totaal al 7 pogingen ondernomen en alles goed volgens de handleiding gedaan maar steeds zonder resultaat
heb eerst restore gedaan middels itunes
de juiste versie van quicpwn
en de restore versie en krijg steed bij opstarten quikpwn foutmelding
dat mijn softwareversie niet goed zou zijn
krijg dan de melding dat ik iphone 1,2_2.2.1 selecteer en niet matched
met de versie op mijn iphone die dan weer 1,2 2.2.2 zou zijn
maar als ik dan bij instellingen kijk staat daar weer 1,2 2.2.1 5h11
ook die versie restore heb ik op mijn pc staan en die heb ik dan ook geeslecteerd in quickpwn maar zonder resultaat.

ook bij restore in itunes met de shiftknop en herstellen loopt itunes tegen een fout aan en kan dan niet herstellen
wie weet raad
  #1227  
Oud 08-03-09, 13:36
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Niet perongeluk 2.2.1 geinstalleerd?

Dan geeft herstellen in itunes (met shift knop) inderdaad een foutmelding (10nogwat).

Dat komt, omdat jij 2.2 probeert te installeren over 2.2.1 heen, dat gaat goed, maar de foutmelding geeft aan dat de basebandversie op je toestel nieuwer is, dan die van de firmware die je met shift probeert te herstellen. Het herstellen is echter wel al afgerond op het moment van de foutmelding. Je kan je iphone dus ook gewoon gebruiken, maar als je echt 2.2.1 erop had staan, is dus ook je baseband 2.30.03, en werkt yellosn0w niet meer.... Geen probleem als je een officiele t-mobile iphone hebt natuurlijk, of een factory unlocked. Otherwise you are F U C K E D
  #1228  
Oud 08-03-09, 13:42
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

ja inderdaad baseband is 02.30.03
het is een originele t-mobile simlock
dus heb hem nu wel weer in zijn originele configuratie maar wil hem dus
unlocken en jailbraeken.
is een toestel van een collega van mij
de mijne is een tijdje terug wel gelukt.
maar hoe nu verder
  #1229  
Oud 08-03-09, 13:45
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Jailbreaken geen probleem, unlocken GAAT JE NIET MEER LUKKEN, omdat je perongeluk 2.2.1 en de nieuwe baseband geinstalleerd hebt....

Geen probleem als je collega een t-mobile/orange simkaart heeft. Heeft hij een andere simkaart, dan kan hij niet meer bellen.
  #1230  
Oud 08-03-09, 13:48
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

ja dat is het hem nou juist zijn abo gaat pas over een maand in en wou al met andere sim ermee gaan bellen
als ik het goed begrijp kan hij dat dus vergeten jammer, komt hopenlijk nog wel in de toekomst
maar nu verder hoe kan ik hem dan nu nog jailbreacken
ben nu ook weer niet zo kundig dat ik dat weet
  #1231  
Oud 08-03-09, 13:51
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Downoad even quickpwn 2.5.2, iphone aansluiten en de handelingen op het scherm volgen..

en klaar is kees...
  #1232  
Oud 08-03-09, 14:00
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

ziet er uit dat dat gaat werken
heb je enig idee of de unlock mogelijkheid nog komt voor deze baseband

is inmiddels zelfs al klaar cydia en installer staan er op
zijn er nog dingen die ik dan moet gaan toevoegen
  #1233  
Oud 08-03-09, 14:03
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Ik heb gelezen dat er voor deze BB geen update komt, ze wachten op een nieuwe firmware/BB update, waar nieuwe functionaliteit aan toegevoed is, waar dan mogelijk weer een zwakte in zit, die ze kunnen uitbuiten.

Ik moet dan ook zeggen dat de iphone's met 2.2.1 firmware, masaal van de hand gaan, en de prijs.....
  #1234  
Oud 08-03-09, 14:03
UZW UZW is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 37
Stuur een bericht via ICQ naar UZW Stuur een bericht via MSN naar UZW
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cwsmdb Bekijk bericht
ziet er uit dat dat gaat werken
heb je enig idee of de unlock mogelijkheid nog komt voor deze baseband

is inmiddels zelfs al klaar cydia en installer staan er op
zijn er nog dingen die ik dan moet gaan toevoegen
Zoals eerder gezegd, de enige mogelijkheid is een Rebel SIM.

Je hoeft geen andere dingen meer toe te voegen, alleen een Rebel SIM gebruiken tot er een andere manier beschikbaar is.
  #1235  
Oud 08-03-09, 14:07
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Persoonlijk vind ik rebel helemaal K U T, het werkt dan weer wel, dan weer niet, 3g kan je wel vergeten.

Een ferarri waar de schakelbak van uitgevallen is, willen we ook niet...
Als ik een telefoon koop, dan moet ook ALLES wat er op en eraan zit, kunnen werken.

Niet dat je van alles en nogwat moet uitschakelen om de helft te kunnen gebruiken...
  #1236  
Oud 08-03-09, 14:10
UZW UZW is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 37
Stuur een bericht via ICQ naar UZW Stuur een bericht via MSN naar UZW
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik rebel helemaal K U T, het werkt dan weer wel, dan weer niet, 3g kan je wel vergeten.

Een ferarri waar de schakelbak van uitgevallen is, willen we ook niet...
Als ik een telefoon koop, dan moet ook ALLES wat er op en eraan zit, kunnen werken.

Niet dat je van alles en nogwat moet uitschakelen om de helft te kunnen gebruiken...
Dat is misschien wel zo, maar het is op het moment de keuze tussen je iPhone als iPod gebruiken of (met beperkingen) kunnen bellen...
  #1237  
Oud 08-03-09, 14:24
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Daar heb je wel een punt, helaas heb ik ook al vaak gelezen dat mensen hun iphone voorgoed naar hun moer geholpen hebben doordat de telefoon beschadigd geraatk is... Of dat waar is weet ik niet, maar ik zou de gok gewoon wagen, het zou echter beter zijn als DEVTEAM met een oplossing komt, het is namelijk bullshit dat ze deze baseband niet kunnen kraken, maar volgens mij zijn ze nu te druk bezig met de android G1, ze hebben immers al hun gram gehaald door te bewijzen dat ze de iphone kunnen kraken, er is dus geen eer meer te behalen.

Stel dat je de iphone helemaal simlock vrij wilt hebben, dan kan dit, je moet dan je iphone aan itunes aansluiten, en hij is simlock vrij!

Dat komt doordat apple ergens een knopje omhaalt, en dan wordt tijdens het syncen met itunes aan je iphone doorgegeven "voortaan ben jij simlock vrij".

Dus als apple dit kan, is er dus een mogelijkheid.... DIT moeten ze gaan bekijken...
Als dat lukt dan is de iphone voor altijd simlock vrij, ook na een BBupdate, of firmware update.

Yellowsn0w, laat je telefoon geloven dat er een geldige simkaart inzit, maar inweze is het toestel nogsteeds simgelockt, immers, zonder yellowsn0w doet hij het nog niet. Gewoon K U T dus...

Er moet dus een manier zijn om de informatie in de NOR te programmeren, zodat de telefoon "weet" dat hij simlock vrij is... en wel op de zelfde manier zoals apple dat ook doet... Dit alles gaat prima ongeacht de versie van de firmware of BB.

Maar wie kan en vooral WIL dit bewerkstelligen, er is echt een oplossing, en er zijn echt mensen die dit kunnen, devteam wordt het in iedergeval niet...
  #1238  
Oud 08-03-09, 22:27
wdekok wdekok is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UZW Bekijk bericht
Zoals eerder gezegd, de enige mogelijkheid is een Rebel SIM.

Je hoeft geen andere dingen meer toe te voegen, alleen een Rebel SIM gebruiken tot er een andere manier beschikbaar is.

Of de officiele unlock bij T-Mobile halen ... inclusief behoud van garantie ... €120,-
  #1239  
Oud 08-03-09, 22:31
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

klopt, na 3 maanden 90 na een half jaar 60 na 9 maanden 30 na een jaar gratis.... (uit mijn hoofd)
  #1240  
Oud 10-03-09, 22:41
Schlopsy Schlopsy is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 14
Standaard

Heb vraagje ivm het unlocken en jailbracken van een Iphone uit Dubaï. Is het mogelijk om dit te doen en zal ik geen problemen ondervinden met taal, internetconnectie(Wi-Fi, 3G), providers... enzo. Graag had ik ook geweten hoeveel een Iphone kost in DubaÏ en of ik, net zoals in USA, een abbo moet kopen?
Thanks in advance.
Schlopsy >.<
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:49.